Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 19 apr 2024 17:08
  • -0,200 (-3,34%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 401.698 Gem. (3M) 304,1K

TomTom mei

909 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 46 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 6 mei 2022 08:44
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 mei 2022 08:39:

    [...]

    Maar voor de verandering introduceert TT weer een nieuw kastje voor 160 knaken (€ 400,-) als BTC bedrijf.

    TomTom lanceert met de GO Camper Max zijn meest complete campernavigatiesysteem ooit. Hoewel de naam doet vermoeden dat het navigatiesysteem alleen is ontworpen om met de camper te rijden, is het systeem ook geschikt bestuurders van een auto, en ook voor auto-caravan combinaties.
    We kunnen wel lacherig doen over consumer, en diens baanbrekende innovaties zoals de GO Camper Max. Maar dit is wel het enige onderdeel van TT wat kostendekkend is.

    Meer Camper Apps! Dit is hoe je de strijd met Google aangaat..
  2. forum rang 6 pwijsneus 6 mei 2022 09:00
    quote:

    boem! schreef op 6 mei 2022 08:39:

    [...]

    Dat is mi de essentie van beleggen.

    op basis van trackrecords en inschattingen van toekomstige verdiensten die aandelen eruit pikken die het in de onzekere toekomst bovenmatig goed gaan doen qua verdiensten
    Volstrekt logisch dat je dan bij TomTom uitkomt, en dan heb je het nog niets eens gehad over het dividendpotentieel. Dat paard blijft voorlopig nog even op stal. Maar bij TT weet je het nooit. Voor je het weet krijgt de GO Camper MaX tractie, zit je straks te kijken naar FCF's die je nog nooit gezien hebt.

    Google kan z'n borstjes natmaken. Corinne heeft nieuw speelgoed...

    Brrrr.
  3. forum rang 6 boem! 6 mei 2022 09:07
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 mei 2022 08:41:

    [...]

    Ik heb zelden zo een open doel gezien....Wie trapt hem erin?
    Voordat jij in jouw mi misplaatste euforie iets wil opmerken over het trackrecord van HG inzake outlook's verdiensten wil ik graag de feiten hierbij bekend maken.

    gedurende de afgelopen 10 jaar zat HG er slechts 2 maal onder en dat was in de Corona en chiptekort jaren 2020 en 2021 in de daaraan voorafgaande 8 jaar was hij een 10% te voorzichtig.

    Ik zie dat ook voor 2022 met een FCF van -5% wederom een voorzichtige schattting is afgegeven.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 6 mei 2022 09:14
    quote:

    pwijsneus schreef op 6 mei 2022 08:44:

    [...]

    We kunnen wel lacherig doen over consumer, en diens baanbrekende innovaties zoals de GO Camper Max. Maar dit is wel het enige onderdeel van TT wat kostendekkend is.

    Meer Camper Apps! Dit is hoe je de strijd met Google aangaat..
    Zolang het wachten is op IndiGO in je nieuwe auto is er een GO Camper Max voor je auto-sleurhut combinatie voor slechts160 knaken.

    Help elkaar koop Nederlandse waar.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 6 mei 2022 09:23
    quote:

    boem! schreef op 6 mei 2022 09:07:

    [...]

    Voordat jij in jouw mi misplaatste euforie iets wil opmerken over het trackrecord van HG inzake outlook's verdiensten wil ik graag de feiten hierbij bekend maken.

    gedurende de afgelopen 10 jaar zat HG er slechts 2 maal onder en dat was in de Corona en chiptekort jaren 2020 en 2021 in de daaraan voorafgaande 8 jaar was hij een 10% te voorzichtig.

    Ik zie dat ook voor 2022 met een FCF van -5% wederom een voorzichtige schattting is afgegeven.
    Bij de les blijven tegen wie u het heeft.
    Ik heb het nog nooit over het trackrecord van de heer Goddijn gehad.

    Het is mij al jaren duidelijk dat de afgegeven outlook's doorgaans voorzichtig en terughoudend zijn.
    En heb daar meerdere keren een compliment gegeven. i.p.v. de medebeleggers die liever koersondersteunende leugens willen horen van de heer Goddijn.
  6. forum rang 6 boem! 6 mei 2022 09:30
    quote:

    Lionfart schreef op 6 mei 2022 09:12:

    Hebben ze die welverdiende RSU-wanprestatie bonus nu wel of niet in de pocket?
    Zoals je uit meldingen door TT heb kunnen opmaken hebben de RVB leden ook voor 2022 RSU aandelen ontvangen in de volgende verdeling HG 94.393 , Taco T. 55.456 en AdT 56.136.

    Omdat dit "gratis" aandelen betreft hoeft er slechts op de vesting-date hierover met de fiscus afgerekend te worden.

    Op 3 mei zijn de eerste RSU aandelen "gevested"

    Deze uit 2019 afkomstige LTI heeft een waarde van 719k , 423k en 428 k voor resp HG , TacoT en AdT.

    De oude LTI beloning uit 2015 via opties is zo goed als waardeloos afgelopen
  7. forum rang 6 tatje 6 mei 2022 11:00
    Financieel viel 2021 tegen zei Harold

    MAAR !
    - de order intake 2020 en 2021 was super.
    - stellantis straks 100%
    - Als tesla groeit groeien wij ook.
    - We worden de partner van de Volkswagen-groep om al de voertuigen uit de groep van navigatie software en verkeersinformatie te voorzien. ALLE VORTUIGEN VAN DE GROEP NAVIGATIE EN VERKEERSINFORMATIE.
    - duurzame voordeel tov HERE. . Ik denk één van de belangrijkste, als bedrijf, is dat we veel efficiënter kunnen werken dan HERE voor het produceren van geografisch materiaal en database. Maar ook onze applicaties, die we boven op onze database
    draaien, zijn van een hogere kwaliteit dan van HERE. Dat komt omdat we heel veel auto's hebben rondrijden.

    Het kan 1 2 3 jaar duren, maar je moet er klaar voor zijn.

    Als de oorzaken verminderen of wegvallen ( ik kan er geen tijd opplakken ) dat er minder autos van de band rollen, dan is TT er miz klaar voor.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 6 mei 2022 11:42
    Sold Out! Dit jaar geen elektrische Volkswagen meer te krijgen
    Dat geldt ook voor andere VW Group merken, zoals Audi, Porsche en Skoda

    De auto-industrie kampt al vele maanden met een tekort aan grondstoffen. Recentelijk onder andere door toedoen van de oorlog in de Oekraïne, waar de productie van kabelbomen op zijn gat ligt. Echter, de chiptekorten vormen verreweg het grootste probleem. Los daarvan blijft de vraag naar elektrisch aangedreven auto’s maar doorgroeien. Voor Volkswagen betekent dit nu dat alle EV’s die het concern dit jaar kon en kan produceren voor de Europese en Amerikaanse markt al uitverkocht zijn. Sold Out! dus.

    Nu kopen betekent levering, hopelijk, in 2023
    De berichten over de EV-leveringsproblemen bij de Volkswagen Group zijn afkomstig van de Financial Times. In een artikel schrijft die krant dat de fabrikant uit Wolfsburg in het eerste kwartaal naar schatting iets meer dan 99.000 EV’s verkocht heeft.

    De orderportefeuille – het aantal bestelde EV’s dat nog geleverd moet worden, is inmiddels opgelopen tot meer dan 300.000 voertuigen.

    CEO Herbert Diess zegt dat iedereen die nu nog een elektrische Volkswagen, Audi, Porsche of een ander merk van de fabrikant besteld minimaal tot 2023 moet wachten voordat die geleverd kunnen worden.

    “Onze orderportefeuille is zeer goed gevuld en het aantal bestellingen voor nieuwe EV’s blijft groeien. Dat geldt voor al onze modellen van VW ID.3 en ID.4. Ook alle Audi- en Skoda-modellen worden buitengewoon goed ontvangen. Audi zowel in Europa als de VS, Skoda met name in Europa. Onze EV’s in Europa en de Verenigde Staten zijn in principe uitverkocht. En ook in China trekt het de markt aan”, aldus Diess.

    bron:
    www.dutchcowboys.nl/automotive/sold-o...
  9. forum rang 4 dachthetniet 6 mei 2022 12:06
    quote:

    boem! schreef op 6 mei 2022 11:31:

    [...]

    en ik maar denken dat het erbij beleggen omdraait om de TOEKOMSTIGE ontwikkelingen juist te voorspellen.
    . Die toekomstige verdiensten waarover hier al 7-8 jaar wordt gefantaseerd maar die nog altijd afnemen.. die toekomst bedoel je?
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 6 mei 2022 12:22
    Zou in plaats van de FCF methodiek het aantal RSU aandelen wat RVB leden de komende drie jaar ontvangen niet een betere methode zijn om de toekomstige ontwikkelingen te voorspellen.

    in 2022
    HG 94.393 , Taco T. 55.456 en AdT 56.136.ontvangen in de volgende verdeling HG 94.393 , Taco T. 55.456 en AdT 56.136.

    in 2023; nog onbekend

    in 2024; nog onbekend

    in 2025; nog onbekend

    Of ben ik te naïef om te denken dat het vaststellen van het aantal RSU aandelen iets maken heeft met de winstgevendheid van het bedrijf en de dividendvaststelling voor de aandeelhouders.
  11. forum rang 6 boem! 6 mei 2022 12:22
    inderdaad over die verdiensten heb ik het.

    fcf 2018 t/m 2021 van 90 mio naar 66 mio in 2019 gevolgd door een min van 26 mio in 2020 en een plus van 25 mio in 2021.

    waarna een voorzichtige outlook met een min in 2022 van 25 mio en een plus van 39 mio in 2023 het plaatje compleet maakt,

    laat de productieperikelen maar stoppen!!!!!
  12. forum rang 6 boem! 6 mei 2022 12:34
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 6 mei 2022 12:22:

    Zou in plaats van de FCF methodiek het aantal RSU aandelen wat RVB leden de komende drie jaar ontvangen niet een betere methode zijn om de toekomstige ontwikkelingen te voorspellen.

    in 2022
    HG 94.393 , Taco T. 55.456 en AdT 56.136.ontvangen in de volgende verdeling HG 94.393 , Taco T. 55.456 en AdT 56.136.

    in 2023; nog onbekend

    in 2024; nog onbekend

    in 2025; nog onbekend

    Of ben ik te naïef om te denken dat het vaststellen van het aantal RSU aandelen iets maken heeft met de winstgevendheid van het bedrijf en de dividendvaststelling voor de aandeelhouders.
    indien je de opmerkingen omtrent de toekennning van RSU aandelen had gevolgd zou je ondertussen kunnen weten dat de toekenning van RSU aandelen een vaste component heeft van 140% op basis van het basissalaris van HG en 100% voor de overige 2 leden van de RVB.

    De leden van de RVB hoeven voor deze beloning slechts in dienst te blijven gedurende 3 jaar na toekenning.
  13. forum rang 6 boem! 6 mei 2022 13:41
    Hoe een feitelijk vaste beloning voor HG van 1.650k en die van Taco T en Adt van 1.100 k zich verhoudt tot zijn peers laat ik in het midden het enige lichtpuntje dat ik zie is, dat zij voor hun LTI rendement sterk afhankelijk zijn van de koers ten tijde van het eind van de holding periode.

    VB RSU's uit 2019 kennen nu een waarde van 8,21 euro * 48 % = 3,94 euro.

    de koers per einde holding date bepaalt het werkelijk rendement.

    bij een koers onder de 3,94 leiden zij verlies bij een koers boven de 8,21 euro schrijvn zij daarnaast nog een netto winst op van de koers - 8,21 - de VRH
909 Posts
Pagina: «« 1 ... 6 7 8 9 10 ... 46 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links