Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 09:16
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,545
  • 60.406 Gem. (3M) 313,7K

April doet wat hij wil, TomTom going on!

752 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 24 april 2022 14:35
    quote:

    Overtake schreef op 24 april 2022 12:51:

    [...]

    Lees hier veel minder onderbouwde berichten, maar een softwarepakket vergelijken van de grootste softwareleverancier ter wereld, waarin de hele kantoorautomatisering is opgenomen, waar bijna onmogelijk (praktisch) een alternatief voor te vinden is, met een soort van luxe, inwisselbare software, waar google een gratis alternatief biedt, is complete nonsens.

    En dan de gedachte dat het onderhoud van dat volledig pakket goedkoper zou zijn dan een navigatie-pakket....Erg jammer dit allemaal hoor.
    mijns inziens een misplaatste reactie van uw hand op een prima onderbouwde post van mijn zijde, overduidelijk heeft u de kern van mijn post niet begrepen, of je nu een vergelijking maakt met de s/w van MICROSOFT, KASPERSKY enz enz de jarenlange prijs erosie tonen aan dat TOMTOM geen pricing power heeft…

    Onderhoud van office s/w zijn voornamelijk bugfixes en veranderingen die vanuit regelgeving zijn vereist, behoudens security gerelateerd 0,0 noodzaak voor ‘near real time’ verwerking en nieuwe functionaliteit wordt een volgende versie van het s/w pakket…

    Onderhoud van navigation s/w is ‘near real time’ verwerken van probes, infrastructurele veranderingen en wijzigingen welke vanuit regelgeving zijn vereist, vele malen kostbaarder en risicovoller dan onderhoud van office gerelateerde s/w…
  2. [verwijderd] 24 april 2022 14:39
    quote:

    boem! schreef op 24 april 2022 12:59:

    volkswagen alle voertuigen van de groep
    stellantis alle modellen
    tesla ook klant

    hoe moet ik het backlog van 1,9 mia dan zien, indien daarin nu reeds alle toekomstige baten zitten is dat zwaar teleurstellend

    ik zeg dit op basis van de uitspraak tijdens de AVA waarin een bedrag van 50 euro werd genoemd voor stellantis.

    dit zou impliceren dat er in het orderboek rekening isgehouden met 1,9 mia - 440 mio deferred = 30 mio voertuigen.
    Het worden - op den duur - alle voertuigen, dus waarschijnlijk niet nu al. Daarnaast is het de vraag, wat dan nu al als een soort zekerheden aan het orderboek kunnen worden toegevoegd en waar de voorzichtigheid gebiedt dat deze nog niet tot een orderboek kunnen worden gerekend.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 25 april 2022 10:38
    quote:

    NewKidInTown schreef op 25 april 2022 10:15:

    [...]
    Minus 2,96% valt nog mee voor een Black Monday.

    Veel erger is dat deze daling gepaard gaat met een omzet van 400k in welgeteld 1 uur.
    De "grote inkoper" is "grote verkoper" geworden.
    Misschien wel in opdracht van de heer Goddijn om de koers onder de 7,83 te houden tot 6 mei.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 25 april 2022 10:44
    quote:

    Overtake schreef op 24 april 2022 12:51:

    [...]

    Lees hier veel minder onderbouwde berichten, maar een softwarepakket vergelijken van de grootste softwareleverancier ter wereld, waarin de hele kantoorautomatisering is opgenomen, waar bijna onmogelijk (praktisch) een alternatief voor te vinden is, met een soort van luxe, inwisselbare software, waar google een gratis alternatief biedt, is complete nonsens.

    En dan de gedachte dat het onderhoud van dat volledig pakket goedkoper zou zijn dan een navigatie-pakket....Erg jammer dit allemaal hoor.
    Complete nonsens?
    U slaat de plank compleet mis met uw redenatie.

    En ja! Het onderhoud van het kantoorautomatiseringspakket is vele malen goedkoper dan het up to date houden van een navigatiepakket.

    het is niet voor niets dat TT tot op heden niet in staat blijkt te zijn de operationele kosten van het navigatiepakket significant omlaag te brengen ondanks het interne verbeteringsprogramma wat daar toe zou moeten leiden.
  5. forum rang 6 tatje 25 april 2022 11:06
    Pauwels heeft niets verkocht en gekregen, is dus het ijkpunt.

    Verschil tussen Harold en Pauwels zijn de opties en de RSU.

    Tot nu toe heeft Harold ze steeds op de plank gelegd.

    De RVC krijgt geen aandelen en mag ze niet kopen.

    Verschil tussen Pauwels en Harold momenteel 621077 aandelen en nog 689000 opties en 259670 RSU.

    Schat tegen 2025 dat Harold een 2 miljoen aandelen meer heeft dan Pauwels.

    Komt er dan een change of control dan zijn die 2 miljoen aandelen bij 50 100 miljoen waard en bij 100 200 miljoen.

    Tja bij 50 100 miljoen is netjes voor 15 jaar langer besturen :-)
  6. forum rang 6 tatje 25 april 2022 11:17
    Het verschil tussen Pauwels 14.702.531 en Geelen 14.140.030 is 562501 delen door 9 en vermenigvuldigen met 16 geeft 1 miljoen.

    Geelen heeft eind 2017 toch 1 miljoen aandelen verkocht !

    1.000.000 delen door 16 maal 9 is 562 500.

    Dus 562.500 nu was 1 miljoen aandelen in 2017 :-)

    Niet verrassend :-)
  7. NielsjeB 25 april 2022 11:20
    quote:

    tatje schreef op 25 april 2022 11:06:

    Pauwels heeft niets verkocht en gekregen, is dus het ijkpunt.

    Verschil tussen Harold en Pauwels zijn de opties en de RSU.

    Tot nu toe heeft Harold ze steeds op de plank gelegd.

    De RVC krijgt geen aandelen en mag ze niet kopen.

    Verschil tussen Pauwels en Harold momenteel 621077 aandelen en nog 689000 opties en 259670 RSU.

    Schat tegen 2025 dat Harold een 2 miljoen aandelen meer heeft dan Pauwels.

    Komt er dan een change of control dan zijn die 2 miljoen aandelen bij 50 100 miljoen waard en bij 100 200 miljoen.

    Tja bij 50 100 miljoen is netjes voor 15 jaar langer besturen :-)
    Tralalalalala, de luchtfietserij is werkelijk niet meer te harden hier.
    Misschien kun je het ook nog even uitrekenen voor 1000?
  8. forum rang 6 boem! 25 april 2022 11:49
    quote:

    tatje schreef op 25 april 2022 11:06:

    Pauwels heeft niets verkocht en gekregen, is dus het ijkpunt.

    Verschil tussen Harold en Pauwels zijn de opties en de RSU.

    Tot nu toe heeft Harold ze steeds op de plank gelegd.

    De RVC krijgt geen aandelen en mag ze niet kopen.

    Verschil tussen Pauwels en Harold momenteel 621077 aandelen en nog 689000 opties en 259670 RSU.

    Schat tegen 2025 dat Harold een 2 miljoen aandelen meer heeft dan Pauwels.

    Komt er dan een change of control dan zijn die 2 miljoen aandelen bij 50 100 miljoen waard en bij 100 200 miljoen.

    Tja bij 50 100 miljoen is netjes voor 15 jaar langer besturen :-)
    Indien Pauwels zou willen zit niets hem in de weg om op gelijke hoogte te komen als HG.
  9. forum rang 4 Kuiken 25 april 2022 11:56
    Uit notulen AVA TomTom:

    Tweede vraag ging over TomTom IndiGO. We hebben daar een klant voor. Dat hebben we ook aan kunnen kondigen en we zijn druk bezig om dat verder uit te breiden. Dat ziet er echt wel positief uit.
    De heer Reiff U zei klanten.
    Harold Goddijn
    Ja inderdaad. En de laatste vraag.
    De heer Reiff
    Ja, wacht even. Omdat u zei het eerste half jaar hit die ‘the road’, dus dan wordt die ook bekend neem ik aan.
    Harold Goddijn Ja.
    De heer Reiff
    Is het een grote, is het een kleintje? Hoe werkt dat? Hoe loopt dat?
    De voorzitter
    U bedoelt de huidige klant?
    De heer Reiff
    Ja. Minstens. Zo niet klanten.
    Harold Goddijn
    Ja, we hebben TomTom IndiGO inderdaad verkocht. We zijn druk bezig om dat verder uit te rollen, ook naar andere klanten. Wij verwachten dat aan het eind van dit jaar, begin volgend jaar, die klant z'n auto naar de markt gaat brengen en dat de fabriek dan begint. Dat we daar dan verder over kunnen praten hoe dat eruitziet. Maar we zijn gehouden door onze klant natuurlijk aan allerlei regelingen omtrent vertrouwelijkheid. En daar kunt u zich wel iets bij voorstellen.
    De heer Reiff
    Ja, ik kan daar weinig mee. Dat kan ik me altijd voorstellen, want dat hoor je ook altijd. Ja. De orde van grootte van die klant, is dat een grote klant? Is dat een kleine klant?
    Harold Goddijn
    Dat gaat niet om een heel hoog volume.
    De heer Reiff
    Zijn er klanten in het vooruitzicht die wel groot zijn?
    Harold Goddijn Ja.
    De heer Reiff
    Zijn dat aantal klanten te tellen op één hand of op twee handen?
    Harold Goddijn
    Nou, dat hangt er een beetje van af hoe je daar naar die handen kijkt. Zeg maar, hoever ben je dan in die onderhandelingen en hoe hoog schat je je kansen in? Als je zegt van, die kans moet boven de vijftig procent zitten, dan kijk je naar één hand. Maar als je kijkt naar de totale markt waar we ons op richten, die is wel twee handen groot. Waar we denken iets te kunnen doen.
    De heer Reiff
    En wordt dit een belangrijk ding voor TomTom?
    Harold Goddijn
    Dat weet ik nog niet. Dat is lastig in te schatten, hoe belangrijk dat gaat worden. We moeten daar echt eventjes de tijd voor nemen. Er zijn ook twee verschillende type klanten waar we ons op richten. Aan de ene kant heb je de mainstream grotere merken met veel volume. Daar kan het een bepaalde rol spelen. Maar je kunt ook kijken naar allerlei startups en kleinere bedrijven die het lastig vinden om al die technologie bij elkaar te krijgen. En daar bieden we een heel efficiënt platform aan om snel en tegen lage kosten iets te maken wat echt heel goed werkt. Dus daar moet je denken aan vrachtwagens. Dat zijn kleine volumes, maar wel belangrijk. Ook een hoge waarde. ‘Electrical vehicles’, startups, waarvan er ook veel zijn in Azië, in Europa, in Noord-Amerika. Die ook op zoek zijn om binnen korte periode met weinig kapitaalinvesteringen toch iets naar de markt te brengen. Wat state-of-the-art is.
    De heer Reiff
    Maar mijn indruk klopt dat de grote jongens het zelf doen.
    Harold Goddijn
    Bij de grote jongens is het anders, die hebben ook behoefte aan iets wat goed werkt en waar wij ze snel op kunnen ontwikkelen. Maar die omgeving is gewoon complexer. Er zit meer historie, er zit meer erfenis in. Om daar in te komen, dat vereist meer tijd.
    De heer Reiff
    Maar u heeft zelf ook historie, dus liggen daar dwarsverbanden waarvan u denkt die gaan we aftikken?
    Harold Goddijn
    Ja, zeker natuurlijk. Ja. En we kennen onze klanten. We weten ook redelijk goed de uitdagingen van onze klanten waar ze mee worstelen. Dus we hebben een goed zicht op die markt.
    De heer Reiff
    Als u dan over het totaal moet kijken, want dan weet ik eindelijk voor mezelf hoe dat ligt. Vijf procent van de omzet, in de toekomst tien procent?
    Harold Goddijn
    Dat vind ik lastig in te schatten. Het gaat ook niet alleen maar om TomTom IndiGO, zeg maar het platform. Maar als je TomTom IndiGO hebt, dan kunnen we daar vervolgens ook veel makkelijker onze eigen diensten weer aan koppelen en dan een compleet systeem opleveren. Dus het gaat niet alleen maar om de omzet bij TomTom IndiGO, maar ook om onze marktpositie. Het is ook een product waarbij we veel meer controle hebben over hoe het werkt en hoe het eruitziet. Dus dat geeft ons ook qua marketing en image wel weer wat tools om aan te geven wat er allemaal mogelijk is.
    De heer Reiff
    Ja, dan is het een vehikel om verdere diensten te verkopen.
    Harold Goddijn Correct.
    De heer Reiff
    Maar het product op zichzelf is dat ook verkoopbaar?
    Harold Goddijn
    Is ook verkoopbaar. Ja, is licentieerbaar. We zijn eigenaar en we kunnen dat onder verschillende modellen licenseren.
  10. forum rang 7 Dutchy Ron 25 april 2022 12:11
    Mobility 2022 takes place live in San Mateo, California, on May 18 and May 19. On May 20, Diess will join as special guest to our online analyst commentary to talk about everything, from the company’s pursuits in EVs and autonomous vehicle technology, to his thoughts on the newer competitors like Tesla and how it has affected VW Group, to plans for the future.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 25 april 2022 12:13
    Eine modernere Fahrzeugplattform mit fortschrittlicherer Software ist erst für 2026 geplant. Das Projekt hört auf den Namen Trinity. Es ist so etwas wie der letzte Strohhalm der VW-Aktie.

    Software bei der VW-Aktie: Eine große Baustelle

    Branchenbeobachter attestieren Volkswagen immerhin große Ambitionen bei der Softwareentwicklung. Die Wolfsburger wollen ein eigenes Betriebssystem entwickeln und möglicherweise sogar eigene Chips entwerfen. Doch da hört es mit dem Lob auch schon auf.

    Die Software-Tochter Cariad sei überfordert, sie sei Volkswagens größte Baustelle, sagten Insider zuletzt dem Handelsblatt. Volkswagen hatte Softwareentwickler aus allen Marken zusammengezogen, um eine zentrale Software-Architektur für den gesamten Konzern zu entwickeln. Dennoch kochen viele Marken weiter ihr eigenes Süppchen – sowohl bei der Software als auch bei der Hardware. Reihenweise Mitarbeiter verlassen Cariad.
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 25 april 2022 12:16
    Vanwege krapte op de arbeidsmarkt is er overal leegloop en veel verloop van (goed) personeel, ook bij Cariad zo te zien. Benieuwd of het verloop bij TT onder het gemiddelde ligt ….. ze doen wel veel aan medewerkerstevredenheid en hoge salarissen … van de personeelsopties hoeven ze het niet te hebben in elk geval
752 Posts
Pagina: «« 1 ... 29 30 31 32 33 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links