Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,233 24 apr 2024 17:35
  • -0,008 (-0,64%) Dagrange 1,228 - 1,245
  • 1.157.272 Gem. (3M) 2,2M

PostNL April 2022 * koers omhoog richting dividend? *

2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 136 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gpjf 22 april 2022 19:00
    Weer de nodige bashers hier naast Prinszicht op het andere draadje. . We gaan het zien, in ieder geval staat mijn dividend klaar om bij te kopen als er een terugval komt die de koers onder de 3 brengt. Ik blijf optimistisch over de koersontwikkeling, ook al kan er natuurlijk altijd wel enige volatiliteit zijn maar per saldo kan je met dit aandeel niet zoveel builen vallen. Eigenlijk heb ik de focus al weer op het interim dividend over een paar maanden ( 3 1/2 maand ) van weer 1/3 van het dividend van 2021 zijnde dus 14 eurocent. Tsjonge wat een rendement! . Dus laat je vooral niet gek maar door die koers bewegingen
  2. Dividendje 22 april 2022 19:23
    quote:

    gpjf schreef op 22 april 2022 19:00:

    Weer de nodige bashers hier naast Prinszicht op het andere draadje. . We gaan het zien, in ieder geval staat mijn dividend klaar om bij te kopen als er een terugval komt die de koers onder de 3 brengt. Ik blijf optimistisch over de koersontwikkeling, ook al kan er natuurlijk altijd wel enige volatiliteit zijn maar per saldo kan je met dit aandeel niet zoveel builen vallen. Eigenlijk heb ik de focus al weer op het interim dividend over een paar maanden ( 3 1/2 maand ) van weer 1/3 van het dividend van 2021 zijnde dus 14 eurocent. Tsjonge wat een rendement! . Dus laat je vooral niet gek maar door die koers bewegingen
    gpjf, het is zeker geen wens van mij om de koers naar beneden te praten hoor. Het is eerder een gevoel n.a.v. het huidige beurs sentiment. Ook ik blijf gewoon zitten tot de volgende ex-dividend datum in augustus. En mocht ondertussen de koers onverhoopt richting (of onder) de 3 gaan, dan zie ik dat als een mooie kans om bij te kopen.
  3. Bikkel 22 april 2022 20:01
    Ik wil de shorters bij dezen bedanken voor het laag houden van de koers.
    Blijft de koers tot aan de omwissel verhouding op dit niveau dan ga ik zeker voor stock,maar mocht de koers onverhoopt toch nog flink stijgen tot aan de omwissel verhouding dan verkoop ik een gedeelte van mijn aandelen.
    Wat er dan nog overblijft gaat voor stock.
    Voor mij blijft het win-win.
    Over vijf jaar hebben wij het over een koers van 8+.
    Iedereen een goed weekend toegewenst.
  4. forum rang 4 Cedar 22 april 2022 22:42
    quote:

    Gadus morhua schreef op 22 april 2022 21:39:

    Ik ga mijn dividend omwisselen voor postzegels.
    Kan ik het hele jaar kaarten versturen!!
    En mijn belgische vrienden krijgen een kaart zonder porto ;)
    Maar dan zonder retouradres hè!

    Prettig weekend!
    Filasoft heeft nog wel wat postzegels in de aanbieding!
  5. the legend 23 april 2022 09:54
    PostNL stopt met het opzetten eigen foodnetwerk
    Zaterdag 23 April 2022

    PostNL stopt met het opzetten van een eigen foodnetwerk / Foto bij: PostNL
    Foodbezorging - PostNL stopt met het foodnetwerk, dat het bedrijf de afgelopen jaren had opgebouwd. De reden is dat de markt zich anders heeft ontwikkeld dan verwacht en veel grote klanten hun eigen bezorging verzorgen. Dat laat PostNL in een reactie weten aan @FoodClicks.

    Niet alleen bestaande klanten hebben een eigen bezorging opgezet, ook potentiele klanten hebben dat gedaan. ‘Daarnaast hebben die klanten ook allemaal verschillende bezorgwensen, zoals onder andere de dag van bezorgen en het tijdstip’, laat een woordvoerder weten, waardoor een evenwichtige spreiding van bezorgen over de week nauwelijks mogelijk was. PostNL zag daardoor geen mogelijkheid om ‘een efficiënt, duurzaam en op lange termijn rendabel dedicated netwerk voor Food te bewerkstelligen’.

    Belang

    PostNL blijft wel actief in andere takken van de foodmarkt. Zo is november 2021 een belang genomen in de online foodmarktplaats VersTrade, die foodprofessionals aan grote en kleine fabrikanten van levensmiddelen en dranken verbindt. Die deelname past wel in de huidige strategie omdat in de Pakketten en Logistics Solutions netwerken het bezorgen van gekoelde producten blijft bestaan, net als het beheren van voorraad of verwerken van bestellingen (food fulfilment).

    Begeleiding

    De beëindiging van het foodnetwerk betekent voor de bestaande klanten dat zij op zoek moeten naar andere partijen. “We zitten met onze klanten nu aan tafel om hen te informeren. Aan de hand van hun wensen begeleiden we hen naar een andere logistieke speler. Zo willen we ervoor zorgen dat de processen van onze klant zo min mogelijk worden verstoord. Sommige van onze klanten hebben een dual-vendor systeem waarbij eventueel meer volume door de andere logistieke partner kan worden gedaan, anderen verzorgen al deels hun eigen bezorging en willen dat wellicht helemaal zelf doen op de lange termijn. Wij zullen al onze klanten helpen met een goede overgang en ondersteunen in de zoektocht naar een andere logistieke partner voor hun zendingen,” aldus de woordvoerder.
  6. Janteam 23 april 2022 12:06
    quote:

    hejobo schreef op 22 april 2022 20:01:

    Ik wil de shorters bij dezen bedanken voor het laag houden van de koers.
    Blijft de koers tot aan de omwissel verhouding op dit niveau dan ga ik zeker voor stock,maar mocht de koers onverhoopt toch nog flink stijgen tot aan de omwissel verhouding dan verkoop ik een gedeelte van mijn aandelen.
    Wat er dan nog overblijft gaat voor stock.
    Voor mij blijft het win-win.
    Over vijf jaar hebben wij het over een koers van 8+.
    Iedereen een goed weekend toegewenst.
    Het aantal aandelen , in bezit op 20 april , bepaald waarover je dividend ontvangt.
    In de keuze-periode kan je alleen nog kiezen tussen cash - of stock-dividend.
    Het aantal aandelen , in bezit , doet er dan niet meer toe.
  7. forum rang 6 leonardus65 23 april 2022 18:46
    www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220422_968...
    Zelf is de groene vicepremier momenteel bezig paal en perk te stellen aan de wantoestanden bij de pakjesverdelers als Post NL. Er gaat bijna geen week voorbij of er duikt een nieuw verhaal op. Kinderarbeid, gefoefel met onderaannemers, noem maar op. “De uitwassen van een sector die te weinig gereguleerd is en die aan het boomen is”, zegt De Sutter. “Men maakt ons wijs dat als je om 22 uur op een knopje drukt en er om 8 uur ’s ochtends een paar schoenen voor je deur staat, dat dat kosteloos kan. Niemand die nadenkt over wat daar allemaal achterzit.”Laat u zelf pakjes aan huis leveren, mevrouw de minister?
    “Af en toe. De dag van vandaag is dat niet meer weg te denken. Maar het moet wel beter geregeld worden. En dat wil ik doen door de postwet te verstrengen.”

    U krijgt uw coalitiepartners niet mee.
    “We zitten nog volop in de discussie in de regering. Blijkbaar zijn er mensen die daar problemen mee hebben. Ik hoop onze liberale vrienden mee te krijgen. Laat mij een vergelijking maken. Op een autosnelweg waar iedereen te snel rijdt, zijn er veel ongelukken. De liberalen zeggen: Dan moet je maar meer controles doen en beboeten. Terwijl we wéten dat we dat niet kunnen. Hoeveel controleurs heb je daar niet voor nodig? Ik wil dat we de snelheid beperken, zo verklein je het risico.

    “Een pakje zal dan wat duurder worden. Is dat zo schandalig? Ik ben bereid om een euro meer te betalen als ik weet dat de bezorgers correct verloond worden. En velen met mij.”
  8. forum rang 5 upsidedown 23 april 2022 21:31
    Postnl breidt flink uit in belgie en nadert marktleider bpost
    16 juli 2021

    Door de enorme groei aan online bestellingen opent PostNL in september twee nieuwe pakketdepots in België, meldt het bedrijf vrijdag. Verder opent het Nederlandse postbedrijf volgend jaar een eerste sorteercentrum in België en begint het aan de bouw van een tweede sorteercentrum. Door de uitbreiding nadert PostNL de capaciteit van de Belgische marktleider bpost.

    "De e-commerce in België groeit nog steeds enorm. Het volume aan pakjes dat dagelijks bezorgd moet worden, blijft dus ook stijgen", legt Rudy Van Rillaer, directeur van PostNL België, uit. "Om al deze bestelde pakjes vlot te kunnen bezorgen, schalen we onze capaciteit op."

    Door de uitbreiding kunnen er volgens PostNL dagelijks driehonderd extra ritten worden uitgevoerd door pakjesbezorgers. "Dat biedt de mogelijkheid voor het dagelijks leveren van tienduizenden extra pakketten", aldus Van Rillaer.

    Daarmee nadert PostNL de capaciteit van marktleider bpost. Momenteel levert het postbedrijf zo'n 200.000 pakketjes af aan Belgische klanten, maar na de uitbreiding zou PostNL er bijna half miljoen per dag kunnen bezorgen, meldt De Standaard. Concurrent bpost bezorgt dagelijks zeker 500.000 en dat aantal kan op een drukke dag zelfs oplopen tot 600.000. De uitbreiding levert volgens PostNL enkele honderden banen op.

    PostNL ligt de afgelopen maanden flink onder vuur in België. Zo wordt het postbedrijf in België vervolgd voor mogelijke structurele sociale fraude rond hun pakjesbezorgers. Daarnaast kwamen er vorige maand misstanden aan het licht bij post- en pakketdepots. Uit controles in juni bleek onder meer dat arbeidscontracten ontbraken en werkloosheidsregels overtreden werden. Hierop dreigde de openbaar aanklager de depots te sluiten.

    22 juni 2021
    PostNL neemt vandaag zijn zesentwintigste pakkettensorteercentrum in Nederland in gebruik. Vanuit dit nieuwe en duurzame pand van ruim 7.600 m2 aan de Fokkemast 6 in Westzaan worden dagelijks gemiddeld zo’n 40.000 pakketten bezorgd.

    14 april 2022
    Bouw Nederlands grootste sorteercentrum PostNL in Hoogeveen gestart

    6 okt 2021
    PostNL heeft in Nieuwegein een nieuw gerobotiseerd sorteercentrum geopend. Het is volgens het bedrijf uniek in Europa en speciaal ingericht voor het sorteren en distribueren van kleine pakketten. Door deze pakketten die niet groter zijn dan een schoenendoos apart te houden van de rest, kunnen de al bestaande sorteercentra meer werk aan.
    Het postbedrijf zag de afgelopen jaren het aantal pakketten enorm toenemen. Het zijn er nu vier keer zoveel als tien jaar geleden.

    7 mei 2019
    Volgens topvrouw Herna Verhagen is dat een goed teken omdat de pakkettenbusiness een echte groeimarkt is door het alsmaar populairder worden van onlineshoppen.

    9 aug 2021
    PostNL ziet dat de toename van de bezorging van pakketjes structureel is, ook na de coronacrisis.
    ------
    Hmm postnl gelooft wel in groei vd pakketjes met bijbehorende capaciteitsuitbreiding.
  9. forum rang 5 Bart Meerdink 23 april 2022 21:36
    quote:

    leonardus65 schreef op 23 april 2022 18:46:

    www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220422_968...
    Zelf is de groene vicepremier momenteel bezig paal en perk te stellen aan de wantoestanden bij de pakjesverdelers als Post NL. Er gaat bijna geen week voorbij of er duikt een nieuw verhaal op. Kinderarbeid, gefoefel met onderaannemers, noem maar op. “De uitwassen van een sector die te weinig gereguleerd is en die aan het boomen is”, zegt De Sutter. “Men maakt ons wijs dat als je om 22 uur op een knopje drukt en er om 8 uur ’s ochtends een paar schoenen voor je deur staat, dat dat kosteloos kan. Niemand die nadenkt over wat daar allemaal achterzit.”Laat u zelf pakjes aan huis leveren, mevrouw de minister?
    “Af en toe. De dag van vandaag is dat niet meer weg te denken. Maar het moet wel beter geregeld worden. En dat wil ik doen door de postwet te verstrengen.”

    U krijgt uw coalitiepartners niet mee.
    “We zitten nog volop in de discussie in de regering. Blijkbaar zijn er mensen die daar problemen mee hebben. Ik hoop onze liberale vrienden mee te krijgen. Laat mij een vergelijking maken. Op een autosnelweg waar iedereen te snel rijdt, zijn er veel ongelukken. De liberalen zeggen: Dan moet je maar meer controles doen en beboeten. Terwijl we wéten dat we dat niet kunnen. Hoeveel controleurs heb je daar niet voor nodig? Ik wil dat we de snelheid beperken, zo verklein je het risico.

    “Een pakje zal dan wat duurder worden. Is dat zo schandalig? Ik ben bereid om een euro meer te betalen als ik weet dat de bezorgers correct verloond worden. En velen met mij.”
    De Sutter lijkt me niet van de slimste: "Op een autosnelweg waar iedereen te snel rijdt, zijn er veel ongelukken". Het probleem: men houdt zich niet aan de snelheid. Oplossing: verlaag de maximumsnelheid. Dat zal ze leren...

    En die euro die *zij* graag betaalt, willen degenen die hun rekeningen nu al nauwelijks kunnen betalen dat ook zo graag? Komt niet bij haar op.

    En wat betreft die 'misstanden', is het geen idee om te wachten tot de echte omvang van het probleem duidelijk wordt uit wat de rechter bewezen acht?
2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 117 118 119 120 121 ... 136 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links