Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,234 16 apr 2024 12:37
  • -0,026 (-2,06%) Dagrange 1,233 - 1,250
  • 655.667 Gem. (3M) 2,2M

PostNL April 2022 * koers omhoog richting dividend? *

2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 136 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Cedar 21 april 2022 15:28
    quote:

    SAHR-0310 schreef op 21 april 2022 15:12:

    [...]

    C3,00 juni 2023 inderdaad (niet 2022, was een typo).
    Ik zou er niet teveel achter zoeken dat het hoge optie volumes zijn,
    Ik ben een gewone retailbelegger en heb in de periode Q3 2020-Q2 2021 ook dit soort aantallen gehad,
    Nu zijn optiepremies iets opgelopen, en over het algemeen is het zeer interessant om opties bij Postnl te gebruiken ( zeer zeker als je opties nu koopt en verwacht dat de tent tussen nu en een jaar wordt overgenomen).
  2. forum rang 6 Jestbread 21 april 2022 16:03
    quote:

    Cedar schreef op 21 april 2022 15:28:

    [...]

    Ik zou er niet teveel achter zoeken dat het hoge optie volumes zijn,
    Ik ben een gewone retailbelegger en heb in de periode Q3 2020-Q2 2021 ook dit soort aantallen gehad,
    Nu zijn optiepremies iets opgelopen, en over het algemeen is het zeer interessant om opties bij Postnl te gebruiken ( zeer zeker als je opties nu koopt en verwacht dat de tent tussen nu en een jaar wordt overgenomen).
    6000 opties, dus jij had onderliggend 600.000 aandelen PostNL als 'gewone retailbelegger'?
  3. forum rang 4 Cedar 21 april 2022 16:26
    quote:

    Jestbread schreef op 21 april 2022 16:03:

    [...]6000 opties, dus jij had onderliggend 600.000 aandelen PostNL als 'gewone retailbelegger'?
    Nee, ik had op een gegeven moment 3,500 opties . Dat zijn slechts opties en ik had niet de intentie om die in aandelen om te zetten. In mrt 2021 heb ik deze verkocht ( waren jun21 opties).
  4. forum rang 6 MD2018 21 april 2022 16:50
    quote:

    Cerburus schreef op 21 april 2022 16:19:

    niet nieuwswaardig maar wel grappig dat het PostNl Pensioenfonds een grotere positie heeft in 'La Poste' en Deutsche post dan in PostNL zelf haha..lang leve de concurrent
    Pensioenfonds mag volgens mij niet zomaar extra inkopen in PostNL... Wat overigens wel een goed ding voor pensioenfonds is en dus ook voor PostNL is dat de rente maar door blijft stijgen.... Hierdoor zullen de netto bijdragen voor PostNL dit jaar veel lager uitkomen en dat komt weer tengoede van Ebit dus vandaar dat Pim 30 cent dividend een minimum vindt voor 2022....

    Krijgen we nog een kleine extra push omhoog richting sluit. Net als gisteren Day High sluiten

    Succes allen!
  5. forum rang 6 Boeren verstand 21 april 2022 17:29
    quote:

    Cerburus schreef op 21 april 2022 16:19:

    niet nieuwswaardig maar wel grappig dat het PostNl Pensioenfonds een grotere positie heeft in 'La Poste' en Deutsche post dan in PostNL zelf haha..lang leve de concurrent
    Ik denk dat PNL niet veel in eigen bedrijf MAG beleggen. Blijkbaar hebben ze wel veel vertrouwen in postbedrijven :-)
    In Amerika was/is het heel gewoon dat je alle pensioencentjes in aandelen eigen bedrijf stopt.
    Maar in geval van faillissement, zoals bv bij ENRON, zijn alle pensionado's hun centjes kwijt.
    En eerlijk is eerlijk, een belegging in eigen bedrijf is niet helemaal zonder sentiment. Dus beter niet doen.

    Je kunt je zelfs voorstellen dat Pensioenfonds de koers gaat steunen op het moment dat de koers volgens bonusdoelstelling van het MT net niet hoog genoeg staat...

    (Noot van redactie: ik zie nu dat MD2018 deze reactie net ook al gaf!)
  6. forum rang 6 Boeren verstand 21 april 2022 17:42
    Hoi Allen,

    Vandaag kreeg ik nog wel een inzicht waar ik eigenlijk nog nooit goed aan had gedacht. En dat is de pakketjes groei bij de zakelijke markt. IK zie de toekomst van consumenten pakketjes groei niet zo rooskleurig in de komende 9 maanden, vanwege al eerder genoemde duurder worden primaire kosten leversonderhoud (energie, auto, boodschappen). Er blijft gewoon minder over om aan online spullen uit te geven.

    Maar ik ontving vandaag de business monitor van PostNL voor de pakketjes markt in de B2B markt.... En daar gaat het toch niet om kattepis.

    Kleine samenvatting van de samenvatting in dat rapport:

    B2B e-commerce is relevanter dan ooit. Maar liefst 91% van de zakelijke bestellers
    koopt online. Het aantal online bestellingen is afgelopen jaar met 50% gegroeid.
    Deze duidelijke versnelling in de adoptie van e-commerce is een krachtig signaal
    voor B2B-bedrijven om met nieuwe digitale proposities van deze marktontwikkeling
    te profiteren.

    B2B e-commerce zal de komende jaren alleen maar toenemen. De zakelijke
    bestellers verwachten 70% van de bestellingen online te doen in 2025. Maar liefst
    vier op de tien kopers verwacht meer dan 90% online te kopen in 2025. Komend
    jaar neemt deze stijging al toe: 40% van de kopers verwacht komend jaar meer
    online aankopen te doen

    Groei B2B e-commerce markt: de toename in online zakelijke aankopen lijkt niet
    tijdelijk te zijn. Bijna vier op de tien zakelijke bestellers acht het (zeer) waarschijnlijk
    dat zij de komende jaren nog meer online zullen bestellen. De zakelijke besteller
    verwacht dat in 2025 gemiddeld 70% van alle aankopen online gedaan wordt. B2B
    e-commerce zal dus ook de komende jaren een groeiende markt blijven.

    Er staat nog veel meer in, over wensen en eisen van zakelijke klanten, en verschillen met particuliere bestellers. Er staat alleen nul informatie in over aantallen, en % van de totale aantal pakketjes die PNL per jaar levert (vast ivm gevoelige concurrentie info).

    Maar ik moet zeggen dat dit mij wel weer iets meer vertrouwen geeft in de dat PNL de aantallen in de prognose voor 2022 en 2023 kan halen. En in de B2B markt hebben ze denk ik ook iets minder last van margedruk.

    Heeft iemand hier meer info over ?
  7. forum rang 6 Boeren verstand 21 april 2022 18:08
    quote:

    IEX watcher schreef op 21 april 2022 17:48:

    Weer iets toegenomen sinds gisteren:

    shortsell.nl/universes/Nederland
    Hoi Mensen, ik heb 2 vragen over shorters. 1 heb ik al eerder gesteld en ook wel een deel reactie gezien. Maar graag ontvang ik meer info over het volgende:

    1. Die 7% short aandelen die gemeld worden, die zijn toch al verkocht? Dus die gaan geen verkoopdruk voor de komende tijd opleveren. Ja of Nee ?
    2. Die shorters, die betalen voor het lenen van die aandelen een commissie per maand. Klopt het dat shorters vaak op een daling op korte termijn zinspelen? Het lijkt me niet dat je short gaat, en dan maar 6 of 7 maanden die commissie betaalt in afwachting van een daling?
  8. forum rang 5 Jason Voorhees 21 april 2022 18:32
    @ boerenverstand
    1 dat levert een enorme verkoopdruk op bijna 40M aandelen die geleend zijn om op ieder moment op de markt te kunnen worden gedumpt.
    Dé reden dat ik niet heb bijgekocht. Ooit moeten ze weer naar de eigenaar tegen een lagere prijs teruggekocht en geleverd door het broekie.
    2 Meestal wel lijkt mij het broekie probeert in te spelen op slecht sentiment en cijfers vaak om een verkoopgolf te creëren door aandelen te dumpen om goedkoper te kunnen terugkopen.
  9. forum rang 5 upsidedown 21 april 2022 18:36
    Okt 2021
    Negentig procent van de zakelijke bestellers koopt onlineB2b-e-commerce is relevanter dan ooit. Bijna de helft (46%) van BV Nederland heeft de afgelopen 12 maanden een zakelijke bestelling gedaan. Van deze bestellers heeft maar liefst 91% één of meerdere aankopen online gedaan. Verder is drie op de tien zakelijke bestellers het afgelopen jaar meer online gaan kopen, wat resulteert in een stijging van het aantal online bestellingen van 50%. Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde B2B E-commerce Markt Monitor 2021, een grootschalig onderzoek naar het gedrag en de voorkeuren van zakelijke online bestellers. Uitgevoerd door Ipsos onder 7.928 Nederlandse werknemers in opdracht van Currence, De Nieuwe Zaak, Intershop, PostNL en Thuiswinkel.org.

    "We zien nu ook dat het aantal zakelijke bestellers het afgelopen jaar meer online is gaan kopen, net zoals we zien bij de consumentenmarkt”, vertelt Marlene ten Ham, directeur van Thuiswinkel.org. “De wereldwijde coronapandemie heeft de groei in het zakelijk online bestellen verder versneld; persoonlijk bezoek en advies was niet mogelijk, winkels en showrooms waren gesloten, er waren geen beurzen, minder reizen en minder mensen op kantoor. Met als gevolg dat ook zakelijke bestellers nog meer aangewezen waren op webwinkels en bestelportalen. Gemiddeld heeft drie op de tien zakelijke bestellers meer online aankopen gedaan.”

    Groei b2b-e-commerce zet de komende jaren door
    De groei in b2b-commerce is mede door COVID-19 niet alleen verder versneld, maar heeft ook een blijvende invloed. De zakelijke bestellers verwachten namelijk 70% van de bestellingen online te doen in 2025. Vier op de tien kopers verwacht zelfs meer dan 90% online te kopen in 2025. Komend jaar zet deze stijging al in; 40% van de kopers denkt komend jaar meer online aankopen te doen. Marlene ten Ham: “De groei is een krachtig signaal voor b2b-bedrijven om aan de hand van nieuwe digitale proposities van deze groei te profiteren.”

    51 % van de online zakelijke bestellers is 50+
    Wat opvalt, is dat de helft van de zakelijke online bestellers nu 50+ is. Deze groep mensen is niet opgegroeid met e-commerce en toch speelt online commerce intussen een essentiële rol in hun zakelijke leven. Ruim een derde van de online bestellers is 35 - 49 jaar en slechts 15% is jonger dan 35 jaar. In 2020 was nog ruim 60% van de zakelijke online kopers jonger dan 50 jaar.

    De eeuwenoude 80/20-regel blijkt ook op te gaan in b2b-e-commerce, blijkt uit dit onderzoek. Van het totaal aantal zakelijke bestellingen is 79% van de b2b-bestellingen gedaan door 22% van de zakelijke kopers. Deze heavy shoppers bestelden gemiddeld 130 keer online het afgelopen jaar.

    Ook dure en complexe goederen worden meer online besteld
    Vooral eenvoudigere producten zoals kantoorartikelen, computers en randapparatuur worden, evenals vorig jaar, nu ook vaak online gekocht. Wat dit jaar echter opvalt, is dat nu ook relatief dure en complexe goederen door meer dan de helft van de zakelijke kopers uitsluitend online besteld wordt. “Dit zien wij terug bij onze klanten”, zegt Roelof Swiers, Country Manager van Intershop. “Fabrikanten en groothandels zetten volop in op de verkoop van complexe oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan de online verkoop van een totaal lichtplan voor gebouwen of een complex product zoals een lift. Deze ontwikkeling krijgt ook hier een steeds grotere invloed op het verkoopproces.”

    Heavy shoppers betalen vaker op factuur
    Bijna de helft van de zakelijke kopers rekent meestal af via iDEAL (45%), een derde via een factuur en slechts een klein deel via een creditcard (8%). Heavy shoppers betalen echter vaker op factuur. Gevraagd naar hun voorkeur voor betaalmethode bij een zakelijke online bestelling, geeft 40% van de respondenten het betalen via iDEAL en 36% op factuur aan. Wel zijn de verschillen tussen deze twee methoden kleiner dan bij de vraag naar de meest gebruikte betaalmethode. Voor een vijfde van de zakelijke kopers is het meest gebruikte betaalmiddel niet het betaalmiddel van hun voorkeur. Dit heeft vooral te maken met het aanbod vanuit de webwinkelier (38%). Ondanks deze verschillen tussen de voorkeur en de daadwerkelijk gebruikte methoden zijn de zakelijke online kopers over het algemeen tevreden over het aanbod van betaalmogelijkheden; 71% is tevreden tot zeer tevreden.
    tevreden.Bezorgopties van grote invloed op leverancierskeuze
    De belangrijkste redenen om online te bestellen zijn de tijdsbesparing die dit oplevert (33%) en het gemak van bezorging (31%). Bij het maken van een leverancierskeuze spelen ook logistieke aspecten een belangrijke rol. Zo vergelijkt ruim een derde van de bestellers webwinkels op leversnelheid en bijna een kwart op verzendkosten. Ook retouropties zijn belangrijk; ruim 70% laat de keuze van een webwinkel afhangen van de retourvoorwaarden en zelfs 19% breekt de bestelling af als er geen mogelijkheid wordt geboden om producten retour te sturen.

    Duurzaamheid wordt ook in b2b belangrijker. Maar liefst 43% laat de keuze voor een webwinkel beïnvloeden door duurzame levermethoden. Eén op de vijf bestellers is zelfs bereid extra te betalen voor duurzame levering. Ook is maar liefst een derde bereid om langer te wachten als de levering duurzamer is. Deze trend zien we ook bij b2c-webshops terug en zorgt ervoor dat er steeds meer eisen aan de bedrijfsvoering en logistiek worden gesteld.
    ---------
    Dat online bestellen is een groeimarkt, business tot business of de consument die besteld.
  10. forum rang 4 Ben 21 april 2022 18:45
    quote:

    Jason Voorhees schreef op 21 april 2022 18:32:

    @ boerenverstand
    1 dat levert een enorme verkoopdruk op bijna 40M aandelen die geleend zijn om op ieder moment op de markt te kunnen worden gedumpt.

    Ehhhhhhh, hoe komt iemand bij deze onzin?
    Die ZIJN al op de markt gedumpt.
    En moeten ooit weer terug gekocht worden..... :-)
  11. Eva1960 21 april 2022 18:45
    Verkeerde redenatie volg je en lijkt niet op gezond boerenverstand.

    Binnenkort moeten ze de door hen verkochte aandelen terugleveren en kan er zelfs een shortsqueeze ontstaan als margins geraakt worden.

    Ze zitten scheef. En dat gaat ze pijn doen.

    uote alias=Jason Voorhees id=14155630 date=202204211832]
    @ boerenverstand
    1 dat levert een enorme verkoopdruk op bijna 40M aandelen die geleend zijn om op ieder moment op de markt te kunnen worden gedumpt.
    Dé reden dat ik niet heb bijgekocht. Ooit moeten ze weer naar de eigenaar tegen een lagere prijs teruggekocht en geleverd door het broekie.
    2 Meestal wel lijkt mij het broekie probeert in te spelen op slecht sentiment en cijfers vaak om een verkoopgolf te creëren door aandelen te dumpen om goedkoper te kunnen terugkopen.
    [/quote]
2.709 Posts
Pagina: «« 1 ... 112 113 114 115 116 ... 136 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links