Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

April doet wat hij wil, TomTom going on!

752 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 38 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 13 april 2022 16:11
    quote:

    Ali C schreef op 13 april 2022 15:51:

    Waarom vandaag iedereen in paniek. Zijn de cijfers toch uitgelekt? Is er de keuze gemaakt om tot de laatste dag te wachten, dit om een overname niet te missen. Ik vind het niet slim als je bang bent voor de cijfers, om dan tot de laatste dag te wachten.
    Een min van 7% is geen paniek.
    Eerder verstandig met je beleggingsgeld omgaan.
    - Valt het tegen dan heb je gelijk gehad en stap je lager in.
    - Valt het mee dan kan je weer op een rijdende trein instappen voor de derde rit boven de 9,00 binnen een half jaar.

    Zittenblijvers zien geen enkel rendement, alleen maar koersveranderingen.
  2. forum rang 5 Hernia 13 april 2022 16:23
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 april 2022 16:11:

    [...]

    Een min van 7% is geen paniek.
    Eerder verstandig met je beleggingsgeld omgaan.
    - Valt het tegen dan heb je gelijk gehad en stap je lager in.
    - Valt het mee dan kan je weer op een rijdende trein instappen voor de derde rit boven de 9,00 binnen een half jaar.

    Zittenblijvers zien geen enkel rendement, alleen maar koersveranderingen.
    Dat wordt morgen billenknijpen voor veel TomTom beleggers. Daarna ook nog eens 4 dagen de beurs dicht. Fijne paasdagen.
  3. [verwijderd] 13 april 2022 17:16
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 april 2022 16:11:

    [...]

    Een min van 7% is geen paniek.
    Eerder verstandig met je beleggingsgeld omgaan.
    - Valt het tegen dan heb je gelijk gehad en stap je lager in.
    - Valt het mee dan kan je weer op een rijdende trein instappen voor de derde rit boven de 9,00 binnen een half jaar.

    Zittenblijvers zien geen enkel rendement, alleen maar koersveranderingen.
    De ware aard en reden komen even aan de oppervlakte.
  4. forum rang 4 Jaap 13 april 2022 17:18
    Na de aankoop van Tele Atlas in 2007 kwam TT wel in erg zwaar water terecht.
    Banken lenen je dan zoveel geld, waarbij het bedrijf kopje onder dreigde te gaan, inclusief de oprichters.
    Toen kwam er een aandelenemissie, gesteund door particuliere beleggers.
    Beleggers hebben dat geld weer teruggekregen door de verkoop van Telematics.
    Wel zonder een vergoeding voor de tijd (rente).
    Eigenlijk verschillen de oprichters niet van de banken zoals in 2007.
    Wanneer dringt dat nou eens door in het brein van Goddijn?
  5. [verwijderd] 13 april 2022 18:28
    Ben toch heel benieuwd naar het uuuhm uhhhm-gehalte morgen van Goddijn. Meestal duidt dat niet op de waarheid. We weten inmiddels dat hij zich niet schaamt voor zijn belabberde resultaten en er geen consequenties aan verbindt. Hij en het verliesgevende krimpbedrijfje zijn al jaren de risée van de Nederlandse beurs.
  6. forum rang 6 pwijsneus 13 april 2022 18:30
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 13 april 2022 18:28:

    Ben toch heel benieuwd naar het uuuhm uhhhm-gehalte morgen van Goddijn. Meestal duidt dat niet op de waarheid. We weten inmiddels dat hij zich niet schaamt voor zijn belabberde resultaten en er geen consequenties aan verbindt. Hij en het verliesgevende krimpbedrijfje zijn al jaren de risée van de Nederlandse beurs.
    Toch verwacht ik dat de gestelde doelen van de RvB weer gehaald gaan worden, zoals altijd. Topwerk!

    Wat je daar als belegger aan hebt is me alleen nog niet duidelijk...
  7. [verwijderd] 13 april 2022 18:50
    quote:

    pwijsneus schreef op 13 april 2022 18:30:

    [...]

    Wat je daar als belegger aan hebt is me alleen nog niet duidelijk...
    Niets, maar ze voelen zich daardoor waarschijnlijk minder beschaamd om bonussen te pretenderen. Goddijn verkeert natuurlijk in kringen waar collega-CEO’s zich wél op successen kunnen beroepen. Terwijl hij moet uitleggen waarom Vigreux nog steeds senior manager met bonussen is nadat ze Sports vakkundig om zeep heeft geholpen.
  8. forum rang 7 JP Samosa 13 april 2022 19:25
    quote:

    Jaap schreef op 13 april 2022 17:18:

    Na de aankoop van Tele Atlas in 2007 kwam TT wel in erg zwaar water terecht.
    Banken lenen je dan zoveel geld, waarbij het bedrijf kopje onder dreigde te gaan, inclusief de oprichters.
    Toen kwam er een aandelenemissie, gesteund door particuliere beleggers.
    Beleggers hebben dat geld weer teruggekregen door de verkoop van Telematics.
    Wel zonder een vergoeding voor de tijd (rente).
    Eigenlijk verschillen de oprichters niet van de banken zoals in 2007.
    Wanneer dringt dat nou eens door in het brein van Goddijn?
    Geld terug gekregen????
    Dacht t niet
  9. forum rang 5 Jason Voorhees 13 april 2022 20:12
    Geinig om te zien dat er wordt voorgesorteerd op dramatische cijfers en outlook.
    Zal ook wel denk ik dan, verwaarloosbaar belang in TT.
    Was ooit veelbelovend maar waarschijnlijk totaal overvleugeld door iedereen. Spreek nog geregeld hoog opgeleid personeel van TT omdat ik in het gebied werk, salarissen zijn overigens concurrerend met ASML en zeker Philips of Signify dus daar ligt het niet aan.
    Jammer, tis zoals tis !!
  10. forum rang 4 Erny 13 april 2022 20:57
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 13 april 2022 16:11:

    [...]

    Een min van 7% is geen paniek.
    Eerder verstandig met je beleggingsgeld omgaan.
    - Valt het tegen dan heb je gelijk gehad en stap je lager in.
    - Valt het mee dan kan je weer op een rijdende trein instappen voor de derde rit boven de 9,00 binnen een half jaar.

    Zittenblijvers zien geen enkel rendement, alleen maar koersveranderingen.
    Denk toch dat er bij dit soort koersreacties sprake is van voorkennis. Jammer, want het speelveld wordt daarmee wel heel erg verziekt.
  11. SimonCA 14 april 2022 01:02
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 13 april 2022 18:28:

    Ben toch heel benieuwd naar het uuuhm uhhhm-gehalte morgen van Goddijn. Meestal duidt dat niet op de waarheid. We weten inmiddels dat hij zich niet schaamt voor zijn belabberde resultaten en er geen consequenties aan verbindt. Hij en het verliesgevende krimpbedrijfje zijn al jaren de risée van de Nederlandse beurs.
    Stellantis might be a good role model for TOMTOM

    Shareholders in carmaker Stellantis reject Tavares pay plan
    Stellantis shareholders have rejected a proposed €19mn pay package for the carmaker’s chief executive Carlos Tavares and remuneration for other managers after an outcry from a minority investor and some French unions over excessive payouts.
    Just over 52 per cent of investors voted against the remuneration report of the world’s fourth biggest carmaker at an investor meeting on Wednesday.

    www.ft.com/content/0fd33ef5-9c42-4208...
  12. Jklm 14 april 2022 07:02
    FIRST QUARTER 2022 RESULTS

    TomTom has a solid start to the year, in line with expectations

    TOMTOM’S CHIEF EXECUTIVE OFFICER, HAROLD GODDIJN

    "We had a solid start to the year with all our businesses performing in line with our expectations. Deal activity continues to be strong, with several high-quality deals on the table. Furthermore, we secured important partnerships that help enrich our services.

    We are reiterating our revenue and FCF guidance. However, we should recognize the uncertainties that emerged over the past months, such as the war in Ukraine and increasing inflation. These could impact supply chains, cost levels, and general economic activity. We closely monitor the situation to ensure we can react swiftly and decisively. We believe in the strength of our business, financial position, and strategy, and are proceeding with investments as planned."

    OPERATIONAL SUMMARY

    We have partnered with the Foxconn-initiated MIH Consortium to develop the next generation of smart electric vehicles
    We teamed up with Webfleet Solutions to combine our maps, traffic, and navigation with a range of workforce management features in a single mobile offering for fleet managers and drivers
    Our technology supports the Nissan Ariya, the brand's latest flagship electric crossover that is set to be launched with advanced infotainment and driver assistance features
    FINANCIAL SUMMARY FIRST QUARTER 2022

    Group revenue decreased by 2% to €128 million (Q1 '21: €131 million)
    Location Technology revenue of €105 million equal to last year (Q1 '21: €105 million)
    Automotive operational revenue decreased by 8% to €68 million (Q1 '21: €74 million)
    Free cash flow is an outflow of €23 million (Q1 '21: outflow of €4 million)
    Net cash of €331 million (Q4 '21: €356 million

    Verlies van 21,5 miljoen in q1 2022
752 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 38 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links