Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD PSE:URW.FR, FR0013326246

  • 75,100 19 apr 2024 17:35
  • +0,220 (+0,29%) Dagrange 73,980 - 75,440
  • 302.757 Gem. (3M) 376,5K

Unibail-Rodamco-Westfield 2022, het jaar van de comeback?

3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 196 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Lamsrust 12 april 2022 22:31
    quote:

    RdJ-1986 schreef op 12 april 2022 19:38:

    Hi,

    Bestaat er ook niet een kans dat Niel het samen met zijn schoonvader gaat kopen?
    Lijkt me sterk, want dan hadden zij dat al lang gedaan. Ik denk eerder dat zij hun eigen winst gaan creëeren door een goede deal in de US tot stand te brengen. Indien een straight sale van de US flagships niet lukt kunnen Niel/Arnault onderdeel worden van een JV met financiële partijen die een belang van 75% in de US Flagships voor een goede prijs kopen van URW kopen. Wellicht betalen ze dan wat veel voor het JV aandeel in de US flagships maar dat krijgen ze dubbel en dwars terug in de koersstijging van URW.
  2. forum rang 7 HCohen 13 april 2022 07:43
    ! Zo !

    Gisteren kreeg URW de relatief grootste koersdoelverhoging ooit van een analist, nl van Citygroup;
    Verkopen naar Neutraal en van 27.70E naar 77.60E
    www.trivano.com/aandeel/unibail-rodam...
    12 apr Hoger Verkopen» Neutraal € 27,70 » € 77,60

    NB gemm koersdoel analisten is inmiddels 67,97 EUR
  3. forum rang 7 HCohen 13 april 2022 16:49
    “Westfield Mall of the Netherlands bewijst de vitale rol van de fysieke winkel”
    www.retaildetail.be/nl/news/vastgoed/...
    Naar 15 miljoen bezoekers
    Met 117.000 m² en 280 winkels is Westfield Mall of the Netherlands, in Leidschendam bij Den Haag, het grootste overdekte winkelcentrum van Nederland. Een jaar na de opening kan het shoppingcenter tevreden terugblikken, ondanks de bijzonder moeilijke omstandigheden. “We zijn op 18 maart 2021 van start gegaan met shoppen op afspraak. Pas enkele maanden later konden we alles loslaten, op 18 december moesten we weer dicht, 15 januari mochten we weer open... Dus een normaal jaar kan je het niet noemen”, zegt COO Jurn Hoeksema van Unibail-Rodamco-Westfield (URW).

    “We zijn dan ook ontzettend trots dat we bij de opening 94% verhuurd waren en dat we in een jaar toch dertien miljoen mensen over de vloer hebben gekregen. We hadden gemikt op tussen de twaalf en de veertien miljoen in een ‘normale’ markt, dus we kunnen alleen tevreden zijn. Op termijn willen we wel doorgroeien naar veertien à vijftien miljoen bezoekers.”

    Een dagje uit
    “Voor Nederland is dit een exceptioneel product”, benadrukt Hoeksema. Er is uiteraard veel discussie over het bestaansrecht van zulke grote 'malls', maar URW heeft hier geen nieuwe mall gebouwd - wel een bestaand winkelcentrum versterkt. “In 2009 zijn we begonnen met het herontwikkelen van winkelcentrum Leidsenhage. Op dat moment waren er ongeveer tachtig eigenaren. De afgelopen twaalf jaar hebben we het winkelcentrum gebracht tot waar het nu is. Dat is onvergelijkbaar met een typische mall-ontwikkeling in het buitenland, waar je een stuk grond koopt, bouwt en opent. Dit is een ‘urban regeneration’ project, waarbij we een bestaande locatie die eigenlijk meer potentie heeft, verbeteren naar de standaard van vandaag.”

    Een belangrijk onderdeel van het succes is de evenwichtige en eigentijdse mix. Westfield Mall of the Netherlands zet vol in op groeisectoren als horeca, entertainment, sport, wellness... “Die categorieën zien we in heel onze portefeuille groeien. Hier maken ze ongeveer één derde uit van onze footprint, dat is al veel meer dan in bestaande malls.” De bedoeling is om met dat aanbod handen en voeten te geven aan het concept van ‘een dagje uit’. “Dit is geen winkelcentrum waar je snel wat koopt en weer weg. De verblijftijd wordt versterkt door dat brede aanbod. We hebben hier bijvoorbeeld de beste bioscoop van Nederland.”

    Van mode tot auto’s
    Het winkelcentrum is opgebouwd rond drie bestemmingszones, met een eigen sfeer en identiteit. In de Fresh Food Market treffen shoppers een rijk aanbod delicatessen en mooie verswinkels: bakker, slager, kaasboer, groenteman... In het Eettheater op de eerste verdieping vinden bezoekers een gevarieerde mix van restaurants en eetkiosken. The Gallery tot slot is een zone met een onderscheidende architectuur en een ander type winkels: kleinere boetieks in een sfeervolle setting.

    Daarnaast heeft Westfield Mall of the Netherlands met Jumbo Foodmarkt en Albert Heijn XL een indrukwekkend supermarktaanbod – dit is de enige plek in Nederland waar die twee grote formules naast elkaar bestaan. En de grote moderetailers hebben hier allemaal hun flagships. “Dus we hebben hier de grootste en beste Zara, H&M, The Sting, Peek & Cloppenburg…” Opmerkelijk is bovendien de aanwezigheid van enkele (elektrische) automerken, wat je in een winkelcentrum niet meteen zou verwachten: Polestar, MG, Volkswagen-dealer Wittebrug, zelfs het Chinese Xpeng met een vliegende auto…

    Fysieke winkel blijft relevant
    De internationale uitstraling van Westfield helpt: “We hadden hier met de opening meteen tien internationale nieuwkomers voor de Nederlandse markt. Merken die kiezen om de Nederlandse consument als eerste hier aan te spreken, en niet in de Kalverstraat of op de Lijnbaan. Waarom? Omwille van het product, maar ook om de track record van Westfield. Ze hebben er vertrouwen in. Daar zie je de kracht van actief zijn over de hele wereld met de beste kwaliteit. Dat is een uniek voordeel.”

    “We hebben ook huurders aangetrokken die voorheen enkel online actief waren, zoals Pink Gellac of Miccy’s. Hier openen ze hun eerste fysieke winkel en dan zien ze niet alleen uitstekende verkopen in hun winkel, maar ook een halo-effect: de onlineverkopen in de regio Den Haag nemen toe omdat ze hier een winkel hebben. Andersom biedt 60% van onze retailers hier click & collect aan. Voor hen is dit ook een versterking van hun onlinekanaal.”

    Ziet Hoeksema dat koopgedrag ingrijpend gewijzigd is, na corona? “We zien dat de interesse voor de beste locaties nog steeds toeneemt. Afgelopen jaar hebben onze top 50 retailers hun winkeloppervlakte met gemiddeld 7% vergroot. De grote merken zeggen het in hun jaarverslagen: we sluiten winkels, maar de bestaande winkels worden belangrijker, als fulfilment center, en voor de merkidentiteit. Wij denken dat wij daarvoor goed geplaatst zijn. De vitale rol van de fysieke winkel is er. Als er na de perfecte storm van de pandemie nog steeds een fysieke winkel is, dan moet die wel heel relevant zijn...”

    Mikken op sneeuwbaleffect
    Maar er zijn ook locaties die herontwikkeld zullen worden, geeft Hoeksema aan. “Kijk naar de impact op de grote steden: de toplocaties houden wel stand, maar secundaire gebieden krijgen het moeilijker. In Nederland was het speelveld altijd anders: de randstad zou in een ander land gewoon een stad zijn. In Frankrijk zit onze portefeuille in Parijs en Lyon. In Nederland zitten we in Almere, Zoetermeer, Amstelveen en Leidschendam. Dat is een heel ander spel.”

    Kortom, de Nederlandse consument – die voor Westfield Mall of the Netherlands vrij lokaal is – moet nog wennen aan het idee dat je drie kwartier rijdt om dan een hele dag te besteden met het gezin op een plek waar je alles onder één dak vindt, mét gratis parkeren. “Die aantrekkingskracht zijn we nog aan het bouwen. In Parijs is drie kwartier rijden voor een dagje uit een vanzelfsprekendheid. Maar in Nederland… Het product ‘mall’ is nog niet zo bekend. Maar als mensen eenmaal geweest zijn, dan krijg je een sneeuwbaleffect.” Op welk verzorgingsgebied mikt het winkelcentrum? “Het zou fantastisch zijn als we een household name worden in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam. In Den Haag zijn we dat al.”

    Bestemming voor evenementen
    Welke verdere ambities koestert Westfield Mall of the Netherlands nu? “Eerst hebben we nog zo’n 5% te verhuren. Ten tweede willen we door marketing en promotie meer aantrekkingskracht krijgen buiten ons directe marktgebied. En ten derde gaan we enkele upgrades van het merk doen, om net iets hoger gepositioneerd te zitten. We hebben net Tommy Hilfiger mogen verwelkomen, dat is een eerste stap. We zijn met meer merken in gesprek.”



    URW wil ook sterk inzetten op het gebruik van het winkelcentrum als een bestemming voor events. “We hebben erg grote ambities op het vlak van commerciële partnerships: merkintroducties, media en events. Onze Central Plaza is gebouwd als een evenementenruimte voor activaties. Nu staat er bijvoorbeeld een stand van Samsung met de nieuwste smartphones. Vorig weekend hadden we een verrassingsoptreden van Ronnie Flex, dat tegelijk ook live gestreamd werd op al onze schermen en op onze socialemediakanalen. Met dit soort events willen we in Europa op bedrijfsniveau 75 miljoen euro additionele inkomsten genereren in de komende drie jaar. We hebben de infrastructuur. Dit moet een lifestyle destination merk worden.
  4. forum rang 6 Lamsrust 13 april 2022 22:20
    Dank voor het artikel.

    De internationale uitstraling van Westfield helpt: “We hadden hier met de opening meteen tien internationale nieuwkomers voor de Nederlandse markt. Merken die kiezen om de Nederlandse consument als eerste hier aan te spreken, en niet in de Kalverstraat of op de Lijnbaan. Waarom? Omwille van het product, maar ook om de track record van Westfield. Ze hebben er vertrouwen in. Daar zie je de kracht van actief zijn over de hele wereld met de beste kwaliteit. Dat is een uniek voordeel.”
    URW wil ook sterk inzetten op het gebruik van het winkelcentrum als een bestemming voor events. “We hebben erg grote ambities op het vlak van commerciële partnerships: merkintroducties, media en events. Onze Central Plaza is gebouwd als een evenementenruimte voor activaties. Vorig weekend hadden we een verrassingsoptreden van Ronnie Flex, dat tegelijk ook live gestreamd werd op al onze schermen en op onze socialemediakanalen. Met dit soort events willen we in Europa op bedrijfsniveau 75 miljoen euro additionele inkomsten genereren in de komende drie jaar. We hebben de infrastructuur. Dit moet een lifestyle destination merk worden.


    Iemand nog twijfels over het merk Westfield in Europa? Dat gaat dus 100% zeker niet van de gevel in Europa.

    Welke verdere ambities koestert Westfield Mall of the Netherlands nu? “Eerst hebben we nog zo’n 5% te verhuren. Ten tweede willen we door marketing en promotie meer aantrekkingskracht krijgen buiten ons directe marktgebied. En ten derde gaan we enkele upgrades van het merk doen, om net iets hoger gepositioneerd te zitten. We hebben net Tommy Hilfiger mogen verwelkomen, dat is een eerste stap. We zijn met meer merken in gesprek.”

    Upgrade bestand lijkt me een goede zet. De Bijenkorf klant moet ook zijn gading vinden hetgeen nu nog niet geheel het geval is.
  5. forum rang 4 junkyard 14 april 2022 00:02
    Een artikel is het niet echt te noemen, vooral citaten / PR van URW.

    Niet gek dat men de eigen strategie steunt en herhaalt, en vooral willen benoemen dat MOTN (onee, Westfield MOTN) een (bezoekers / verhuur) succes is.

    Retailers hebben niet alleen naar het Westfield plakkertje gekeken, maar (naar ik verwacht) vooral naar het NL plan met koppeling aan Mall of Scandinavia (de blauwprint/kopie was voor MOTN - daarmee betere indicatie positionering winkelformule dan Westfield US). Nu WMOTN even open is zullen huurders hun winkel bijstellen op basis van de ervaringen (o.a. footfall) en ontwikkelingen in retail.

    Vraag blijft of de Westfield merknaam meer waarde heeft in US of EU, als dit in US is dan zou verkoop van de Westfield merknaam met US assets voor mij (en hopelijk ook URW management) meer logisch zijn. Nu URW in de EU merknaam blijft investeren en verkoop van merknaam met US assets een strategische draai is die management moeilijk kan verantwoorden (i.v.m. eerdere strategie uitingen), eens dat daarmee de grootste kans is dat de Westfield merknaam in EU blijft (en uit US vertrekt).

    Deze tekst vond ik opvallend:
    Maar in Nederland… Het product ‘mall’ is nog niet zo bekend. Maar als mensen eenmaal geweest zijn, dan krijg je een sneeuwbaleffect.” Op welk verzorgingsgebied mikt het winkelcentrum? “Het zou fantastisch zijn als we een household name worden in Rotterdam, Utrecht en Amsterdam. In Den Haag zijn we dat al.”

    Ik zie het 'merk' in NL ook vooral als de 'mall' en niet als Westfield. Is de 'household name' (of het product) die URW in NL verlangt in grotere delen van de randstad nu de 'mall' of 'Westfield'? Of is Westfield alleen bedoeld voor het trekken van huurders, en is de mall de naam voor het trekken van bezoekers?

    Een hoop vragen, zoals je ziet ben ik nog niet 100% overtuigd (met mijn beperkte kennis van merkstrategie).
  6. forum rang 7 HCohen 14 april 2022 07:17
    quote:

    junkyard schreef op 14 april 2022 00:02:

    Een hoop vragen, zoals je ziet ben ik nog niet 100% overtuigd (met mijn beperkte kennis van merkstrategie).
    Vragen doen geen kwaad, je komt wel terug op je eerder bericht. Westfield lijkt echt een allergie voor je te zijn.
    Het artikel staat vol met info en quotes van URW, dus deels PR, maar de argumenten lijken me valide(oa inzake Westfield).
    Over PR; het mooie pr-filmpje op de site al gezien?

    De verwijzing naar de Mall is een verwijzing naar de US Mall-cultuur die hier nieuws is. Imo niets met merkbeleving te maken(cultuurbeleving). Nu zijn er wel een hoop mensen in omgeving MotN die 'het ding' inmiddels liefkozend 'de Mall'(couleur locale) noemen. Diezelfde localen klaagden steen en been voor de opening(meerdere nieuwsberichten pre-opening) waarom het centrum een engelstalige naam moest krijgen... kruideniersmentaliteit ;-) ?

    Branding kost tijd en diezelfde Leidscherdammer komt terug na een weekend London en zegt 'hey in London hebben ze ook een Westfield Mall'. De volgende keer zijn ze met de famillie in Madrid en komen ze er weer een Westfield tegen. Bij de volgende vakantie kijken ze vooraf of er geen Westfield mall op locatie is, want het is toch genieten. En ja Branding heeft potentiele positieve effecten op de hele keten omdat allen onlosmakelijk verbonden zijn(stakes).
  7. forum rang 7 HCohen 14 april 2022 08:53
    Voor ouders/ opa's en oma's met (klein)kinderen

    Nu ook dansen, zingen, knuffelen en springen met Peppa Pig in Mall of The Netherlands
    www.ad.nl/den-haag/nu-ook-dansen-zing...
    De Peppa Pig World of Play binnenspeeltuin in de Westfield Mall of The Netherlands is nog maar twee maanden geopend en introduceert nu al iets nieuws: de Fun Time show. Tijdens de Fun Time Show kunnen kinderen Peppa Pig ontmoeten en samen met haar spelen, dansen, zingen, knuffelen en springen in modderpoelen.

    Redactie Den Haag 13-04-22, 16:45
    Tijdens de Fun Time Show verkennen kinderen en hun ouders spelenderwijs samen met Peppa haar speelwereld. De Fun Time Show wordt meerdere keren per dag gegeven en wordt afgewisseld met meet-and-greets. Peppa wordt begeleid door een presentator die de kinderen entertaint. Iedereen die Peppa Pig World of Play bezoekt kan meedoen aan de Fun Time Show; er zijn geen extra kosten aan verbonden.
  8. Reality 14 april 2022 09:48
    quote:

    AVM (Altijd Verkeerde Moment) schreef op 14 april 2022 09:18:

    [...]

    Vanwege...?
    Vanwege stijgende rentes en inflatie. Dit bedrijf heeft heel wat schulden. Daarnaast, een stijgende inflatie gaat de hele economie raken de komende maanden. Alles wordt duur en de consument gaat minder uitgeven wat minder klanten gaat betekenen voor de winkels in een Mall. Plus, tegenwoordig koop ik en meerdere consumenten de meeste spullen op internet en dat zal alleen maar meer worden in de toekomst. Maar goed, wij gaan het meemaken.
  9. roel 14 april 2022 10:56
    inflatie = hogere prijzen, huur bij urw is gedeeltelijk op basis van percentage omzet.

    Bedrijf denk eur 8,20 tot eur 8,40 te verdienen per aandeel van eur 70. (vorig jaar ook de verwachting waargemaakt ondanks corona).

    Maar goed reality je kan gelijk krijgen, maar makkelijk geld denk het niet. Zit zeker risico aan.

    Wat als het management lukt om daadwerkelijk de verwachte winst te leveren?

    Wat als een gedeelte van de vs verkocht gaat worden?

    Wat als Niel besluit nog een percentje bij te kopen?

    Wat als de professionele shorters de posities moeten sluiten (shortsqueeze)?

    Zelf zit ik long (maar dat was natuurlijk duidelijk op basis van bovenstaande)

    Wel interessant om de andere kant van het verhaal te lezen.
  10. forum rang 7 HCohen 14 april 2022 11:12
    quote:

    roel schreef op 14 april 2022 10:56:

    inflatie = hogere prijzen, huur bij urw is gedeeltelijk op basis van percentage omzet.
    +wegsmelten schulden op termijn, huurindexatie in het EU-deel van porto URW
    Zie voor dit onderwerp tevens Q&A Investorsday 2022

    Bedrijf denk eur 8,20 tot eur 8,40 te verdienen per aandeel van eur 70. (vorig jaar ook de verwachting waargemaakt ondanks corona).

    Maar goed reality je kan gelijk krijgen, maar makkelijk geld denk het niet. Zit zeker risico aan.

    Wat als het management lukt om daadwerkelijk de verwachte winst te leveren?

    Wat als een gedeelte van de vs verkocht gaat worden?

    Wat als Niel besluit nog een percentje bij te kopen?

    Wat als de professionele shorters de posities moeten sluiten (shortsqueeze)?

    Zelf zit ik long (maar dat was natuurlijk duidelijk op basis van bovenstaande)

    Wel interessant om de andere kant van het verhaal te lezen
    .
  11. Reality 14 april 2022 11:31
    Roel en HCohen: dank voor jullie onderbouwing! Het kan ook zomaar gebeuren dat jk er naast zit. Een ding...inflatie is na een bepaalde tijd te duur en men gaat niet zo snel over tot een aankoop. Winkels zullen minder omzet draaien en dus wellicht failliet gaan....dus geen of weinig inkomsten voor unibail. En wij weten nu eenmaal dat die recessie gaat aankomen eind dit jaar of begin volgend jaar. Eerste puts zijn binnen geharkt bij 71.30-71.50 range. En bij een mooie winst ben ik er weer uit.
  12. forum rang 5 AVM (Altijd Verkeerde Moment) 14 april 2022 11:51
    Ik zit natuurlijk ook long, maar tegelijkertijd verdien ik elke maand al (premie)cashflows met geschreven put opties.
    Vanochtend heb ik iets te snel een put geschreven P62.00 20MAY22 om mijn aflopende P56.00 14APR22 te vervangen.
    Premie is wederom iets meer dan 100 (115 om exact te zijn), maar als ik even had gewacht, dan had ik op dit moment 130 kunnen binnentikken (vanwege de licht dalende koers en daardoor licht oplopende put optie premies) ;-p

    Anyway: elke maand ca 100-130 binnentikken is op jaarbasis ca 1200-1500. Dat is voor een relatief kleine positie in URW die ik nu heb een best behoorlijk (cashflow)rendement van 20%-25%. Belastingvrij...

    @Reality: op welke manier (constructie) zit je short? Aandelen URW verkocht die je later weer moet terugleveren, put opties gekocht, call opties geschreven, of iets anders (complexe combinaties die ik nog niet goed kan volgen etc.)?
  13. forum rang 6 Lamsrust 14 april 2022 13:09
    quote:

    Reality schreef op 14 april 2022 11:31:

    Roel en HCohen: dank voor jullie onderbouwing! Het kan ook zomaar gebeuren dat jk er naast zit. Een ding...inflatie is na een bepaalde tijd te duur en men gaat niet zo snel over tot een aankoop. Winkels zullen minder omzet draaien en dus wellicht failliet gaan....dus geen of weinig inkomsten voor unibail. En wij weten nu eenmaal dat die recessie gaat aankomen eind dit jaar of begin volgend jaar. Eerste puts zijn binnen geharkt bij 71.30-71.50 range. En bij een mooie winst ben ik er weer uit.
    De vraag is in hoeverre de URW klant wordt getroffen door de inflatie en of dit tot gevolg heeft dat hij dan bezuinigt op zijn bezoek aan URW centra of bezuinigt op bezoek op meer lokale centra/winkels. De URW flagship malls liggen bovendien in de meest kapitaalkrachtige gebieden in Europa (en de US). Ik denk dat de inflatie eerder grotere gevolgen heeft voor de WHA centra, omdat deze meer afhankelijk zijn van lagere middeninkomens die de inflatie harder voelen.
    Ik vind het derhalve ook een goede zet om bij de MoTN iets meer in te zetten op duurdere winkels, aangezien hogere inkomens minder last hebben van inflatie.

    Overigens, dit staat er nu op de Westfield website:

    Aangepaste openingstijden
    Op Goede Vrijdag, 1e Paasdag en 2e Paasdag zijn wij geopend. Vanwege de verwachte drukte, adviseren wij om met het openbaar vervoer te komen. Bekijk hier de aangepaste openingstijden en reisopties.
3.912 Posts
Pagina: «« 1 ... 77 78 79 80 81 ... 196 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Unibail-Rodamco-Westfield keert weer dividend uit

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links