Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
PostNL maart daar gaan we
Volgen
Jeliazkov schreef op 31 maart 2022 08:37 :
In Nederland dezelfde toestanden.
Al meermaals aangetoond door journalisten en persoonlijk vernomen uit een nogal betrouwbare bron, namelijk een familielid dat zelf slachtoffer werd van 'mondelinge afspraken' met wat werd gepresenteerd als zijn chef, maar niets anders bleek te zijn dan 'een mannetje' in de hele structuur zoals nu in Belgie geschetst.
Voor mij ook een reden om vorig jaar met een nogal groot aantal stuks aandelen PNL volledig uit te stappen: ofwel justitie gaat er eens werk van maken ofwel PNL gaat zich verplicht voelen meer medewerkers aan te nemen tegen betere arbeidsvoorwaarden. Linksom of rechtsom gaat dit ten koste van de winstgevendheid.
.
De hele keten is schuld aan deze wantoestanden, te beginnen bij de consument. Maar ook verkopers die vervoerders "afpersen" om tegen onrendabele tarieven te bezorgen zouden eens in de spiegel moeten kijken. Met de huidige brandstofkosten is het probleem alleen maar nijpender geworden. Gratis verzenden bestaat gewoon niet. Het zou al helpen, indien er altijd een bijdrage in de verzendkosten wordt gevraagd. Dit moet zich dan vertalen naar hogere tarieven die vervoerders kunnen rekenen, zodat deze wantoestanden verdwijnen. Wetgeving die zich richt op betere arbeidsvoorwaarden en omstandigheden, maar niet de oorzaak ervan aanpakt, gaat dit probleem niet oplossen.
Bij de Nederlandse vakbond FNV juicht bestuurder Edwin Atema de acties van de Belgische justitie tegen PostNL toe. Volgens hem zijn er geen grote verschillen tussen België en Nederland in de problemen met het inschakelen van onderaannemers. 'Het grote verschil is dat er in België wordt ingegrepen. In Nederland is het poldermodel te ver doorgeschoten. Hier gaan de inspectiediensten nog een keer een kop koffie drinken met de onderneming', zegt Atema. 'Juist het aanpakken van PostNL is belangrijk. Daar zit de economische macht. Alleen de onderaannemers aanpakken is symptoombestrijding.' 'een race to the bottom' wordt aangepakt en op de spits gedreven zo wordt de cosument ook op zijn verantwoordelijkheid gewezen. Hoop dat men de misstanden in de tuinbouw en transport ook gaat aanpakken. Chauffeurs die maanden in hun vrachtwagen leven en oost europeanen die uitgebuit worden door uitzendbureaus en samengehokt zitten in vakantieparken(waardoor daar ook overlast is) Dit zegt genoeg
Dicky schreef op 31 maart 2022 08:54 :
[...]
De hele keten is schuld aan deze wantoestanden, te beginnen bij de consument. Maar ook verkopers die vervoerders "afpersen" om tegen onrendabele tarieven te bezorgen zouden eens in de spiegel moeten kijken. Met de huidige brandstofkosten is het probleem alleen maar nijpender geworden. Gratis verzenden bestaat gewoon niet. Het zou al helpen, indien er altijd een bijdrage in de verzendkosten wordt gevraagd. Dit moet zich dan vertalen naar hogere tarieven die vervoerders kunnen rekenen, zodat deze wantoestanden verdwijnen. Wetgeving die zich richt op betere arbeidsvoorwaarden en omstandigheden, maar niet de oorzaak ervan aanpakt, gaat dit probleem niet oplossen.
Helemaal mee eens. Alle schuld wordt bij 1 partij gelegd, terwijl iedereen verantwoordelijk is. De hetze die in België nu gevoerd wordt, beschuldigingen van mensenhandel op vijf overtredingen van zwartwerk. Alle perken te buiten en het ministerie van EZK houdt zijn mond.
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:03 :
Bij de Nederlandse vakbond FNV juicht bestuurder Edwin Atema de acties van de Belgische justitie tegen PostNL toe. Volgens hem zijn er geen grote verschillen tussen België en Nederland in de problemen met het inschakelen van onderaannemers.
'Het grote verschil is dat er in België wordt ingegrepen. In Nederland is het poldermodel te ver doorgeschoten. Hier gaan de inspectiediensten nog een keer een kop koffie drinken met de onderneming', zegt Atema. 'Juist het aanpakken van PostNL is belangrijk. Daar zit de economische macht. Alleen de onderaannemers aanpakken is symptoombestrijding.'
'een race to the bottom' wordt aangepakt en op de spits gedreven zo wordt de cosument ook op zijn verantwoordelijkheid gewezen. Hoop dat men de misstanden in de tuinbouw en transport ook gaat aanpakken. Chauffeurs die maanden in hun vrachtwagen leven en oost europeanen die uitgebuit worden door uitzendbureaus en samengehokt zitten in vakantieparken(waardoor daar ook overlast is)
Dit zegt genoeg
Je doet net alsof men verplicht dit werk te doen. Wat denk je dat de FNV gaat doen als het bedrijf failliet gaat omdat ze uitgeperst worden door consument en producent en ze hun bezorgers meer moeten betalen dan het bedrijf zelf verdiend? Dan weet ik wie er op de stoep staat te klagen, yes de FNV
pietverdriet schreef op 31 maart 2022 08:52 :
[...]
Waarom zoeken ze geen ander werk dan? Er is genoeg ongeschoold personeel nodig en dan vraag ik me altijd af waarom blijven ze.
En die contracten ........ Dat hebben ze denk ik zelf getekend.
Heb jij het artikel wel gelezen? Of wil je het niet begrijpen. Meesten zijn gestart aan redelijke tarieven, zodra postnl ziet dat men ergens iets teveel verdient wordt er ingegrepen en krijgt men minder. Een ondernemer kan achteraf niet minder gaan betalen aan personeel,loonkoste, leasemaatschappijen...En als hij failliet gaat is hij zijn investering kwijt. Meeste koerier starten met goede moed, maar komen er snel achter dat het systeem niet deugd. Ik zie dat ook aan de koeriers die bij mij aan de deur komen. Alleen bpost heeft bezorgers die langdurig in dienst zijn, voor de rest wisselt het personeel heel veel. Af en toe een koerier die het langer dan 1 of 2 jaar uithoudt
Niet alleen aanvechten maar ook schadeclaim indienen
Jestbread schreef op 31 maart 2022 09:05 :
[...]Je doet net alsof men verplicht dit werk te doen.
Wat denk je dat de FNV gaat doen als het bedrijf failliet gaat omdat ze uitgeperst worden door consument en producent en ze hun bezorgers meer moeten betalen dan ze verdienen? Dan weet ik wie er op de stoep staat te klagen, yes de FNV
Er moet een hoger minimumloon zijn, als bepaalde kosten stijgen zou een koerier dat gewoon mogen doorrekenen aan opdrachtgever. Ook zijn koeriers tenminste mensen die willen werken en bijdragen tot de maatschappij. Als men dan uitgeknepen wordt mag men wel ingrijpen als overheid. Gratis retour mag eruit want gratis bestaat niet. Maar (grote) webshops hebben dat als verdienmodel. En men dacht de consument te moeten beschermen en dan krijg je deze uitwassen. Heeft BOL al echt ooit winst gemaakt, enzo ja dan alleen de laatste paar jaar
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:11 :
[...]
Heb jij het artikel wel gelezen? Of wil je het niet begrijpen. Meesten zijn gestart aan redelijke tarieven, zodra postnl ziet dat men ergens iets teveel verdient wordt er ingegrepen en krijgt men minder. Een ondernemer kan achteraf niet minder gaan betalen aan personeel,loonkoste, leasemaatschappijen...En als hij failliet gaat is hij zijn investering kwijt. Meeste koerier starten met goede moed, maar komen er snel achter dat het systeem niet deugd. Ik zie dat ook aan de koeriers die bij mij aan de deur komen. Alleen bpost heeft bezorgers die langdurig in dienst zijn, voor de rest wisselt het personeel heel veel. Af en toe een koerier die het langer dan 1 of 2 jaar uithoudt
Wat een onzin! Waarom denk je dat er zoveel bezorgers er zijn? Omdat ze er geen droog brood mee verdienen! ? Laat me niet lachen. Dat er stevig voor gewerkt moet worden, ben ik met je eens maar zo zijn er veel beroepen en daar zal de bezorger niet mee willen ruilen.
Dicky schreef op 31 maart 2022 08:54 :
[...]
De hele keten is schuld aan deze wantoestanden, te beginnen bij de consument. Maar ook verkopers die vervoerders "afpersen" om tegen onrendabele tarieven te bezorgen zouden eens in de spiegel moeten kijken. Met de huidige brandstofkosten is het probleem alleen maar nijpender geworden. Gratis verzenden bestaat gewoon niet. Het zou al helpen, indien er altijd een bijdrage in de verzendkosten wordt gevraagd. Dit moet zich dan vertalen naar hogere tarieven die vervoerders kunnen rekenen, zodat deze wantoestanden verdwijnen. Wetgeving die zich richt op betere arbeidsvoorwaarden en omstandigheden, maar niet de oorzaak ervan aanpakt, gaat dit probleem niet oplossen.
Mee eens. Vorig jaar hadden we de kans om een liegende en bedriegende minister-president (en zijn handlangers) weg te stemmen en om bedrijven die de hand boven het hoofd worden gehouden, zoals Tata, KLM, Schiphol, Unilever, Shell, (......) eens aan te gaan pakken.
gpjf schreef op 31 maart 2022 09:18 :
[...]
Wat een zin! Waarom denk je dat er zoveel bezorgers er zijn? Omdat ze geen droog brood mee verdienen! ? Laat me niet lachen. Dat er stevig voor gewerkt moet worden, ben ik et je eens maar zo zijn er veel beroepen en daar zal de bezorger niet mee willen ruilen.
Hoe komt het dan dat er om de haverklap een ander aan je deur staat, ik koop en verkoop op BOl/Amazon, maar ben niet blind voor de problemen vh systeem
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:11 :
[...]
Heb jij het artikel wel gelezen? Of wil je het niet begrijpen. Meesten zijn gestart aan redelijke tarieven, zodra postnl ziet dat men ergens iets teveel verdient wordt er ingegrepen en krijgt men minder. Een ondernemer kan achteraf niet minder gaan betalen aan personeel,loonkoste, leasemaatschappijen...En als hij failliet gaat is hij zijn investering kwijt. Meeste koerier starten met goede moed, maar komen er snel achter dat het systeem niet deugd. Ik zie dat ook aan de koeriers die bij mij aan de deur komen. Alleen bpost heeft bezorgers die langdurig in dienst zijn, voor de rest wisselt het personeel heel veel. Af en toe een koerier die het langer dan 1 of 2 jaar uithoudt
OMdat in twee jaar het volume ook ongelofelijk is toegenomen, meer mensen thuis zijn dus meer aan kunnen nemen en er kortere routes wegens meer volume en dus grotere kans op hits. Of moet alleen het bedrijf opdraaien voor de kosten? Sorry hoor, maar als het echt gaat om mensen die nog geen droog brood kunnen verdienen zouden ze dit echt niet gaan doen. Overal is werk te vinden tegenwoordig.
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:26 :
[...]
Hoe komt het dan dat er om de haverklap een ander aan je deur staat, ik koop en verkoop op BOl/Amazon, maar ben niet blind voor de problemen vh systeem
Dat is bij dhl precies hetzelfde wij verzenden zowel met postnl als met dhl en wij hebben in 4 jaar tijd nu zeker al 15 nieuwe bezorgers/afhalers van onze pakketten gehad. En wij helpen ze zelf nog mee als het veel pakjes zijn en ze krijgen koffie of iets anders. Alleen zodra ze bij en ander meer kunnen verdienen zijn ze weg en ik geef ze geen ongelijk. Het is hard werken en bij veel afhalers mogen ze bijvoorbeeld pas om 5 uur komen en als ze dan toevallig om 4 uur klaar zijn dan moeten ze nog een uur wachten. Erg vervelend en niet echt motiverend. Wij hebben gewoon afgesproken dat ze tussen 14.00 uur en 17.00 uur mogen komen. Dan zijn ze er iedere dag en zijn we alletwee blij.
gpjf schreef op 31 maart 2022 09:14 :
[...]
Niet alleen aanvechten maar ook schadeclaim indienen
Dacht ik ook gelijk, maar PostNL is niet zo goed met het indienen van schadeclaims. wel met het betalen van schadeclaims :-)
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:26 :
[...]
Hoe komt het dan dat er om de haverklap een ander aan je deur staat, ik koop en verkoop op BOl/Amazon, maar ben niet blind voor de problemen vh systeem
Veel logistieke bedrijven, aardige verdiensten voor relatief gemakkelijke baan in verhouding tot fabriekswerkers, grondverzetters etc.etc. Je hebt er ook weinig opleiding voor nodig
Jestbread schreef op 31 maart 2022 09:26 :
[...]OMdat in twee jaar het volume ook ongelofelijk is toegenomen, meer mensen thuis zijn dus meer aan kunnen nemen en er kortere routes wegens meer volume en dus grotere kans op hits. Of moet alleen het bedrijf opdraaien voor de kosten?
Sorry hoor, maar als het echt gaat om mensen die nog geen droog brood kunnen verdienen zouden ze dit echt niet gaan doen. Overal is werk te vinden tegenwoordig.
En daarom blijft iedereen koerier dit werk zijn hele leven lang doen, als je dit werk langer dan 1 jaar doet noemt men je een blijver, na 2 jaar is iedereen weg. Totnutoe heb ik geen enkele koerier(behalveBpost) langer dan 2 jaar aan mij deur gehad. En ongeschoold personeel heeft helemaal niet zo veel keus.
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:03 :
Bij de Nederlandse vakbond FNV juicht bestuurder Edwin Atema de acties van de Belgische justitie tegen PostNL toe. Volgens hem zijn er geen grote verschillen tussen België en Nederland in de problemen met het inschakelen van onderaannemers.
'Het grote verschil is dat er in België wordt ingegrepen. In Nederland is het poldermodel te ver doorgeschoten. Hier gaan de inspectiediensten nog een keer een kop koffie drinken met de onderneming', zegt Atema. 'Juist het aanpakken van PostNL is belangrijk. Daar zit de economische macht. Alleen de onderaannemers aanpakken is symptoombestrijding.'
'een race to the bottom' wordt aangepakt en op de spits gedreven zo wordt de cosument ook op zijn verantwoordelijkheid gewezen. Hoop dat men de misstanden in de tuinbouw en transport ook gaat aanpakken. Chauffeurs die maanden in hun vrachtwagen leven en oost europeanen die uitgebuit worden door uitzendbureaus en samengehokt zitten in vakantieparken(waardoor daar ook overlast is)
Dit zegt genoeg
Als er één partij is die kilo's en kilo's boter op het hoofd heeft dan is het wel de FNV. Ja, het klopt dat de arbeidsomstandigheden bij dit soort flexwerk een stuk slechter zijn dan bij vast werk. Voor flexwerk zou er dus wat meer vastigheid/zekerheid in arbeidsomstandigheden moeten komen. Maar dat kost geld en dat zal er deels moeten komen door gelijktijdig vast werk wat flexibeler te maken. Maar vast werk flexibiler maken gaat ten koste van de achterban van de FNV, dus daarop is het antwoord van de FNV altijd: njet. De enige oplossing die de FNV aandraagt is het in vaste dienst nemen van alle flexkrachten. Die kunnen dan vervolgens allemaal lid worden van de FNV en dan kan men gezamenlijk actie voeren voor het in standhouden van starre arbeidswetgeving die totaal niet meer aansluit op de huidige economische omstandigheden. Omdat deze 'oplossing' totaal niet realistisch is, gebeurt er niets en blijft de kloof tussen flex en vast in stand. De FNV roept altijd heel hard dat ze wat voor flexwerkers willen doen, maar als het puntje bij het paaltje komt dan geven ze bij de CAO-onderhandeling de verbeteringseisen voor flexwerkers grotendeels weg ten faveure van verbeteringen voor mensen met een vast contract. En hiermee is de FNV onderdeel van het probleem en niet van de oplossing.
De bron van het probleem zit bij Amazon, Bol etc. Een dan doen alsof PostNL crimineel zou werken is belachelijk. Dan de hele keten aanpakken ipv. die klassenjustitie in BE .. Zie ook bericht omtrent Value8 vanmorgen. Toevallig ageren ze altijd tegen buitenlanders.
leonardus65 schreef op 31 maart 2022 09:38 :
[...]
En daarom blijft iedereen koerier dit werk zijn hele leven lang doen, als je dit werk langer dan 1 jaar doet noemt men je een blijver, na 2 jaar is iedereen weg. Totnutoe heb ik geen enkele koerier(behalveBpost) langer dan 2 jaar aan mij deur gehad. En ongeschoold personeel heeft helemaal niet zo veel keus.
Ik heb jarenlang bij PostNL dezelfde twee bezorgers gehad, nu ook al weer dezelfde sinds mijn verhuis. Het zal allemaal wel loslopen. Ongeschoold personeel heeft wel een keus, want zeker in die sectoren zitten ze te springen om mensen en kun je vaak opgeleid worden naast je werk. Volgens mij zijn we het niet zo oneens met elkaar, maar de bron ligt hem bij de verzenders. Dáár worden de vervoerders uitgeknepen. Hoe denk je dat je een bedrijf met zwarte cijfers kan runnen als er nergens water bij de wijn gedaan wordt, maar jij wel meer moet gaan betalen aan het personeel dan je verdient?
win some... schreef op 31 maart 2022 09:43 :
[...]
Als er één partij is die kilo's en kilo's boter op het hoofd heeft dan is het wel de FNV.
Ja, het klopt dat de arbeidsomstandigheden bij dit soort flexwerk een stuk slechter zijn dan bij vast werk. Voor flexwerk zou er dus wat meer vastigheid/zekerheid in arbeidsomstandigheden moeten komen. Maar dat kost geld en dat zal er deels moeten komen door gelijktijdig vast werk wat flexibeler te maken. Maar vast werk flexibiler maken gaat ten koste van de achterban van de FNV, dus daarop is het antwoord van de FNV altijd: njet.
De enige oplossing die de FNV aandraagt is het in vaste dienst nemen van alle flexkrachten. Die kunnen dan vervolgens allemaal lid worden van de FNV en dan kan men gezamenlijk actie voeren voor het in standhouden van starre arbeidswetgeving die totaal niet meer aansluit op de huidige economische omstandigheden. Omdat deze 'oplossing' totaal niet realistisch is, gebeurt er niets en blijft de kloof tussen flex en vast in stand.
De FNV roept altijd heel hard dat ze wat voor flexwerkers willen doen, maar als het puntje bij het paaltje komt dan geven ze bij de CAO-onderhandeling de verbeteringseisen voor flexwerkers grotendeels weg ten faveure van verbeteringen voor mensen met een vast contract. En hiermee is de FNV onderdeel van het probleem en niet van de oplossing.
In een land waar nauwelijks werkeloosheid is (eigenlijk alleen mismatch, verder is in vrijwel elke sector krapte), lossen zaken als mindere arbeidsomstandigheden zich vanzelf op. Niemand is verplicht om bij welk bedrijf dan ook te blijven, en andere banen liggen momenteel overal letterlijk voor het oprapen. Dus PNL doet er goed aan daar rekening mee te houden dat peanuts uiteindelijk niet meer oplevert dan monkeys. Want zonder personeel geen dienstverlening. Maar ja de aandeelhouders …..wij hier ……. zullen dan wel weer gaan mekkeren over de kosten…. Mooie dag toegewenst allemaal!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)