Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Beursblik: verlies Fastned iets groter dan verwacht

Lees over dit aandeel ook

  1. 22 apr ING verlaagt koersdoel Fastned
  2. 16 apr Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. ossehaas_ 29 maart 2022 10:37
    Klopt en vermoed dat ze het nog veel lastiger gaan krijgen de komende jaren. Uiteindelijk vraag ik me ook echt af als de benzinemaatschappijen (zoals Shell nu al doet) vaart gaan maken wat het bestaansrecht nog voor Fastned is. Nog steeds bijzonder dat die koers vorig jaar vertienvoudigd is en nu nog steeds 4x zoveel als begin vorig jaar.
  2. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 29 maart 2022 12:11
    quote:

    MFCons schreef op 29 maart 2022 10:55:

    WAAROM IS ER GEEN TURBO SHORT OP DIT AANDEEL. IEDEREEN WIL DIT AANDEEL SHORTEN.
    BNP heeft wel turbo shorts, alleen geven ze daar (weet niet hoe lang al) geen laatprijzen op af. Het is dus kennelijk niet de bedoeling dat je ze koopt.

    www.bnpparibasmarkets.nl/producten/?u...

    De vraag is echter of je dat moet willen; markten kunnen immers langer irrationeel zijn dan een individuele belegger solvabel (zie BFIT e.v.a.). De aandelen Fastned zijn overigens ook niet te shorten (momenteel). Wel staat er een tarief van 38% op jaarbasis als indicatieve leenvergoeding. Het niet afgeven van laatprijzen bij BNP zal daar wel mee verband houden.

    Als ik een elektrische auto zou hebben, zou ik er trouwens niet vaak komen; in de toekomst zie ik een mooi eco-systeem met zonnepanelen op het dak van de woning en de batterij van de auto als opslag, zeg het maar het smart grid principe. Komt geen Fastned aan te pas.

    Ik zag trouwens net dat de (nog niet verhoogde?) tarieven bij Fastned nauwelijks boven die van een particulier flexcontract liggen. Lijkt me ook niet echt gunstig voor de "winstmarge".

    fastnedcharging.com/nl/tarieven

    Ik volsta echter met alleen kijken hoe het sprookje verder afloopt.
  3. Woudsehoeve 29 maart 2022 15:42
    quote:

    MOEdig Voorwaarts schreef op 29 maart 2022 12:11:

    [...]

    Als ik een elektrische auto zou hebben, zou ik er trouwens niet vaak komen; in de toekomst zie ik een mooi eco-systeem met zonnepanelen op het dak van de woning en de batterij van de auto als opslag, zeg het maar het smart grid principe. Komt geen Fastned aan te pas.
    Heeel veel mensen hebben geen eigen oprit voor de auto of een dak waar voldoende panelen op kunnen ....
    Als business case indicator is jou situatie niet representatief.
    Nu zijn er ook heel veel mensen die niet aan de snelweg benzine of diesel tanken, alleen bij langere ritten, ik denk niet dat dit zal veranderen.
    In de iets verdere toekomst heeft iedere parkeerplek een laad mogelijkheid, hoe dan ook uitgevoerd. Dan zal we degelijk [het gebruik van snelladers in het algemeen niet hard meer toenemen, maar voor de lange afstand zal het blijven. Daarnaast verwacht ik dat de accu;s kleiner worden (zie je nu al) waardoor snelladen voor lange afstand zal blijven bestaan.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

FASTNED

21,650 17:12
-0,500 -2,26%
Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links