Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 13:31
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 255.873 Gem. (3M) 317,5K

TOMTOM Februari 2022 - Is 2022 in navolging van 2020 en 2021 ook een transitiejaar

1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 84 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 22 februari 2022 10:40
    Omzet daalt verder in Duitse autobranche

    De gezamenlijke omzet bij de Duitse autobedrijven is vorig jaar verder gedaald met 2,7 procent naar 179,8 miljard euro. Alle drie sectoren, nieuwverkoop, occasionhandel en service, zagen de verkopen teruglopen. De oorzaken zijn niet alleen de pandemie en het chiptekort maar ook de transformatie naar alternatieve aandrijvingen en de onzekerheid bij de klanten over de overheidsbijdragen voor elektrische auto’s.

    bron:
    www.automobielmanagement.nl/auto-econ...
  2. forum rang 6 pwijsneus 22 februari 2022 10:42
    quote:

    harrysnel schreef op 22 februari 2022 08:57:

    Lees het draadje van gisteren. Op een dag dat de beurzen kelderen blijft TomTom eigenlijk prima liggen op een volume dat hoger ligt dan gemiddeld. Elders in mijn watchlist komen uitslagen voor van -5 tot -10 procent. Of een bedrijf fantastische cijfers heeft gepresenteerd (Alfen), als veilig fonds wordt beschouwd (Ahold) ….. het maakte geen moer uit voor koers.

    Vervolgens lees je hier een voortdurende klaagzang van posters die TT “als bedrijf niet serieus nemen”, die misplaatste vergelijkingen maken over “slachtoffer zijn net als het Joodse volk” (deze mafketel zou wat mij betreft geschorst moeten worden), die schamper doen over “positivo’s die hun geld beleggen in bedrijfje uit derde divisie” of personen die dit forum gebruiken als therapeutisch middel om een persoonlijk probleem van zich af te schrijven.

    Wat is nu gekker? Enthousiast zijn over de kansen van een aandeel en daar wat tijd en geld in stoppen? Of is het gekker om je dag te vullen met het schrijven over mensen die beleggen in een waardeloos aandeel? Het is alsof je een hekel hebt aan het koningshuis en dan als royalty journalist schrijft over de jurk van Máxima en daarbij je lezers voor gek verklaard dat ze dit interessant vinden.

    Compleet gestoord gedrag.
    Als belegger ben ik enkel geinteresseerd hoe ik rendement kan maken met dit fonds. Zoals jij ook jaren geleden hebt aangegeven lijkt me het exit scenario het meest realistisch.

    Dat we hier jarenlang moeten lezen dat TomTom winstgevend is, groei gaat laten zien verbaasd mij dan weer. De cijfers weerspreken dat, en in tegenstelling tot veel posters hier waarschijnlijk denken dicht ik TT best kansen toe.

    Echter laat ik me niets op mijn mouw spelden. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a chicken. (not!)

    Ik zie aan de cijfers, toekomstverwachtingen gewoon een compleet ander beeld van TT zoals enkele andere posters laten doen voorkomen. We mogen hier in het vrije westen gelukkig nog steeds van mening verschillen.

    Ook bij het exit scenario kun je een beleggingsstrategie opzetten om daarvan mee te profiteren. Als TomTom zelfstandig verder gaat en verder afglijd, valt daar ook van te profiteren. Als Boem's scenario uitkomt en volgend jaar inderdaad groei gaat laten zien, kun je daar ook op inspelen.

    Ben zelf nogal voorzichtig, en heb mijn 2 cents ingezet op het exitscenario. Beleggingsstrategie in identiek als die van Vanilla.. komen nog genoeg bijkoopmomenten.

    Beursbreed vind ik het ook nogal tricky op het moment. Met name hoe de inflatie bestreden gaat worden. Ben bang dat de centrale banken straks de controle ietswat gaan kwijtraken.

  3. [verwijderd] 22 februari 2022 11:24
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 februari 2022 10:38:

    [...]

    Tel daarbij op de uiterst kleine echte-vrije Freefloat van 20 tot 22% voor pietparticulieren.
    Betekent: protest al op voorhand in de kiem gesmoord.
    Marktconforme premie op actuele koers ligt in het verschiet.

    Mee eens hoor. Een vergadering in de Doema is minder eensgezind dan de uitslag bij een tomtom aandeelhoudersvergadering (wat was dat een genante vertoning, zeker met die verspreking waarin een annexatie ipv acceptatie werd benoemd).

    Dit is echter al vele jaren bekend en daarom klaag ik er niet over. Als dat voor mij een reden zou zijn om er niet in te beleggen dan had ik daar jaren geleden nooit aan moeten beginnen. Dus dan denk ik: deal with it. Maar ik ben zeker eens dat het irritant is en tomtom ook weinig rekenschap geeft van hoe dingen bij beleggers overkomen. Zoals de plompverloren kosten verhoging en outlook verlaging die TT aankondigde.

    Ik ben het inhoudelijk wel eens met die keuzes. Als je nu 30 miljoen extra in de kaarten technologie moet pompen om later grote kosten besparingen te realiseren dan is die keuze te rechtvaardigen. Sterker nog, tomtom móét dit wel doen, want de hoeveelheden te verwerken data stijgen exponentieel door info vanaf sensoren, dus moet je dat ook kunnen verwerken. De laagste kosten per transactie (wijziging) kan een enorm concurrentievoordeel worden.

    Maar leg dit dan beter uit en heb enig besef van hoe dit overkomt, het is niet voor het eerst dat er geld bij moet en ik kan me goed voorstellen dat mapping inmiddels voelt als een bodemloze put waar continu geld bij moet en de verdiensten en hefboom steeds opgeschoven. TomTom kan dit niet afdoen als short-termism (korte termijn huilie huilie) van beleggers want al sinds 2015 ofzo rept tomtom over de hefboom die het kaartenplatform kan realiseren.

    Ik geloof zelf nog wel in die mogelijkheden van hogere winstgevendheid, zeker gezien het orderboek. Maar ik vind ook dat als tomtom met regelmaat vraagt om geduld en benefit of the doubt , ze haar communicatie daar ook op moet aanpassen. Anders vergroten ze het gevoel dat beleggers in the end toch niks te vertellen hebben en het daarom ook niet nodig is om hen al teveel deelgenoot te maken van hun strategische overwegingen.
  4. SimonCA 22 februari 2022 12:05
    quote:

    pwijsneus schreef op 22 februari 2022 10:42:

    [...]

    Als belegger ben ik enkel geinteresseerd hoe ik rendement kan maken met dit fonds. Zoals jij ook jaren geleden hebt aangegeven lijkt me het exit scenario het meest realistisch.

    Dat we hier jarenlang moeten lezen dat TomTom winstgevend is, groei gaat laten zien verbaasd mij dan weer. De cijfers weerspreken dat, en in tegenstelling tot veel posters hier waarschijnlijk denken dicht ik TT best kansen toe.

    Echter laat ik me niets op mijn mouw spelden. If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is a chicken. (not!)

    Ik zie aan de cijfers, toekomstverwachtingen gewoon een compleet ander beeld van TT zoals enkele andere posters laten doen voorkomen. We mogen hier in het vrije westen gelukkig nog steeds van mening verschillen.

    Ook bij het exit scenario kun je een beleggingsstrategie opzetten om daarvan mee te profiteren. Als TomTom zelfstandig verder gaat en verder afglijd, valt daar ook van te profiteren. Als Boem's scenario uitkomt en volgend jaar inderdaad groei gaat laten zien, kun je daar ook op inspelen.

    Ben zelf nogal voorzichtig, en heb mijn 2 cents ingezet op het exitscenario. Beleggingsstrategie in identiek als die van Vanilla.. komen nog genoeg bijkoopmomenten.

    Beursbreed vind ik het ook nogal tricky op het moment. Met name hoe de inflatie bestreden gaat worden. Ben bang dat de centrale banken straks de controle ietswat gaan kwijtraken.

    Pwijsneus a very realistic view.

    For the rest I think we on the forum should be grateful for all opinions from anyone.
    Everyone is trying to give their view and expertise on TomTom. If someone doesn’t agree with you, try to listen and learn.
    If you only talk to the people you agree with, you will continuously be confined to that one perspective. But if you talk to the people who disagree with you, you are exposing yourself to other possible points of view.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 22 februari 2022 12:27
    quote:

    pwijsneus schreef op 22 februari 2022 10:42:

    [...]

    deel van post weggelaten - zie hierboven

    Ben zelf nogal voorzichtig, en heb mijn 2 cents ingezet op het exitscenario. Beleggingsstrategie in identiek als die van Vanilla.. komen nog genoeg bijkoopmomenten.

    Blijft alleen lastig die 'bijkoopmomenten' te bepalen.
    Met een daling van -22% tov de yearhigh op 12 jan was gisteren mogelijk een goed bijkoopmoment.
    De verstandige en slimme TT beleggers die een 'meelopende' stoploss hanteren zien voor de zelfde investering meer aandelen in de PF komen.

    Kans op dividend is nul
    Kans op een opkoopprogramma voor scratch - lijkt me niet; gezien het kleine percentage echt vrije Free Float
    Kans op een exitpremie is m.i. groter dan je denkt.

  6. forum rang 6 pwijsneus 22 februari 2022 12:53
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 februari 2022 12:27:

    [...]

    Blijft alleen lastig die 'bijkoopmomenten' te bepalen.
    Met een daling van -22% tov de yearhigh op 12 jan was gisteren mogelijk een goed bijkoopmoment.
    De verstandige en slimme TT beleggers die een 'meelopende' stoploss hanteren zien voor de zelfde investering meer aandelen in de PF komen.

    Kans op dividend is nul
    Kans op een opkoopprogramma voor scratch - lijkt me niet; gezien het kleine percentage echt vrije Free Float
    Kans op een exitpremie is m.i. groter dan je denkt.

    Je weet hoe TomTom op cijferpresentaties reageert. Daar tussen in dobbert het aandeel mee op het algehele sentiment, en moet zeggen dat na de afstraffing bij de vorige cijferpublicatie het best meevalt hoe het aandeel TT zich gedraagd. Gezien de sombere outlook gaat het prima.

    In maart moet de FED renteverhogingen gaan doorvoeren. Dan speelt er nog wat in China met vastgoed. Corona zijn we ook nog niet vanaf. Misschien is dit allemaal al ingeprijst, maar ik kijk halfverwege april wel weer eens hoe de vlag erbij hangt.

    Enige risico wat ik loop is dat je misschien iets mist, maar ben liever wat later ingestapt dan dat je messen blijft opvangen. Zoals Ketchup treffend aangeeft op het off topic draadje, de bodem laat zich enorm lastig voorspellen.
  7. [verwijderd] 22 februari 2022 13:26
    quote:

    harrysnel schreef op 22 februari 2022 08:57:

    Lees het draadje van gisteren. Op een dag dat de beurzen kelderen blijft TomTom eigenlijk prima liggen op een volume dat hoger ligt dan gemiddeld. Elders in mijn watchlist komen uitslagen voor van -5 tot -10 procent. Of een bedrijf fantastische cijfers heeft gepresenteerd (Alfen), als veilig fonds wordt beschouwd (Ahold) ….. het maakte geen moer uit voor koers.

    Vervolgens lees je hier een voortdurende klaagzang van posters die TT “als bedrijf niet serieus nemen”, die misplaatste vergelijkingen maken over “slachtoffer zijn net als het Joodse volk” (deze mafketel zou wat mij betreft geschorst moeten worden), die schamper doen over “positivo’s die hun geld beleggen in bedrijfje uit derde divisie” of personen die dit forum gebruiken als therapeutisch middel om een persoonlijk probleem van zich af te schrijven.

    Wat is nu gekker? Enthousiast zijn over de kansen van een aandeel en daar wat tijd en geld in stoppen? Of is het gekker om je dag te vullen met het schrijven over mensen die beleggen in een waardeloos aandeel? Het is alsof je een hekel hebt aan het koningshuis en dan als royalty journalist schrijft over de jurk van Máxima en daarbij je lezers voor gek verklaard dat ze dit interessant vinden.

    Compleet gestoord gedrag.
    Moderator is ziende blind. Telt enkel de bijdragen, net als de sufferds die ze schrijven.
  8. forum rang 8 Wereldbelegger 22 februari 2022 17:03
    Onderstaand gepikt van Arend Jan Kamp van IEX die vandaag dit schreef.

    Bij dalingen moet u (ook) in kansen denken en wie weet zijn er een of meerdere bij een bodem. Haastige spoed is echter zelden goed en wellicht is het goed, zeker bij de fondsen die al lang in een neergaande trend zitten, te wachten op een duidelijke trendbreuk.

    Komt overeen met mijn uitgangspunt dat je beter op een rijdende trein kan stappen dan op het perron staan koukleumen. Wat in geval van TT betekent dat je jaren staat te wachten voordat er een trein aankomt.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 22 februari 2022 19:07
    quote:

    harrysnel schreef op 22 februari 2022 08:57:

    Lees het draadje van gisteren. Op een dag dat de beurzen kelderen blijft TomTom eigenlijk prima liggen op een volume dat hoger ligt dan gemiddeld. Elders in mijn watchlist komen uitslagen voor van -5 tot -10 procent. Of een bedrijf fantastische cijfers heeft gepresenteerd (Alfen), als veilig fonds wordt beschouwd (Ahold) ….. het maakte geen moer uit voor koers.

    Vervolgens lees je hier een voortdurende klaagzang van posters die TT “als bedrijf niet serieus nemen”, die misplaatste vergelijkingen maken over “slachtoffer zijn net als het Joodse volk” (deze mafketel zou wat mij betreft geschorst moeten worden), die schamper doen over “positivo’s die hun geld beleggen in bedrijfje uit derde divisie” of personen die dit forum gebruiken als therapeutisch middel om een persoonlijk probleem van zich af te schrijven.

    Wat is nu gekker? Enthousiast zijn over de kansen van een aandeel en daar wat tijd en geld in stoppen? Of is het gekker om je dag te vullen met het schrijven over mensen die beleggen in een waardeloos aandeel? Het is alsof je een hekel hebt aan het koningshuis en dan als royalty journalist schrijft over de jurk van Máxima en daarbij je lezers voor gek verklaard dat ze dit interessant vinden.

    Compleet gestoord gedrag.
    Maar geen woord over in de hotte tech-sector het presteren ZEVENTIG procent van de omzet uit 2008 verliezen in 2020. Geen enkele groei dus maar enorme KRIMP en dat structureel. En de koers uit 2008 van circa 65 euro is nooit meer gehaald met heden een koers < 7,50
    En nog nooit regulier dividend uitgekeerd, nul, nada, niente, zero.
    Vergelijk dat eens met GARMIN, ELK KWARTAAL dividend en bijna altijd hoger. Tel dat op bij een TWINTIG KEER hogere koers sinds 2008 of PLUS 2000% in plaats van MINUS 70% van tt.

    Bij gebrek aan FEITEN haalt deze harrysnel er de jurk van Maxima bij.

    Om met "mijn vriend" te spreken: TJA.
  10. [verwijderd] 22 februari 2022 20:10
    quote:

    NewKidInTown schreef op 22 februari 2022 19:07:

    [...]
    Maar geen woord over in de hotte tech-sector het presteren ZEVENTIG procent van de omzet uit 2008 verliezen in 2020. Geen enkele groei dus maar enorme KRIMP en dat structureel. En de koers uit 2008 van circa 65 euro is nooit meer gehaald met heden een koers < 7,50
    En nog nooit regulier dividend uitgekeerd, nul, nada, niente, zero.
    Vergelijk dat eens met GARMIN, ELK KWARTAAL dividend en bijna altijd hoger. Tel dat op bij een TWINTIG KEER hogere koers sinds 2008 of PLUS 2000% in plaats van MINUS 70% van tt.

    Bij gebrek aan FEITEN haalt deze harrysnel er de jurk van Maxima bij.

    Om met "mijn vriend" te spreken: TJA.
    Vanaf 2016 begon harrysnel zich terecht kwaad te maken over de gang van zaken bij TomTom. Prachtige beschouwingen kwamen uit zijn toetsenbord, ik heb er vele bewaard. Waarom hij nu opeens weer enthousiast is over het slecht bestuurde noodlijdende bedrijf ontgaat me. Jelle Brinkhuis maakte ook ooit zo’n switch, naar eigen zeggen nadat hij Goddijn in de ogen had gekeken.
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 23 februari 2022 08:56
    Ik lees hierboven dat 'jullie' "suffers" zijn omdat 'jullie' regelmatig niet positieve bijdragen leveren op dit forum over TomTom.

    Dat heeft invloed op het goede en blije humeur van Goddijnvolgers die tot het selecte groepje behoren die nu al weten dat ze in 2025 vette winsten gaan maken op hun TTinvestering in een ver of recent verleden.

    Ik verzoek daarom om voor deze mensen een uitzondering te maken en over te gaan tot het plaatsen van positieve berichten door 'jullie'.

    Ik zal een voorbeeld geven:
    Het zou zo maar eens een mooie dag kunnen worden voor TT
    De Technical Indicators voor een vijf minuten chart staan op Buy

    Technical Summary
    Type 5 Min 15 Min Hourly Daily Monthly
    Moving Averages Strong Sell Sell Strong Sell Strong Sell Strong Sell
    Technical Indicators Buy Strong Sell Neutral Strong Sell Sell
    Summary Neutral Strong Sell Sell Strong Sell Strong Sell
1.671 Posts
Pagina: «« 1 ... 74 75 76 77 78 ... 84 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links