Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,964 24 apr 2024 17:35
  • +0,030 (+0,30%) Dagrange 9,850 - 10,110
  • 1.139.888 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2022

1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 79 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Fred 62 18 februari 2022 13:15
    quote:

    mool321 schreef op 18 februari 2022 08:00:

    Mijn gevoel zegt me al heel lang , dat Air France KLM gaat omvallen , dan een doorstart gaat maken in afgeslankte vorm.

    Hierdoor tegen lagere kosten kunnen vliegen en de concurrentie beter aankunnen voor de toekomst.

    Schulden nemen toe.

    Koers staat nu te hoog, aandeelhouders zijn te nerveus.

    Vroeg of laat klapt de koers naar beneden.

    Ik wens het niemand toe overigens , zou heel vervelend zijn ook voor alle werknemers. Maar is onvermijdelijk
    Mijn gevoel zegt dat wij wat meer belasting gaan betalen
    ten behoeve van een paar miljard uitgestelde leningen
    die ze op de balans als vermogen kunnen zetten.
  2. forum rang 6 Fred 62 18 februari 2022 17:52
    quote:

    Opbouwer schreef op 18 februari 2022 16:20:

    De tickets zullen wel duurder worden. Air France-KLM heeft nog veel geld nodig om de staatsschuld terug te betalen. Zou de overheid nog meer kunnen doen voor de luchtvaart?
    Misschien kunnen ze het personeel nog een paar jaar betalen.

    De after Now regeling.
  3. Cacla 18 februari 2022 17:53
    quote:

    Opbouwer schreef op 18 februari 2022 16:20:

    De tickets zullen wel duurder worden. Air France-KLM heeft nog veel geld nodig om de staatsschuld terug te betalen. Zou de overheid nog meer kunnen doen voor de luchtvaart?
    Nou de overheid zou kunnen beginnen met de KLM erop attend te maken dat de luchtvaart nooit meer op het oude niveau zal komen. Bedrijven geven dit inmiddels ook aan maar AFKLM is hardnekkig en denkt dat we vanaf volgend jaar weer als vanouds de wereld rondvliegen in business class. AFKLM is ook al bezig met het vernieuwen van de vloot (ik zou dat gematigd doen) en ze willen ook de staatssteun aflossen om vervolgens weer grote overnames te gaan doen. HOE DIK IS DIE PLANK?
  4. forum rang 6 gbakl 20 februari 2022 12:53
    natuurlijk nooit onder de 3 euro en er zijn voldoende krachten, geforceerd of niet, om die koers wat hoger te manipuleren
    zoals ook de forse emissie op 4,84 apr 2021 even erdoor gedrukt werd.
    maar het wordt nog een hele opgave.

    over 6 maanden staat AF/KLM constant laag (met een paar belachelijke pieken die daarmee het speculeren hier wel
    leuk maken) op de jaargrafiek bedroevend laag.

    de emissie op zich zal de koers niet laten instorten maar daarna wordt het weer spannend hoe lang ze die koers op
    peil moeten zien te houden.
  5. [verwijderd] 20 februari 2022 14:56
    Als je de TVL en NOW(bezig met nummer 9 nu) wegdenkt bij Vliegveld Amsterdam en KLM Nederland, kom je op een burnrate van 24 miljoen euro per dag, 7 dagen per week, 53 weken per jaar, 12 maanden per jaar.

    De chaos dit weekend was compleet: vanaf vrijdag 14.00 uur geen treinen naar het Vliegveld, tot op dit moment staan er autos in de rij om de terminals te bereiken, zaterdag al voor de tunnel vastlopend.

    Nou zal iedereen de reden begrijpen, de treinen reden immers niet, maar wat doen die 5 lege banen rechts van de aanrijbaan dan? de strip is lang en breed genoeg om er een corporate private jet het luchtruim te laten kiezen.

    Wil de Vliegveld Amsterdam CEO hier een geloofwaardig antwoord op geven! de gemiddelde toerist die dit weekend op vakantie ging wil dat ook graag weten....
  6. forum rang 6 Fred 62 21 februari 2022 09:10
    PARIS, Feb 20 (Reuters) - Air France-KLM has gained shareholder approval for its proposed capital increase and is ready to move swiftly, French financial newspaper Les Echos reported on Sunday.
    The airline had announced on Thursday that it plans to raise up to 4 billion euros ($4.6 billion) as it seeks to repay state pandemic handouts, but neither terms nor timing were disclosed. [nL1N2US0FB]
    The recapitalisation will take place in the next few months with main shareholders including France, the Netherlands, Delta Air Lines and China Eastern <600115.SS>, the paper said.
    Air France-KLM aims to issue convertible bonds while also selling some assets as soon as air transport sector stock prices rise, Les Echos reported.
    France is the airline's biggest shareholder with a 29% stake, the Netherlands stake holds less than 10%, Delta Air Lines about 6% and China Eastern 10%.
    French Finance Minister Bruno Le Maire on Friday said that the state would support Air France-KLM in its capital increase.
    (Writing by Juliette Jabkhiro Editing by David Goodman)
    ((Juliette.Jabkhiro@thomsonreuters.com;))
    Keywords: AIR FRANCE KLM CAPITAL/
  7. forum rang 6 gbakl 21 februari 2022 09:41
    AMSTELVEEN - De ondernemingsraad van KLM staat in mei voor de rechter in Parijs vanwege de ruzie omtrent een zetel in het bestuur van Air France-KLM. Dat meldt De Telegraaf.

    Het conflict ontstond eind vorig jaar toen de Europese ondernemingsraad van Air France-KLM niet de voordracht van de kandidaat van de ondernemingsraad van KLM volgde, maar een eigen kandidaat naar voren schoof die geen draagvlak heeft bij de KLM-achterban. Dit is volgens de ondernemingsraad van KLM tegen de afspraak die in goed overleg is gemaakt met de top van het concern.
    Omdat Air France volgens de wet al drie werknemerszetels heeft in het bestuur van Air France-KLM, was er een ’goed gebruik’ dat de vierde zetel voor personeel werd ingevuld door een kandidaat namens de KLM-werknemers. In de afgelopen jaren was dat ook telkens het geval, maar bij de laatste verkiezing ineens niet
    .
    een rechter in Parijs....en dan een uitspraak die niet in het voordeel van Air France is ?

    (flauwe)cul-de-sac
  8. Cacla 21 februari 2022 10:17
    quote:

    Fred 60 schreef op 21 februari 2022 09:10:

    PARIS, Feb 20 (Reuters) - Air France-KLM has gained shareholder approval for its proposed capital increase and is ready to move swiftly, French financial newspaper Les Echos reported on Sunday.
    The airline had announced on Thursday that it plans to raise up to 4 billion euros ($4.6 billion) as it seeks to repay state pandemic handouts, but neither terms nor timing were disclosed. [nL1N2US0FB]
    The recapitalisation will take place in the next few months with main shareholders including France, the Netherlands, Delta Air Lines and China Eastern <600115.SS>, the paper said.
    Air France-KLM aims to issue convertible bonds while also selling some assets as soon as air transport sector stock prices rise, Les Echos reported.
    France is the airline's biggest shareholder with a 29% stake, the Netherlands stake holds less than 10%, Delta Air Lines about 6% and China Eastern 10%.
    French Finance Minister Bruno Le Maire on Friday said that the state would support Air France-KLM in its capital increase.
    (Writing by Juliette Jabkhiro Editing by David Goodman)
    ((Juliette.Jabkhiro@thomsonreuters.com;))
    Keywords: AIR FRANCE KLM CAPITAL/
    En dus moet de koers omhoog... 'as soon as air transport sector stock prices rise'
  9. @iPlof 21 februari 2022 16:04
    HONGKONG - KLM mag deze en volgende week geen passagiers van Schiphol naar Hongkong vliegen. Dat hebben de gezondheidsautoriteiten van de stadstaat besloten nadat vorige week iemand die met KLM naar Hongkong was gevlogen besmet bleek te zijn met corona. Ook zouden twee KLM-passagiers zich niet aan de verplichtingen hebben gehouden die Hongkong reizigers oplegt.
    luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/...
  10. forum rang 6 gbakl 21 februari 2022 16:37
    alleen nog maar afhaal chinezen dus vwb KLM-vluchten naar Hongkong

    .HONGKONG - KLM mag deze en volgende week geen passagiers van Schiphol naar Hongkong vliegen. Dat hebben de gezondheidsautoriteiten van de stadstaat besloten nadat vorige week iemand die met KLM naar Hongkong was gevlogen besmet bleek te zijn met corona. Ook zouden twee KLM-passagiers zich niet aan de verplichtingen hebben gehouden die Hongkong reizigers oplegt.

    Het vliegverbod geldt niet voor vrachtvluchten, laat KLM weten in een reactie. De vluchten die voor komende donderdag en donderdag een week later gepland stonden, gaan alleen als vrachtvlucht door. KLM neemt met alle klanten die tickets geboekt hadden voor die vluchten contact op. KLM zegt het passagiersverbod te betreuren.

    Het is niet de eerste keer dat Hongkong luchtvaartmaatschappijen verbiedt te vliegen. De voormalige Britse kolonie die nu weer onderdeel is van China kent strenge coronaregels. Desondanks is in Hongkong momenteel sprake van een besmettingsgolf door de omikronvariant van het coronavirus. De Chinese autoriteiten hebben Hongkong opgedragen te zorgen dat ook dat gebied net als het Chinese vasteland teruggaat naar nul coronabesmettingen
    .
    gelukkig mogen die passagiers wel op de vrachtvluchten...even een kooi boeken danmaar.
1.580 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 79 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links