Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,605 19 apr 2024 16:22
  • -0,475 (-3,37%) Dagrange 13,580 - 14,000
  • 1.032.493 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway 2022!!!!!!!!

73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 412 413 414 415 416 ... 3689 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. rudie80 13 februari 2022 18:10
    Op korte termijn kan er zeker nog wat van de koers af. Zeker met die spanningen in Oekraine, algemeen beursklimaat en peers die ook corrigeren. Ifood zie ik niet verkocht worden in dit klimaat en Grubhub blijft doorsudderen. Mijn eerste koersdoel is 35 euro. Als er daarna consolidatie plaatsvind en er concurrenten weggaan uit bepaalde landen EN als resultaten verbeteren zie ik een fors hogere koers als realistisch. Ik zie dat alleen niet in 2022 gebeuren.
  2. forum rang 4 Opgelet 13 februari 2022 18:13
    quote:

    chauffeurke schreef op 13 februari 2022 17:45:

    [...]
    Wat een visionair bent u. Ja dat het maandag na de koersval van de Nasdaq 4% zal kunnen dalen had ik ook kunnen voorspellen. Maar weet je ook hoeveel het kan stijgen als er voor IFOOD en GRUB een koper is? En weet je wat mijn vrouw zei toen ik vertelde dat mijn 6000 JET-aandelen 82000 euro in het rood staan? Je eigen niet laten beïnvloeden en gewoon volhouden. Verlies is er pas als je ze verkoopt. En als het gaat stijgen heb je spijt dat je ze met verlies verkocht hebt. Dus ik blijf nog een poosje.
    Als.. Als.. Als.. JET kan ook dalen naar 30 euro en stijgen naar 45 euro bij een verkoop. Dan sta je nog steeds op een verlies. Gelukkig klinkt het alsof je geld genoeg hebt, het gemiddelde huishouden heeft namelijk geen 3 ton om te investeren in een bezorgdienst dat geld verliest.

    En hoeveel is GrubHub waard? Niet zoveel meer als dat het vroeger was, het verliest marktaandeel en is overgenomen met 62 mln aandelen JET. Die 62 mln aandelen JET zijn morgen maar 2.2 miljard waard. Regulatie is ook toegenomen, terwijl het sentiment is verslechterd. Geen enkele partij gaat bieden wat hier wordt genoemd of wat Jitse zijn ego acceptabel vindt. ALS er een bod komt, zal het te laag zijn om de koers naar jouw GAK op te veren.
  3. Opbouwer 13 februari 2022 18:13
    quote:

    rudie80 schreef op 13 februari 2022 18:10:

    Op korte termijn kan er zeker nog wat van de koers af. Zeker met die spanningen in Oekraine, algemeen beursklimaat en peers die ook corrigeren. Ifood zie ik niet verkocht worden in dit klimaat en Grubhub blijft doorsudderen. Mijn eerste koersdoel is 35 euro. Als er daarna consolidatie plaatsvind en er concurrenten weggaan uit bepaalde landen EN als resultaten verbeteren zie ik een fors hogere koers als realistisch. Ik zie dat alleen niet in 2022 gebeuren.
    Als je nu verkoopt, dan loop je de kans om de plank mis te slaan. Ik beleg voor de langere termijn. Eerst nog laten rijpen.
  4. rudie80 13 februari 2022 18:13
    quote:

    Herbert schreef op 13 februari 2022 18:08:

    [...]

    Wil jij zeggen dat ze 6 procent oftewel ruim 12 miljoenen stukken in 1 dag hebben verkocht??
    DH zal niet shortgaan. Ik bedoel dat andere partijen eerder een short positie in JET zullen nemen dan een long positie. De korte termijn is nu niet echt rooskleurig
  5. Herbert 13 februari 2022 18:16
    quote:

    Herbert schreef op 13 februari 2022 18:03:

    Er wordt dus winst gemaakt in landen als Nederland, Duitsland, Canada en nog zo een paar landen. Over 2 jaar flinke winst in UK erbij. Tel daar verkoop van iFood en Grub bij op en je zit 200 euro per aandeel. Voor shortterm moet je niet bij JET zijn!

    Wij zijn een van de weinige die wél winst maken.” aldus Jitse
    Peers weten dit ook en zullen nu koers laag staat snel met een bod komen. Eerste bod zal ergens tussen 70-80 euro zijn en final bod 90-100.
  6. forum rang 6 Koffiezondersuiker 13 februari 2022 18:23
    quote:

    chauffeurke schreef op 13 februari 2022 18:20:

    [...]
    U ontlokt me niet wederom tot een schorsing. Door mijn reactie die ik destijds gaf op uw bijdrage.

    Abtje.

    Laat U dat inderdaad niet opnieuw gebeuren.
    Het is wel een leerproces (spreek uit eigen ervaring).
  7. [verwijderd] 13 februari 2022 18:26
    quote:

    Opgelet schreef op 13 februari 2022 17:35:

    [...]
    Maandag verwacht ik een daling van minstens 4%. Op 35 euro ga ik afbouwen, dus as dinsdag/woensdag. En vergeet niet dat ik al op meer dan 30 euro winst per aandeel sta. Mijn vrouw was erg trots toen ik de papierenwinst liet zien.
    Tjah als je het ene (waar het bij de vrouw vooral om draait) niet hebt of iig niet groot genoeg. Dan moet je wel pronken met je papierenwinst anders is die griet zo weg bij je natuurlijk
  8. Moneyball 13 februari 2022 18:26
    Denk gewoon logisch na. Doordash, Delivery Hero, JET, etc. van allemaal is de koers enorm onderuit gegaan in de afgelopen periode. Logische vraag: wat is er veranderd tov een jaar geleden? Antwoord: inflatie + rente (US). Wat is een gevolg voor bedrijven? Antwoord: de NCW van toekomstige investeringen is lager en dus de goodwill op gedane overnames ook. Betekent dit dat er minder vraag is aan maaltijdbezorging? Nee. Betekent dit dat er minder cash wordt gegenereerd in bijvoorbeeld 2024? Nee. Betekent dit dan de bedrijfsmodel slecht is? Nee. Deze factoren zijn allemaal niet anders dan pakweg een jaar geleden toen de koers het dubbele deed (ook die van Doordash en DH). Wat het wel betekent is dat waarderingen van groeifondsen veel lager worden, en zeker die van fondsen waarin hoog risico zit.
  9. chauffeurke 13 februari 2022 18:36
    quote:

    Opgelet schreef op 13 februari 2022 18:13:

    [...]
    Als.. Als.. Als.. JET kan ook dalen naar 30 euro en stijgen naar 45 euro bij een verkoop. Dan sta je nog steeds op een verlies. Gelukkig klinkt het alsof je geld genoeg hebt, het gemiddelde huishouden heeft namelijk geen 3 ton om te investeren in een bezorgdienst dat geld verliest.

    En hoeveel is GrubHub waard? Niet zoveel meer als dat het vroeger was, het verliest marktaandeel en is overgenomen met 62 mln aandelen JET. Die 62 mln aandelen JET zijn morgen maar 2.2 miljard waard. Regulatie is ook toegenomen, terwijl het sentiment is verslechterd. Geen enkele partij gaat bieden wat hier wordt genoemd of wat Jitse zijn ego acceptabel vindt. ALS er een bod komt, zal het te laag zijn om de koers naar jouw GAK op te veren.
    Geld genoeg? Nee hoor, dit papieren verlies komt echt wel hard aan. Iets zegt me dat het wel goed gaat komen. Zo niet dan is dit de grootste miskoop van mijn leven. Maar dat zullen die negatievelingen hier niet voor me bepalen maar de toekomst zal dat bepalen. Het is op dit moment een grote gok geworden. Het kan alle kanten op namelijk. Maar nu verlies nemen en dan een stijging meemaken? Nee dan nog maar meer verlies. 50k extra verlies kans geeft me ook 100k winst kans. Ik zou normaal niet zo'n gok nemen maar nu zit ik toch al in het schip dus blijf ik maar zitten. De tijd zal het leren. De grootste klappers(down of up) worden ook gemaakt door de meest risicovolle beleggingen. En op dit moment is JET een risico. Maar mijns inziens wel een berekenbaar risico. Dus die neem ik dan maar.
  10. [verwijderd] 13 februari 2022 18:41
    quote:

    Opgelet schreef op 13 februari 2022 17:35:

    [...]
    Maandag verwacht ik een daling van minstens 4%. Op 35 euro ga ik afbouwen, dus as dinsdag/woensdag. En vergeet niet dat ik al op meer dan 30 euro winst per aandeel sta. Mijn vrouw was erg trots toen ik de papierenwinst liet zien.
    En wat was de beloning, kreeg je een aai over je bol of heeft ze een treetje slagroom gekocht.
  11. En_Hausse 13 februari 2022 18:43
    quote:

    chauffeurke schreef op 13 februari 2022 18:36:

    [...]
    Geld genoeg? Nee hoor, dit papieren verlies komt echt wel hard aan. Iets zegt me dat het wel goed gaat komen. Zo niet dan is dit de grootste miskoop van mijn leven. Maar dat zullen die negatievelingen hier niet voor me bepalen maar de toekomst zal dat bepalen. Het is op dit moment een grote gok geworden. Het kan alle kanten op namelijk. Maar nu verlies nemen en dan een stijging meemaken? Nee dan nog maar meer verlies. 50k extra verlies kans geeft me ook 100k winst kans. Ik zou normaal niet zo'n gok nemen maar nu zit ik toch al in het schip dus blijf ik maar zitten. De tijd zal het leren. De grootste klappers(down of up) worden ook gemaakt door de meest risicovolle beleggingen. En op dit moment is JET een risico. Maar mijns inziens wel een berekenbaar risico. Dus die neem ik dan maar.
    Als ik het goed begrijp bent u niet rijk maar heeft u wel 6.000 aandelen JET twv nu circa 228.000 euro. U kent hopelijk het gezegde “don’t put all your eggs in one basket” wel toch?

    Volgens mij heb je nu wel een heel groot deel van die eieren erin zitten. Is een keuze, maar als je altijd zo belegt dan gaat dat natuurlijk een keer fout. Slow and steady wins the race..
  12. JohnDeHond 13 februari 2022 18:47
    quote:

    En_Hausse schreef op 13 februari 2022 18:43:

    [...]

    Als ik het goed begrijp bent u niet rijk maar heeft u wel 6.000 aandelen JET twv nu circa 228.000 euro. U kent hopelijk het gezegde “don’t put all your eggs in one basket” wel toch?

    Volgens mij heb je nu wel een heel groot deel van die eieren erin zitten. Is een keuze, maar als je altijd zo belegt dan gaat dat natuurlijk een keer fout. Slow and steady wins the race..
    Achja deze heb je ook:
    "Diversification may preserve wealth, but concentration builds wealth."

    Ik weet alleen niet of JET het juiste aandeel is om dat bij te doen, mega veel risico voor een waarschijnlijk beperkte winst.
  13. Daanmans 13 februari 2022 18:53
    quote:

    En_Hausse schreef op 13 februari 2022 18:43:

    [...]

    Als ik het goed begrijp bent u niet rijk maar heeft u wel 6.000 aandelen JET twv nu circa 228.000 euro. U kent hopelijk het gezegde “don’t put all your eggs in one basket” wel toch?

    Volgens mij heb je nu wel een heel groot deel van die eieren erin zitten. Is een keuze, maar als je altijd zo belegt dan gaat dat natuurlijk een keer fout. Slow and steady wins the race..
    Ja dan is je risico wel erg groot. Hoe veel vertrouwen ik ook in jet heb in de lange termijn, ik zou er niet meer dan 10% van mijn vermogen in stoppen. En zelfs dat is al een groot deel eigenlijk.

    Wel respect dat je toegeeft dat je 82k in de min staat haha. Je zult wel geduld moeten hebben om weer quite te komen. Misschien als er bepaalde triggers zijn(die er op wijzen dat jet de eindstrijd gaat halen met een goede positie) dat je dan nog wat bijkoopt maar dat is wederom een risicotje en je hebt al zoveel risico genomen ;)

  14. chauffeurke 13 februari 2022 18:57
    quote:

    En_Hausse schreef op 13 februari 2022 18:43:

    [...]

    Als ik het goed begrijp bent u niet rijk maar heeft u wel 6.000 aandelen JET twv nu circa 228.000 euro. U kent hopelijk het gezegde “don’t put all your eggs in one basket” wel toch?

    Volgens mij heb je nu wel een heel groot deel van die eieren erin zitten. Is een keuze, maar als je altijd zo belegt dan gaat dat natuurlijk een keer fout. Slow and steady wins the race..
    Ik weet het. Het was eigelijk zo gegroeid nadat ik elke keer bijkocht bij dalingen. Ik wist ook niet hoever het zou dalen. Ik ben een slechte belegger want sta nu overall(door JET) 44k in de min. ASML heeft de schade nog wat beperkt. Dus alleen JET en nog 60% cash. Jet koop ik nu niet meer bij natuurlijk. Misschien weer ASML als Putin volgende week gekke dingen doet. Vorig jaar toen ik vol in SHELL zat toen waren er ook een hoop negatievelingen die SHELL kapot maakten en toen ben ik uit de boom geschud. Nu staat SHELL skyhigh. Hetzelfde gaat misschien weer gebeuren met JET. Daarom blijf ik erin. De dood of de gladioelen zeg maar. En die prietpraat van die negatievelingen beïvloeden me niet meer. Niemand die het weet namelijk. Wat me op alle fora het meest opvalt is dat bepaalde figuren een ander alleen verlies gunnen. Verschrikkelijke eigenheimers. En ook daarom hoop ik dat blijven zitten zich gaat lonen.
  15. forum rang 7 A3aan 13 februari 2022 19:00
    Wat mij opviel dat Etienne Platte/Antaurus aangaf dat hij wat gekocht had , maar dat mogelijke kopers de komende maanden nu niet in de rij hoeven te staan om het aandeel op te nemen. Met andere woorden, hij ziet koers lager gaan. En dat zegt dan iemand die twee jaar terug (bij overname Duitse maaltijdbezorger) en ook nog diverse malen daarna verkondigde bij een koers van 80,00 euro dat het aandeel naar 180,00 euro zou. Daar denkt hij nu klaarblijkelijk nu nader over. Ik heb nog nergens hier gelezen dat anderen dat ook opgevallen is. Of willen ze dat niet niet horen en zien, omdat het niet positief genoeg is. Wat moet ik hier nu van denken.
  16. forum rang 7 Bert12345 13 februari 2022 19:02
    quote:

    chauffeurke schreef op 13 februari 2022 18:57:

    [...]
    Vorig jaar toen ik vol in SHELL zat toen waren er ook een hoop negatievelingen die SHELL kapot maakten en toen ben ik uit de boom geschud. Nu staat SHELL skyhigh. Hetzelfde gaat misschien weer gebeuren met JET. Daarom blijf ik erin. De dood of de gladioelen zeg maar.
    Tjonge jonge chauffeurke. Natuurlijk is Shell geen slechte belegging. Dat kan en mag je niet vergelijken met JET. Je zal je srs moeten afvragen (en ik meen dat, niet om te zeiken): slaap je nog als JET door het putje gaat?
73.764 Posts
Pagina: «« 1 ... 412 413 414 415 416 ... 3689 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links