Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,612 19 apr 2024 17:35
  • +0,068 (+2,67%) Dagrange 2,530 - 2,676
  • 215.341 Gem. (3M) 338,3K

Ebusco 2022

1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 85 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Triple A 9 februari 2022 09:58
    quote:

    Beleggertje Uit Roffa schreef op 8 februari 2022 22:57:

    Hebben jullie ook gelezen hier investors.ebusco.com/wp-content/uploa... dat Ebusco slechts een omzet van 20-25 miljoen in 2021 heeft behaald (slide 20), versus 100 miljoen Euro in 2020 (prospectus) ? Op dit moment betaal je voor Ebusco dus 52x de omzet. Dat zijn nogal bedragen, al moet ik niet zeuren, want ik zit er al met een GAK van 28 Euro 70 en dus zit ik voorlopig op de blaren. :-) De omzet moet naar mijn inschatting toch wel minstens naar de 800 miljoen per jaar of zo (dus x8 ten opzichte van 2020) om de huidige waardering te kunnen waarmaken. Dat is overigens niet onmogelijk naar mijn mening.
    Ebusco is in de IPO prospectus ook volledig helder geweest over het feit dat 2021 een minder omzet jaar zal worden vanwege de verstoringen door Covid in 2020. Ze zijn daar volledig open en eerlijk over geweest.

    Het is belangrijker om naar de ontwikkeling van orderportefeuille en de pijplijn te kijken. ZIE BIJLAGE (sheet 22 van jouw link) ! En dat ziet er geweldig goed uit.

    Weet overigens iemand wat de gemiddelde verkoopprijs is voor een Ebusco 2.2 en een Ebusco 3.0 ?

  2. Beleggertje Uit Roffa 9 februari 2022 10:32
    quote:

    Triple A schreef op 9 februari 2022 09:58:

    [...]

    Ebusco is in de IPO prospectus ook volledig helder geweest over het feit dat 2021 een minder omzet jaar zal worden vanwege de verstoringen door Covid in 2020. Ze zijn daar volledig open en eerlijk over geweest.

    Het is belangrijker om naar de ontwikkeling van orderportefeuille en de pijplijn te kijken. ZIE BIJLAGE (sheet 22 van jouw link) ! En dat ziet er geweldig goed uit.

    Weet overigens iemand wat de gemiddelde verkoopprijs is voor een Ebusco 2.2 en een Ebusco 3.0 ?

    Ik verwijt Ebusco ook niks hoor, geloof ook best dat het goed uit kan pakken en ik blijf ook niet voor niks op mijn bescheiden aantal stukken zitten want dit is een lange termijn investering. Mijn opmerking gaat puur over het feit dat er op dit moment nog lang geen omzet is die deze waardering rechtvaardigt. Ga zelf echt nog wel een keer bijkopen maar vanuit mijn verwachting dat de beurzen op hun best voorlopig zijwaarts gaan bewegen wacht ik op een nog wat lagere koers om mijn GAK (28 Euro) te verbeteren. Want ik zie niet in waarom je niet ook 18 of 20 Euro op dit aandeel zou kunnen plakken voor dit moment gegeven de lange weg die dit concern nog te gaan heeft. Het is echt een beetje wat de gek er voor geeft en er voor toekomstfantasie bij heeft.
  3. [verwijderd] 9 februari 2022 10:42
    Van toekomstfantasie vind ik bij Ebusco toch weinig sprake met het mooie aantal orders dat ze steeds blijven binnenhalen en ze hiermee voorop lopen op de vooropgestelde doelen. Ook het feit dat ze in verschillende landen voet aan de grond kunnen zetten maakt een zeer grote groei van het bedrijf de komende jaren heel realistisch. Om deze groei te kunnen bewerkstelligen verwacht/hoop ik nog op de aankondiging van extra productiecapaciteit. Feit is wel dat het algemene beurssentiment momenteel niet goed is, maar wanneer het beurssentiment keert acht ik de koersdoelen van +-35 zeker haalbaar.
  4. M c M 10 februari 2022 01:33
    quote:

    florida7 schreef op 9 februari 2022 15:16:

    Al die orders hebben weinig invloed op de koers. We staan nog onder de introductiekoers van €23..
    Eerst maar eens zien of ze de productie kunnen opschalen.
    Zoals op de vorige página al aangegeven is het bedrijf gewoon op een hele zware waardering van 1,8 miljard naar de beurs gegaan. Het is, zelfs inclusief een aantal orders, vooral toekomstmuziek. Vergeet niet bij dit Franse contract dat het om 4 bussen gaat. Die andere 76 zijn een 'optie', daar hoor ik niemand over.
    Als het sentiment dan tegen zit en dat is de laatste maanden zo, sta je zo onder je IPO (Zie Rivian bijv voor een extremer geval).

    Daarnaast, hoe meer orders, hoe sneller de aangekondigde emissie eraan komt.. hetzelfde geld als de koers flink zou stijging, want dat verminderd de verwatering bij aankondiging emissie.
    Daarom zie ik het momenteel niet om hier in te investeren en daar zal ik vast niet de enige in zijn gezien de koers.
  5. Stephano1990 11 februari 2022 12:13
    Artikeltje van het FD van zojuist
    fd.nl/tech-en-innovatie/1429488/de-el...

    In een notendop; Elektrisch stadsvervoer komt eraan, maar op dit moment is vooral de range van de bussen de bottle nek. Eventueel bussen op een elektrische rails laten rijden zou een oplossing kunnen zijn.

    Met een eervolle vermelding voor Ebusco's elektrische combi bus met een bereik van 500-600 km.
  6. vobo 11 februari 2022 12:22
    quote:

    Stephano1990 schreef op 11 februari 2022 12:13:

    ...
    Met een eervolle vermelding voor Ebusco's elektrische combi bus met een bereik van 500-600 km.
    Is die 500-600 km bij stadsverkeer gemeten of als er constant op een snelweg werd gereden ?

    Stadsverkeer zal waarschijnlijk 25-30 % minder efficiënt zijn.
  7. forum rang 6 Tordan 11 februari 2022 13:38
    quote:

    vobo schreef op 11 februari 2022 12:22:

    [...]Is die 500-600 km bij stadsverkeer gemeten of als er constant op een snelweg werd gereden ?

    Stadsverkeer zal waarschijnlijk 25-30 % minder efficiënt zijn.
    In welke stad haal je 500-600 km per dag?? Het ging juist om het steekvervoer.
  8. forum rang 7 MOEdig Voorwaarts 14 februari 2022 11:06
    In het meest recente nummer van Quote staat trouwens een leuk interview met de oprichter/topman.

    Het verhaal blijft goed klinken, maar ook als de beoogde capaciteit van 500 stuks 3.0 bussen dit jaar daadwerkelijk gerealiseerd wordt, blijf ik het moeilijk vinden de huidige market cap "rond te rekenen". Daarnaast twijfel ik eraan of je beloftes van een (in mijn ogen) rasopportunist zo maar voor zoete koek moet durven slikken; "stiekem" voorzie ik toch nog wel wat hick-ups (denk aan "production hell", kwaliteitsissues). Over de jaarcijfers 2021 zal vermoedelijk ook niemand dolenthousiast worden, gezien de afgegeven outlook.

    Kortom, het verhaal blijft mooi, maar de praktijk zou wel eens weerbarstig kunnen zijn.

    Desondanks, nog een klapje eraf en ik doe graag weer even mee voor een paar haltes, met een mini-positie ;-)
1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 14 15 16 17 18 ... 85 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links