Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 100 101 102 103 104 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 26 januari 2022 09:56
    Morgen meer duidelijkheid inzake EV RNM plannen en wellicht de rol die TT daarin mag spelen

    Renault and two Japanese automakers, Nissan and Mitsubishi, are expected to announce an alliance this week to jointly produce electric vehicles.

    The not-yet-disclosed "Alliance to 2030" plan includes more than $23 billion investment in electric vehicles for the next five years. Additionally, the three automakers plan to manufacture at least 30 new electric vehicles by 2030 on five common platforms.

    The Alliance to 2030 plan will be based on a shared vision for electrification and connected mobility while intensifying the cooperation between the three automakers.

    Road to full electrification

    The first glimpses of the agreement highlights the early moves of Renault and Nissan, which coincide with the goals of the Alliance to 2030 plan:

    Renault recently unveiled new plans under its "Renaulution" transformation strategy, saying that it aims to become fully electric by 2030.
    Nissan announced in November 2021 its plan to invest $18 billion in EVs and launch 23 electrified vehicles by 2030.
    The alliance plans include manufacturing EVs in France, Britain, China, and Japan and use common batteries and key components.
  2. forum rang 6 boem! 26 januari 2022 11:16
    quote:

    NewKidInTown schreef op 26 januari 2022 10:44:

    Geen parkeerplaatsen, geen navigatiekastjes met zuignapjes. Ik zie meer in laadpalen vandaag, toch een ruime 3,5% op dit moment. Met een potentie van minimaal +50% zie ik ze later dit jaar weer op HONDERD staan.
    CMD Alfen 2019 Omzet 2025 1 miljard FCF 115 mio number shares 21 mio
    CMD TT 2019 omzet 2025 1 miljard FCF 280 mio number shares 130 mio
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 26 januari 2022 11:53
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 26 januari 2022 09:52:

    Gezien de forse daling van ruim 6% is het herstel bedroevend…….. nieuwe/uitgebreide (grote) deals en een goed verhaal op 4 feb kan de trigger zijn voor een langdurige stijging van het aandeel TT…… 2023 lijkt ver weg maar is volgend jaar….dan gaan VW, Cariad, Bosch en TT proberen de achterstand op Tesla in te halen en Apple voor te zijn.
    Eigenlijk herhaalt u precies hetzelfde wat u voorafgaand aan de CES stelde.
    nieuwe/uitgebreide (grote) deals en een goed verhaal op 4 feb tijdens de CES kan de trigger zijn voor een langdurige stijging van het aandeel TT.

    We moeten accepteren dat de launch van IndiGO op 30 november en de hier veel geroemde 'megadeal' met Carriad de 'domme markt' niet heeft weten te overtuigen.

    Als er werkelijk grote deals zijn, dan waren die al bekend gemaakt.
    Het zal 4 februari m.i. vooral gaan om de outlook en de wijze waarop deze wordt gebracht.
    De hoogte van de omzet in Q4/FY zal waarschijnlijk niet zo een grote rol spelen maar kan net zo goed de trigger zijn voor een koersdaling. Hangt er van af hoe de oorzaak van de te verwachtte omzetdaling gebracht wordt.

  4. Freebird 26 januari 2022 11:53
    quote:

    dachthetniet schreef op 26 januari 2022 11:21:

    [...]

    Ik help het je hopen. Maar ik ben wel benieuwd waarom dat nu zo duidelijk is voor jou?
    Haal ik uit Technischr Analyse : op de daggrafiek liggen de openings- en slotkoers van gisteren beide geheel buiten (onder) de bollinger bands. De kans op stijging na een dergelijk verschijnsel vanwege bodemvorming is zeer waarschijnlijk.
  5. forum rang 6 groene appel 26 januari 2022 11:56
    Niemand dat stukje vanmorgen op bnr nieuwsradio geluisterd bij de tech update? om 07.51 uur ongeveer over VW en Bosch samenwerking en daarna dat geen één fabrikant van zelfrijdende auto's straks aansprakelijk gesteld wilt worden en dat dit nog een dingetje gaat worden....wie knipt en plakt dat stukje even hierin het forum?
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 26 januari 2022 12:08
    Twee verwachtingen met grote verschillen - maar die als positief gezien kunnen worden

    Hyundai hoopt dat chiptekort in tweede kwartaal afneemt
    De Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai is hoopvol gestemd dat het tekort aan chips waarmee de wereldwijde autosector kampt, in het tweede kwartaal zal afnemen. Ook verwacht het bedrijf dat de verkoop dit jaar zal terugkeren naar het niveau van voor de pandemie.

    bron:
    www.auto-info.nl/site/12084/hyundai-h...

    2022 semiconductor industry outlook van Deloitte
    If you guessed that supply and demand will also be top issue of 2022, you’re likely to be right. However, next year will not be an identical repeat of 2021. In contrast, we expect the severity and duration of the chip shortage, and its economic ramifications, to be less pronounced because of increased capacity, but also from supply chain improvements that chipmakers, distributors, and end customers make.

    bron:
    www2.deloitte.com/us/en/pages/technol...
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 26 januari 2022 12:15
    quote:

    groene appel schreef op 26 januari 2022 11:56:

    Niemand dat stukje vanmorgen op bnr nieuwsradio geluisterd bij de tech update? om 07.51 uur ongeveer over VW en Bosch samenwerking en daarna dat geen één fabrikant van zelfrijdende auto's straks aansprakelijk gesteld wilt worden en dat dit nog een dingetje gaat worden....wie knipt en plakt dat stukje even hierin het forum?
    Ik kan dat stukje niet vinden. Maar onderstaand haakt er misschien wel op in. Stond gisteren in the Guardian

    Self-driving car users should have immunity from offences
    The Law Commission for England and Wales and the Scottish Law Commission propose creation of an Automated Vehicles Act to reflect the ‘profound legal consequences’ of self-driving cars.

    Users of self-driving cars should have immunity from a wide range of motoring offences, including dangerous driving, speeding and jumping red lights, Britain’s law commissions have jointly recommended.

    The person in the driving seat would no longer responsible for how the car drives; instead, the company or body that obtained authorisation for the self-driving vehicle would face regulatory sanctions if anything went wrong.

    bron:
    www.theguardian.com/technology/2022/j...
  8. [verwijderd] 26 januari 2022 12:27
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 26 januari 2022 12:15:

    [...]

    Ik kan dat stukje niet vinden. Maar onderstaand haakt er misschien wel op in. Stond gisteren in the Guardian

    Self-driving car users should have immunity from offences
    The Law Commission for England and Wales and the Scottish Law Commission propose creation of an Automated Vehicles Act to reflect the ‘profound legal consequences’ of self-driving cars.

    Users of self-driving cars should have immunity from a wide range of motoring offences, including dangerous driving, speeding and jumping red lights, Britain’s law commissions have jointly recommended.

    The person in the driving seat would no longer responsible for how the car drives; instead, the company or body that obtained authorisation for the self-driving vehicle would face regulatory sanctions if anything went wrong.

    bron:
    www.theguardian.com/technology/2022/j...
    Het zal toch niet zijn dat TomTom wéér op het foute paard heeft gewed………..
  9. [verwijderd] 26 januari 2022 13:11
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 26 januari 2022 12:08:

    Twee verwachtingen met grote verschillen - maar die als positief gezien kunnen worden

    Hyundai hoopt dat chiptekort in tweede kwartaal afneemt
    De Zuid-Koreaanse autofabrikant Hyundai is hoopvol gestemd dat het tekort aan chips waarmee de wereldwijde autosector kampt, in het tweede kwartaal zal afnemen. Ook verwacht het bedrijf dat de verkoop dit jaar zal terugkeren naar het niveau van voor de pandemie.

    bron:
    www.auto-info.nl/site/12084/hyundai-h...

    2022 semiconductor industry outlook van Deloitte
    If you guessed that supply and demand will also be top issue of 2022, you’re likely to be right. However, next year will not be an identical repeat of 2021. In contrast, we expect the severity and duration of the chip shortage, and its economic ramifications, to be less pronounced because of increased capacity, but also from supply chain improvements that chipmakers, distributors, and end customers make.

    bron:
    www2.deloitte.com/us/en/pages/technol...
    De hyundai suggestie zou kunnen leiden tot een zwak eerste kwartaal voor tomtom en sterkere kwartalen daarna. Ik denk zelf eerder dat pas de tweede jaarhelft echt beter wordt. Voor de 2022 outlook hoeft het niet uit te maken als leveringen van eerste jaarhelft naar tweede jaarhelft verschuiven, als het maar binnen 2022 valt. Voor TomTom als bedrijf maakt het niet extreem veel uit of bepaalde omzet net in het ene of het andere jaar valt, maar optisch is dat voor beleggers wel zo.
  10. forum rang 7 sniklaas 26 januari 2022 13:31
    Wie of welke partij is aansprakelijk bij falende techniek en calamiteiten welke resulteren in onwenselijke verkeerssituaties en of ongelukken met of zonder persoonlijk letsel bij situaties waarbij techniek de rol van de bestuurder heeft overgenomen.

    We hebben deze discussies in het verleden al vaker gevoerd, enerzijds zullen in de toekomst verzekerings maatschappijen, overheden, mobiliteit producenten en gebruikers organisaties gaan aandringen op verregaande automatisering in mobiliteit om het menselijk handelen (en dus mogelijk falen) tot een minimum te beperken.

    De keerzijde van deze ontwikkeling is dat bij schade en of letsel dat wordt veroorzaakt door een gebrek/hiaat/oid aan de techniek er sprake is van productaansprakelijkheid waarbij de producent van het betreffende product dat in gebreke blijft aansprakelijk wordt gesteld.

    Een zelfstandig TOMTOM is enerzijds niet in staat om deze 'wereldwijde' aansprakelijkheid te borgen en daarnaast zal geen enkele OEM of wereldspeler haar goede naam en faam in de waagschaal leggen doordat een 'crusiaal' product of service van een 'lokale kleine leverancier' in gebreke is gebleven waardoor de ongewenste verkeerssituatie, ongeluk of calamiteit is ontstaan.

    Daarom is het van levensbelang voor TOMTOM om onderdak te zoeken onder het dak van een wereldspeler die wel in staat zijn om deze aansprakelijkheid te dragen simpelweg omdat deze partijen daarvoor ook het verdienmodel hebben en niet onbelangrijk ook een juridische afdeling om deze risico's op de juiste wijze in te kaderen en te quantificeren...
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 26 januari 2022 13:32
    quote:

    *JustMe* schreef op 26 januari 2022 13:11:

    [...]

    De hyundai suggestie zou kunnen leiden tot een zwak eerste kwartaal voor tomtom en sterkere kwartalen daarna. Ik denk zelf eerder dat pas de tweede jaarhelft echt beter wordt. Voor de 2022 outlook hoeft het niet uit te maken als leveringen van eerste jaarhelft naar tweede jaarhelft verschuiven, als het maar binnen 2022 valt. Voor TomTom als bedrijf maakt het niet extreem veel uit of bepaalde omzet net in het ene of het andere jaar valt, maar optisch is dat voor beleggers wel zo.
    Eens!
    Waar ik echt benieuwd naar ben is; of de heer Goddijn volgende week vrijdag een verwachting uitspreekt die aansluit bij de verwachting in het rapport van Deloitte.
    Mocht dat zo zijn dan is nog maar de vraag of pietparticulier daar positief op reageert of blijft hangen bij de cijfers over 2021.

    Zelf denk ik dat de verwachtingen die gewekt zijn bij de launch van IndiGO en contractverlengingsdeal met Carriad inmiddels wel getemperd zijn en ook niet nieuw leven wordt ingeblazen op 4 februari.
    Ik geloof niet in (af)wachten tot openbaren van deals op Q4/FY cijferdag.

    Ik ben dan ook echt aan het dubben of ik (gedeeltelijk) met mijn aandelen uitstap of toch een wat dure Putbescherming neem.
  12. [verwijderd] 26 januari 2022 13:40
    quote:

    dachthetniet schreef op 26 januari 2022 12:38:

    [...]

    Verklaar je? Want ik kan hieruit echt niet opmaken dat tomtom dan op het verkeerde paard heeft gewed.
    Zie bijdrage sniklaas. Dat hele SDC concept is misschien helemaal niet levensvatbaar. Goddijn heeft het taf3lzilver verpatst om zich beter te kunnen concentreren op SDC. Dat bleek al een onnozele actie bij de opkomst van Covid en zou het bedrijf wel eens fataal kunnen worden. Het bedrijf is simpelweg te klein om aansprakelijkheid te kunnen nemen.
  13. forum rang 6 groene appel 26 januari 2022 13:59
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 26 januari 2022 09:52:

    Gezien de forse daling van ruim 6% is het herstel bedroevend…….. nieuwe/uitgebreide (grote) deals en een goed verhaal op 4 feb kan de trigger zijn voor een langdurige stijging van het aandeel TT…… 2023 lijkt ver weg maar is volgend jaar….dan gaan VW, Cariad, Bosch en TT proberen de achterstand op Tesla in te halen en Apple voor te zijn.
    VW, Cariad, Bosch worden dan wel gemeld in dat BNR stukje tech-update en TT dan weer niet, willen ze dat niet, interesseert het ze niet of is in dat radiostukje het melden van TT helemaal niet relevant?
  14. forum rang 8 Wereldbelegger 26 januari 2022 14:46
    quote:

    groene appel schreef op 26 januari 2022 13:59:

    [...]

    VW, Cariad, Bosch worden dan wel gemeld in dat BNR stukje tech-update en TT dan weer niet, willen ze dat niet, interesseert het ze niet of is in dat radiostukje het melden van TT helemaal niet relevant?
    De verlenging van een bestaand contract als preferred supplier voor Cariad is m.i. toch iets anders dan een een mytische 'megadeal' met VW en daarmee indirect met Bosch.
    De lauwe/geen reactie op het grote nieuws door analisten spreekt wat dat betreft boekdelen.

    Dat op dit forum een aantal mensen daar anders over denken is aan hen.
    Ik hoop dat ze gelijk hebben, want dan rij ik mee op de bluesky scenario express.
    Maar vooralsnog sta ik op het perron te kijken naar een sissende locomotief waarbij de stoker ziek gemeld is en de machinist droomt over zijn boot.
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 100 101 102 103 104 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links