Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,654 23 apr 2024 16:59
  • +0,038 (+1,45%) Dagrange 2,578 - 2,670
  • 92.857 Gem. (3M) 335,7K

Ebusco 2022

1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 85 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Galajurk 20 januari 2022 00:08
    quote:

    Contrair schreef op 19 januari 2022 23:28:

    [...]

    DZR ziet idd alleen maar beren (of wordt ervoor betaald om tegengas te geven). Hij is meerdere keren gevraagd om aan te geven welke bedrijven hij wel ziet zitten, maar die discussie durft hij niet aan. Het is immers veel makkelijker om alleen maar negatief te zijn, en als je zakgeld te spenderen aan shorts die tegen je werken?

    Enkele voorbeelden van zijn dramatische track-record:
    1. Alfen in Q1-2019 is volgens DZR "een een veel te duur flutbedrijf", hij beschuldigt Ten Doeschot zelfs aan het vervalsen van de cijfers om een beursgang te forceren! Ongelooflijk, 1 van de grote investeerders in NL, en dan zulke indianenverhalen afsteken. Alfen is sinds Q1-2019 overigens met 7X % gestegen (+600%)
    2. In April 2017 is hij enorm bearish over Ease2Pay, dat sindsdien met ~6X gestegen is (+500%).
    3. In mei 2019 noemt hij Adyen een enorme bubbel, sindsdien is de koers bijna verdriedubbelt.
    4. Nov-2017 "WDP is peperduur en de andere vastgoedfondsen zijn spotgoedkoop”. WDP staat sinds Nov-2017 op 3x (+200%), in tegenstelling tot de meeste goedkope commerciele vastgoedfonsen die met ~70% zakken (waarvan ongeveer de helft van deze daling aan corona te danken is, zonder corona was dit ~-35% geweest)
    5. Pharming November 2016 is een k**bedrijf en zwaar overgewaardeerd. Sindsdien staan ze op 3.5X (+250%)
    6. januari 2019 probiodrug stond op zo 2 a 3 euro en zou een pennystock worden...
    inmiddels heeft vivoryon weer de 20 euri aangetikt
    Ik hoop hier snel een top10 van te maken, dus mochten jullie nog meer hilarische flaters van DZR weten, gooi ze dan aub even in de groep. Het doel van deze schaamteloze top 10 is dat hem een spiegel voorhouden. Hopelijk raakt hij eindelijk iets minder overtuigd raken van zijn eigen genialiteit, want als hij fundmanager zou zijn geworden dan was hij al 3000x ontslagen sinds zijn laatste eenmalige geniale ingeving in 2014.
  2. M c M 20 januari 2022 02:16
    quote:

    Contrair schreef op 19 januari 2022 23:28:

    [...]

    DZR ziet idd alleen maar beren (of wordt ervoor betaald om tegengas te geven). Hij is meerdere keren gevraagd om aan te geven welke bedrijven hij wel ziet zitten, maar die discussie durft hij niet aan. Het is immers veel makkelijker om alleen maar negatief te zijn, en als je zakgeld te spenderen aan shorts die tegen je werken?

    Ik hoop hier snel een top10 van te maken, dus mochten jullie nog meer hilarische flaters van DZR weten, gooi ze dan aub even in de groep. Het doel van deze schaamteloze top 10 is dat hem een spiegel voorhouden. Hopelijk raakt hij eindelijk iets minder overtuigd raken van zijn eigen genialiteit, want als hij fundmanager zou zijn geworden dan was hij al 3000x ontslagen sinds zijn laatste eenmalige geniale ingeving in 2014.
    Zo'n top 10 lijstje is natuurlijk zo gemaakt. Uurtje IEX doorbladeren en je hebt hem bij elkaar. Sommige van deze raketten zijn wel terug richting aarde gekomen of hard onderweg, goed aan-en verkoopmoment kiezen is heel belangrijk.
    Novacyt was 0,10 € waard en een flutbedrijf, is ruim 13 euro geweest en momenteel 3,30 om maar iets te noemen ;-)

    Aan de andere kant is van een aantal fondsen ook bekend dat DZR er wel z'n heil in ziet/ geïnvesteerd is. Ook daar is niet zo heel veel zoekwerk voor nodig.

    Daarnaast is het sentiment bij elektisch/ groen momenteel niet positief, zou daarom niet zomaar hier instappen naast wat ik al heb aan 'groen', en zeker niet voor 75% of meer vd portefeuille zoals sommigen. Dat loopt bijna altijd verkeerd af.
  3. forum rang 5 Stork 49 20 januari 2022 09:24
    quote:

    Huil maar niet schreef op 19 januari 2022 23:06:

    [...] Hou eens op om te reageren je leert het nooit
    je hebt gelijk ook al handel ik er ook maar incidenteel naar; ik heb hem uitgedaagd eens aan te geven welke aandelen volgens hem wel koopwaardig zijn; zijn antwoord is " NIETSZEGGEND", dus levert ook al geen bruikbare bijdrage op.
  4. forum rang 4 Onder de regenboog 20 januari 2022 10:20
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 20 januari 2022 09:37:

    Vraag aan de serieuze lezers: waarin onderscheidt Ebusco zich in hoge (en concurrerende) mate tov BYD busses?
    Lees even mijn bijdrage terug hier op het forum of lees je in via google. Ebusco>> Google en je komt ongelooflijk veel info tegen, beter zelf te ontdekken waar ze goed in zijn dan via via . Als mensen al dik in dit bedrijf zitten dan lullen ze alleen maar positief, mens eigen toch ?

    Wij zijn niet bang voor deze koers daling , die zet volgens onze tech analyse nog wel even door. Vreemd genoeg is dit bedrijf weggezet als tech, terwijl een normaal bedrijf is wat bussen maakt, veel tech, maar toch van een andere orde. Zodra de tech weer in de lift zit en dat gebeurd binnenkort dan staat dit bedrijf weer op het niveau 27 en hoger, Voor mensen die al stukjes hebben, dit is je kans om extra in te slaan, de koers staat waarschijnlijk voor de laatste keer erg onder druk, maar na de cijfer regen zal hij waarschijnlijk als bodem een veel hoger niveau krijgen, rond 30 en hoger. Men moet ook niet vergeten dat volgens de afspraken (op vrijwillige basis) de busondernemers hebben beloofd aan het kabinet dat men tussen 23 en 2025 alle bussen gaat vernieuwen. Dat zijn er in Nederland alleen al 5000/6000 . Ebusco is in Duitsland binnen en dit zien ander busmaatschappijen natuurlijk ook, men volgt elkaar en men is angstig om met elektrische vervoer te starten. Lijkt mij een zeer normale gedachte, maar eenmaal één over de streep dan volgen er meer. Dit jaar zal Ebusco niet meer aan de vraag kunnen voldoen , al zeggen ze zelf dat ze er klaar voor zijn. volgens mij hebben ze zelf niet door dat hun product torenhoog uitsteekt boven dat van hun Concurent. Frankrijk loopt enorm achter op vergroening en vooral op het busvervoer gebied. Frankrijk is altijd traag van begrip, maar als men de keuze maakt dan stappen ze ook echt over grenzen en gaan ze tien keer zo snel en halen ze iedereen met gemak in.
    www.ebusco.com/nl/100-elektrische-bus...
    www.ovpro.nl/bus/2021/09/03/ebusco-en...
    www.ebusco.com/nl/concessie/parijs/

    Dus mensen stop met nagels bijten en zie deze daling als iets positief wat los staat van het bedrijf Ebusco, het is gewoon een correctie op de tech aandelen die te hoog waren opgelopen. Soms moet men een flinke boer laten om de weg omhoog terug te pakken. Nu in tech stappen tegen de kudde in is je eerste winst.

    Lees jezelf ook in bij NX filtration >>>>mooi product al is dit aandeel wel een klein gokje.
  5. forum rang 5 Hans2021 20 januari 2022 10:47
    quote:

    Onder de regenboog schreef op 20 januari 2022 10:20:

    [...]

    Lees even mijn bijdrage terug hier op het forum of lees je in via google. Ebusco>> Google en je komt ongelooflijk veel info tegen, beter zelf te ontdekken waar ze goed in zijn dan via via . Als mensen al dik in dit bedrijf zitten dan lullen ze alleen maar positief, mens eigen toch ?

    Wij zijn niet bang voor deze koers daling , die zet volgens onze tech analyse nog wel even door. Vreemd genoeg is dit bedrijf weggezet als tech, terwijl een normaal bedrijf is wat bussen maakt, veel tech, maar toch van een andere orde. Zodra de tech weer in de lift zit en dat gebeurd binnenkort dan staat dit bedrijf weer op het niveau 27 en hoger, Voor mensen die al stukjes hebben, dit is je kans om extra in te slaan, de koers staat waarschijnlijk voor de laatste keer erg onder druk, maar na de cijfer regen zal hij waarschijnlijk als bodem een veel hoger niveau krijgen, rond 30 en hoger. Men moet ook niet vergeten dat volgens de afspraken (op vrijwillige basis) de busondernemers hebben beloofd aan het kabinet dat men tussen 23 en 2025 alle bussen gaat vernieuwen. Dat zijn er in Nederland alleen al 5000/6000 . Ebusco is in Duitsland binnen en dit zien ander busmaatschappijen natuurlijk ook, men volgt elkaar en men is angstig om met elektrische vervoer te starten. Lijkt mij een zeer normale gedachte, maar eenmaal één over de streep dan volgen er meer. Dit jaar zal Ebusco niet meer aan de vraag kunnen voldoen , al zeggen ze zelf dat ze er klaar voor zijn. volgens mij hebben ze zelf niet door dat hun product torenhoog uitsteekt boven dat van hun Concurent. Frankrijk loopt enorm achter op vergroening en vooral op het busvervoer gebied. Frankrijk is altijd traag van begrip, maar als men de keuze maakt dan stappen ze ook echt over grenzen en gaan ze tien keer zo snel en halen ze iedereen met gemak in.
    www.ebusco.com/nl/100-elektrische-bus...
    www.ovpro.nl/bus/2021/09/03/ebusco-en...
    www.ebusco.com/nl/concessie/parijs/

    Dus mensen stop met nagels bijten en zie deze daling als iets positief wat los staat van het bedrijf Ebusco, het is gewoon een correctie op de tech aandelen die te hoog waren opgelopen. Soms moet men een flinke boer laten om de weg omhoog terug te pakken. Nu in tech stappen tegen de kudde in is je eerste winst.

    Lees jezelf ook in bij NX filtration >>>>mooi product al is dit aandeel wel een klein gokje.
    Je lijkt wel een aandelenverkoper.
  6. forum rang 6 Triple A 20 januari 2022 11:10
    quote:

    Zwaluwe/Dongen schreef op 20 januari 2022 09:37:

    Vraag aan de serieuze lezers: waarin onderscheidt Ebusco zich in hoge (en concurrerende) mate tov BYD busses?
    Ik heb me niet in BYD verdiept, maar ik vermoed dat op dit moment dit het verschil is.


    Lichtgewicht bus

    Maar hoe wil een nog relatief klein en onbekend bedrijf uit Deurne een voet aan de grond krijgen in verre oorden? Het antwoord volgt tijdens een rondleiding. Bijvelds laat zien hoe de nieuwe, lichtgewicht bus in Deurne wordt geproduceerd.

    Hoe minder gewicht, hoe groter het bereik van de bus. Dat geeft ons ook in bijvoor­beeld China een voordeel. Met deze lichtge­wicht bus kunnen we in elke markt een plaats veroveren

    Peter Bijvelds

    ,,Hij is 30 procent lichter dan die van bijna alle concurrenten. De gewichtsreductie is een heel bepalende factor. Hoe minder gewicht, hoe groter het bereik van de bus. Dat geeft ons ook in bijvoorbeeld China een voordeel. Met deze lichtgewicht bus kunnen we in elke markt een plaats veroveren.”

    Vlechten koolstof draden
    Het chassis van de bus bestaat niet uit staal, maar uit composiet op basis van koolstofvezels. In de vlechterij in een van de hallen snort een machine die koolstofdraden in elkaar vlecht. Verderop in de fabriek worden bundels draden met behulp van een harsmengsel in een bekisting tot robuuste balken omgevormd.

    De technologie is afkomstig uit de luchtvaartindustrie. Ebusco haalde daarvoor een team van voormalige Fokker-medewerkers binnen. Het kunststof materiaal heeft een bijkomend voordeel: ,,De isolatie is dubbel zo goed als die van een stalen bus.”

    De assemblagetijd is verkort, onder meer door mallen voor de wanden te gebruiken en het dak in één lange productielijn te fabriceren.

    Bijvelds staat stil bij de achterwielen van de bus. Het zijn er twee in plaats van vier. Door een verlaging van het gewicht van de bus zelf en van een kleiner benodigd batterijenpakket kan met twee achterbanden worden volstaan. ,,Dat scheelt de vervoerder weer in onderhoud.”


1.700 Posts
Pagina: «« 1 ... 5 6 7 8 9 ... 85 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links