Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 januari 2022 23:36
    Dank je DR,

    Toch iets om op te kauwen. Dit bericht in combinatie met degene die ook de samenwerking met VW benoemt.

    Zomaar wat losse vragen en observaties:

    - MBLY wordt nu gebruikt voor oa lane centering, de lage levels van adas, maar hoe zit het met hogere? Is REM dan sophisticated genoeg daarvoor.

    - Spinoff van alleen mapping activities zou alleen al miljarden waard zijn?!?

    - “Complete off-the-shelf solutions in the form of autonomous electric commercial vehicles and taxis” zie ik tomtom ook doen. Ze hebben de software via Autonomos overname en hebben het werkend, rijdend in Berlijn. Zie www.iex.nl/Forum/Topic/1384916/TomTom...

    Wat TomTom ontwikkelt gebeurt buiten zicht, net zoals Indigo zomaar uit de hoge hoed kwam. Ik heb hier ook weleens gepost dat het me juist vreemd lijkt als tomtom niet een autonomous suite zou ontwikkelen en commercialiseren als ze die technologie wel in huis hebben. Dat lijkt me nogal zonde.

    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 januari 2022 14:13:

    Mobileye will have to persuade investors that it is worth at least $50 billion, more than ten times the valuation at which it was traded in its last spell as a public company on Wall Street in the middle of the last decade. It's true that the capital market of 2022 is much more hungry for speculative investment in automotive technology than it was in 2015, but to achieve the valuation it seeks, Mobileye will have to win the support and confidence of giant funds and conservative and solid investment houses.

    Mobileye currently controls about 80% of the global market for ADAS (advanced driver assistance system) products for low level autonomous driving, and this is also its only revenue source.

    Mapping: Spin-off potential?

    Since the middle of the last decade, Mobileye has invested in developing high-resolution mapping technology based on data derived from its camera sensors.

    The product, up-to-date digital maps, has value not just in improving the orientation capabilities of future autonomous vehicles, but also in a variety of external uses, such as urban planning. The market is estimated at $1.4 billion in 2021, and expected to grow to $17 billion annually by 2030, giving an annual growth rate of 31%. Mobileye has several important strategic partners in this field, headed by the Volkswagen group, which at CES announced expansion of the collaboration. The big question is whether revenue from this field can contribute materially to Mobileye's value? The real potential here lies in spinning off this activity and selling it for billions to a third party - Volkswagen, for example.

    Transport services: Will the company manufacture vehicles?

    Mobileye's most important value-generating activity was not mentioned at CES, and the company is apparently keeping it for a stage closer to the flotation. This is the plan to become a provider of complete off-the-shelf solutions in the form of autonomous electric commercial vehicles and taxis.

    en.globes.co.il/en/article-mobileye-w...
  2. forum rang 7 sniklaas 18 januari 2022 00:11
    quote:

    tatje schreef op 17 januari 2022 17:14:

    Sniklaas van mij komt er geen niet oke.
    No worries Martin, een veel te mooie dag om mij druk te maken over een post die bij iemand in het verkeerde keelgat is geschoten…

    Waar gaat het over; TOMTOM, bedrijf maakt interessante producten maar het aandeel is verwaarloosbaar en wordt al vele jaren niet meer serieus genomen door investeerders, beleggers en de markt, dus waar hebben we het uiteindelijk over…
  3. [verwijderd] 18 januari 2022 00:56
    quote:

    NewKidInTown schreef op 17 januari 2022 23:52:

    [...]
    Voor wrakken moet je bij Tesla zijn......
    Dat is nou zo’n aandeel dat ik niet aanraak. Hoewel je ook kunt leren van een Soros die een quote had dat als hij ergens een bubbel ziet graag meeblaast (volg de meute omhoog) als je er maar als eerste weer uit gaat. Qua volume gaat Volkswagen Tesla inhalen op EV gebied.

    Philips oogt toch een beetje als een storm in een glas water. Philips kan niet anders dan omwille van reputatie en voorzorg alle producten terughalen, maar de echte ziekmakendheid dat moet ik nog maar zien.

    Doet me een beetje denken aan korrels op kunstgras die je bij het sporten kunt binnenkrijgen als je slidings maakt met je mond wijd open. En ook een plastic tandenborstel schijnt niet gezond te zijn.
  4. forum rang 7 sniklaas 18 januari 2022 01:17
    quote:

    *JustMe* schreef op 18 januari 2022 00:56:

    [...]

    Dat is nou zo’n aandeel dat ik niet aanraak. Hoewel je ook kunt leren van een Soros die een quote had dat als hij ergens een bubbel ziet graag meeblaast (volg de meute omhoog) als je er maar als eerste weer uit gaat. Qua volume gaat Volkswagen Tesla inhalen op EV gebied.

    Philips oogt toch een beetje als een storm in een glas water. Philips kan niet anders dan omwille van reputatie en voorzorg alle producten terughalen, maar de echte ziekmakendheid dat moet ik nog maar zien.

    Doet me een beetje denken aan korrels op kunstgras die je bij het sporten kunt binnenkrijgen als je slidings maakt met je mond wijd open. En ook een plastic tandenborstel schijnt niet gezond te zijn.
    Justin, ben je nu ook long specialist?

    polyester purschuim deeltjes die losraken en zich vasthechten in de longen lijkt me niet gezond en al helemaal niet bij mensen die al moeite hebben met ademhalen overdag en gedurende de nachtrust…

    De vervangende siliconenschuim die reeds in honderduizenden apparaten is gestopt ligt nu onder het vergrootglas en wordt aanvullend onderzocht of dit chemisch product wel een veilige vervanger is…

    Bagataliseren van deze kwestie lijkt me op dit moment onverstandig en ongepast…
  5. [verwijderd] 18 januari 2022 07:52
    quote:

    sniklaas schreef op 18 januari 2022 01:17:

    [...]Justin, ben je nu ook long specialist?

    polyester purschuim deeltjes die losraken en zich vasthechten in de longen lijkt me niet gezond en al helemaal niet bij mensen die al moeite hebben met ademhalen overdag en gedurende de nachtrust…

    De vervangende siliconenschuim die reeds in honderduizenden apparaten is gestopt ligt nu onder het vergrootglas en wordt aanvullend onderzocht of dit chemisch product wel een veilige vervanger is…

    Bagataliseren van deze kwestie lijkt me op dit moment onverstandig en ongepast…
    Bagatelliseren doet niemand en zie ook de reactie van federatie van longartsen.
  6. forum rang 6 pwijsneus 18 januari 2022 08:25
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 januari 2022 14:15:

    HERE 80%-95% van de OEM's, Mobileye 80% marktaandeel ADAS .........TT?????????
    Mobileye claimt 80% van de ADAS markt in handen te hebben, en vormt eigenlijk hun enige inkomstenbron. Mobileye rapporteert 39% omzetgroei, daar kun je wel wat mee. Bij TomTom zijn de omzetcijfers onduidelijk mbt adas activiteiten. Ben het met je eens dat het te denken geeft dat VW kiest voor Mobileye, en dus niet voor TomTom. Ook kiest zelfs die Vietnamese partij niet voor TomTom, maar voor HERE.

    Je ziet ook een heleboel partijen met een digitale cockpit. Hoe onderscheidend is Indigo dan? Aantal klanten staat nog op 0.
  7. forum rang 6 pwijsneus 18 januari 2022 08:43
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 januari 2022 23:36:

    Dank je DR,

    Toch iets om op te kauwen. Dit bericht in combinatie met degene die ook de samenwerking met VW benoemt.

    Zomaar wat losse vragen en observaties:

    - MBLY wordt nu gebruikt voor oa lane centering, de lage levels van adas, maar hoe zit het met hogere? Is REM dan sophisticated genoeg daarvoor.

    - Spinoff van alleen mapping activities zou alleen al miljarden waard zijn?!?

    - “Complete off-the-shelf solutions in the form of autonomous electric commercial vehicles and taxis” zie ik tomtom ook doen. Ze hebben de software via Autonomos overname en hebben het werkend, rijdend in Berlijn. Zie www.iex.nl/Forum/Topic/1384916/TomTom...

    Wat TomTom ontwikkelt gebeurt buiten zicht, net zoals Indigo zomaar uit de hoge hoed kwam. Ik heb hier ook weleens gepost dat het me juist vreemd lijkt als tomtom niet een autonomous suite zou ontwikkelen en commercialiseren als ze die technologie wel in huis hebben. Dat lijkt me nogal zonde.

    [...]
    Dit is vrij makkelijk te verklaren. Mobileye geeft aan dat het met 31% groeit per jaar, in een markt die tot 2030 kan groeien tot 17 miljard. Hiervan claimt het 80% in handen te hebben. Toegegeven, deze cijfers zullen op aangeven van Intel wat zijn aangedikt ivm de op handen zijnde IPO. Echter groeit Mobileye beduidend harder dan TomTom, en, wint het echt grote deals met bijvoorbeeld VW. Bij TomTom zien we geen noemenswaardige groei in de ogen van de markt. Weten we niet hoeveel inkomsten er afkomstig zijn van ADAS. Ook zien we geen enkele deal waar je als analist iets mee kan. Het blijft bij vage partnerships waarvan het onduidelijk is of ze uberhaupt 1 euro omzet opleveren, neem bv Indigo. Indrukwekkend rijtje partners, maar nog 0 klanten. Ook onduidelijk of deze van het caliber VW zijn, of dat het toch een Fiat Ducato wordt. Ook zeggen de updates over 5 miljoen rondrijdende auto'tjes niets. HERE doet een veelvoud, en Mobileye noemt gewoon man en paard, namelijk de omzetgroei. Begin februari hoop ik toch iets concreets te horen van TomTom, maar vind het al een uitdaging om de 20% groei in automotive vol te houden....

    The product, up-to-date digital maps, has value not just in improving the orientation capabilities of future autonomous vehicles, but also in a variety of external uses, such as urban planning. The market is estimated at $1.4 billion in 2021, and expected to grow to $17 billion annually by 2030, giving an annual growth rate of 31%. Mobileye has several important strategic partners in this field, headed by the Volkswagen group, which at CES announced expansion of the collaboration. The big question is whether revenue from this field can contribute materially to Mobileye's value? The real potential here lies in spinning off this activity and selling it for billions to a third party - Volkswagen, for example.


    @Dutchy, helemaal mee eens!
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 18 januari 2022 08:44
    quote:

    pwijsneus schreef op 18 januari 2022 08:25:

    [...]

    Mobileye claimt 80% van de ADAS markt in handen te hebben, en vormt eigenlijk hun enige inkomstenbron. Mobileye rapporteert 39% omzetgroei, daar kun je wel wat mee. Bij TomTom zijn de omzetcijfers onduidelijk mbt adas activiteiten. Ben het met je eens dat het te denken geeft dat VW kiest voor Mobileye, en dus niet voor TomTom. Ook kiest zelfs die Vietnamese partij niet voor TomTom, maar voor HERE.

    Je ziet ook een heleboel partijen met een digitale cockpit. Hoe onderscheidend is Indigo dan? Aantal klanten staat nog op 0.
    Ik heb dezelfde vraag(tekens)
    Alleen met nieuwe deals, persberichten en stijgende omzet kan TT iedereen de mond snoeren en de koers verder up!
  9. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 januari 2022 08:51
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 18 januari 2022 08:44:

    [...]

    Ik heb dezelfde vraag(tekens)
    Alleen met nieuwe deals, persberichten en stijgende omzet kan TT iedereen de mond snoeren en de koers verder up!

    Dus Harold laat je horen!!
    Volgens mij ben je als beursgenoteerd bedrijf verplicht om nieuwsfeiten en cijfers goed en tijdig met je aandeelhouders te delen ( groot en klein)!
    Maar stel dat je andere plannen hebt en geheime afspraken met andere partijen, mag je dan zwijgen?!
  10. forum rang 6 pwijsneus 18 januari 2022 09:16
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 januari 2022 08:51:

    [...]

    Dus Harold laat je horen!!
    Volgens mij ben je als beursgenoteerd bedrijf verplicht om nieuwsfeiten en cijfers goed en tijdig met je aandeelhouders te delen ( groot en klein)!
    Maar stel dat je andere plannen hebt en geheime afspraken met andere partijen, mag je dan zwijgen?!
    Ook zonder andere plannen en geheime afspraken (?) mag je zwijgen. Ooit aan gedacht dat er momenteel wellicht gewoon geen nieuwsfeiten of betere cijfers te melden zijn?

    Misschien is dit het gewoon. De prik is er een beetje vanaf zeg maar...
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 18 januari 2022 09:16
    positief - maar waarschijnlijk kleine opleving ivm bijtelling nieuwe elektrische leaseauto's

    Minder scherpe daling van Nederlandse autoverkopen
    (ABM FN-Dow Jones)
    Registraties van nieuwe personenauto's in Nederland zijn in december op jaarbasis met 15,6 procent gedaald, terwijl in de Europese Unie de registraties in dezelfde maand met 22,8 procent afnamen. Dit meldde de Europese brancheorganisatie voor de auto-industrie ACEA dinsdag.
  12. viermeiden 18 januari 2022 09:23
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 18 januari 2022 08:51:

    [...]

    Dus Harold laat je horen!!
    Volgens mij ben je als beursgenoteerd bedrijf verplicht om nieuwsfeiten en cijfers goed en tijdig met je aandeelhouders te delen ( groot en klein)!
    Maar stel dat je andere plannen hebt en geheime afspraken met andere partijen, mag je dan zwijgen?!
    Beste forumleden, het verbaast mij dat velen onder u niet begrijpen dat volledige openheid vanuit TT de concurrentie in de kaart kan spelen. De automarkt is een wespennest waarin je zorgvuldig moet bewegen. Als aandeelhouder (mede-eigenaar) ben je er dus niet bij gebaat dat alle informatie beschikbaar is. Mensen die short gaan hebben al sowieso geen recht op deze informatie.
    Alle discussies lezende kom ik tot de conclusie dat er slechts drie soorten beleggers zijn:
    1. Zij die in TT en geloven (blijven zitten)
    2. Zij die niet in TT geloven (verkopen en elders je heil zoeken en hier niet als een dominee je gelijk willen zoeken)
    3. Zij die beleggen met exotische producten (doe je ding, maar oordeel niet over TT).

    Als je de strategie van TT niet aanstaat dan zijn er genoeg leuke ander bedrijven om je (spaar)geld in te stoppen!
  13. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 januari 2022 09:27
    quote:

    viermeiden schreef op 18 januari 2022 09:23:

    [...]

    Beste forumleden, het verbaast mij dat velen onder u niet begrijpen dat volledige openheid vanuit TT de concurrentie in de kaart kan spelen. De automarkt is een wespennest waarin je zorgvuldig moet bewegen. Als aandeelhouder (mede-eigenaar) ben je er dus niet bij gebaat dat alle informatie beschikbaar is. Mensen die short gaan hebben al sowieso geen recht op deze informatie.
    Alle discussies lezende kom ik tot de conclusie dat er slechts drie soorten beleggers zijn:
    1. Zij die in TT en geloven (blijven zitten)
    2. Zij die niet in TT geloven (verkopen en elders je heil zoeken en hier niet als een dominee je gelijk willen zoeken)
    3. Zij die beleggen met exotische producten (doe je ding, maar oordeel niet over TT).

    Als je de strategie van TT niet aanstaat dan zijn er genoeg leuke ander bedrijven om je (spaar)geld in te stoppen!

    Ben ik met je eens!
    Doch, wat meer profileren en beetje positief bluffen zoals Here zou voor de koers een positief effect kunnen hebben zonder je in de kaarten te laten kijken!
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 18 januari 2022 09:31
    8k omzet in het eerste half uur......... alleen nog particulieren die TT (ver)kopen, volume gisteren was ook een minimaal, terwijl het boek aan beide kanten ogenschijnlijk vol lag met relatief hoge aantallen........ grotendeels fictieve orders om particulieren af te schrikken.... expiratiebelangen liggen denk ik rond bandbreedte 8,90 - 9,15 .
  15. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 18 januari 2022 09:55
    TomTom de best bewaarde nog niet zichtbaar geslepen diamant in de branche en op de beurs, wie erin geloofd kan meeliften op het komende succes, ik verwacht persoonlijk weer een periode van stijgen zoals in de tijd van het navigatiekastje naar koersen van €65,- en mogelijk hoger!
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 75 76 77 78 79 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links