Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 25 apr 2024 15:44
  • -0,185 (-3,23%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 275.572 Gem. (3M) 321,3K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 GLMF 14 januari 2022 12:12
    quote:

    NewKidInTown schreef op 13 januari 2022 23:26:

    [...]
    Ik geef niet vaak advies, aan jou eigenlijk nooit, jij kunt wel voor jezelf zorgen. Maar toch, beter niet meer op dat IEX-lid meer reageren. Ik leg het wellicht later wel eens uit, anders email je me maar.
    kan je gewoon zeggen hoor; ik heb me beklaagd bij IEX mbt uw (be)dreigende taal jegens mij
  2. forum rang 5 hvasd2 14 januari 2022 12:15
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 januari 2022 12:08:

    [...]

    van 8,90 naar 9,15
    een groepje 'kleine inkopers'

    met 8500 stukken over de toonbank van 9,15 naar 9,20
    een 'kleine inkoper'

    wedervraag:
    Wie brengt de koers later op de dag van 9,20 naar de 9,05 of lager ?
    Ik in ieder geval niet....
  3. forum rang 7 tatje 14 januari 2022 13:04
    Welke rol speelt DNB.

    DNB Asset management eind 2021 12,49% bij Morningstar, nu 12,50%

    institutions TT bij Morningstar 23,91% eerste 20 wel te verstaan.
    Kan dus wel 25 a 26% zijn.

    Zag DNB voor het eerst bij de AFM

    25 feb 2019 3,01% kapitaalbelang en stemrecht. ( net voor het Microsoft nieuws )
    9 sept 2019 ( dus voor de CMD ) 2,91% kapitaalbelang en stemrecht
    27 sept 2019 ( dus na de CMD ) 3,05% kapitaalbelang en stemrecht
    4 sept 2020 ( een jaar later ) 5,1% kapitaalbelang en stemrecht

    Is er een verbinding tussen DNB bij Morningstar en AFM

    eind nov 2021 had DNB bij Moningstar ( institutions )12,04 % waarvan Scandia ( harrySnel dacht zelfde fondsmanager ) 2,11%, dus onder de 10% bij de AFM ( dus niets te melden )

    Eind dec 2021 had DNB bij Moningstar ( institutions ) 12,49% waarvan Scandia 2,24% dus boven de 10% maar geen melding bij de AFM.

    Maar dat DNB een rol speelt, is voor mij een zekerheid.

    Inmiddels dus 12,50% en Scandia 2,25%

    Zie Bij de fondsen

    DNB
    DNB teknologi 7,77%
    DNB fund teknology Retail A 1,80%
    DNB fund disruptive 0,63%
    Totaal 10,20%

    telt het laatste funds niet mee of hebben de totalen van Moningstar niets te maken met de AFM !!!

    De founders met Alain en taco de opties en RSU 47%
    Morningstar 26%
    JDM 5,1% kan ook 9,99% zijn.
    Dan hebben we nog DWS Societe en de pontjes
    Werknemers
    fam en vrienden.
    banken zelf
    Wij 1 a 2% hoogstens.

    het wordt spannend.

    Uit het PB !
    the TomTom HD Map can be used to enable and improve different AD functions, such as autopilot and highway pilot, as well as full driving automation (SAE level five).

    Je kunt de Tom Tom HD dus ook gebruiken voor Level 5, dus geen stuur en geen paddels :-)

  4. forum rang 7 Dutchy Ron 14 januari 2022 13:15
    Daad bij het woord gevoegd, kooporder calls ALF 72,00 op 1,45 ingelegd voor de fun/gok en is net gegaan ;-)
    Alfen heeft de beste laadpalen, door chiptekort iets langere levertijd, beetje hoge KW verhouding......komt vast goed die 100% volgende week....

    TT deze week boven de 9,20 sluiten zou lekker zijn.......nog ff geduld.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 14 januari 2022 13:50
    quote:

    Johan8 schreef op 14 januari 2022 12:17:

    de grote inkoper, dat zou dan DNB Assets moeten
    zijn;
    30-06-2020 10.312.000
    31-12-2020 12.877.000
    31-12-2021 15.866.000 aandeeltjes in bezit

    Elk maand aandeeltjes erbij, die vinden het wel prima
    zoals het gaat.

    De echte FreeFloat, dus voor PietParticulier, wordt langzaam maar gestaag kleiner.
    Zie ook het overzicht van tatje hierboven.

    Zo op het eerste gezicht lijkt dat voordelig voor de particuliere belegger in TT.
    De andere kant van de medaille is, dat bij een overnamebod maar meer nog bij een exit een particuliere belegger
    ook maar iets in de melk te brokkelen heeft terwijl met instituten deals voor de toekomst gemaakt kunnen worden.

    Ik ben in jan 2019 ingestapt rond de 8,10
    met het idee van een marktconforme exit premie van 25-30%
    Idee heb ik nog steeds maar GAG naar 6,65 terugbracht en aantal aandelen verdrievoudigd middels winsten op afgeleide producten.

    Dus laat de exit maar komen.

    ps
    met protesteren misschien de (ongetwijfeld) ingecalculeerde premie van 40%
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 14 januari 2022 13:57
    Op eigen kracht naar een koers van €13,50 - € 15,00
    Zie ik niet gebeuren.
    Maar dat zegt mijn onderbuik, omdat ik geloof hecht aan de theorie dat via een exit - twee jaar zelfstandig met behulp van een PB - onder andere naam naar Nasdaq - veel meer oplevert voor de diverse partijen die aan een dergelijke constructie meedoen.

  7. beursbeurs 14 januari 2022 14:03
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 januari 2022 13:50:

    [...]

    Zo op het eerste gezicht lijkt dat voordelig voor de particuliere belegger in TT.
    De andere kant van de medaille is, dat bij een overnamebod maar meer nog bij een exit een particuliere belegger
    ook maar iets in de melk te brokkelen heeft terwijl met instituten deals voor de toekomst gemaakt kunnen worden.

    Ik heb me gisteren toevallig als instituut ingeschreven bij de KvK, komt dat ff mooi uit!

    Oeps, weer een BS Post van mij;)
  8. forum rang 7 ketchup 14 januari 2022 14:46
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 januari 2022 13:57:

    Op eigen kracht naar een koers van €13,50 - € 15,00
    Zie ik niet gebeuren.
    Maar dat zegt mijn onderbuik, omdat ik geloof hecht aan de theorie dat via een exit - twee jaar zelfstandig met behulp van een PB - onder andere naam naar Nasdaq - veel meer oplevert voor de diverse partijen die aan een dergelijke constructie meedoen.

    zeg er ook bij .. TT zal op sleeptouw genomen moeten worden door de sector
    Indien HERE verkocht gaat worden op welke manier dan ook voor een totaal van 2 @ 2,5 miljard euro ( wellicht zelfs meer als ze het zeer uitgekookt weten te brengen ) dan is dat de sleepkabel voor HG TT naar 13-15 euro te tillen ( desnoods om de cash in te zetten voor eigen aandelen in te kopen ) en dan heb je het plateau waarvan je het kan verkopen aan hopelijk een gelijk waarde als HERE

    falende dat te doen is de toekomst zeer onzeker met alle nieuwe spelers die zich in de strijd gaan gooien., godsamme iedereen wil in die cockpit van de auto op de een of andere manier, is dadelijk een compleet overaanbod aan aanbieders.
  9. forum rang 7 sniklaas 14 januari 2022 15:32
    quote:

    boem! schreef op 14 januari 2022 11:43:

    [...]

    Met jouw goedvinden ga ik even terug naar jouw outlook A&E voor 2021 en 2022 van resp 395 mio en 450 mio.

    Uitgaande van een Enterprise omzet van 170 mo resp 180 mio resteert er voor Automotive 225 mio en 270 mio.(+20%).
    TT geeft aan een omzet te verwachten in Automotive van 235 mio in 2021 met een groei van 20-30% in 2022 naar 280 mio a 305 mio.

    Uitgaande van de bij jou bestaande misvatting dat TT in zijn outlook altijd te positief is kan ik jouw outlook voor 2022 ad 450 mio wel verklaren echter dat hele verhaal wordt door jou overhoopt getrapt met jouw verwachting mbt het orderboek ad 2 miljard wat het backlog op 2,350 mio zou brengen.

    De toewijzing aan 2022 ad 14% zou een outlook impliceren van 330 mio ipv de door jou aangegeven 270 mio.

    begrijpend lezen en onthouden blijft een lastig punt voor jouw Martin of is het opzet van jouw kant!

    Wanneer een bedrijf door de jaren heen miljarden heeft geinvesteert in een product maakt een mio meer of minder omzet per jaar niet het verschil, mijn outlook voor 2021 = €398 mio, ik heb je toch gevraagd dit uit te printen en boven je bed te hangen zodat je het kunt onthouden....

    Aangaande het orderboek ultimo 2021 heb ik geen verwachting uitgesproken van €2000 mio....

    Wat ik heb geschreven is dat ik een orderboek van €2000 mio als zeer teleurstellend ervaar en daarin geen significatie verbetering zie om de location technologie omzet binnen afzienbare tijd naar een acceptabel verdienmodel op te tuigen...

    Ultimo 2020 stond het orderboek voor afname van producten in de komende 4....10 jaar op €1800 mio en dan is een toename van €200 mio peanuts en blijft het voor 2022 pappen en nathouden...

    Het is niet teveel gevraagd dat A&E na 15 jaar haar eigen broek kan ophouden, dus die omzet moet binnen nu en 3 jaar naar €1000 mio of het fte bestand wordt gehalveerd..

    Dat vraagt om contracten van bijvoorbeeld 4 mio connected voertuigen op jaarbasis erbij 'a €2,- per maand per voertuig wat bij een contractduur van 5 jaar €1500 mio toevoegd aan het orderboek, zijn deze contracten in 2021 gevallen hebben we het over een orderboek ultimo 2021 van €3300 mio...

    Gezien de recente communicatie van TOMTOM dat het aantal ADAS voertuigen op de weg in 3 jaar tijd is vertienvoudigd naar 5 mio vrees ik dat de omzet per voertuig bijlange na geen €2 per maand is maar hooguit €0,50 wat inhoudt dat met jaarlijks 4 mio connected voertuigen ERBIJ het orderboek slechts toe gaat nemen naar een teleurstellende €2175 mio..

    Het wordt al helemaal triest wanneer in dit orderboek veel contracten zitten voor de duur van 10 jaar...

    Samengevat, TOMTOM zit nu in de herkansing om het extra verbrande miljard terug te brengen in de koers, dus op naar de €13,50 p/a exclusief cash en dan verpatsen aan de hoogste bieder is er zicht op €20 p/a inclusief de verdeling van de cash..

    Lukt het onverhoopt wel om een acceptabel verdienmodel op de rails te zetten is het ook prima, maar de kans daarop acht ik zeer klein...
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 14 januari 2022 15:37
    quote:

    ketchup schreef op 14 januari 2022 14:46:

    [...]

    zeg er ook bij .. TT zal op sleeptouw genomen moeten worden door de sector
    Indien HERE verkocht gaat worden op welke manier dan ook voor een totaal van 2 @ 2,5 miljard euro ( wellicht zelfs meer als ze het zeer uitgekookt weten te brengen ) dan is dat de sleepkabel voor HG TT naar 13-15 euro te tillen ( desnoods om de cash in te zetten voor eigen aandelen in te kopen ) en dan heb je het plateau waarvan je het kan verkopen aan hopelijk een gelijk waarde als HERE

    falende dat te doen is de toekomst zeer onzeker met alle nieuwe spelers die zich in de strijd gaan gooien., godsamme iedereen wil in die cockpit van de auto op de een of andere manier, is dadelijk een compleet overaanbod aan aanbieders.
    Dank voor de reactie.
    Ik had overigens niet uw koersdoel als referentie voor mijn post.
    Ik zie de 13,50 - 15 euro eerder als bod incl maximale premie op de actuele koers.

    Ben het met u eens dat een verkoop van Here grote invloed kan/zal hebben op de koersontwikkeling bij TT.
    Ben het ook met u eens dat overaanbod aan aanbieders een bedreiging is voor TT

    Zolang TT geen financiële details van de hier zo geroemde 'megadeals' openbaart, denk ik er het mijne van.
    Het zal mij niet verbazen dat we op 4 februari geen feitelijkheden over die 'megadeals' krijgen.
    Domweg omdat ze er niet zijn.

    Ik denk aan een "niet al te best, maar het valt best wel mee, gezien de omstandigheden bla bla resultaat over 2021 en een outlook die zeer voorzichtig positief is en waar pietparticulier alle kanten mee op kan.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 14 januari 2022 15:51
    Grote kans dat TT de komende week blijft hangen tussen 8,90 en 9,10 in tegenstelling tot afgelopen weken

    ps:
    LVS uiteindelijk ook verkocht, wilde maar niet door de $40 heen, uiteindelijk voor $42,50 verkocht vandaag
    WYNN was ik al kwijt eind vorig jaar. Op $80 stap ik weer in WYNN en op $35 weer in LVS voor de volgende rit van 15%.
    Heb nu alleen voor de lange termijn nog SEDG (GAK $73,3), PostNL (GAK € 3,75) en voor de middellange termijn Philips (GAK € 28,90) en daarnaast nog veel kortlopende calls TT, ALF, etc.. het is redelijk overzichtelijk en ruim 40% cash nu. Nee ik koop géén TT meer bij ;-))
  12. forum rang 7 ketchup 14 januari 2022 16:00
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 14 januari 2022 15:37:

    [...]

    Dank voor de reactie.
    Ik had overigens niet uw koersdoel als referentie voor mijn post.
    Ik zie de 13,50 - 15 euro eerder als bod incl maximale premie op de actuele koers.

    Ben het met u eens dat een verkoop van Here grote invloed kan/zal hebben op de koersontwikkeling bij TT.
    Ben het ook met u eens dat overaanbod aan aanbieders een bedreiging is voor TT

    Zolang TT geen financiële details van de hier zo geroemde 'megadeals' openbaart, denk ik er het mijne van.
    Het zal mij niet verbazen dat we op 4 februari geen feitelijkheden over die 'megadeals' krijgen.
    Domweg omdat ze er niet zijn.

    Ik denk aan een "niet al te best, maar het valt best wel mee, gezien de omstandigheden bla bla resultaat over 2021 en een outlook die zeer voorzichtig positief is en waar pietparticulier alle kanten mee op kan.

    gebaseerd op thans 9 euro , heb je daar gelijk in dan zal een koper niet meer dan de 35 - 50% premie betalen
    daarom is het zaak om dan ook eerst het aandeel naar een hoger niveau te tillen en dat gaat HG enkel lukken met hulp uit de sector

    de cijfers geven geen aanleiding voor koersen van in de 10 euro - het is allemaal op 'geloof voor beter ' en de waardering van de assets.

    hoe dan ook WIJ kunnen hier rekenen en fantaseren tot we een ons wegen, als er geen 'helpende' hand komt kunnen we ook dit jaar weer watertrappelen in de 8-9 euro range.

  13. forum rang 8 Wereldbelegger 14 januari 2022 16:20
    En tijdens het jaartje watertrappelen verhuizen weer een paar miljoen aandelen naar beleggingsinstituten.
    Die tegen een bepaalde deal maar al te graag willen meewerken aan een constructie - die in het belang van het voortbestaan van het bedrijf en de medewerkers wereldwijd is - .
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 14 januari 2022 16:34
    DETROIT--(BUSINESS WIRE)--Ushr Inc. (“Ushr”), the leading HD map company for advanced driver assistance systems (ADAS) and autonomous driving (AD), today announced that its parent company, Dynamic Map Platform Co., Ltd. (“DMP”) and the Japan Overseas Infrastructure Investment Corporation for Transport & Urban Development (“JOIN”) have together agreed to invest up to $100 million to fund Ushr’s high-definition (“HD”) map expansion in North America by increasing HD map coverage to non-highway roads.
    us.acrofan.com/detail.php?number=600588

    “This investment represents a long-term commitment from one of Japan’s leading financial institutions and will supercharge our efforts to scale HD maps to non-highway roads,” said Chris Thibodeau, CEO and President of Ushr. “Ushr’s HD map was the first-to-market in a production vehicle, and we intend to keep investing in additional road coverage in order to meet the future wants and needs of drivers and manufacturers alike.”

    DMP and JOIN will establish a joint venture company in which DMP will invest up to $50.5 million and JOIN will invest up to $50 million. The joint venture company will contribute funds to Ushr, which over the past four years, proved that its highly-accurate HD Maps successfully support safety and performance criteria for luxury vehicles’ ADAS systems in North America.

    In addition to increasing HD map coverage, the investment from JOIN and DMP will be used to improve Ushr’s abilities to detect and capture changes to roadways and to strengthen Ushr’s software portfolio.

    “Ushr has created the most expansive, highest-performing HD Maps for ADAS and autonomous driving in North America,” said Tatsuhiko Takesada, president and CEO of JOIN. “Together with DMP, we are aiming to further fuel Ushr’s map coverage and enhance the scalability of its highly sought-after proprietary mapping database, bringing the best of Japan and the United States together.”

    DMP completed its acquisition of Ushr in June of 2019, solidifying its position as the global leader focused on the development and deployment of HD mapping technology and solutions for the ADAS and AD markets.

    “We understand that Ushr’s HD Map requires continuous evolution in order to maintain its leading role in the North American market,” said Shuichi Yoshimura, CEO & President of DMP. “We are proud to support Ushr’s growth through this most recent investment.”

    This news was previously announced in Japan on August 20, 2021.

    ABOUT USHR
    Ushr is the leading geospatial measurement and mapping company supplying HD maps and software for today’s advanced driver assistance systems and tomorrow’s autonomous vehicles. Since 2017, Ushr’s precise HD maps have enabled hands-free driver assistance that is uniquely safe and confident. Ushr is headquartered in Livonia, Michigan, maintains map operations in Lompoc, California, and is a wholly-owned subsidiary of Dynamic Map Platform, Japan’s foremost HD map producer. For more information, please visit www.ushrauto.com.
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 69 70 71 72 73 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links