Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,140 18 apr 2024 11:19
  • -0,045 (-0,73%) Dagrange 6,050 - 6,230
  • 194.479 Gem. (3M) 301,7K

Het Tom Tom Januari 2022 draadje :-)

2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 113 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2022 16:12
    Het artografische platform Here heeft voor het vijfde achtereenvolgende jaar zijn leidende positie onder de kaartdiensten op de markt behouden. De tweede plaats wordt ingenomen door de dienst Google en de derde plaats in de markt wordt ingenomen door de dienst TomTom. Volgens onderzoeksbureau Counterpoint heeft Here haar klantenbestand de afgelopen 18 maanden aanzienlijk kunnen uitbreiden en partners extra kansen kunnen bieden, waardoor haar leidende positie verder is versterkt. Opgemerkt wordt dat Google meer aandacht besteedt aan het gebruik van de kaartservice door applicatieontwikkelaars en partners van het bedrijf uit het retailsegment, waardoor het zijn kaarten kan vullen met een groot aantal POI's, maar tegelijkertijd de service van Google loopt achter op concurrenten op het gebied van autonavigatie, waar TomTom sterk in is. TomTom geeft zijn kaartgegevens ook actief in licentie aan partners zoals Microsoft, Huawei en Apple.
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2022 16:25
    Volkswagen (Anhui) speelt een belangrijke rol in de nieuwe energiestrategie van Volkswagen. "Mijn collega's op het Duitse hoofdkantoor vergelijken de voortgang van Volkswagen (Anhui) altijd met de voortgang van Tesla's fabriek in Berlijn. De bouw van de fabriek in Anhui vordert zeer snel en zal deze zomer klaar zijn voor productie. De eerste twee auto's in productie genomen Het is een gloednieuw model en er is verder ontwikkelingswerk nodig, en het zal nog een jaar duren om een ??in massa geproduceerde auto te produceren." Feng Sihan vertelde verslaggevers dat er een ecosysteem zal worden gebouwd rond de CBG-fabriek van Volkswagen (Anhui) Dit ecosysteem omvat zowel digitalisering, softwareontwikkeling, zoals de tak van het CARID-softwarebedrijf van de groep, omvat ook ondersteuning en ondersteuning voor batterijen, reserveonderdelen, elektronica, elektrische en andere aspecten.

    VW opent nieuwe fabriek in China met een CARIAD achtige afdeling wat ik zo snel lees
  3. forum rang 5 nr36 12 januari 2022 16:25
    Volkswagen verdubbelt verkoop elektrische auto's
    Volkswagen heeft het afgelopen jaar de verkoop van elektrische auto's zien verdubbelen. Het ziet ernaar uit dat die stijgende trend, ondanks het chiptekort, voorlopig zal aanhouden aangezien de vraag naar volledig elektrische voertuigen blijft stijgen. Volkswagen verwacht dat over acht jaar een op de twee auto's die van de band afrollen volledig elektrisch zal zijn. Dat heeft de autofabrikant uit Wolfsburg woensdag bekendgemaakt.

    Om in de komende jaren aan de toenemende vraag te kunnen voldoen, heeft Volkswagen afgelopen maand zijn investeringsstrategie aangepast. De uitgaven aan de ontwikkeling van e-mobiliteit zijn ten opzichte van het vorige investeringsplan met 50% opgevoerd. Dat betekent dat Volkswagen tot 2026 in totaal €52 mrd in elektrificatie steekt.

    Chiptekort

    'Ondanks het beperkte aanbod van halfgeleiders blijven we doorgaan met de transitie naar e-mobiliteit', aldus Ralf Brandstätter, de ceo van Volkswagen, in een toelichting. 'We hebben in zeer korte tijd in Europa een toppositie bereikt voor bev’s (battery electric vehicles, red).'

    In Europa betreft nu een op de vijf bestellingen die Volkswagen binnenkrijgt een voertuig dat uitsluitend door een elektromotor wordt aangedreven. Van de 543.000 orders die Volkswagen al voor dit jaar in Europa heeft ontvangen, zijn 95.000 orders voor de volledig elektrische ID-modellen.

    Volkswagen Group heeft net als andere autofabrikanten te kampen met het wereldwijde tekort aan chips. Daardoor bleven de verkopen in 2021 steken op een kleine 8,9 miljoen voertuigen. Dat is een daling van 4,5% ten opzichte van 2020.

    Daling in China en Europa, stijging in de VS

    In China, de grootste automarkt ter wereld, deed het chiptekort Volkswagen de grootste pijn. Daar werden 3,3 miljoen auto's verkocht, een daling van ruim 14%. In Europa werden 3,5 miljoen auto's verkocht (-2,7%), waarvan ruim een kwart (992.000 auto's) op de Duitse thuismarkt.

    Opmerkelijk was dat de verkopen in de Verenigde Staten, waar Volkswagen in 2015 te maken kreeg met 'dieselgate', vorig jaar met bijna 17% toenamen. Op de Amerikaanse markt verdrievoudigde de verkoop van bev's tot 37.200 voertuigen waarmee Volkswagen, na Tesla, de grootste aanbieder van volledig elektrische auto's is.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2022 16:30
    Porsche wist naar eigen zeggen in 2021 bijna 302.000 auto's te verkopen, 11 procent meer dan een jaar eerder. De populairste modellen waren de SUV's Macan en de Cayenne. Zo'n 7,5 procent van de door Porsche verkochte voertuigen worden geheel of deels elektrisch aangedreven. Moederbedrijf Volkswagen werd geraakt door het chiptekort. In totaal verkocht het concern 4,9 miljoen auto's van zijn hoofdmerk Volkswagen, een daling van ruim 8 procent.

    Mercedes-Benz, onderdeel van Daimler, heeft vorig jaar minder auto's verkocht dan zijn rivaal BMW. Dat is voor het eerst sinds 2015. Beide Duitse autofabrikanten richten zich ook op de wat luxere kant van de markt.

    Mercedes verkocht vorig jaar 2,1 miljoen auto's, tegen de 2,2 miljoen van het merk BMW. Mercedes had meer last van het chiptekort, vooral in de tweede helft van het jaar. Daardoor liep de verkoop van het autoconcern in 2021 met 5 procent terug. Mercedes verwacht dat de sector in de eerste helft van het jaar zal blijven kampen met tekorten. BMW verkocht ondanks het tekort aan chips juist meer auto's dan ooit. Het bedrijf leverde 9 procent meer voertuigen af dan een jaar eerder.
  5. [verwijderd] 12 januari 2022 16:38
    quote:

    vreemd vermogen schreef op 12 januari 2022 16:24:

    Ik dacht dat HERE steeds meer terrein verloor ten gunste van TomTom. Althans dat werd hier op het forum beweerd. Hoop dat de spac snelt komt dan weten we wat het waard is en kan TT daar ook van profiteren.
    Dat werd hier beweerd en was natuurlijk heel inhoudelijk. Maar inhoudelijk is dus niet altijd het equivalent van de waarheid.
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2022 16:39
    BMW signs deal to use Faurecia's Aptoide app store in future vehicles
    Independent Android app store platform offers more than one million apps, secure payment, privacy safeguards

    europe.autonews.com/suppliers/bmw-sig...

    vloeit denk ik voort uit de samenwerking Stellantis met BMW

    Faurecia says the Aptoide platform is already in use in three million vehicles, including Volkswagen Group’s South American offerings (where it is known as VW Play), and said Thursday in a release that it was in talks with other automakers to integrate it.

    Faurecia heeft meegwerkt aan IndiGO
    Faurecia Aptoide Automotive

    Faurecia Aptoide Automotive believes that high-performance infotainment systems will become a major pillar of the connected cars. To bring to market a truly connected experience, we developed a dedicated App Store for the Automotive industry, which is based on Android Automotive OS (AAOS) – a built-in operating system tailored for the car environment. Through our platform, we lead and support Android App developers to be part of next-generation in-car entertainment systems, like TomTom IndiGO.

    Maakt BMW een beweging van HERE naar TT? Het kan, ik zeg niet dat het zo is ;-)
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 12 januari 2022 16:49
    www.counterpointresearch.com/maintain...
    The tech industry is going through an “intelligent” digital transformation wave as data collected from the billions of connected fixed and mobile assets is converted into actionable intelligence and insights. However, all the intelligence is less useful without adding richer “location data” as context. The power of location when merged with the business and telemetry data is the new battleground and the mapping and location players are at the center of it transforming their offerings and business model taking a location platform-centric approach to address this massive opportunity.

    This approach helps the traditional location and mapping data providers to share/license their location data and other location-reliant data from their partners using the marketplace in a very integrated and holistic way leveraging cloud technologies. Further, these players are building a robust set of modular platform capabilities to offer different services, development, analytics, and visualization tools to empower the developers to build powerful location-centric solutions. However, choosing the right platform is challenging for the enterprises, developers and which warrants a thorough evaluation and understanding of the vendor’s capabilities.

    To help better understand the key location platforms’ capabilities and market trends, Counterpoint has released its latest edition of the Location Platform Vendor Scorecard report analyzing 25+ leading mapping and location platform vendors using our proprietary CORE (Competitive, Rankings & Evaluation) framework. This comprehensive and detailed evaluation is conducted based on 65+ key capabilities spanning across seven categories – maps data, location intelligence, location services, data platform, developer ecosystem, partners, and customer rolodex growth since our last update.

    Mapbox is one of the top five location platforms globally in our rankings building on its developer traction, advanced visualization, analytics tools and partnership roster. Mapbox also has been doubling down on its focus on automotive sector with launch of Dash to target the in-cabin cockpit experiences such as Navigation (lane guidance, live traffic, speed limits etc) Maps (instant updates), Search (voice, autocomplete, POIs), Apps (Music, companion) and Vision (Augmented Reality, ADAS and Monitoring) to expand newer opportunities with high ticket automotive OEMs.

    Regional players such as AMap, Baidu Maps and Navinfo continue to lead in China. A-Maps saw the most comprehensive transformation to become one of the world’s top five location platforms despite presence mainly in China. Naver, Kakao and Tmap also developed leading edge capabilities though focusing on markets in S. Korea and around with limited geographic reach and ambitions. MapMyIndia, one of the leading maps providers in the world’s second largest market, India, have also expanded its capabilities and customer rolodex in run up to its IPO to go into a further growth mode. Similarly, Zenrin has strong footing in Japan and have partnered with number of global players including HERE to expand and integrate the offerings into newer verticals and geographies.

    The rise of potential data platforms startups such as Otonomo, Carto and others are off to a good attracting a good set of customers and partners turning up the heat. Though, not owning the full stack of first party data, services like the big three makes them less unique and replicable and leave being just a competitive marketplace to exchange, integrate and analyze the location data.

    HERE led in more than 40 capabilities including Maps Data depth, freshness, indoor maps, HD Maps, navigation, routing, EV services, tracking and positioning, developer support, platform privacy, security and so forth
    Google led in overall maps data reach, coverage, depth, POIs, AR, Infotainment and so forth.
    Tom Tom led in navigation, offline maps coverage, navigation and other areas.
    Many more insights, evaluation, and analysis on the key platform players’ product offerings, business model, key focus areas, capabilities, major development partnerships, customer wins, and other parameters are captured in our comprehensive report which will be published on our portal.

    mooi topologie ;-)
    www.counterpointresearch.com/wp-conte...

    www.counterpointresearch.com/wp-conte...
  8. [verwijderd] 12 januari 2022 17:28
    HERE heeft jaarlijks twee onderzoeken naar wie de beste kaartenmaker is. Eentje door Counterpoint (vandaag op dit forum) en eentje van Strategy Analytics, wat op zich een respectabele club is. Desondanks krijg ik er een hoog “wij van wc-eend” gevoel bij. Vraag aan Microsoft die veel ‘ground truth’ tests deed voordat ze van HERE naar TT overstapten wat zij vonden van data kwaliteit.
  9. forum rang 8 Wereldbelegger 12 januari 2022 17:42
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 12 januari 2022 17:04:

    Het aandeel staat vandaag hoger dan een jaar geleden. Dat is bij meerdere aandelen het geval, maar in ieder geval een beginnetje.
    Eindelijk wordt er wat bijgeschonken in het half glas vol.
    Vooralsnog om de verdamping aan te vullen.
  10. forum rang 8 closer 12 januari 2022 17:45
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 12 januari 2022 16:49:

    HERE led in more than 40 capabilities including Maps Data depth, freshness, indoor maps, HD Maps, navigation, routing, EV services, tracking and positioning, developer support, platform privacy, security and so forth
    Tom Tom led in navigation, offline maps coverage, navigation and other areas.
    Komt een beetje over als "noem categorieën waar wij op scoren, en laat andere weg".

    Wat is "freshness"? En IndiGO valt onder de "other areas" van TT?
2.254 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 113 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links