Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel EBUSCO HOLDING AEX:EBUS.NL, NL0015000CZ2

  • 2,612 19 apr 2024 17:35
  • +0,068 (+2,67%) Dagrange 2,530 - 2,676
  • 215.341 Gem. (3M) 336,9K

Ebusco 2022

1.700 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 85 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Huil maar niet 6 januari 2022 08:58
    40 MILJOEN SUBSIDIE VOOR ZERO EMISSION-BUSSEN
    BNR Webredactie Vandaag, 07:31
    Het kabinet trekt vanaf dit jaar 40 miljoen euro uit voor bussen op elektriciteit of waterstof. Er wordt voor dit jaar gerekend op maar liefst 10 grote aanvragen voor subsidie, zo blijkt uit navraag van BNR bij het ministerie van Infrastructuur. 'We zijn heel blij met deze steunmaatregelen', zegt CEO Peter Bijvelds van elektrische bussenbouwer Ebusco.

    Volgens het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat kan met de 40 miljoen euro maximaal 1.600 bussen aangeschaft worden. Voor 2022 verwacht het ministerie circa tien grote aanvragen, het moment van aanvragen is vaak afhankelijk van de looptijd van de huidige concessie. Hoewel provincies en stadsregio's al vanaf 1 januari subsidieaanvragen kunnen doen zegt het ministerie dat afgelopen maandag en dinsdag nog geen aanvragen zijn ingediend, 'omdat het voorbereiden van een aanbesteding voor een concessie tijd kost. Er is geen sprake van één pot zoals bij elektrische personenauto’s'.

    Zero emission wordt norm
    Toch denkt Bijvelds dat het storm zal lopen. 'Nederland heeft al heel vroeg het tendersysteem zo aangepast dat als een vervoerder met zero emission-bussen inschrijft, hij de tender sneller kan winnen. Nederland loopt al voorop in de transitie van dieselbussen naar zero emission-bussen, deze steun draagt er aan bij. We zijn heel blij met deze steunmaatregelen.' Bijvelds erkent dat corona veel passagiers het openbaar vervoer heeft uitgejaagd, maar zegt desondanks een stijgende lijn te ontwaren. In Nederland is volgens Bijvelds al 1 op de 4 á 5 bussen zero emission, de rest van Europa zit onder de 5 procent.

    Concurrentievoordeel
    Wat zoveel wil zeggen als dat Nederlandse producenten van zero emission-bussen een groot voordeel hebben ten aanzien van andere Europese aanbieders van bussen en veel kans maken op de subsidie. 'In principe wordt in Nederland al geen bus meer besteld die niet meer zero emission is.'

    Sterke internationale positie
    'Met VDL en Ebusco heeft Nederland een sterke internationale positie in de bouw van elektrische bussen. Belangrijk dat deze producenten ook een goede thuismarkt hebben. De concessiehouder, die inschrijft op een concessie, heeft echter de keuzevrijheid om voor een ander merk te kiezen. Bij aanbestedingen is het gangbaar dat de gunning is gebaseerd op de economisch meest voordelige inschrijving en de beste prijs/kwaliteitverhouding', laat het ministerie weten.
  2. forum rang 4 StoplossBurner 6 januari 2022 10:17
    quote:

    Huil maar niet schreef op 6 januari 2022 08:53:

    www.bnr.nl/nieuws/duurzaamheid/104640...
    De orders die er uit volgen kunnen natuurlijk ook naar andere fabrikanten dan Ebusco gaan. Maar dit is wel een van de vele signalen dat er veel geld vrijkomt om snel veel elektrische bussen aan te schaffen voor de vervoerders. Dit is ook typische zo'n potje waar de EU ook nog wel geld voor uit zal trekken. Uiteindelijk is dat ook een slimme keuze aangezien de elektrische bus, na het overwinnen van de kinderziektes, ook goedkoper zal blijken over zijn levensduur en je nu toch tegen om en nabij de 0% leent.
  3. forum rang 4 Onder de regenboog 11 januari 2022 14:17
    Echt zo'n aandeel wat nog op pruttelen staat, denk dat eind dit jaar we er allemaal wel anders naar kijken. We zijn er sinds enige tijd al ingestapt. Is echt zo'n Alphen aandeel. Zeer goed product en een jarenlang patent op diverse ontwikkelingen. Dit merk heeft zeer veel voordelen op zijn concurrenten, totaal geen gok om hier in te stappen. Binnen een twee jaar is het wettelijk verplicht om de stinkbussen eruit te gooien in heel Europa. Alle wind mee zullen we maar zeggen :-) Dit aandeel is gewoon een aandeel om te laten liggen, lekker lang wachten, die haalt binnen zeer korte tijd de verdubbeling. Fles wijn ( wel een goeie ) op zetten, of zijn er geen twijfelaars hier ? Verdubbeling dan wel vanaf mijn inkoop bedrag 22 Euro gemiddeld :-)

    NX is ook zo'n mooi bedrijf, alleen daar durf ik geen fles wijn op in te zetten, denk dat zij een zeer lange aanloop periode nodig hebben om een kudde op gang te brengen. Mag wel zeggen dat ik me zeer diep heb ingelezen en nog steeds zodra er ergens iets opduikt. maar voordat zij veel klanten binnen harken moeten hun afnemers nog veel onderzoek doen of het wel aan alle voorwaarde voldoet. Is toch min of meer een voedsel product, waar hoge eisen aan gesteld worden.Maar een geweldige uitvinding!! Als men het niet kent, duik erin en lees je goed in, mooi product en lekker laag geprijsd per aandeel.

    vr. gr. A.S,

  4. M c M 12 januari 2022 05:29
    quote:

    Onder de regenboog schreef op 11 januari 2022 14:17:

    Dit merk heeft zeer veel voordelen op zijn concurrenten, totaal geen gok om hier in te stappen. Binnen een twee jaar is het wettelijk verplicht om de stinkbussen eruit te gooien in heel Europa. Alle wind mee zullen we maar zeggen :-)
    Ik vind 'totaal geen gok' nogal stellig..
    En dat van die bussen binnen 2 jaar is officieel, heb je daar linkje van?

    Dit bedrijf is met een énorme waarde naar de beurs gebracht. Die verwachting zit dus al in de prijs inbegrepen, vandaar ook geen enorme stijgingen bij een order van < 100 bussen zoals laatst.
    Plus, als de enorme waarderingen voor techbedrijven in het algemeen daalt dit jaar, gaat Ebusco daar zeker zo hard in mee dalen.

    Er zijn elektrische voertuigbedrijven met vergelijkbare omzet die op 200 miljoen gewaardeerd worden ipv meer dan 1,5 miljard en die minder verliesgevend zijn.

    Ik zie Ebusco op deze waarde meer als een ' waardering op basis van neerlands trots ' als dat ik de stelling zou aandurven dat het 'totaal geen gok' is.
    Dat is het natuurlijk wel, de keuze aan een ieder om in te schatten hoe groot men die gok vindt..
  5. Huil maar niet 12 januari 2022 08:23
    ABM woensdag, 12 januari 2022 07:53
    Vervolgorder uit München voor Ebusco
    In dit artikel vind u onder andere informatie over: EBUSCO,

    Ebusco heeft een vervolgorder ontvangen van Stadtwerke München. Dit maakte de fabrikant van elektrische bussen uit Deurne woensdag voorbeurs bekend zonder financiële gegevens prijs te geven.

    Het gaat om de levering van 14 bussen van 18 meter, waarvan de levering gepland staat voor de eerste helft van 2023.

    Stadtwerke München heeft al 12 bussen van Ebusco van 12 meter rondrijden en twee van de nieuwe serie 3.0.

    Ebusco, de opdrachtgever en diens dochter Münchner Verkehrsgesellschaft werken al enkele jaren samen.
  6. forum rang 6 Triple A 12 januari 2022 09:53

    Tesla - elektrische auto's ===> beurswaarde $ 1.070 miljard ($ 1.070.000.000.000)
    Rivian - elektrische terreinwagens ===> beurswaarde $ 73,8 miljard ($ 73.800.000.000)
    Nikola - elektrische vrachtwagens ===> beurswaarde $ 23,3 miljard ($ 23.300.000.000)

    Ebusco - elektrische bussen ===> beurswaarde $ 1,76 miljard ($ 1.760.000.000)

    Blijkbaar worden elektrische bussen toch iets minder geil gevonden dan andere elektrische wagens.

  7. JTTT 12 januari 2022 10:04
    quote:

    Triple A schreef op 12 januari 2022 09:53:

    Tesla - elektrische auto's ===> beurswaarde $ 1.070 miljard ($ 1.070.000.000.000)
    Rivian - elektrische terreinwagens ===> beurswaarde $ 73,8 miljard ($ 73.800.000.000)
    Nikola - elektrische vrachtwagens ===> beurswaarde $ 23,3 miljard ($ 23.300.000.000)

    Ebusco - elektrische bussen ===> beurswaarde $ 1,76 miljard ($ 1.760.000.000)

    Blijkbaar worden elektrische bussen toch iets minder geil gevonden dan andere elektrische wagens.

    Vergelijk eens met proterra
  8. Contrair 12 januari 2022 10:16
    quote:

    Triple A schreef op 12 januari 2022 09:53:

    Tesla - elektrische auto's ===> beurswaarde $ 1.070 miljard ($ 1.070.000.000.000)
    Rivian - elektrische terreinwagens ===> beurswaarde $ 73,8 miljard ($ 73.800.000.000)
    Nikola - elektrische vrachtwagens ===> beurswaarde $ 23,3 miljard ($ 23.300.000.000)

    Ebusco - elektrische bussen ===> beurswaarde $ 1,76 miljard ($ 1.760.000.000)

    Blijkbaar worden elektrische bussen toch iets minder geil gevonden dan andere elektrische wagens.

    Misschien is het beter om de omzetten en beurswaarden (of price to sales ratios) van deze ondernemingen te vergelijken?
1.700 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 85 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Opnieuw een lelijke misser van Ebusco

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links