Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,785 19 apr 2024 17:12
  • -0,195 (-3,26%) Dagrange 5,730 - 5,925
  • 408.987 Gem. (3M) 304,1K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 pwijsneus 23 december 2021 11:33
    @Justme, soms hoeft het allemaal niet zo complex. En hand in eigen boezem, daar doen we vaak zelf ook aan mee. NL heeft minder spindokters nodig, en de focus moet verlegd worden van beeldvorming, naar gewoon de taak uitvoeren waar het volk politici voor aanstelt, om een stabiel, veilig, welvarend land neer te zetten met goede voorzieningen.

    Daar heb je mensen voor nodig die een beetje passie hebben met wat ze doen. Die problemen oplossen, en dus de beeldvorming even laten voor wat het is. Maarja, deze mensen in de kamer zijn op 1 hand te tellen, en dat is enorm begrijpelijk. Deze baan ga je niet voor de lol doen als je waarschijnlijk direct door half Nederland voor rotte vis wordt uitgemaakt. Zit je dan met je goede bedoelingen.

    Gaan wij hier niet oplossen. We begrijpen TomTom niet eens, laat staan dat we hier de werelproblemen gaan oplossen. Alsof we daar de politiek voor nodig hebben trouwens.

    Succes ermee, en fijne dagen allen!
  2. forum rang 4 vreemdvermogen 23 december 2021 11:37
    quote:

    *JustMe* schreef op 23 december 2021 10:40:

    [...]

    Covid heeft nog niet geleid tot die bezinning. We vinden de wintersport belangrijker dan hier gezamenlijk uit komen en het bewustzijn over toekomst is extreem laag. Pas als de tramconducteur wordt ontslagen omdat er nu een paal staat waar je de chipkaart tegenaan houdt is ie zich bewust dat technologie ook iets voor hem betekent.

    De covid crisis heeft ook blootgelegd hoe groot onze onderwijscrisis is. De laaggeletterdheid en ook onbenul van hoe een land bestuurd wordt (niet door het WEF) is overal om je heen en wordt met megafoon verspreid door social media.

    Pas op de plaats en meer investeren in continue educatie, met daarin taal (begrijpend, dus niet alleen d of t) en verplicht geschiedenis en maatschappij inrichting lijkt me niet verkeerd.

    Dat soort keuzes vraagt om een meer filosofisch ingestelde leider. De enige filosofie van Rutte is: hoe red ik mijn reet voor de komende 4 weken.
    Nogal wat gekwetter over AFM. Die topvrouw van AFM, Merel van Vroonhoven, zag ook wel in dat er te veel bullshit banen in Nederland zijn en koos voor een maatschappelijk relevantere carrière: het onderwijs.
  3. forum rang 4 dachthetniet 23 december 2021 11:41
    Graag nog wat mooie vergezichten en berekeningen van de te verwachten omzetten. Mij ontgaat namelijk volstrekt het waarom van een koersdaling op een groene dag. Dat terwijl indigo en de mooie deal toch voor (volgens velen) een 10€ op de borden had moeten brengen. 30/45€ is ook al voorbij gekomen.
  4. [verwijderd] 23 december 2021 11:47
    quote:

    pwijsneus schreef op 23 december 2021 11:33:

    @Justme, soms hoeft het allemaal niet zo complex. En hand in eigen boezem, daar doen we vaak zelf ook aan mee. NL heeft minder spindokters nodig, en de focus moet verlegd worden van beeldvorming, naar gewoon de taak uitvoeren waar het volk politici voor aanstelt, om een stabiel, veilig, welvarend land neer te zetten met goede voorzieningen.

    Daar heb je mensen voor nodig die een beetje passie hebben met wat ze doen. Die problemen oplossen, en dus de beeldvorming even laten voor wat het is. Maarja, deze mensen in de kamer zijn op 1 hand te tellen, en dat is enorm begrijpelijk. Deze baan ga je niet voor de lol doen als je waarschijnlijk direct door half Nederland voor rotte vis wordt uitgemaakt. Zit je dan met je goede bedoelingen.

    Gaan wij hier niet oplossen. We begrijpen TomTom niet eens, laat staan dat we hier de werelproblemen gaan oplossen. Alsof we daar de politiek voor nodig hebben trouwens.

    Succes ermee, en fijne dagen allen!
    Yep yep yep

    Minder ‘perceptiemanagement’ en gewoon mensen die hun werk doen
  5. forum rang 7 Dutchy Ron 23 december 2021 11:48
    The production model will be Chrysler's answer to the Ford Mustang Mach-E.

    Last year at the Consumer Electronics Show in Las Vegas, Chrysler revived the Airflow name for the first time since the 1930s. Back then, the Airflow was an aerodynamically advanced sedan. Reflecting the times, the model shown at the technology show was an elegant electric concept called the Airflow Vision.
    Earlier this month, an evolved version of the Chrysler Airflow was shown during Stellantis' Software Day presentation previewing the final production design. No details were shared, but we won't have to wait long to find out more because the new Chrysler Airflow concept will debut at the 2022 CES being held in Las Vegas on January 5-8.

    carbuzz.com/news/chryslers-most-impor...
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 23 december 2021 11:51
    Taking the form of an electric crossover, the Aiflow is an attractive-looking EV with a sleek design and a modern, high-tech interior featuring a fully digital cockpit.
    Technical details are still unknown, but we should find out more when the Chrysler Airflow concept debuts next month.
  7. forum rang 6 NewKidInTown 23 december 2021 11:52
    quote:

    dachthetniet schreef op 23 december 2021 11:41:

    Graag nog wat mooie vergezichten en berekeningen van de te verwachten omzetten. Mij ontgaat namelijk volstrekt het waarom van een koersdaling op een groene dag. Dat terwijl indigo en de mooie deal toch voor (volgens velen) een 10€ op de borden had moeten brengen. 30/45€ is ook al voorbij gekomen.
    Het kan haast niet anders dan dat de toekomstige FCF met 1,47% is verlaagd, als we de wijze uit het Oosten zouden moeten geloven ;-)

    Gelukkig doe ik aan enige spreiding en heb ook een belang in een van de grootste stijgers in de AEX vandaag met een plus van 3,2% op dit moment.
  8. forum rang 4 dachthetniet 23 december 2021 11:56
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 23 december 2021 11:52:

    Ik verwacht een stormvloed aan positieve berichten tijdens de CES vanuit Stellantis ……. Mogelijk wordt de koers vooraf nog een keer flink gedrukt …..
    Maw er is totaal geen koop druk want err zijn gewoon weinig instanties/personen die de ‘waarde’ inzien. En die zogenaamde stormvloed zal er ook niet komen.
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 23 december 2021 11:57
    Forget Google Maps as Rival Joins Forces with VW for New Navigation Solution

    TomTom is one of the leading companies when it comes to navigation software, and its premium products are making their way to more and more new-generation vehicles out there.

    In some regards, TomTom’s new software can very well be considered an alternative to Google’s Android Automotive, a stand-alone operating system that also comes pre-loaded with some new cars, such as the Polestar 2.
    Like TomTom’s product, Android Automotive offers deep integration with vehicle functions, so it can keep an eye on the battery level and therefore help fight the range anxiety. Google Maps can look for more efficient routes and then automatically provide guidance to the nearest charging stations whenever the vehicle is about to run out of battery.
    TomTom, however, says it’s already working on more advanced functionality that will make its way to cars as part of the partnership, including lane-level navigation and lane-dependent traffic to make the routing overall more accurate.

    www.autoevolution.com/news/forget-goo...
  10. [verwijderd] 23 december 2021 11:58
    Ik sluit me aan bij de extreem plausibele verklaring van HarrySnel. Hoe krijg je in de eindveiling als je 1,3 miljoen stukken wilt kopen ergens zomaar iemand die ook 1,3 miljoen stukken aanbiedt en de koers neutraal blijft. Als stukken niet te koop zijn, zijn ze wel te leen.

    Ik snap alleen niet hoe HS zegt dat dit zonder risico is voor de shortseller in kwestie die nu een machine moet aanzetten om aanbod los te krijgen en de short positie te coveren.

    Stel dat er bij CES Stellantis nieuws is en de koers enorm stijgt. Is dan de schade voor de hedgefund als liquidity provider of voor de koper van de aandelen? Dat risico is natuurlijk weer af te dekken met calls, waar de vraag nu heel hoog naar is.
  11. forum rang 7 Dutchy Ron 23 december 2021 12:02
    Er zijn maar relatief weinig transacties vandaag en gisteren. Vandaag een paar grote blokken op de bied bestens aangeboden wat ik zo zag.
    Allemaal strategie en dit dient een hoger doel ….. als de VW deal zo weinig koopdruk geeft dan zou ik de verwachtingen tijdens de CES niet te hoog zetten. Het zullen mooie deals worden maar of dit leidt tot vet hogere koersen is de vraag. …… laat de kurken maar knallen …
  12. Gijsie 23 december 2021 12:03
    quote:

    harrysnel schreef op 23 december 2021 11:10:

    [...]

    Eigenlijk wordt met opbouw van shortposities de freefloat tijdelijk vergroot zoals een bank met giraal geld ook liquiditeit kan scheppen. Ideaal voor het innemen van posities en ik denk dat dit zeker bij TT nodig is als partij belang wil opbouwen.

    Interessant. Dat had ik me niet gerealiseerd. Dit betekent dat een toename van de shorts duidt op iemand die een belang opbouwt. Daarvan uitgaande betekent het dat de koers niet omlaag is gegaan door de short selling en dat het neerwaarts risico beperkt wordt. De shorters zullen bij een lagere koers immers terugkopen.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 23 december 2021 12:07
    Stellantis has also struck a joint venture deal with Foxconn for a technology platform. “In due course, as we unfold our strategy, we will be announcing more partnerships,” Chamarthi said. Some of them could be announced at CES 2022, scheduled to be held in Las Vegas, USA, from January 3.

    auto.economictimes.indiatimes.com/amp...
  14. Johan8 23 december 2021 12:20
    [quote alias=harrysnel id=13905213 date=202112231110]
    [...]
    De shortpartijen kopen nu al call opties om op deze wijze ingedekt te zijn als ze moeten leveren. 17000 contracten X 100 aandelen per contract = 1,7 mln

    De banken die de call opties leveren zullen zich ook
    weer in dekken dmv aandelen te kopen neem ik aan
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 138 139 140 141 142 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links