Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,730 24 apr 2024 17:35
  • +0,210 (+3,80%) Dagrange 5,550 - 5,735
  • 524.733 Gem. (3M) 321,3K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 18 december 2021 21:16
    Huawei has almost reached the conclusion of the long-running race of HarmonyOS software updates rollout. As recently, it was reported the 141 Huawei devices have been upgraded over HarmonyOS operating system as of December 2, 2021. The Chinese tech maker has covered the least possible device with HarmonyOS operating. In the meantime, it is available only to the Chinese market. However, it could open for the global HarmonyOS global market in 2022

    Als Huawei phones weer buiten China worden verkocht dan is dat met Petal Maps met TT inside.
    www.tomtom.com/customers/huawei-and-t...
  2. forum rang 6 pwijsneus 18 december 2021 22:51
    quote:

    sniklaas schreef op 18 december 2021 18:39:

    [...]

    Nog 55 dagen te gaan en in de tussentijd kan de CES de angel eruit halen, wanneer daar mooie deals bekend gemaakt worden zijn de 2021 cijfers van weinig waarde of er nu €397 mio omzet is behaald of €420 mio beide zijn veels te weinig in verhouding tot het aantal FTE's zou minimaal op €1000 mio moeten liggen maar bekendmaking van mooie deals brengen dan de fantasie terug in het aandeel...

    Maak je borst maar nat wanneer er in de komende 55 dagen geen deals bekend gemaakt gaan worden en daarnaast een 2021 omzet <€400 mio, en lagere 2022-Q1 outlook dan is mijn voorspelling van €7,27 als slotkoers op 4 feb 2022 te hoog en duikelt de koers in de week erna richting de €6,238...
    Het bizarre bij TomTom is het enorme verschil tussen beurs- en assetwaarde. De oorzaak daarvan laat ik maar even voor wat het is het. Wat we wel zien, is dat andere mapmakers, en zelfs startups voor een veelvoud worden gewaardeerd dan de beurswaarde van TomTom. Het is interessant om te zien of, en zo ja hoe de waarde er straks uitgehaald gaat worden.

    Door de bijzondere aandeelhoudersstructuur zitten we al jaren in een soort patstelling. Aan de ene kant kan de waarde er cijfermatig niet uitgehaald worden. Aan de andere kant is elke PE of andere inbound call zonder zegen van de founders is bij voorbaat kansloos bij een poging tot delisting. Ondertussen wachten wij aandeelhouders al 13 jaar op wat " schwung", en zitten we met deze impasse opgescheept.

    Het verschil tussen beurs- en assetwaarde, en prestaties van het aandeel tov indexen is ronduit onacceptabel, en hier zou TomTom ook actie op moeten ondernemen. Dat zijn ze verplicht aan hun aandeelhouders eens werk te maken het aandeel richting de assetwaarde te krijgen, anders haal het zelf van de beurs.

    HERE stond 6 jaar geleden voor 2,7 miljard gewaardeerd. Vaag toch?
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 18 december 2021 23:33
    Lockdown 14-12-2020 leidde niet tot donkerrode indexen 15-12-2020……. daarna begon de eindejaarsrally …… benieuwd wat komende week ons brengt ….. ik heb nog A20 puts 770 dus een donkerrode maandag zou mij goed uitkomen ….. aangenomen dat TT blijft liggen rond de 8,70 ;-)
  4. forum rang 7 sniklaas 19 december 2021 02:35
    quote:

    pwijsneus schreef op 18 december 2021 22:51:

    [...]

    Het bizarre bij TomTom is het enorme verschil tussen beurs- en assetwaarde. De oorzaak daarvan laat ik maar even voor wat het is het. Wat we wel zien, is dat andere mapmakers, en zelfs startups voor een veelvoud worden gewaardeerd dan de beurswaarde van TomTom. Het is interessant om te zien of, en zo ja hoe de waarde er straks uitgehaald gaat worden.

    Door de bijzondere aandeelhoudersstructuur zitten we al jaren in een soort patstelling. Aan de ene kant kan de waarde er cijfermatig niet uitgehaald worden. Aan de andere kant is elke PE of andere inbound call zonder zegen van de founders is bij voorbaat kansloos bij een poging tot delisting. Ondertussen wachten wij aandeelhouders al 13 jaar op wat " schwung", en zitten we met deze impasse opgescheept.

    Het verschil tussen beurs- en assetwaarde, en prestaties van het aandeel tov indexen is ronduit onacceptabel, en hier zou TomTom ook actie op moeten ondernemen. Dat zijn ze verplicht aan hun aandeelhouders eens werk te maken het aandeel richting de assetwaarde te krijgen, anders haal het zelf van de beurs.

    HERE stond 6 jaar geleden voor 2,7 miljard gewaardeerd. Vaag toch?
    Het aandeel @TOM2 is de afgelopen jaren vakkundig in de vernieling geholpen door bestuur en founders en zonder reanimatie komt de fantasie in de koers niet terug…

    De inkoop van eigen aandelen voor scrap zou een goede reanimatie poging kunnen zijn en wellicht ook nieuwe goudgerande deals om vertrouwen en fantasie terug te brengen in het aandeel…

    Wat ik van de week al schreef, @GLPG heeft €5000 mio op de bank aan cash, €70 p/a en een koers van €48 is dit gratis geld, nee gebrek aan vertrouwen dat het operationeel alleen maar geld kost en uiteindelijk die €5000 mio worden verbrand…

    Idem bij @TOM2, asset waarde €1750 mio en €800 mio is de huidige beurswaarde, beide exclusief cash, is dit gratis geld nee, ook hier een gebrek aan vertrouwen en het bedrijf laat ook al jaren zien dat het operationeel niets kan verdienen in automotive en enterprise…

    Ook de asset waarde met IndiGo iets toegenomen maar is door de jaren heen langzaam aan het verpieteren, kost nog altijd €4000 mio om een dergelijk platform met al zijn ins en out van scratch op te bouwen en dan duurt het ook nog jaren voordat het beschikbaar is…

    Mijn uitspraak dat het huidige TOMTOM operationeel niet levensvatbaar is wordt mij door de supporters niet in dank afgenomen, ongetwijfeld worden de FCF resultaten en vooruitzichten weer breeduit herhaald en natuurlijk met de nodige insinuaties en hautain taalgebruik…

    Door de jaren heen is er financieel gezien €90 p/a verspijkert aan automation en enterprise en daarbij is de omzet in 14 jaar tijd gelijk gebleven en het aantal FTE’s ruimschoots verdubbeld…
    Daarnaast zal met de ingebruikname van nieuwe kantoorruimtes het aantal FTE’s gaan toenemen…

    Wat tot nu toe achterblijft is de omzet, worden ook geen deals bekendgemaakt, enkel uit de lucht gegrepen zonder enige tastbare onderbouwing vooruitzichten van 20….29,99% groei in 2022…

    Jaarlijks €70.000 per FTE aan loonkosten afgezet tegen €90.000 per FTE aan omzet toont aan dat er operationeel nog gigantisch veel werk aan de winkel is om überhaupt een gezond operationeel resultaat neer te zetten…

    Waar ik het meest mee worstel is de toename van het aantal FTE’s in de afgelopen 14 jaar waarin automatisering grote sprongen hebben gemaakt, met near real time verwerking van data moet deze ontwikkeling ook bij TOMTOM hebben plaatsgevonden…

    Rest de vraag wat voor werkzaamheden verrichten deze 4500 FTE’s, gezien de povere omzet zijn ze niet werkzaam bij marketing en sales….
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 19 december 2021 09:15
    CES 2022 Speakers
    The CES conference program spotlights technology’s most influential leaders as partners and speakers, sharing insights on premiere technologies and what will continue to redefine the consumer technology industry in the future.

    Geen vertegenwoordiger van TomTom 'spreekt een zaal toe' op de CES

    Wel spreekt:
    Carla Kriwet
    Chief Executive Officer Bosch
  6. VanillaSky 19 december 2021 09:27
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 18 december 2021 23:33:

    Lockdown 14-12-2020 leidde niet tot donkerrode indexen 15-12-2020……. daarna begon de eindejaarsrally …… benieuwd wat komende week ons brengt ….. ik heb nog A20 puts 770 dus een donkerrode maandag zou mij goed uitkomen ….. aangenomen dat TT blijft liggen rond de 8,70 ;-)
    Eens de beurs kan onverwachts reageren. Wat denk ik wel een verschil is is dat men toen nog dacht dat het na vaccineren klaar was. Denk dat nu de gedachte steeds meer word voor zover mogelijk met het virus leven en bij oplevingen die ongetwijfeld enkele keren per jaar voorkomen de maatregelen opvoeren/lockdowns inzetten. Zelf denk ik dat dit (minimaal) de komende jaren nog zo gaat zijn.
    Ook komend jaar verwacht ik dat er minimaal 6 tot 9 maanden forse maatregelen zijn - net als afgelopen jaar. Tot pak hem beet Mei - Juni, dan enkele maanden redelijk vrij/open met uitzondering van discotheken/grote evenementen - en vervolgens in September/Oktober weer stapsgewijs sluiten.

    Het enige alternatief is de capaciteit dermate opvoeren zodat alles open kan blijven, dan moet men echter wel meer zieken cq. doden accepteren maar dat lijkt niet bespreekbaar.

    Indien er donkerrode indexen komen heb ik er geen twijfel over dat TT nieuwe koopkansen in de range 5-7 euro gaat genereren, helemaal bij een magere outlook in combinatie met veel onzekerheid midden in de winter, begin FEB.

    Voldoende cash beschikbaar dus laat het maar gebeuren
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 09:53
    Komende week verwacht ik een VW-Bosch deal. Bosch zal hun digitale cockpit ook presenteren op de CES, in welke mate die afwijkt van IndiGO en welke rol TT daarin speelt is nu voor mij nog onduidelijk. Maar het feit dat men vanuit TT aangeeft samen met Bosch op de CES te staan zegt al iets.

    Join Bosch and TomTom at CES 2022 to see this new forward thinking tech.

    Technology in modern vehicles is impressive, but continued innovation is crucial. New features such as voice assistants, in-car payments, video streaming, and more are made possible through a new and powerful information domain computer. With this technology we are revolutionizing vehicle infotainment together with a network of leading technology providers Qualcomm, BlackBerry, Amazon Alexa, Amazon Web Services (AWS), TomTom, Texas Instruments, Molex, Cerence Inc., ACCESS Europe GmbH, Rightware and Wipro.
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 13:21
    A Bosch must-see

    Bosch show car: The future of mobility is automated, connected, electrified, and personalized. In the future, more and more vehicles will be electrically powered. They will increasingly be connected with other road users and their surroundings, and provide personalized, cloud-based services for their occupants such as wrong-way driver alerts or road condition updates. The show car will demonstrate Bosch systems expertise and extensive know-how in software and hardware. For example, Bosch is developing central computers for the electronics architecture of the future. These vehicle computers will be used for assisted and automated driving, controlling vehicle motion, as well as for cockpit functions and body electronics. Over-the-air updates will keep cars’ functions constantly up to date.

    Software-based solutions for the mobility of today and tomorrow

    Solutions for the software-defined vehicle: Software is playing an increasingly central role in automotive engineering. After all, future connectivity, automation, and personalization functions will more than ever be brought about by software. Even now, Bosch annually puts more than 200 million control units running its proprietary software into vehicles worldwide. To achieve this, the company can draw on profound software, electronics, and systems expertise, and use this to develop application-specific vehicle software and the hardware to match for automotive applications of all kinds, from driver assistance and infotainment to the powertrain. Bosch plans to pool the development of application-independent basic software and middleware, as well as cloud-based software modules for over-the-air software updates, at its wholly owned subsidiary ETAS.
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 13:34
    Microsoft brings leading automotive, mobility, and transportation solutions to CES

    cloudblogs.microsoft.com/industry-blo...

    Accelerated innovation

    Beginning with innovation, we will focus here on advanced engineering, connected, autonomous, and software-defined vehicles.

    www.microsoft.com/en-us/industry/auto...

    customers.microsoft.com/en-us/story/7...

  10. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 13:49
    Datum Volume Open Hoog Laag Slot
    18-12-2020 -- 623,69 628,89 623,17 625,25
    17-12-2020 -- 625,36 626,47 624,35 624,75
    16-12-2020 -- 620,99 623,61 618,11 621,86
    15-12-2020 -- 612,22 618,59 611,53 617,34
    14-12-2020 -- 617,99 619,56 612,88 612,88

    Vorige lockdown 14-12-2020 viel de schade mee
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 19 december 2021 13:50
    Uit de oude doos; drie jaar verder
    theorietje: Bosch

    2 nov '18

    Navigatiebedrijf TomTom staat open voor samenwerking met andere bedrijven en sluit een overname van het bedrijf niet uit. Het is niet zeker dat zelfstandigheid de beste toekomst is voor TomTom.

    Dat heeft bestuursvoorzitter Harold Goddijn gezegd in een interview met persbureau Reuters. Beleggers reageren enthousiast op de uitspraken. Op de Amsterdamse beurs won TomTom zo'n 5% na publicatie van het artikel. Maandag schoot TomTom al omhoog vanwege overnamegeruchten.
    Harold Goddijn
    Harold Goddijn Foto: Bart van Overbeeke / Hollandse Hoogte

    'Het is niet duidelijk wat het juiste economische model gaat zijn om de nieuwe generatie kaarten naar de auto te brengen: is het het beste om zelfstandig te blijven? Is het het beste om samenwerking te zoeken? Het zal tijd kosten om dat uit te vinden', aldus Goddijn tegen Reuters.

    bron:
    fd.nl/ondernemen/1276553/tomtom-ceo-s...
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 14:14
    Softwarebasiert: Bosch Showcar zeigt das softwaredefinierte und vernetzte Auto für die Mobilität von heute und morgen.

    Das muss man von Bosch gesehen haben

    Bosch Showcar: Die Mobilität der Zukunft ist automatisiert, vernetzt, elektrifiziert und personalisiert. Fahrzeuge werden sich künftig verstärkt elektrisch fortbewegen, sind mit anderen Verkehrsteilnehmern und ihrer Umgebung vernetzt und bieten ihren Insassen individuell auf sie zugeschnittene, cloudbasierte Services wie zum Beispiel Falschfahrerwarnung oder Straßenzustandsdienste. In seinem Showcar zeigt Bosch sein Systemverständnis und umfassende Kompetenz in Soft- und Hardware. Bosch entwickelt beispielsweise Zentralrechner für die zukünftige Elektronikarchitektur. Die sogenannten Vehicle Computer setzt das Unternehmen sowohl für das assistierte und automatisierte Fahren, die Fahrzeugbewegung als auch für Cockpit-Funktionen und Karosserieelektronik ein. Mit Software-Updates Over-the-Air werden Funktionen in Autos fortlaufend auf dem neuesten Stand gehalten.
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 15:31
    Description: The average vehicle age is 12 years and to ensure consumers’ acceptance, they need to have upgradeable technologies. Thought leaders examine resolving compatibility and upgradability issues leading to a future where all vehicles are fully technology-enabled.
    Moderator: Chris Gardner – Senior Vice President, Operations at Automotive Aftermarket Suppliers Association (AASA)
    Speaker: Stefan Buerkle – SVP, Sales Cross Domain Computing NA, Business Lead Connected Information NA at Bosch
    Speaker: Gary Cygan – Engineering Group Manager at General Motors
    Speaker: Aron Demers – Senior Vice President at VOXX Electronics Corporation
    Speaker: Perissa Millender-Bailey – Director, Technology & Feature Strategy at Ford Motor Company
  14. forum rang 7 Dutchy Ron 19 december 2021 22:30
    The Bosch-Microsoft partnership, which began in February, will continue in the new organization. This partnership develops a comprehensive software platform for seamless connection between the car and the cloud, develops vehicle software faster and easier over the life of the vehicle, to the control unit and vehicle computer via the cloud. The purpose is to make it available for download.

    autobala.com/universal-vehicle-softwa...

    Bosch dus ook in zee met MSFT sinds begin dit jaar
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links