Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Beste mensen @ IR tomtom Gefeliciteerd met jullie IndiGo launch. Ik heb er een paar vragen over * Ik zie enthousiaste reacties van partners in het ecosysteem. Hebben jullie al initiële response vanuit autofabrikanten gehad? Hoeft niet met namen en rugnummers, maar wel of jullie een gevoel hebben bij hoe dit bij autofabrikanten landt? * Hoe bewaakt TomTom of de OEM het 'privacy by design' principe, wat een selling point kan zijn versus big tech, terwijl er ook met bijvoorbeeld Alexa wordt samengewerkt en andere partijen. * Heeft het voor een OEM voordelen indien deze al Microsoft Azure als cloud provider heeft en hoe gaat dat in zijn werk als bijvoorbeeld Amazon de cloud partner van de betreffende OEM is. Met andere woorden, brengt dit OEMS die wel Azure gebruiken nog dichterbij TomTom omdat er wellicht tijd of kosten te besparen is? * Ik zie dat HARMAN ook aansluit met Ignite store en Faurecia met hun appstore. Hoe moet ik dit zien? Kunnen apps die op die platforms zitten 1-op-1 doorgezet worden? Wat is het voordeel voor deze partijen om met TomTom IndiGO te werken wat toch ook een competing platform lijkt? * Wanneer denken jullie te kunnen delen met welke eerste autofabrikant jullie IndiGO geïmplementeerd hebben? Een endorsement vanuit een OEM lijkt me ook voor TomTom belangrijk om te delen, de proof of the pudding is in the eating en kan toehoorders verder overtuigen. Dat was het wel zo'n beetje. Dank en groet, XXXXX
Dear XXX, Many thanks for your email. In response to your questions, please allow us to elaborate on IndiGO. IndiGO has been in development for a couple of years, and has seen several validation iterations with OEMs, Tier-1s, and end-users. Through these iterations, the product proposition has been shaped into what it is today, reflecting the demands and priorities of relevant parties. In essence, IndiGO is a large collection of production-ready services, applications and modules, from which an OEM can build almost an entire IVI system – just by specifying which components should be included. The off-the-shelf configuration accounts for about 80% of the development of a complete IVI system, with customization options easily available. Moreover, IndiGO offers individual cloud providers, such as Azure, the ability to integrate their individual IoT solutions, such as MCVP from Microsoft. With that said, in working with IndiGO, there is no specific benefit in choosing one cloud provider over another for OEMs. All of IndiGO’s components controlled by TomTom are designed with privacy at heart. With end-user approval, TomTom only collects de-identified location data to improve its map and traffic services. Third-party applications that integrate with IndiGO might adopt a similar approach, in the same way that applications on a smartphone might collect data themselves. Their specific privacy policies lie outside of TomTom’s domain, though it should be highlighted that OEMs and end-users retain flexibility in choosing which applications from which partners they want to integrate or run. Furthermore, for the OEM, that flexibility extends to the app stores it wants to offer in its vehicles. We have three partners developing app stores on IndiGO. All of them have hundreds of applications available, with OEMs having the freedom to choose which app stores and applications they want to display in the in-car catalogue. For the partners that offer these app stores, integrating with IndiGO allows them to broaden their reach in an easy manner, while significantly reducing time-to-market. To conclude, IndiGO is the world’s first and only open digital cockpit software platform for carmakers. It is designed with users’ privacy in mind, allows for great flexibility, and enables a uniquely safe and intuitive user experience that keeps getting better over time. During the announcement, we mentioned that we have a first customer, but have not yet disclosed who that is. We expect you to be able to find IndiGO on the roads by late next year. I hope this helps. If you have any further questions, feel free to reach out. Best regards, > TomTom Investor Relations / ir@tomtom.com
Inderdaad @JustMe En indien je daarbij in ogenschouw neemt dat bij een omzet van 1,5 miljard er al een FCF per aandeel van 4 euro mogelijk is(koers van ca 100 euro) kan dit punt weleens veel eerder worden bereikt dan menigeen voor mogelijk houdt.
Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij. Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
Indigo is dus ontwikkeld samen met meerdere autofabrikanten.
we mentioned that we have a first customer, Is dat Masarati? Of Genesis? Op de CES verwachten we de grote namen, Toyota, Stellantis voor alle modellen, VW, misschien wel Honda. Voor minder doen we het niet toch?
Just me, wederom AB van mij!! Het wordt steeds duidelijker dat het verguisde TomTom de wedstrijd gaat winnen!! Shorters zijn met laatste stuiptrekkingen bezig!! TomTom strong buy!!!!
pwijsneus schreef op 9 december 2021 11:40 :
we mentioned that we have a first customer, Is dat Masarati? Of Genesis?
Op de CES verwachten we de grote namen, Toyota, Stellantis voor alle modellen, VW, misschien wel Honda. Voor minder doen we het niet toch?
Ontwikkeld in meerdere interaties met bestaande klanten. Gezien de parallelen met FCA zowel qua product en betrokken mensen ga ik uit van Stellantis als klant van Indigo. Verder kijkend naar overeenkomsten qua functionaliteiten denk ik aan Toyota. Wat me niet zou verbazen is Hyundai omdat tomtom daar iemand zoekt die embedded (op locatie) bij de klant komt werken. Voor de standaard integratie voor maps is dat niet nodig. Een digitale kaart is als een mp3 bestand in een mp3 speler. De muziek en geluidskwaliteit moet goed zijn maar verder komt er qua integratie niks spannends bij kijken en zijn een HERE mp3 of TomTom mp3 erin zetten inwisselbaar. TomTom wilde dat zelf, omdat HERE 70% maps marktaandeel had en TomTom 30% dus hoe makkelijker en goedkoper het is om te switchen hoe beter. Wat psychologisch een mooie klap zou zijn is indien Renault kiest voor best of both worlds. Wel Android maar geen Google services meer.
dachthetniet schreef op 9 december 2021 11:40 :
Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij . Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
duidelijk wat uw positie is
*JustMe* schreef op 9 december 2021 11:07 :
[...]
Ook het bij elke stijging gillen dat die van korte duur zal zijn klinkt niet als hetgeen iemand met aandelen TT zou doen. Ik vermoed eerder geschreven calls. Dat is trouwens je goed recht, op de beurs zijn er meerdere manieren om geld te verdienen.
Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
Het antwoord dat * JustMe * ontving van de IR. Daar hebben zich heel hoge pieten mee bezig gehouden. En dan moet het nog via de RVB, voor goedkeuring. Voor mij een zekerheid :-) In ieder geval via Taco oud hoofd IR.
dachthetniet schreef op 9 december 2021 11:40 :
Gelukkig doet de koers niet aan luchtfietserij. Met 14k stukken 1,5% eraf. Kan zomaar.
Noem je dat nou ook een spike? Of geldt dat alleen voor UP?
Riet v. Milt schreef op 9 december 2021 11:49 :
[...]
Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
Indien je aandelen hebt en schrijft hoef je niet te jammeren als koersen stijgen. Het limiteert hooguit je upside. Kaal opties schrijven of bijvoorbeeld lange calls kopen en korte verkopen maakt het een ander verhaal.
moneymaker_BX schreef op 9 december 2021 11:45 :
Wanneer is de CES ?
Media will hear the first tech news of 2022 and get a hands-on preview of the products being launched at CES 2022. Media Days will take place Monday, Jan. 3 and Tuesday, Jan. 4 at Mandalay Bay in Las Vegas, NV. Als TomTom de markt wil laten zien dat de transitie geslaagd is, dan is de CES het PR-evenement om Indigo aan de wereld te laten zien. Dat doe je niet met Masaratie of Genesis. Nee, dat doe je door een partij als Stellantis of VW over de hele linie aan te kondigen. De teller staat inmiddels al op 7 merken ofzo. Als het forum op dit tempo blijft door speculeren staan Apple en de Albert Heijn straks ook in het rijtje vermoed ik. Als je de berichtgeving hier mag geloven - en ik zie zelfs ook een 50/50 kans - is de CES de kans bij uitstek om klinkende deals te lanceren. Dus laat maar komen. Place your bets.
Riet v. Milt schreef op 9 december 2021 11:49 :
[...]
Ik snap niet waarom u in twijfel trekt dat pwijsneus aandelen heeft terwijl hij dat aangeeft. het schrijven van calls is een van de weinige mogelijkheden om rendement te behalen op dit aandeel. Het meest verstandige is om dat te doen als je de onderliggende aandelen in je bezit hebt voor het geval dat je moet leveren, precies de reden waarom ik ook aandeelhouder van TomTom ben.
*JustMe* schreef op 9 december 2021 11:07: [...] Ook het bij elke stijging gillen dat die van korte duur zal zijn klinkt niet als hetgeen iemand met aandelen TT zou doen. Ik vermoed eerder geschreven calls. Dat is trouwens je goed recht, op de beurs zijn er meerdere manieren om geld te verdienen. Wat heeft "je goed recht" met "in twijfel trekt" te maken Riet?
Voor mij is het al dichtgetimmerd. Keuze is moet TT het laten zien in de cijfers en of deals en marktaandeel :-) De rest is dagelijks je gelijk willen halen. Klasse, mits onderbouwd :-) Succes met een koers, momenteel tussen 7,60 en 8,50. In het technische geweld kan ik niet mee. Maar het bing platform, is toch leidend voor veel binnen Microsoft. Azure maps effectively Tom Tom, APIs onder de brand Microsoft. MCVP de coud die je privacy waarborgt. Alleen al voor het Bing platform en Azure maps zou ik TT willen hebben. MCVP, TT prominent, significant. Tja. Microsoft heeft toch ook een cloud gemaakt voor VW en RNM. Voor de lol !
corporate.tomtom.com/static-files/093... slide 4. Ik zie daar toch echt RNM VW en Toyota staan bij de presentatie van MCVP.
Ik lees o.a. hierboven. Een koers van € 100,- wordt opnieuw tot de mogelijkheden genoemd dankzij de launch van IndiGO. Maar het hier in honderden coupletten bezongen IndiGO laat na de introductie op 30 november 15.00 uur de koers niet echt schijnen. Eerder zo'n kerstlichtjessnoer waarvan de batterijen leeg raken. 30-11-2021 7,61 9-12-2021 8,00 verschil 0,39 in % 5,12% Uiteraard zijn de usuele suspects direct herkend: Shorters die hun morbide spel spelen, de ‘visonaire’ grote inkoper die te weinig koopt en de heer Goddijn die niet is gebaat bij een hogere koers dan wel niks doet om de koers te doen exploderen. Na 10 maanden kommer en kwel zorgen de afgelopen after launch day enkel opgetrokken wenkbrauwen. Nog steeds lager dan bij de start van dit jaar. 4-2-2021 8,65 9-12-2021 8,00 verschil -0,65 in % -7,51% Alle hozanna ten spijt het lijkt er toch eerder op dat de afgelopen dagen particuliere beleggers (regelmatig als angsthazen bestempelt) graag wat verkooporders 5 tot 10% boven de koers in leggen om zo toch enig rendement te behalen of juist minder verlies te hoeven noteren als het LT beleggers zijn. Harde cijfers lezen minder leuk dan 'hozanna we gaan naar de koershemel' posts. Hoe hoog staat de koers tegenover 2 jan 2020 Voor corona, chiptekort en tegenvallende autoverkoop 2-2-2020 9,69 9-12-2021 8,00 verschil -1,69 in % -17,44% Nog een jaartje daarvoor; de geur van dood geld in 35 maanden boven in het glas half vol 2-2-2019 8,14 9-12-2021 8,00 verschil -0,14 in % -1,72% Hoever vanaf 'Highest' in de afgelopen 35 maanden? Er moet nog wel gebeuren. 6-9-2019 11,81 9-12-2021 8,00 verschil -3,81 in % -32,26% Laten we dan nu alvast maar vooruitkijken naar de CES want dan zullen de deals wel bekend worden gemaakt. Als hoop op een betere koers genoeg zou zijn voor een koersexplosie dan staat de koers bluesky high.
Het blijft opvallend hoe vaak de zelfde soort blokken in zowel de bied als laat (van meestal 11, 12, 13 K) de koers “ begeleiden” cq in toom trachten te houden! Kijken of er vanmiddag weer flinke koopdruk ontstaat door de grote inkoper die weet dat TomTom goud in handen heeft en gestaag doch met grote volumes inkoopt!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)