Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 15:00
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 287.795 Gem. (3M) 317,5K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 7 december 2021 11:20
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 10:41:

    Stellantis gaat van een "dedicated electronic architectures to an open software-defined platform that seamlessly integrates with customers’ digital lives" en steekt er ff 20miljard in .......... het zou mij verbazen als Stellantis niet kiest voor IndiGO..... anders verliezen ze kostbare tijd...... hopelijk leren ze van VW en CARIAD
    "het zou mij verbazen als Stellantis niet kiest voor IndiGO"
    Waarom?

    Het kan toch ook zijn dat Stellantis een dergelijk platform liever in 'eigen huis' ontwikkelt.
  2. visje 7 december 2021 11:42
    Ik denk dat Indigo is ontwikkeld nav marktvraag uit de automotive industrie. momenteel veel afzonderlijke systemen in het dashbord. het visuele deel is redelijk in orde maar het blijft spaghetti achter het dashbord, IT spaghetti dan. Een goede kennis van mij werkt bij ***** (nl bedrijf, multinational) daar werken ze hard aan components voor cabel free cars. dat sluit hier natuurlijk perfect op aan.
    HG riep een tijd geleden, dat ze terug konden naar een omzet van 1.7 miljard. Hij was toen al in de overtuiging dat Indigo een succes zou worden. Daarom ben ik er van overtuigd dat tom2 al meerdere afname contracten/overeenkomsten voor het indigo systeem heeft. Naast indigo heeft tom2 natuurlijk haar high tech map ontwikkeling, voor sd cars en maakt het kans op leveringen voor het europese snelheids systeem.

    Last but not least tijden de spike een aantal weken geleden heeft HG aan morgan het indigo systeem uitgelegd, inclusief de reeds afgeloten contracten met een aantal oems.

    Ik weet het ik schrijf regelmatig ik denk dat ik denk zus zo, toch denk ik dat ik er niet ver naast zit :-)
  3. forum rang 7 Dutchy Ron 7 december 2021 12:00
    Het lijkt erop dat dit in maart 2021 al bekend was .... hebben wij zeker gemist toen.... zaten wij te slapen of klopt de datum niet ;-)

    www.automotiveit.eu/technology/tomtom...

    Mit Navigation for Automotive setzt TomTom auf den Trend unter Automobilherstellern, den eigenen Entwicklungsaufwand im Bereich Infotainment zu minimieren. Die cloudbasierte, hybride Navigationslösung kann laut dem Kartierungsspezialisten in nahezu jedes Infotainmentsystem integriert werden und wird als vorintegrierter Software-Stack angeboten.

    Mit Hilfe der Cloud-Technologie sollen die Vorteile eines schnellen und aktuellen Routings, einer Such-Funktion und neuesten Kartenmaterials miteinander verbunden werden. Gleichzeitig bietet die Lösung einen vollwertigen Offline-Modus, der automatisch auf gespeicherte Software und Kartenmaterial zurückgreift.

    „Mit der Cloudbereitstellung als Herzstück der neuen TomTom Navigation for Automotive haben wir die Sicherheit und den Komfort von Infotainmentsystemen mit der stets aktuellen und superschnellen Nutzungserfahrung einer Smartphone-App kombiniert“, erklärt Antoine Saucier, Managing Director bei TomTom Automotive.

    TomTom setzt auf einen integrierten Ansatz
    Die Benutzeroberfläche der Navigation kann sowohl auf der Mittelkonsole, einem Cluster-Bildschirm hinter dem Lenkrad, einem Head-Up-Display und auf den Bildschirmen der Mitfahrer angezeigt werden. Dieser integrierte Ansatz ermöglicht es laut TomTom, wichtige Informationen wie Abbiegehinweise, den Fahrspurassistenten sowie Verkehrs- und Gefahrenwarnungen auf den Cluster-Bildschirm hinter dem Lenkrad oder das HUD zu projizieren. Zudem könne der Fahrer die Navigation direkt über die Sprachassistenten Amazon Alexa, Cerence oder Houndify bedienen.

    Die neue Lösung lässt sich außerdem mit verschiedenen Fahrzeugsensoren verbinden und kann dadurch Informationen zu Fahrerassistenzsystemen sowie Tanken und Laden anzeigen. So unterstützt etwa das Dynamic Range Mapping den Fahrer, indem es die verbleibende Reichweite auf der Karte anzeigt. Sollte bei einem E-Auto die Restreichweite nicht ausreichen, um das Ziel zu erreichen, wird der Fahrer darauf hingewiesen und erhält eine Übersicht der verfügbaren Ladepunkte – inklusive eines Kostenvergleichs.
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 7 december 2021 12:05
    STLA Cockpit van Stellantis kan ook gebaseerd zijn op IndiGO en dat de hardware komt van Foxconn..... dat boeit TT niet ;-)
    Geschikt voor any device .... in-dashboard of achter hoofdsteunen voorste stoelen........

    Toch zou ik zo'n HiCar oplossing zoals Huawei die ook heeft niet verkeerd vinden als nieuw consumer product, grotendeels gebaseerd op IndiGO. De toegevoegde waarde tov een normale tablet moet dan wel duidelijk naar voren komen........... ik denk nog steeds dat er markt voor is omdat er nog veel auto's rondrijden van 10 jaar en ouder.
  5. forum rang 6 pwijsneus 7 december 2021 12:05
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 12:00:

    Het lijkt erop dat dit in maart 2021 al bekend was .... hebben wij zeker gemist toen.... zaten wij te slapen of klopt de datum niet ;-)

    www.automotiveit.eu/technology/tomtom...

    Mit Navigation for Automotive setzt TomTom auf den Trend unter Automobilherstellern, den eigenen Entwicklungsaufwand im Bereich Infotainment zu minimieren. Die cloudbasierte, hybride Navigationslösung kann laut dem Kartierungsspezialisten in nahezu jedes Infotainmentsystem integriert werden und wird als vorintegrierter Software-Stack angeboten.

    Mit Hilfe der Cloud-Technologie sollen die Vorteile eines schnellen und aktuellen Routings, einer Such-Funktion und neuesten Kartenmaterials miteinander verbunden werden. Gleichzeitig bietet die Lösung einen vollwertigen Offline-Modus, der automatisch auf gespeicherte Software und Kartenmaterial zurückgreift.

    „Mit der Cloudbereitstellung als Herzstück der neuen TomTom Navigation for Automotive haben wir die Sicherheit und den Komfort von Infotainmentsystemen mit der stets aktuellen und superschnellen Nutzungserfahrung einer Smartphone-App kombiniert“, erklärt Antoine Saucier, Managing Director bei TomTom Automotive.

    TomTom setzt auf einen integrierten Ansatz
    Die Benutzeroberfläche der Navigation kann sowohl auf der Mittelkonsole, einem Cluster-Bildschirm hinter dem Lenkrad, einem Head-Up-Display und auf den Bildschirmen der Mitfahrer angezeigt werden. Dieser integrierte Ansatz ermöglicht es laut TomTom, wichtige Informationen wie Abbiegehinweise, den Fahrspurassistenten sowie Verkehrs- und Gefahrenwarnungen auf den Cluster-Bildschirm hinter dem Lenkrad oder das HUD zu projizieren. Zudem könne der Fahrer die Navigation direkt über die Sprachassistenten Amazon Alexa, Cerence oder Houndify bedienen.

    Die neue Lösung lässt sich außerdem mit verschiedenen Fahrzeugsensoren verbinden und kann dadurch Informationen zu Fahrerassistenzsystemen sowie Tanken und Laden anzeigen. So unterstützt etwa das Dynamic Range Mapping den Fahrer, indem es die verbleibende Reichweite auf der Karte anzeigt. Sollte bei einem E-Auto die Restreichweite nicht ausreichen, um das Ziel zu erreichen, wird der Fahrer darauf hingewiesen und erhält eine Übersicht der verfügbaren Ladepunkte – inklusive eines Kostenvergleichs.
    Jup;

    TomTom’s Cloud-Native In-Dash Navigation has Arrived
    www.tomtom.com/press-room/general/268...

    Mar 25, 2021
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 7 december 2021 12:09
    TomTom’s new navigation offers automakers a fast and cost-effective route to a class-leading navigation experience. The technology is easily integrated in any in-vehicle infotainment system, as has been demonstrated by multiple leading tier one suppliers. The adaptable solution can work with multiple brands, car lines – entry, volume or premium – and vehicle types, anywhere in the world. The solution is offered as one pre-integrated stack and delivered through easy-to-use SDKs and APIs.

    TomTom Navigation for Automotive will be deployed across multiple brands and car lines by leading global automakers.

    Maart 2021 + 18 maanden is eind Q3-2022 eerste modellen met IndiGO op de straten ;-)
  7. forum rang 6 pwijsneus 7 december 2021 12:17
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 12:09:

    TomTom’s new navigation offers automakers a fast and cost-effective route to a class-leading navigation experience. The technology is easily integrated in any in-vehicle infotainment system, as has been demonstrated by multiple leading tier one suppliers. The adaptable solution can work with multiple brands, car lines – entry, volume or premium – and vehicle types, anywhere in the world. The solution is offered as one pre-integrated stack and delivered through easy-to-use SDKs and APIs.

    TomTom Navigation for Automotive will be deployed across multiple brands and car lines by leading global automakers.

    Maart 2021 + 18 maanden is eind Q3-2022 eerste modellen met IndiGO op de straten ;-)
    Masarati? Moet ook gaan speculeren, heb nog steeds geen PB gezien wie Indigo gaat afnemen.

    Of Genesis?

    Dat is toch de kracht van een Google, die pakt gewoon Volvo, of Honda. Bij TomTom is het nog even gissen.

    CES Media Days will take place Monday, Jan. 3 and Tuesday, Jan. 4 at Mandalay Bay in Las Vegas, NV.


    Mooi moment om nieuwe scooternavigatie aan te kondigen.
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 7 december 2021 12:34
    Ik zeg niet dat het zo is maar het kan..... IndiGO als vervanger respectievelijk onderdeel van:
    - UConnect5 en in STLA Cockpit bij Stellantis (14 automerken)
    - UVO bij KIA/Hyundai (incl. Genesis)
    - T-mate bij Toyota (incl. Lexus)
    - ProPilot (Nissan)
    - etc.

    Inkeerders die toch kiezen voor privacy by design (niet voor Google):
    - Volvo
    - Renault / Mitsubishi
    - Honda
    - etc

    HERE klanten
    - Lucid Motors
    - BMW
    - Audi
    - Daimler
    - etc.

    Chinese OEM's die hun auto's leveren in Europa en moeten voldoen aan EU wetgeving (vb: ISA):
    - XPENG
    - NIO
    - BYD
    - etc.

    Allemaal start-ups die de kosten laag willen houden, de time-to-market kort en nu veelal kiezen voor NavInfo bijvoorbeeld. Als ze verstandig zijn switchen naar IndiGO.......
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 7 december 2021 12:48
    All development by Mobile Drive will be co-owned by Stellantis and Foxconn. The Netherlands-based joint venture will operate as an automotive supplier, competitively bidding to supply software solutions and related hardware for Stellantis and other interested automakers.
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...

    De puzzel was compleet als Foxconn ook een van de partners zou zijn geweest voor IndiGO...... nu ga ik twijfelen wat de plannen van Stellantis zijn tov IndiGO..... ze zullen nog wel een tijdje aan TT maps en navigatie gebonden zijn.
  10. Mayo 7 december 2021 13:18
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 12:48:

    All development by Mobile Drive will be co-owned by Stellantis and Foxconn. The Netherlands-based joint venture will operate as an automotive supplier, competitively bidding to supply software solutions and related hardware for Stellantis and other interested automakers.
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...

    De puzzel was compleet als Foxconn ook een van de partners zou zijn geweest voor IndiGO...... nu ga ik twijfelen wat de plannen van Stellantis zijn tov IndiGO..... ze zullen nog wel een tijdje aan TT maps en navigatie gebonden zijn.
    Van Stellantis bijna zeker naar Indigo naar bijna zeker NIET. Of vergis ik mij?
  11. forum rang 6 tatje 7 december 2021 13:49
    Waarom zwijgt Tom Tom ?

    Dirty, geloof ik niet.

    Dus
    JDM 10%
    institutions 23%
    Pontjes 5%
    werknemers 10%
    fam vrienden 10%
    Banken 5%
    Wij 1%

    En die laten zich allemaal met 12,50 afschepen.

    Terwijl TT de ambitie had op de CMD van 1,8 tot 2 miljard omzet.

    winst per aandeel zeg 5 6 7.

    Founders en Alain en Taco rond de 47%.

    Iedere start up die geld nodig heeft schreeuwt zijn progressie en doel van de daken.

    TT zwijgt :-)

    Hoe kan Taco zo stellig zijn, over de herkende omzet automotive in 2022.

    Dubbel cijfers en het begint met een 2.

    Dus minimaal 20% is de verwachting.

    meer dan 20%, hangt van een aantal factoren af.

    Factoren volgens mij.

    - corona
    - chip
    - herstel vraag, inhaal slag.

    We zullen zien !

  12. forum rang 8 Wereldbelegger 7 december 2021 13:51
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 13:24:

    Zeg het maar… wist ik het maar ;-)

    Wat weegt zwaarder jezelf onderscheiden met een uniek eigen infotainment of kiezen voor de praktische/goedkope oplossing.
    Maar dat is nou net de crux.
    Het scheelt nogal of Stellantis mogelijk(!) klant wordt van TT IndiGO platform of niet.
    Doorredenerend
    Als Stellantis dit bedenkt en zoveel geld wil steken in een eigen platform, hoeveel andere autobedrijven gaan dat ook misschien doen?
  13. ASML_Belegger 7 december 2021 14:09
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 7 december 2021 12:48:

    All development by Mobile Drive will be co-owned by Stellantis and Foxconn. The Netherlands-based joint venture will operate as an automotive supplier, competitively bidding to supply software solutions and related hardware for Stellantis and other interested automakers.
    www.stellantis.com/en/news/press-rele...

    De puzzel was compleet als Foxconn ook een van de partners zou zijn geweest voor IndiGO...... nu ga ik twijfelen wat de plannen van Stellantis zijn tov IndiGO..... ze zullen nog wel een tijdje aan TT maps en navigatie gebonden zijn.
    Dat dashboard ziet er wel verdacht veel uit als dat van Indigo...
    Waarom het wiel opnieuw uitvinden, maar waarom komt TomTom niet naar buiten met nieuws dat zij het softwareplatform leveren?
  14. SimonCA 7 december 2021 14:13
    quote:

    tatje schreef op 7 december 2021 13:49:

    Waarom zwijgt Tom Tom ?

    Dirty, geloof ik niet.

    Dus
    JDM 10%
    institutions 23%
    Pontjes 5%
    werknemers 10%
    fam vrienden 10%
    Banken 5%
    Wij 1%

    Tatje, do you think that “wij” we are only good for 1% of the stocks of TomTom. I try to make a calculation I can't imagine if looking at the popularity of the forum. Correct me if I am wrong but that 1% is 1.3 million stocks.
  15. forum rang 6 pwijsneus 7 december 2021 14:22
    quote:

    SimonCA schreef op 7 december 2021 14:13:

    [...]

    Tatje, do you think that “wij” we are only good for 1% of the stocks of TomTom. I try to make a calculation I can't imagine if looking at the popularity of the forum. Correct me if I am wrong but that 1% is 1.3 million stocks.
    Er is ook een zichtbare shortpositie van minimaal 1,93% in het aandeel.
    shortsell.nl/short/TomTom

    corporate.tomtom.com/investors/shareh...

    Dat zijn minimaal 2,5 mln stukken die uitgeleend zijn.

    De free float is 51,2%.
    AFM meldingen kun je hier zien; www.afm.nl/nl-nl/professionals/regist...

    Heb mijn twijfels of de morningstar data actueel en accuraat is. De genoemde 1% van Tatje is wel heel erg weinig...
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 30 31 32 33 34 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links