Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,700 19 apr 2024 17:35
  • -0,280 (-4,68%) Dagrange 5,700 - 5,925
  • 569.243 Gem. (3M) 307,3K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 december 2021 10:24
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 3 december 2021 10:16:

    [...]

    Dank voor het heldere antwoord.
    Heeft nog steeds een groot marketing gehalte. ((-;
    "Dit vraagt om 1 software platform over álle modellen heen. Lees IndiGO."

    In mijn eigen woorden wordt het dan: IndiGO software platform is een standaard dingetje in iedere auto.
    Net zoals een snelheidsmeter dat is.
    Daar zijn ook meerdere fabrikanten van......

    Een snelheidsmeter is een fysiek ding en niet schaalbaar. Tenzij het in je software zit, dan is het wel schaalbaar.

    Dus again, maar dan anders geformuleerd. De tijd is voorbij dat tomtom of HERE of wie dan ook per model moeten meedingen als leverancier en vervolgens de Tier1 maatwerk moet doen om het in dat specifieke model werkend te krijgen.

    De toekomst is één software platform over alle modellen heen met ook eenzelfde gebruiksgemak en toepassingen. Minder maatwerk, meer standaardisatie, meer schaalbaarheid.
  2. forum rang 6 pwijsneus 3 december 2021 10:33
    quote:

    *JustMe* schreef op 3 december 2021 10:24:

    [...]

    Een snelheidsmeter is een fysiek ding en niet schaalbaar. Tenzij het in je software zit, dan is het wel schaalbaar.

    Dus again, maar dan anders geformuleerd. De tijd is voorbij dat tomtom of HERE of wie dan ook per model moeten meedingen als leverancier en vervolgens de Tier1 maatwerk moet doen om het in dat specifieke model werkend te krijgen.

    De toekomst is één software platform over alle modellen heen met ook eenzelfde gebruiksgemak en toepassingen. Minder maatwerk, meer standaardisatie, meer schaalbaarheid.
    FF serieus, hoeveel honderden euro's worden er betaald voor TomTom's schaalbare snelheidsmeter per auto?

    Dit is toch centenwerk?
  3. forum rang 7 sniklaas 3 december 2021 10:33
    quote:

    Benjamin G. schreef op 3 december 2021 10:01:

    Wie neemt daarin welke (veiligheids)risico's?
    juist Benjamin, wie staat garant voor de schade wanneer de geïntegreerde techniek een steekje laat vallen…

    Een reden te meer voor TOMTOM om onderdak te zoeken bij een wereldspeler…

    Als zelfstandige leverancier kan TOMTOM dit veiligheid risico niet dragen en ik verwacht tevens dat er geen enkele OEM is die haar hebben en houden in de waagschaal legt bij een dergelijke situatie…
  4. forum rang 6 tatje 3 december 2021 10:37
    Blijft Tom Tom zijn lijn trouw.

    Dan hebben we IndiGo gehad en is het nu wachten op Q4 2021 en FY 2021 in februari 2022.

    Tom Tom zal zwijgen en degenen die wel iets zouden kunnen zeggen, is het zwijgen opgelegd.

    Ik verwacht dus dec en jan niets, misschien wat spielerei :-)

    Komt me eigenlijk niet slecht uit.

    Alles gebeurt onder de radar of is het lidar :-)

    Ik ga er wel vanuit, dat een oem dadelijk met IndiGo gaat werken.

    Vandaar de summiere presentatie.

    Anders hadden ze het onder de radar gehouden.

    Prettig weekend :-)

    Harold noemt partners
    Harold rijdt in een Fiat van Stellantis.
    Harold roept diverse malen Alexa van Amazon aan.

    Maar geen aandacht aan schenken :-)
  5. [verwijderd] 3 december 2021 10:39
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 december 2021 10:06:

    [...]

    TomTom sinds 27 mei 2005: 7,77 EUR -19,22 (-71,16%)
    (dividend kan ik nergens terug vinden op internet)

    Garmin sinds 8 december 2000 134,03 USD +124,47 (1.301,99%)
    (het dividend van circa 2,5% per KWARTAAL NIET meegerekend)

    Waarom kijk jij naar de (wan)prestaties van een aandeel in het verleden? Dat is toch volkomen irrelevantt bij beleggen, het gaat toch om de toekomstverwachting en de vooruitzichten?
  6. forum rang 8 closer 3 december 2021 10:44
    quote:

    SimonCA schreef op 3 december 2021 09:28:

    the presentation it was simple, kind of amateurish for something you worked on for years. If you look at the clip without sound it looked like a safety gadget commercial for senior citizens. If it wasn't the CEO I doubt if he got the role ;=))
    No doubt, TomTom could have made a shiny video of some nerdy youngsters driving a Tesla clone in the Bay Area. Instead, they picked an old guy driving a small European car along old Amsterdam canals, fumbling with his non-native speech.

    Agree this was done on purpose?
  7. [verwijderd] 3 december 2021 10:53
    quote:

    pwijsneus schreef op 3 december 2021 10:33:

    [...]

    FF serieus, hoeveel honderden euro's worden er betaald voor TomTom's schaalbare snelheidsmeter per auto?

    Dit is toch centenwerk?
    Volgens mij begreep je totaal mijn punt niet. Ik kwam niet met het onderwerp snelheidsmeters laat staan dat tomtom iets zou verdienen aan snelheidsmeters.

    Wat ik bedoel is dat de auto een smartphone op wielen wordt. Dus je moet niet alleen de content kunnen updaten maar ook het OS kunnen updaten en de applicaties kunnen updaten en het lijkt weinig zinvol om het interactie ontwerp per model of per auto te laten verschillen.

    Kijk eens hoe minimaal het verschil in dashboard is tussen een tesla model 3, model S, model Y. De een heeft het scherm horizontaal en de ander verticaal maar dat is het dan ook wel. Software is over alle modellen heen gelijk.
  8. Benjamin G. 3 december 2021 10:54
    quote:

    sniklaas schreef op 3 december 2021 10:33:

    [...]juist Benjamin, wie staat garant voor de schade wanneer de geïntegreerde techniek een steekje laat vallen…

    Een reden te meer voor TOMTOM om onderdak te zoeken bij een wereldspeler…

    Als zelfstandige leverancier kan TOMTOM dit veiligheid risico niet dragen en ik verwacht tevens dat er geen enkele OEM is die haar hebben en houden in de waagschaal legt bij een dergelijke situatie…
    Inderdaad. Onderdeel van mijn post. Ik voorzie ook nog een ander probleem en dat zijn de voorinvesteringen om real estate te bemachtigen in de auto.

    Nu is de indruk dat er één betalende klant is van de cockpit. Als ik het goed begrijp is is dat niet zo. De revenuen moeten behaald worden via de abbonementen die de gebruiker van de auto heeft. Dit wordt een complex systeem van wie wat aan wie moet gaan verrekenen.

    Kortom ik vraag me af welke investeringen TomTom zelf nog moet doen om Indigo in de auto te krijgen. Dat stopt blijkbaar niet bij een gereed product.

    Als bovenstaande redeneerlijn klopt dan moet er haast wel backing zijn van een big tech player zoals Microsoft. Wellicht klopt bovenstaande niet en dan is dit allemaal speculatief.

    Hoe dan ook denk ik dat het verstandig is voorlopig maar op scenario Wies te leunen: tussen de 12,50 en 17,50 bij overname.

  9. forum rang 6 NewKidInTown 3 december 2021 11:01
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 3 december 2021 10:39:

    Waarom kijk jij naar de (wan)prestaties van een aandeel in het verleden? Dat is toch volkomen irrelevantt bij beleggen, het gaat toch om de toekomstverwachting en de vooruitzichten?
    Haha, heel misschien heb je een puntje, ik ga er eens over nadenken. Ik ga echter uit van een hoog ironiegehalte in dit bericht van jou.
    Er bestaat een beleggingsstrategie: zo rond de jaarwisseling, buy the last years loosers and sell the winners of last year. Daar was je dan bij TT niet veel mee opgeschoten.
    Ook bij winners zoals Garmin of ASML niet, buy and hold.
    Bij tt lijkt me de beste strategie: koop na een flinke daling, verkoop na een flinke stijging. Moet je wel het gevoel en geluk hebben dat je niet veel te vroeg koopt en verkoopt. Niettemin valt er dan wat geld te verdienen, is je timing gelukkig en kies je hefboomprodukten zoals de turbo erop, dan kan het toch nog wedijveren met ECHTE beleggingsprodukten zoals aandelen van degelijke bedrijven met goede track-records.
  10. [verwijderd] 3 december 2021 11:04
    quote:

    Benjamin G. schreef op 3 december 2021 10:54:

    [...]

    Nu is de indruk dat er één betalende klant is van de cockpit. Als ik het goed begrijp is is dat niet zo. De revenuen moeten behaald worden via de abbonementen die de gebruiker van de auto heeft. Dit wordt een complex systeem van wie wat aan wie moet gaan verrekenen.

    Hoe kom je daar op? De autofabrikant krijgt kant en klare tools van tomtom om haar auto cockpit te ontwerpen en betaalt daar gewoon een licentie fee voor.

    Vervolgens als de auto op de weg is kunnen app developers daar aan verdienen en het verschilt per app ontwikkelaar hoe hun verdienmodel is. Spotify wil in die auto zitten om zoveel mogelijk beluisterd te worden en heeft haar eigen verdienmodel. En zo zijn er vele anderen.

    Er zit ook een video partij tussen en dat is ook te begrijpen. Een EV bij een snellaadpunt is in 35-45 minuten vol. Precies genoeg tijd voor 1 aflevering uit een netflix serie. Ik ben dan ook voornemens om een patent aan te vragen van geintegreerde popcorn machines in het dashboard die voor de verwarming gebruikmaakt van de warmtepomp.

    Waar het allermeest in te verdienen schijnt te zijn is auto onderhoud. Dus dat de autodealer op afstand kan zien wanneer jouw achterlicht stuk is of andere zaken niet werken en direct een afspraak maakt voor herstel.
  11. [verwijderd] 3 december 2021 11:14
    Beste moment om je eerste IndiGO deal aan te kondigen en mensen naar jouw demonstratie te krijgen

    www.tomtom.com/events/trade-show/ces-...

    CES 2022
    INNOVATIONS FOR A MOVING WORLD
    CES 2022

    The world’s biggest consumer electronics event is back in full force! We’re excited to reconnect with the industry face-to-face at CES 2022. Get ready for three action-packed days of thought-provoking presentations, tech demos, networking, and knowledge-sharing sessions.

    Join us at the biggest tech event!
    For CES 2022, TomTom has secured an exclusive meeting space on Level 3 of the West Hall at the Las Vegas Convention Center. Join us in a relaxed atmosphere, where you can meet with TomTom experts one-on-one, enjoy refreshments, and discover our latest innovations in the automotive and enterprise spaces.

    Joining us at the event will be TomTom’s senior management team as well as our colleagues from across the globe. Let’s have a chat about the latest and the greatest in the world of location and navigation tech.
  12. forum rang 6 MD2018 3 december 2021 11:16
    quote:

    *JustMe* schreef op 3 december 2021 11:14:

    Beste moment om je eerste IndiGO deal aan te kondigen en mensen naar jouw demonstratie te krijgen

    www.tomtom.com/events/trade-show/ces-...

    CES 2022
    INNOVATIONS FOR A MOVING WORLD
    CES 2022

    The world’s biggest consumer electronics event is back in full force! We’re excited to reconnect with the industry face-to-face at CES 2022. Get ready for three action-packed days of thought-provoking presentations, tech demos, networking, and knowledge-sharing sessions.

    Join us at the biggest tech event!
    For CES 2022, TomTom has secured an exclusive meeting space on Level 3 of the West Hall at the Las Vegas Convention Center. Join us in a relaxed atmosphere, where you can meet with TomTom experts one-on-one, enjoy refreshments, and discover our latest innovations in the automotive and enterprise spaces.

    Joining us at the event will be TomTom’s senior management team as well as our colleagues from across the globe. Let’s have a chat about the latest and the greatest in the world of location and navigation tech.
    Prima om nog een maandje te wachten maar waarom zou je dit niet eerder doen en dan juist op de CES laten zien dat er al interesse/ deals zijn gesloten! Staat veel krachtiger toch? Is ook een veel makkelijker pitch verhaal.... Ik ga liever in iets waar al grote klanten voor zijn dan iets wat nog nergens gebruikt is/ wordt...

  13. forum rang 6 NewKidInTown 3 december 2021 11:47
    quote:

    NewKidInTown schreef op 3 december 2021 08:54:

    ....By the way, tussen 7,50 en 7,70 pak ik er nog een paar op, zal toch wel lukken voor het weekend ?
    Inmiddels ONDER de 7,70 gedoken, blijkt maar weer eens, heel vaak worden de somberste scenario's gerealiseerd.
    Ik houd me nog even in, wel vaker te snel toegeslagen. Maar eens kijken of ook de 7,50 nog wordt bereikt vandaag. In ieder geval zijn de dromen van positivo's weer niet waargemaakt, las ik vanmorgen nog openen op of boven de 8,00. Tja, zou m'n limburgse "vriend" zeggen.
  14. forum rang 6 tatje 3 december 2021 12:05
    Er gebeurt veel tussen hemel en aarde, wat wij niet weten.

    Als je IndiGo meer dan 2,5 jaar onder de radar kunt houden, kun je alles onder de radar houden.

    www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ba...

    We weten het nog Libor.

    Rabo kreeg een boete van 774 miljoen euro.

    Niks de bak in !

    70 miljoen aan schikking.
    Afkopen strafvervolging.

    joop.bnnvara.nl/nieuws/rabobank-ontlo...

    Misschien kan ik ook iets verdienen.

    Roep al de hele morgen Alexa auto poetsen.

    Ziet er nog steeds uit als een varken.

    Tja.

    Van zeker 80% hebben we geen weet.

  15. forum rang 8 Wereldbelegger 3 december 2021 12:28
    Nog even gekeken naar de twee analisten die WEL gereageerd hebben op de launch van IndiGO, zoals daartoe werd opgeroepen op dit forum, omdat 'hun plicht is' klanten cq potentials "goed te informeren".

    Deze analisten hebben aan hun plicht voldaan en ik heb niet de indruk dat beiden onder de indruk geraakt zijn van het koersstijgingspotentieel wat de introductie van IndiGO zou moeten realiseren.

    Sterker nog; de koers is vandaag al weer terug in de koersdoel regionen.

    ING Analyst Date Target Price Recommendation
    Marc Hesselink 01-Dec-21 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 14-Oct-21 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 13-Oct-21 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 31-Aug-21 € 7.50 Hold
    Marc Hesselink 15-Jul-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 12-Jul-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 15-Apr-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 14-Apr-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 13-Apr-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 05-Feb-21 € 9.00 Hold
    Marc Hesselink 04-Feb-21 € 10.00 Buy
    Marc Hesselink 02-Feb-21 € 10.00 Buy

    Kempen Analyst Date Target Price Recommendation
    Nigel van Putten 01-Dec-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 01-Dec-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 14-Oct-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 06-Aug-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 14-Jun-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 7-May-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 14-Apr-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 05-Feb-21 € 7.50 Neutral
    Nigel van Putten 04-Feb-21 € 7.00 Neutral
  16. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 3 december 2021 12:38
    Huidige koersverloop Stinkt enorm!
    Zoveel positieve ontwikkeling en met hoog volume hoger en iedrre keer weer opzichtig ( met laag volume) terug duwen!

    Ik hoop dat dr AFM en VEB ook regelmatig mee lezen en eindelijk eens actie ondernemen!

    Dit kan en klopt echt niet!!

    TT strong buy!!!
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 17 18 19 20 21 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links