Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 15:05
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 288.045 Gem. (3M) 317,5K

Tom Tom december 2021

3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 175 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 2 december 2021 19:04
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 2 december 2021 17:57:

    [...]

    In 2020, het gloriejaar voor tech, zakte TomTom enorm, hetgeen door u werd verklaard doordat TomTom eigenlijk geen techbedrijf is/was. Nu opeens wel omdat dat goed uitkomt. Is dat niet ietwat opportunistisch?

    TomTom zakt na élke stijging, omdat bepaalde lieden geen baat hebben bij een hoge koers. Lieden met invloed en een lage belastingmoraal.
    Hier moet ik je gelijk in heven, begint meerdere op te vallen!!
    Hopelijk morgen weer met hoog volume herstel.
  2. [verwijderd] 2 december 2021 19:20
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 december 2021 18:27:

    [...]

    Het klopt inderdaad dat TomTom geen profijt heeft gehad van lockdowns en dergelijke zoals laptop en tablet verkopers en software bedrijven als Zoom en ook online entertainment / video bedrijven wel geprofiteerd hebben. Dat is evident en behoeft geen verdere toelichting. Wat vandaag gebeurd lijkt te zijn is dat partijen in de markt met een heel dikke vinger op een rode knop hebben gedrukt bij alles wat met tech te maken heeft en ondanks bovenstaande viel TomTom ook in dat rijtje. Een daling van 5-7% van ASMI en ASML dat is echt behoorlijk fors, dat zijn geen kleine bedrijfjes met kleine market caps.

    Hoe kan dat verschil komen? Ik denk verschillende soorten beleggers. De tech stijging die TT miste kwam van long beleggers. Terwijl de daling nu op relatief lage volumes maar met gestage stapjes en over alle aandelen in een sector heen - ongeacht de uitzonderingen - meer lijkt op het handelen van ander soort partijen. Short sellers of algoritmen.

    Heb het niet gelezen, maar mijn neef wél en belde me dat u weer recht aan het praten bent wat krom is. TT zit gewoon al 14 jaar in een dalende trend, heeft nooit iets gepresteerd voor de reguliere aandeelhouders, draait telkens verlies (vorig jaar 257 miljoen euro), meldt 25% omzetkrimp, draait aandeelhouders een rad voor de ogen met valse beloftes over aandeelhouderswaarde creëren en heeft een incapabel vastgeroest management dat zichzelf beloont voor deze wanprestaties.

    Het enige dat glashelder is bij de verantwoordelijken van dit verliesgevende krimpbedrijfje is dat een lage koers geen enkel probleem vormt. Zolang er maar cash is voor hun bonussen en optiepremies..
  3. forum rang 4 dachthetniet 2 december 2021 19:23
    Heel simpel… de positivo’s worden wederom gelogenstraft. Er is niets nodig om de koers weer door het putje te laten gaan. En het herhalen van de gouden vergezichten en verschillende uitingsvormen doet niets dan het negeren van de realiteit dat de koers van tomtom heel makkelijk te manipuleren is met het huidige management. Justme gaf laatst een mooi lijstje van waar de in zijn ogen negatievelingen zich steeds mee bezighouden. Wel nu zijn wederom een flink aantal van die punten waarheid geworden. Ik denk dan ook dat de negatieven eigenlijk de realisten zijn.
    Er is maar 1 oplossing voor de huidige stand van zaken. Het vertrekken van het management door een overname. Nu is het net Rutte die gaat verkondigen dat ze een andere bestuursstijl gaan hanteren. Gelooft ook geen hond.
  4. [verwijderd] 2 december 2021 19:51


    Inmiddels weten we dat gisteren bij een 8% stijging Marshall Wace 170.000 aandelen TT short ging, 17% van het dagvolume. Waarschijnlijk om ‘erger’ te voorkomen en dat tomtom de headlines haalt. Behalve hen was er niemand aan de laat zijde.

    Ik vond vandaag de daling in de ochtend natuurlijk en ook logisch (met de indexen mee) en einde middag toen het volume laag was onnatuurlijk ogen; met weinig stukken en weinig handel een koers steeds iets terug duwen. Plus een laatste duwtje in de eindveiling. We zullen morgen wel zien of zij dat ook waren.

    Niet dat we iets opschieten met deze kennis. Behalve dat het niet particulieren of long beleggers zijn die er ineens geen vertrouwen meer in hebben maar gewoon een hedgefund die het positieve sentiment even komt drukken.

    Bezorgd over hedgefunds ben ik niet, bij TT hebben we ze vaker zien komen en gaan en meestal met verlies. Op een gegeven moment moeten ze ook weer terugkopen
  5. forum rang 4 H. Berkhof 2 december 2021 20:11
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 2 december 2021 18:05:

    Aangezien de bubbels me goed smaken wil ik mijn half glas vol filosofie graag delen.
    De koers staat 22 spie hoger dan 'the day before the launch' (7,51)

    Daar word je als diehard TT belegger en believer in het TT management toch stil van!

    Als diehard TT belegger en believer in het TT management wordt je hier toch zeker niet stil van maar kijk je uit uit naar de dag van morgen.

    Deze zal alleen maar voorspoed geven.
    Let op mijn woorden.
  6. [verwijderd] 2 december 2021 21:09
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 december 2021 19:51:

    Inmiddels weten we dat gisteren bij een 8% stijging Marshall Wace 170.000 aandelen TT short ging, 17% van het dagvolume. Waarschijnlijk om ‘erger’ te voorkomen en dat tomtom de headlines haalt. Behalve hen was er niemand aan de laat zijde.

    Ik vond vandaag de daling in de ochtend natuurlijk en ook logisch (met de indexen mee) en einde middag toen het volume laag was onnatuurlijk ogen; met weinig stukken en weinig handel een koers steeds iets terug duwen. Plus een laatste duwtje in de eindveiling. We zullen morgen wel zien of zij dat ook waren.

    Niet dat we iets opschieten met deze kennis. Behalve dat het niet particulieren of long beleggers zijn die er ineens geen vertrouwen meer in hebben maar gewoon een hedgefund die het positieve sentiment even komt drukken.

    Bezorgd over hedgefunds ben ik niet, bij TT hebben we ze vaker zien komen en gaan en meestal met verlies. Op een gegeven moment moeten ze ook weer terugkopen
    Je doet een aanname die waarschijnlijk onjuist is.
    Je neemt aan dat MW gisteren van 0.6 naar 0.73% short is gegaan; dat is wat wij te zien krijgen. Echter kan MW gisteren voorbeurs al op 0.69% short gestaan hebben. Er wordt nl alleen een melding zichtbaar als door een shortende partij een grens van 0.5; 0.6; 0.7 etc wordt overschreden.
    Alles wat daar tussen gebeurt ziet de particuliere belegger niets van. We weten dus dat MW gisteren minimaal 0.04% geshort heeft, een dikke 50.000 aandelen dus en maximaal 170.000.

    Ik ga er vanuit dat MW (vrijwel) dagelijks handelt (koers stuurt) in de aandelen waarin ze long dan wel short zitten.
  7. forum rang 7 Dutchy Ron 2 december 2021 21:22
    wij hebben geen enkele invloed op de koers, dat zal iedereen met mij eens zijn. Het aandeel kan op iedere koers worden gezet weten we allemaal uit ervaring. Daar.hebben we mee om leren gaan verwacht ik. Timing is en blijft lastig en aan het eind vd dag alleen je gelijk halen als je voorspelling goed was en niet reageren als je er volkomen naast zit is het makkelijkste wat er is. Dat is een soort zelfbevrediging.

    Er zal vast een goede reden zijn om In het verleden te blijven hangen en te blijven herhalen dat TT een krimpbedrijfje is, ik zie ‘m niet in elk geval.
    Get over it denk ik dan. Heb ook niet de illusie dat dat de reden was van de daling vandaag.

    Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen ….. US doet het lekker en mijn aankopen WYNN (+8%) en LVS (+4%) die ik gisteren deelde ook. Zojuist WeJo aangeschaft voor GAK 4,75 en een kort ritje van 10%.
  8. [verwijderd] 2 december 2021 21:23
    Het trieste is, dat die hedgefondsen bij TT niet alleen maar zitten op een koersverlaging, zoals ze bij reguliere, grote ondernemingen zouden zitten, maar dat ze hier gewoon de koers bepalen. Met 50.000 of 100.000 stukken zet je TT neer waar je maar wilt. Nieuws of niet, je stuurt gewoon naar beneden en het gebeurt.

    En in Nederland, waar alles overgereguleerd is, is de AFM niet eens in staat om dat te ontdekken. Een paar parameters tegen de dagelijkse aan- en verkooporders aan en elke lulhannes bij de AFM kan om 17:40 een lijstje krijgen met bijzonderheden van die dag. En, omdat dat vaak een heel beperkt lijstje zou zijn, zou TT er dan zo uit moeten rollen. Onderzoekje doen, regeltjes aanpassen (niet meer shorten op ASCX-fondsen) en klaar ben je. Maar nee, we laten het liever maar een beetje rotten.
  9. forum rang 7 Dutchy Ron 2 december 2021 21:25
    MANCHESTER, England & NEW YORK--(BUSINESS WIRE)--Wejo, Inc. (NASDAQ: WEJO), a global leader in connected vehicle data, announced today that it will host a business update call on Tuesday, December 14, 2021.

    Wejo invites all interested parties to participate in the call, its first since the completion of its recent public listing. On the call, CEO Richard Barlow and CFO John Maxwell will discuss key elements of the company’s business strategy, KPIs used to evaluate operating performance, and third-quarter financial results.
  10. [verwijderd] 2 december 2021 21:44
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 2 december 2021 21:22:

    wij hebben geen enkele invloed op de koers, dat zal iedereen met mij eens zijn. Het aandeel kan op iedere koers worden gezet weten we allemaal uit ervaring. Daar.hebben we mee om leren gaan verwacht ik. Timing is en blijft lastig en aan het eind vd dag alleen je gelijk halen als je voorspelling goed was en niet reageren als je er volkomen naast zit is het makkelijkste wat er is. Dat is een soort zelfbevrediging.

    Er zal vast een goede reden zijn om In het verleden te blijven hangen en te blijven herhalen dat TT een krimpbedrijfje is, ik zie ‘m niet in elk geval.
    Get over it denk ik dan. Heb ook niet de illusie dat dat de reden was van de daling vandaag.

    Morgen nieuwe ronde nieuwe kansen ….. US doet het lekker en mijn aankopen WYNN (+8%) en LVS (+4%) die ik gisteren deelde ook. Zojuist WeJo aangeschaft voor GAK 4,75 en een kort ritje van 10%.
    Was te verwachten dat nabeurs ook Nasdaq naar groen zou draaien. Wel vreemd in relatie tot die afstraffing van tech eerder vandaag.
  11. forum rang 7 sniklaas 2 december 2021 22:31
    quote:

    *JustMe* schreef op 2 december 2021 21:44:

    [...]

    Was te verwachten dat nabeurs ook Nasdaq naar groen zou draaien. Wel vreemd in relatie tot die afstraffing van tech eerder vandaag.
    was voorbeurs al een gegeven dat de beurs breed in het rood zou openen en TECH kreeg een gevoelig zetje van oa het bericht van afgelopen nacht dat de wereld in werd geslingerd dat bij APPLE de vraag terugvalt…

    @TOM2 is weliswaar een bedrijf actief in TECH maar daar houdt de vergelijking ook mee op, het aandeel reageert al heel veel jaren in niets op TECH was dat wel het geval stond er nu €30+ op de borden…

    Gisteren flink gestegen en bij een negatieve beurs is niet veel nodig om een illiquide aandeel flink te laten dippen en daar zijn altijd partijen die gretig gebruik maken van deze situaties en al helemaal na die stijging van gisteren…

    Wen er maar vast aan, de volatiliteit keert terug en hopelijk met meer volume, een prima ontwikkeling zolang de tendens 3 stappen vooruit 2 achteruit erin blijft…

    TOMTOM is aan zet nu om aan te tonen dat de gedane investeringen in oa IndiGo in klinkende deals wordt terugverdiend, is daar de komende tijd niets te melden is het gedaan met de euforie…
  12. forum rang 6 groene appel 3 december 2021 07:29
    Mooi stuk van 10 uur geleden dus het nieuwtje begint te landen, voor het gemak vertaald maar ook de orginele link erbij. Mooie conclusie op het eind:

    menafn.com/1103295489/Will-TomTom-Red...

    Zal TomTom de ervaring in het voertuig herdefiniëren met zijn nieuwe aanbod?

    (MENAFN- Frost & Sullivan) Zal TomTom de ervaring in voertuigen herdefiniëren met zijn nieuwe aanbod?

    Het open IndiGO digital cockpit software development platform legt de lat hoger voor geïntegreerde en meeslepende gebruikerservaringen in het voertuig.

    Wanneer consumenten verwachten dat hun auto's functioneren als een verlengstuk van hun digitale levensstijl en gepersonaliseerde diensten in voertuigen naar voren komen als een kritische onderscheidende factor, blijven autofabrikanten worstelen met het waarmaken van dergelijke verwachtingen. De ontwikkeling van software in de auto-industrie is doorgaans tijdrovend en arbeidsintensief, vooral wanneer men rekening houdt met eenmalige software-engineeringkosten en time-to-market.

    En hoewel er ongetwijfeld aanzienlijke vooruitgang is geboekt in de ruimte, hebben de huidige digitale cockpitsoftwareplatforms nog steeds last van bepaalde beperkingen, wat resulteert in minder dan optimale gebruikers- en merkervaringen. De onlangs aangekondigde lancering van een open digital cockpit softwareontwikkelingsplatform - TomTom's IndiGO - wordt geadverteerd als een primeur in de branche, het maakt verbeterde gebruikerservaringen en merkwaarde mogelijk, minimaliseert de kosten en risico's die gepaard gaan met dergelijke softwareontwikkelingsondernemingen en versnelt de time-to-market.

    Een set bouwstenen

    Op het meest fundamentele niveau is IndiGO ontworpen om een reeks bouwstenen te bieden ter ondersteuning van een geïntegreerde, intuïtieve en meeslepende digitale cockpitervaring.

    Dus hoe werkt het? Het platform integreert verschillende displays in de cockpit van het voertuig op één geïntegreerd scherm, met een gemeenschappelijke gebruikersinterface waarmee klanten eenvoudig toegang hebben tot autofuncties (van verschillende apps en services tot temperatuurinstellingen in het voertuig) vanaf het dashboard.

    Het slimme ontwerp maakt gebruik van een modulaire aanpak, waardoor het direct klaar is voor gebruik, gemakkelijk configureerbaar, snel schaalbaar en zeer aanpasbaar.

    Het platform combineert een reeks applicaties, application programming interface (API's) en platformservices als een naadloos met elkaar verweven geheel. Het toepassingsspectrum varieert bijvoorbeeld van navigatie en oproepen en berichten tot mediadiensten en spraak; API's hebben betrekking op VPA-API's (Virtual Payment Address) en Messaging API's tot API's en instellingen van systeemgebruikersinterfaces; platformservices omvatten ondersteuning voor analyses, software en bijbehorende apps.

    Een uitgebreide app store met toegang tot een breed scala aan werk- en entertainment-apps - mogelijk gemaakt door het brede scala aan gespecialiseerde partners van TomTom - zal sterk resoneren met bestuurders en passagiers.

    Technologiegedreven personalisatie in het voertuig is een competitieve noodzaak geworden. Met IndiGO hebben gebruikers toegang tot aangepaste apps en services in het voertuig op basis van hun voorkeur dankzij spraak- en aanraakactiveringsmogelijkheden en synchronisatie met het mobiele apparaat van de bestuurder.

    Een van de andere kenmerken van IndiGO zijn de flexibiliteit en configureerbaarheid waarmee autofabrikanten hun eigen merkgebruikersinterface kunnen bouwen en het platform kunnen aanpassen aan hun veranderende behoeften. Nieuwe apps en diensten kunnen eenvoudig worden toegevoegd omdat het platform draait op het veelgebruikte Android Automotive Operating System (AOOS). Updates en uitbreidingen van services en apps kunnen snel en gemakkelijk over-the-air worden gedaan.

    Ondertussen kunnen hoge niveaus van configureerbaarheid en flexibiliteit voor gebruikers veel dingen betekenen, van de grootte en oriëntatie van het scherm tot de mogelijkheid om hun digitale ervaring in het voertuig te bedienen en te bezitten.

    Frost & Sullivan Perspectief

    TomTom heeft de lat hoger gelegd met IndiGO. Afgezien van de vele opmerkelijke voordelen, is een van de hoogtepunten voor Frost & Sullivan de integratie van het platform met TomTom's geavanceerde Navigation for Automotive and Electric Vehicle (EV) -technologiesuite. Hoewel dit zowel verbrandingsmotoren (ICE) als EV-gebruikers toegang geeft tot snelle, up-to-date informatie over routing en kaarten, biedt het voor EV-gebruikers ook die broodnodige grondstof - nauwkeurige bereikinformatie.

    We zijn ook onder de indruk van de integratie van IndiGO met voertuigsensoren die het mogelijk maken om informatie te verstrekken met betrekking tot geavanceerde rijhulpsystemen (ADAS). Voor EV's omvatten de bijbehorende voordelen de beoordeling van schattingen van het bereik en de voorconditionering van de batterij.

    En tot slot, volledige cijfers van ons voor het schaalbaarheidsquotiënt van IndiGO. Het platform is ontworpen voor eenvoudige implementatie in verschillende regio's, verschillende voertuigcategorieën en verschillende automerken.


    Plan uw Growth Pipeline Dialog™ met het Frost & Sullivan-team om een strategie te vormen en te reageren op groeimogelijkheden: .

    Sathyanarayana Kabirdas
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 3 december 2021 08:14
    MapMyIndia IPO

    The digital mapping company, headquartered in Delhi, MapMyIndia, develops mapping technology used by some of the world's largest companies.

    MapMyIndia has received approval (as of the last week of November) from the country's financial authority to go public. The Company is perhaps the highest-profile Company on this list, with business relationships with US tech giants Apple (NASDAQ: AAPL), Amazon (NASDAQ: AMZN) and Uber Technologies (NYSE: UBER), among others.

    MapMyIndia is seeking a valuation of US $825 million when it IPOs, which it could do before the end of the year. The Company has expressed that the funds will, in part, be used to lift its marketing, helping it compete with the likes of Google (NASDAQ: GOOGL) and Dutch-based TomTom (AMS: TOM2).
  14. forum rang 6 NewKidInTown 3 december 2021 08:18
    quote:

    Ikkenietweten schreef op 2 december 2021 19:59:

    @JustMe.

    Het is juist dat ze moeten terugkopen.
    Ik voorzie dat dat morgen al gebeurd.
    Ik weet niet of de stukken al voor/bij de opening boven de € 8,00 noteren.

    Let op! Hand bij de (koop)knop.
    Wat maakt het uit, waarop geopend wordt ? Beleggen is lange termijn. Tenzij je meer (day)trader bent. Beside that, verwacht ik een opening van hoogstens een paar centjes hoger, 7,75 something.
3.494 Posts
Pagina: «« 1 ... 15 16 17 18 19 ... 175 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links