Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 24,420 18 apr 2024 11:18
  • +0,260 (+1,08%) Dagrange 23,840 - 24,460
  • 40.949 Gem. (3M) 244,6K

Vierde kwartaal. Op naar een positief einde van 2021?

1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 55 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. wesmail 1 december 2021 16:10
    Bedrijven met enorme schulden, geen winsten, onbekwame managers, 0,0% aan communicatie, bewezen trackrecords aan foute beslissingen en beloftes dat het binnenkort los gaat .....
    Een ideale voedingsbodem voor shorters. Ach die moeten ook een boterham verdienen.

    Ik typ hier vast de te verwachten reactie van de kenners op dit forum:

    "Ik heb net een snelle blik geworpen op uw recente opmerkingen over de hele linie en ik moet zeggen dat we geluk hebben dat we hier een handelaar met uw inzicht en karakter hebben om onze investeringsbeslissingen te begeleiden".
  2. kpt Raketstart 1 december 2021 16:30
    Machines en gebouwen kun je waarderen. Kennis, patenten en vakmensen kun je niet helemaal naar beurswaarde vertalen. De kennis en patenten van nú kunnen morgen bergen met geld waard zijn. Of juist helemaal niets meer, maar die aspecten kun je nu eenmaal niet 1 op 1 in een beurswaarde verwerken. Voor VW kan AMG daarom wel eens van grotere waarde zijn dan de huidige beurswaarde, of juist helemaal niet als het niet in hun straatje past. Als de beurswaarde exact overeenkwam met de werkelijke waarde van het bedrijf zou er weinig/geen koersverloop zijn.
  3. gerrit graaier 1 december 2021 17:06
    En wat is de werkelijke waarde? Wat is iets waard? Een aandeel AMG ca 25 eur, want daar worden ze voor verhandeld. Als ik denk dat ze minder waard zijn dan doe ik ze weg, als niet dan houd ik ze of doe ik er goed aan bij te kopen. Wie bepaald de waarde? Vreemd begrip, die 'werkelijke waarde'. Bestaat die eigenlijk wel? Bedoelt raketstart hier niet de intrinsieke waarde?

    Uiteindelijk is de waarde van een bedrijf de verdisconteerde verwachte opbrengstenstroom in de toekomst. Daarover kun je van mening verschillen maar dat is in elk geval één definitie.
    Om die verwachtingen draait het nu juist. De ene verwacht niets, de ander veel, weer een ander blijft tegen beter weten in zitten.
    Zo gezegd is de beurswaarde van Tesla absurd te noemen. Die van AMG achten velen op dit forum aan de lage kant. Wordt of is AMG echt de belangrijke speler in de electrificatie? Of wordt AMG, mede door de geringe omvang in relatie tot de komende investeringsprogramma's, die genoemd zijn, volledig weggevaagd of voorbij gestreefd door anderen?
    Hoop doet leven.
  4. forum rang 4 HaBe 1 december 2021 17:35
    quote:

    gerrit graaier schreef op 1 december 2021 17:06:

    En wat is de werkelijke waarde? Wat is iets waard? Een aandeel AMG ca 25 eur, want daar worden ze voor verhandeld. Als ik denk dat ze minder waard zijn dan doe ik ze weg, als niet dan houd ik ze of doe ik er goed aan bij te kopen. Wie bepaald de waarde? Vreemd begrip, die 'werkelijke waarde'. Bestaat die eigenlijk wel? Bedoelt raketstart hier niet de intrinsieke waarde?

    Uiteindelijk is de waarde van een bedrijf de verdisconteerde verwachte opbrengstenstroom in de toekomst. Daarover kun je van mening verschillen maar dat is in elk geval één definitie.
    Om die verwachtingen draait het nu juist. De ene verwacht niets, de ander veel, weer een ander blijft tegen beter weten in zitten.
    Zo gezegd is de beurswaarde van Tesla absurd te noemen. Die van AMG achten velen op dit forum aan de lage kant. Wordt of is AMG echt de belangrijke speler in de electrificatie? Of wordt AMG, mede door de geringe omvang in relatie tot de komende investeringsprogramma's, die genoemd zijn, volledig weggevaagd of voorbij gestreefd door anderen?
    Hoop doet leven.
    Goed geschreven, maar nou ben ik helemaal nieuwsgierig hoe jij de toekomst inschat?
  5. forum rang 7 ff_relativeren 1 december 2021 21:28

    Laat ik de theorie van @ gerrit graaier aanvullen met een weetje. AMG Advanced Metallurgical Group wil in de (nabije) toekomst de Lithium activiteiten apart op de beurs zetten. Die IPO moet ongeveer € 1,1 miljard opbrengen (en mogelijk zelfs € 1,3 miljard).

    Die € 1,1 miljard is ruim het dubbele van wat AMG nu waard is op de beurs. Dat rechtvaardigt een toekomstverwachting voor een beurskoers van € 52,- tot € 55,-. Het zou nog interessanter worden als de (Ferro)Vanadium activiteiten samen met de Lithium activiteiten in 1 IPO zouden worden geplaatst.

    De directie, en met hen alle aandeelhouders, zouden een enorme klapper maken op de beurs. De enige relevante vraag is volgens mij, hoe lang de directie haar aandeelhouders wil laten wachten. Ik persoonlijk vind dat we al lang genoeg gewacht hebben. Breng het nieuws maar met pakjesavond op 5 december a.s.. Of als verrassing onder de Kerstboom. Mag ook nog.

    De decembermaand is al aangebroken. En de eindejaars feestdagen komen snel dichterbij. Oh directie waarop wacht gij nog ?
  6. forum rang 7 ff_relativeren 1 december 2021 23:08
    Eindelijk een beurspraatje vanuit PR. amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... . Nu nog de dingen die er echt toe doen ;

    - Hoe verhoudt de nieuwe rente op de herfinanciering zich tot de vorige lening ?
    - Is de nieuwe rente een vast bedrag over de hele periode , of is de rente flexibel en marktafhankelijk ?
  7. forum rang 7 ff_relativeren 1 december 2021 23:32
    Sorry dat was geen waardige opmerking. Voor de mensen die in de mijn werken, en voor hun gezinnen, betekent het heel letterlijk alles dat zij in 1 van de veiligste mijnen ter wereld werken. Met die boodschap had ik mijn posting hierboven moeten beginnen.

    Soms ontbeert het menselijke stukje wel eens op een forum waar het over de koude cijfers en de pegels gaat. Dat had ik even moeten beseffen.
  8. forum rang 7 Hopper58 2 december 2021 06:41
    quote:

    ff_relativeren schreef op 1 december 2021 23:32:

    Sorry dat was geen waardige opmerking. Voor de mensen die in de mijn werken, en voor hun gezinnen, betekent het heel letterlijk alles dat zij in 1 van de veiligste mijnen ter wereld werken. Met die boodschap had ik mijn posting hierboven moeten beginnen.

    Soms ontbeert het menselijke stukje wel eens op een forum waar het over de koude cijfers en de pegels gaat. Dat had ik even moeten beseffen.
    Deze post siert je ff relativeren. Chapeau.
  9. wesmail 2 december 2021 10:33
    Het aantal posts op dit forum staat in geen verhouding tot de nieuwtjes die het AMG bestuur heeft.

    Wel leuk om al die theorieën en proefballonnen te lezen van al die zelfbenoemde experts, het leest weg als een boekje uit de bouquetserie. Lekker dromen over een betere toekomst, dat je rijk bent en een witte prins je komt redden.
    AMG bestuurders zijn ook jaren aan het dromen, raad van commissarissen laat zich al jaren in slaap wiegen maar hun bankrekeningen lopen elke maand vol. Van aandeelhouderswaarde creëren komt al jaren niets terecht. Heinz kan beter solliciteren naar een baan bij de Efteling, is hij meer op zijn plaats. Als Holle Bolle Gijs.

    Pas op mensen, er zijn veel betere boeken om te lezen dan het AMG-sprookjesboek maar je boekenlijst mag je wat mij betreft zelf samenstellen hoor.
  10. forum rang 10 DeZwarteRidder 2 december 2021 20:06
    quote:

    kpt Raketstart schreef op 1 december 2021 11:15:

    Citaat Reuters:

    'Volkswagen, which plans to submit its next five-year investment plan to the supervisory board on Dec. 9, is pursuing a mix of strategies, which might even include becoming a shareholder in a mining firm.'

    Kort: VW investeert komende jaren $30-34 miljard in batterijproductie en is van plan zelf voor grondstoffen te zorgen.
    In europa is er ook nog Daimler, BMW, Tesla, Stellantis. Electrificatie komt later ook wel bij Airbus, Scania, DAF
    Het wordt druk in de markt.

    www.reuters.com/markets/commodities/v...
    Op lithium-gebied is AMG slechts een klein muisje, dus een samenwerking met een 'tijger' is niet waarschijnlijk.

    Bovendien heeft AMG nog steeds niks te bieden wat een autofabriek zou willen hebben.
    Het feit dat AMG geen geld heeft voor lithiumfabrieken in Duitsland en in Brazilië is eigenlijk zeer gunstig, want daardoor is AMG wel gedwongen om de lithiumtak te verzelfstandigen.
  11. Gerard M. 3 december 2021 14:46
    quote:

    Profitmaker schreef op 3 december 2021 11:44:

    ziet u die beurskoers. om te gilluhhh :-)

    Kent u het liedje: en AMGeeee doet niet meer meeeeeehh lalaaa

    Geld wat verdiend wordt uitgekeerd aan buitensporig salaris CEO. Schandelijk. Aandeelhouders staan al zeer lang in de kou
    Ik heb gewoon een kacheltje hoor..

    Alles onder de 30 kopen.
  12. gerrit graaier 3 december 2021 15:28
    @gerard m: onder de 30 is op dit moment alles te koop.
    Wat een giller. Hoe zat het ook al weer?
    Waarom verkoopt heinz niet alles voor40 eur?
    Binnenkort staan we op 50.
    De werkelijke waarde is veel hoger.
    Kijk ze allemaal maar na, allemaal ooitlangs gekomen. De werkelijkheid staat op de borden op beursplein 5, wat een drama
  13. gerrit graaier 3 december 2021 15:29
    quote:

    HaBe schreef op 3 december 2021 15:27:

    Dit krijg je als je je aandeelhouders niet serieus neemt. Visie > omzetten in daden > resultaten. En communicatie van de voorgang. Het is te stil.
    Welke voortgang? Als er iets is om trots op te zijn, zal dat echt wel gemeld worden.
1.088 Posts
Pagina: «« 1 ... 36 37 38 39 40 ... 55 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links