Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Volkswagen loses poll position for the second time this century, as Stellantis outperforms 30.11.2021: Stellantis registered more units than Volkswagen Group in October The European car market decreased in size due to the ongoing semiconductor shortage EVs achieve a new record for monthly market sharewww.automobilsport.com/cars-tuning--37 ,231854,Volkswagen-loses-poll-position-for-the-second-time-this-century-as-Stellantis-outperforms,news.htm
UConnect5 is al een voorbeeld van IndiGO denk ik……
TomTom introduceert op Android Automotive gebaseerd softwareplatform voor auto's TomTom heeft IndiGO gepresenteerd, een softwareplatform voor auto's dat met infotainmentschermen en digitale instrumentenclusters overweg kan. Het platform is op Android Automotive gebaseerd en laat autofabrikanten goedkoper software integreren in hun auto's. IndiGO is een softwareplatform dat op alle schermen binnen een auto werkt en hierbij een uniforme interface laat zien, en fungeert als het besturingssysteem van een auto. Het platform werkt samen met functies van de auto, zoals de airco, gps en mobiele-netwerkantennes. De software kan ook overweg met fysieke knoppen van een auto, bijvoorbeeld om de temperatuur te regelen of het volume van de muziek aan te passen. Het platform werkt met Android Automotive Operating System, kortweg AAOS, en wordt aan fabrikanten geleverd inclusief toegang tot de broncode van IndiGO, en met sdk's en api's. Het idee is dat IndiGO werkt als de basissoftware van een auto, die een fabrikant eigen vormgeving en apps kan geven. Fabrikanten kunnen er bijvoorbeeld voor kiezen om TomToms temperatuurkeuzemenu te gebruiken, of een eigen menu te ontwikkelen. TomTom denkt dat fabrikanten met IndiGO geld en tijd kunnen besparen, doordat ze zelf niet meer de bassisoftware voor een auto hoeven te ontwikkelen. Niet alleen autofabrikanten zelf kunnen software voor IndiGo ontwikkelen; ook externe bedrijven kunnen hier apps voor maken die door de klant gebruikt kunnen worden. In onderstaande video laat het bedrijf zien hoe Amazon Alexa en een muziekstreamingdienst met IndiGO en functies van een auto werken. Alexa werkt bijvoorbeeld met de ingebouwde microfoons van een auto en de muziekapp werkt met de stuurknoppen en speakers. IndiGO herkent een bestuurder aan de hand van zijn of haar smartphone en kan zo een profiel inladen, inclusief contactpersonen en afspeellijsten. Ook kan de auto op basis van de agenda van een bestuurder een navigatieroute voorstellen. Het bedrijf zegt daarnaast met IndiGO rekening te hebben gehouden met elektrische auto's; zo moet het voor bestuurders makkelijk worden om laadpunten te kunnen bekijken bij een bestemming. Daarnaast kan de software de accu voorbereiden op het laden om zo sneller opladen mogelijk te maken, waarmee TomTom vermoedelijk doelt op het zorgen voor de juiste temperatuur van de accu. IndiGO is nu klaar voor klanten. Het is niet duidelijk of TomTom al klanten voor IndiGO heeft en wanneer de eerste auto's met de software geleverd gaan worden.tweakers.net/nieuws/190154/tomtom-int...
Sanjay Ravi - GM Microsoft Automotive Great to see @TomTom's progress in automotive solutions and its newest IndiGO offering. TomTom has chosen to offer @Microsoft #Azure as their underlying cloud platform to provide connected vehicle services. www.globenewswire.com/news-release/20... #MicrosoftAutomotive
Volgens het artikel op tweakers wordt indiGo geleverd inclusief toegang tot de broncode. Android Automotive is open source, dus iedereen heeft toegang tot die broncode. Dit is een hele goede zaak en neemt alle vragen weg met betrekking tot privacy, security ed. En coderen kunnen ze wel bij TomTom. Hun software wint regelmatig awards voor de prachtige (ja echt waar) broncode. Ik zelf ben software ontwikkelaar en kan ook wel emotioneel worden als ik mooie code zie.
Dutchy Ron schreef op 30 november 2021 19:27 :
UConnect5 is al een voorbeeld van IndiGO denk ik……
UConnect is gebouwd door XEVO die mis is ook als partner….. maar Faurecia wordt gelukkig wel genoemd. Stellantis heeft 39% (46-7) belang in Faurecia
Toeval of niet maar er staat een artikel op Bloomberg 3 uur geleden VW CEO Open to Third Parties Taking Stakes in Software Unit Kan ‘m er alleen niet afhalen en lezen
HebbesVW CEO Open to Third Parties Taking Stakes in Software Unit Bloomberg) -- Volkswagen AG is open to external partners taking stakes in the manufacturer’s new software division as traditional automakers fight to catch up with Tesla Inc. on digital features. Europe’s biggest carmaker could “in principle” offer equity stakes in its software unit called Cariad, Chief Executive Officer Herbert Diess said Tuesday in a video published on VW’s intranet and seen by Bloomberg News. While the company isn’t currently in concrete discussions on equity ties, VW is in talks with major suppliers like Continental AG or Robert Bosch GmbH to cooperate on software, Diess said. VW’s Cariad, set up as an agile, standalone business to pool the carmaker’s sprawling software efforts, has had a number of setbacks to get off the ground. After electrification, gaining speed on developing software architectures to offer digital and automated-driving features carmakers can charge extra for is fast becoming the next battleground. Deep rivalries, differing timelines and antitrust regulation concerns have so far made tie-ups between automakers a rarity, even as the industry has identified opportunities to save on costs and time Read more at: www.bloombergquint.com/business/vw-ce...
Betere timing kan niet….. TT loopt dat gat dicht met Bosch !!!!
www.bloomberg.com/news/articles/2021-... Volkswagen AG is open to external partners taking stakes in the manufacturer’s new software division as traditional automakers fight to catch up with Tesla Inc. on digital features. Europe’s biggest carmaker could “in principle” offer equity stakes in its software unit called Cariad, Chief Executive Officer Herbert Diess said Tuesday in a video published on VW’s intranet and seen by Bloomberg News. While the company isn’t currently in concrete discussions on equity ties, VW is in talks with major suppliers like Continental AG or Robert Bosch GmbH to cooperate on software, Diess said. VW’s Cariad, set up as an agile, standalone business to pool the carmaker’s sprawling software efforts, has had a number of setbacks to get off the ground. After electrification, gaining speed on developing software architectures to offer digital and automated-driving features carmakers can charge extra for is fast becoming the next battleground. Deep rivalries, differing timelines and antitrust regulation concerns have so far made tie-ups between automakers a rarity, even as the industry has identified opportunities to save on costs and time.
Volkswagen Group is ready to team up with peers and technology companies to boost the scale, speed and savings on software development as companies including Tesla and Intel have left the biggest automakers behind. VW is "always open" to working with third parties on software and is exploring options regularly, CEO Herbert Diess said in a statement to Bloomberg News. The automaker doubled planned digitization spending to $31 billion as part of a five-year plan last year that is coming up for its annual review next month.
Ik voel een VW/Cariad deal aankomen……
mmm nice dutchy ron, tom2 can wel een steek van 250mio nemen met als tegen prestatie een indigo deal met vw, toch?
Dutchy Ron schreef op 30 november 2021 20:21 :
Ik voel een VW/Cariad deal aankomen……
Ik ook. VW heeft een OS dat een mix is van Android (voor applicaties) en Microsoft Azure (voor cloud, cloud computing, dataverkeer, etc). Daar past Indigo perfect op. En TT zal echt wel hebben gekeken hoe ze zo dicht mogelijk aansluiten bij prospects. Als VW voor TomTom kiest dan accepteren ze dat hun dochter HERE minder winst (meer verlies) maakt. Maar ze zijn nog maar 15% aandeelhouder, dus kost hen slechts 1/7 deel daarvan. Daar komt bij dat Indigo "tot 80% besparing software ontwikkelkosten" met zich meebrengt en ook een snellere ontwikkeltijd (van jaren naar maanden) en infotainment maakt een belangrijk deel uit van de koop-intentie van de autokoper. Ik denk toch dat het 15% HERE eigenaarschap dan ineens een stuk minder zwaar begint te tellen als het switchen naar TT ook impact gaat krijgen op merkvoorkeur. De VW ID3, ID4, Skoda Enyaq en andere EV's hebben volop recensies over top auto qua hardware en ruk qua software. Zie op YouTube bijvoorbeeld Autogefuhl (een autoriteit) Verder denk ik aan Honda en Hyundai www.iex.nl/Forum/Topic/1386476/TomTom... Zowel in Japan bij Honda en Hyundai in Korea heeft TT een vacature om te helpen bij implementaties en Honda heeft Android als OS al omarmd. You will be based in Japan with a focus on the Honda Motor Company: * Manage the entire TomTom product lifecycle for the Honda Motor Company from product vision & roadmap to implementation and launch; You will be based in South Korea with a focus on the Hyundai/Kia automotive group and global supply chain (Tier 1) partners (Hyundai Mobis and LG Electronics). * Manage the entire TomTom product lifecycle for our Korean automotive customers from product vision & roadmap to implementation and launch; IndiGO biedt de OEMs wel de lusten van Android (grote developer community, veel tools beschikbaar om apps te maken) zonder de lasten (privacy, data deling). Gewoon slim.
Gijsie schreef op 30 november 2021 20:07 :
Volgens het artikel op tweakers wordt indiGo geleverd inclusief toegang tot de broncode. Android Automotive is open source, dus iedereen heeft toegang tot die broncode. Dit is een hele goede zaak en neemt alle vragen weg met betrekking tot privacy, security ed.
En coderen kunnen ze wel bij TomTom. Hun software wint regelmatig awards voor de prachtige (ja echt waar) broncode. Ik zelf ben software ontwikkelaar en kan ook wel emotioneel worden als ik mooie code zie.
Ik wil niet weten wat er gebeurt als je een mooie vrouw ziet
Dutchy Ron schreef op 30 november 2021 20:16 :
Betere timing kan niet….. TT loopt dat gat dicht met Bosch !!!!
En Bosch wil ASAP uit HERE stappen. Rarara
Voor wie op linkedin zit zoek eens op.” Cariad TomTom” en check het arbeidsverleden maar eens van een paar van die medewerkers….. veel hebben voorheen bij TT gewerkt en zitten nu bij Cariad. Dat kan positief zijn of juist niet…… de tijd zal het uitwijzen.
visje schreef op 30 november 2021 21:01 :
mmm nice dutchy ron, tom2 can wel een steek van 250mio nemen met als tegen prestatie een indigo deal met vw, toch?
Taco T. mag van mij die 350 miljoen cash einde jaar overmaken naar VW in ruil voor een deal die 10 miljoen voertuigen per jaar met TomTom uitrust en een 10% stake in CARIAD. Dat gaat dan wel betekenen dat TT 10% moet gaan meebetalen aan de kosten binnen CARIAD. :-(
Diess‘ Pläne sehen vor, dass bis 2030 etwa 40 Millionen Fahrzeugen mit der Cariad-Software ausgerüstet werden sollen. Damit will man zum einen dem Hauptkonkurrenten im Bereich E-Mobilität, Tesla, die Stirn bieten – Elon Musks Unternehmen ist VW sicherlich voraus, was Software angeht. Zuletzt wurde wie berichtet ein neues Geschäftsmodell rund um Fahrassistent-Software eingeführt, das mit einem Monatsabo viel „Recurring Revenue“ verspricht. Zum anderen geht es aber auch darum, Google etwas entgegen zu halten. Der US-Konzern ist seit langem unterwegs, um Software ins Auto zu bringen, und hat dazu etwa Partnerschaften mit Renault/Nissan/Mitsubishi, Volvo, Polestar, Ford und GM geschlossen. Dort soll das Infotainment-System „Android Auto“ zum Einsatz kommen – und da ist es durchaus denkbar, dass darüber auch Zusatz-Software fürs Auto vertrieben wird. Volkswagen denkt aber nicht daran, Teile dieses Geschäfts Google zu überlassen, sondern wird die eigenen Marken VW, Audi, Seat oder Skoda mit einem eigenen Betriebssystem ausstatten. Übrigens wollen auch Daimler und BMW ihre Kunden mit zusätzlichen Software-Funktionen versorgen. VW heeft privacy ook hoog in het vaandel……. Alleen HERE zit VW nu nog in de weg…. Maar daar stapt Diess wel overheen…. Z’n kop ligt toch al op het hakblok….. TT kan hem redden
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)