Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,655 24 apr 2024 13:39
  • +0,135 (+2,45%) Dagrange 5,550 - 5,685
  • 255.952 Gem. (3M) 317,5K

TomTom november 2021

2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 114 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 25 november 2021 20:33
    quote:

    Energy schreef op 25 november 2021 19:44:

    Honda, toyota, kia, hyundai, amerikaanse autobouwer als nieuwe klanten. Dat is een flinke uitbreiding van het marktaandeel.

    Zeker honda is bijzonder. De Amerikaanse markt is voor honda de belangrijkste. Honda had daarom altijd de voorkeur voor Garmin.Tomtom was in Amerika niet zo bekend en populair.

    Dat juist honda de move maakt naar Tomtom geeft mij veel vertrouwen in de kwaliteit en technologische oplossingen die tt kan bieden.

    De navigatie in de Honda's van Garmin waren echt heel slecht.

    Here heeft niet gekozen om de bakens te verzetten naar buiten automotive. Ze hebben de slag verloren in automotive.

    Honda is de allereerste fabrikant die een zelfrijdende level 4 auto op de weg heeft gezet in Japan.

    HERE verliest idd markt want vroeger was TomTom grotendeels Europees en wint nu in USA en rammelt in APAC aan de deur.

    Microsoft ging van Here naar TomTom op basis van kaartdata kwaliteitstests. Gewoon zelf controles gedaan. Dat is de beste sales pitch die je kunt hebben.

    Voor Microsoft was het veel makkelijker geweest bij HERE te blijven. Ze hebben er ruim een jaar over gedaan om in Bing HERE te vervangen met veel exit kosten. Dat ga je niet doen als het niet nodig is.
  2. [verwijderd] 25 november 2021 21:01
    quote:

    *JustMe* schreef op 25 november 2021 20:33:

    [...]

    Honda is de allereerste fabrikant die een zelfrijdende level 4 auto op de weg heeft gezet in Japan.

    HERE verliest idd markt want vroeger was TomTom grotendeels Europees en wint nu in USA en rammelt in APAC aan de deur.

    Microsoft ging van Here naar TomTom op basis van kaartdata kwaliteitstests. Gewoon zelf controles gedaan. Dat is de beste sales pitch die je kunt hebben.

    Voor Microsoft was het veel makkelijker geweest bij HERE te blijven. Ze hebben er ruim een jaar over gedaan om in Bing HERE te vervangen met veel exit kosten. Dat ga je niet doen als het niet nodig is.

    Natuurlijk. Ik denk dat de 100 best verdienende mensen bij Microsoft het veelvoudige verdienen van wat de bedrijfsonderdelen van TomTom waard zijn, om geen berekening te maken van de duizend best verdienende Microsoft managers.

    Allemaal te lui om de stukjes uit de free float op te rapen tussen de 5,94 en 8,48.

    Oh ja, dat is waar ook, vermogende mensen zijn niet geïnteresseerd in geld en beleggen niet. Die laten zo’n kans uit trots liggen.
  3. Energy 25 november 2021 21:10
    Ja en?

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 25 november 2021 21:01:

    [...]

    Natuurlijk. Ik denk dat de 100 best verdienende mensen bij Microsoft het veelvoudige verdienen van wat TomTom waard is, om geen berekening te maken van de duizend best verdienende Microsoft managers.

    Allemaal te lui om de stukjes uit de free float op te rapen tussen de 5,94 en 8,48.

    Oh ja, dat is waar ook, vermogende mensen zijn niet geïnteresseerd in geld en beleggen niet. Die laten zo’n kans uit trots liggen.
  4. Energy 25 november 2021 21:15
    De samenwerking met Zenrin (2017) en denso is strategisch een hele goede stap geweest van tt om bij de Japanse fabrikanten aan tafel te komen.

    Japanners gaan anders dan de Amerikanen voor topkwaliteit. Dat Lexus ook tt gebruikt zegt heel veel.

    quote:

    *JustMe* schreef op 25 november 2021 20:33:

    [...]

    Honda is de allereerste fabrikant die een zelfrijdende level 4 auto op de weg heeft gezet in Japan.

    HERE verliest idd markt want vroeger was TomTom grotendeels Europees en wint nu in USA en rammelt in APAC aan de deur.

    Microsoft ging van Here naar TomTom op basis van kaartdata kwaliteitstests. Gewoon zelf controles gedaan. Dat is de beste sales pitch die je kunt hebben.

    Voor Microsoft was het veel makkelijker geweest bij HERE te blijven. Ze hebben er ruim een jaar over gedaan om in Bing HERE te vervangen met veel exit kosten. Dat ga je niet doen als het niet nodig is.

  5. [verwijderd] 25 november 2021 21:25
    quote:

    Energy schreef op 25 november 2021 21:10:

    Ja en?

    [...]
    Als TomTom 10% waar maakte wat hier door sommigen geroeptoeterd wordt/werd, zou het aandeel echt niet op een beschamende 7,71 staan (€9,79 onder de IPO van 2005).

    In 16 jaar is er alleen maar zinloos geïnvesteerd en geld vrijgemaakt om de mensen te belonen die er verantwoordelijk voor zijn dat het bedrijfje er zo beroerd voor staat. Na de pnd’s heeft TomTom alleen maar wanprestaties geleverd en is de markt niet bereid een fatsoenlijke waardering aan het slecht bestuurde en nog slechter presterende TomTom te geven.

    Als de markt een minimum aan vertrouwen had in HG en zijn afhankelijkheid van MSF had de koers vele malen hoger gestaan. Je hebt maar weinig vermogende investeerders nodig om aandeelhouderswaarde te creëren, maar die hebben betere bestemmingen voor hun geld. Oh jee, vergeet ik wéér dat vermogende mensen niet geïnteresseerd zijn in geld….
  6. [verwijderd] 25 november 2021 22:14
    quote:

    JIBA schreef op 25 november 2021 21:35:

    [...]

    Douwe Egberts, je hebt je punt inmiddels +/- 13.951 keer hier proberen te maken.
    Misschien is het tijd voor een pauze, en een vakantie.

    Zonder internet.

    Niet overdrijven hè? Heeft u overigens een mening over TomTom? Wat beveelt u ons aan op dit beleggersforum?

    FORUMACTIVITEIT
    Aantal posts
    529
    Ontvangen aanbevelingen
    1.123
  7. Energy 25 november 2021 22:34
    Maar wat is je nu eigenlijk je probleem? Is het tt of vind je het moeilijk om met jezelf om te gaan?

    Je schrijft veel en vaak en dat moet je blijven doen als dat goed is voor alles wat er af speelt in je hoofd.

    Af en toe lees ik een post van je en dan haal ik mijn schouders op en denk ik Riet heeft het niet makkelijk in haar leven.

    Als het posten je leven prettiger maakt zou ik zeggen Riet vooral doorgaan.

    Voor mij persoonlijk hoef je niet te posten.

    quote:

    Riet v. Milt schreef op 25 november 2021 21:25:

    [...]

    Als TomTom 10% waar maakte wat hier door sommigen geroeptoeterd wordt/werd, zou het aandeel echt niet op een beschamende 7,71 staan (€9,79 onder de IPO van 2005).

    In 16 jaar is er alleen maar zinloos geïnvesteerd en geld vrijgemaakt om de mensen te belonen die er verantwoordelijk voor zijn dat het bedrijfje er zo beroerd voor staat. Na de pnd’s heeft TomTom alleen maar wanprestaties geleverd en is de markt niet bereid een fatsoenlijke waardering aan het slecht bestuurde en nog slechter presterende TomTom te geven.

    Als de markt een minimum aan vertrouwen had in HG en zijn afhankelijkheid van MSF had de koers vele malen hoger gestaan. Je hebt maar weinig vermogende investeerders nodig om aandeelhouderswaarde te creëren, maar die hebben betere bestemmingen voor hun geld. Oh jee, vergeet ik wéér dat vermogende mensen niet geïnteresseerd zijn in geld….
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 25 november 2021 22:46
    Op LinkedIn is het filmpje van IndoGO nu heel veel gedeeld onder TT personeel ….. het schijnt “super cool” te zijn

    Yes, finally! After almost 3 years of hard work, I can finally share what my team and I have been working on: a fantastic and really innovative way of creating best-in-class in-vehicle experiences.
  9. forum rang 6 leonardus65 25 november 2021 23:19
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 25 november 2021 22:46:

    Op LinkedIn is het filmpje van IndoGO nu heel veel gedeeld onder TT personeel ….. het schijnt “super cool” te zijn

    Yes, finally! After almost 3 years of hard work, I can finally share what my team and I have been working on: a fantastic and really innovative way of creating best-in-class in-vehicle experiences.

    Dat beloofd, wanneer wordt men wakker? Morgen up !
  10. forum rang 4 GLMF 25 november 2021 23:53
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 25 november 2021 07:57:

    [...]

    Fijn dat u mijn bijdragen over dit onderwerp weet te waarderen.
    Ik zal blijven opletten op verder nieuws over het chiptekort en de impact die het heeft op de autoproductie en mogelijk op de Q4/FY 2021 cijfers van TomTom. Mogelijk ook op de Q1 t/m Q4 cijfers in 2022.
    misschien ook bijhouden of er iets vreemds aan de chips hangt?
    www.youtube.com/watch?v=q93KtCPmmlM
  11. forum rang 8 Wereldbelegger 26 november 2021 07:23
    Audi-fabriek Brussel ligt stil wegens uitbraak corona

    De Audi-fabriek in Brussel ligt tot minstens 6 december volledig stil wegens een grotere uitbraak van corona. Dat melden Belgische media op basis van informatie van vakbonden.

    Twaalf werknemers testten maandag positief op corona, waarna de ochtendploeg dinsdag weigerde aan het werk te gaan. De fabrieksdirectie besloot daarop dat de ochtendploeg voor de rest van de week niet meer aan de slag gaat en in quarantaine moet. De middagploeg zou aanvankelijk nog tot het einde van de week zijn dienst blijven draaien. Maar dinsdagmiddag bleek dat de middagploeg niet aan het werk wilde, waardoor de fabriek direct volledig stil viel. Op zijn vroegst op 6 december wordt de productie hervat door de bijna 3.000 werknemers, legt de krant uit.

    Dat betekent dat er door de quarantaine-periode bij Audi Brussels negen productiedagen verloren gaan, aldus De Tijd.

    bron:
    www.automobielmanagement.nl/auto-econ...
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 26 november 2021 08:53
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 25 november 2021 22:46:

    Op LinkedIn is het filmpje van IndoGO nu heel veel gedeeld onder TT personeel ….. het schijnt “super cool” te zijn

    Yes, finally! After almost 3 years of hard work, I can finally share what my team and I have been working on: a fantastic and really innovative way of creating best-in-class in-vehicle experiences.
    Nog eentje dan van een UX recruiter
    I'm excited to see this! Was one of my favourite things to talk about when working with you guys!
  13. forum rang 7 Dutchy Ron 26 november 2021 08:56
    Ik geloof best dat het team dat IndoGO heeft gebouwd heel trots is ...... nu de rest van de wereld nog en een beetje klandizie als het kan

    Als Tesla of Apple een nieuw product aankondigt stijgt de koers in aanloop nar dat event ..... bij TT zie je het omgekeerde lijkt het
  14. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 26 november 2021 08:59
    Ondanks rode opening AEX veroorzaakt door angst Afrikaanse variant corona ( hoe verzinnen ze het weer) moet TomTom met het geweldige nieuwe product wat volgende week wordt bekend gemaakt vandaag groen kunnen eindigen.

    Houd je stukken goed vast en bijkopen voor de knal omhoog!!
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 26 november 2021 09:01
    De markt is geschrokken van zijn eigen enthousiasme vorige week.
    Het ISA wetgevingeffect is zo goed als weg 7,17 – 8,47 – 7,72

    Laten we na vier ‘beter bijkoopmoment’ dagen op rij voor de verandering, wat meer aankopen dan verkopen. In aanloop naar het IndiGO-event op woensdag 30 november.

    Remember:
    TomTom IndiGO is the next evolution after navigation. Changing the way we drive, again. A new in-car experience awaits. Take the connected car experience higher.


    De koers zit volgens een enkele lijntjestrekker in een UP-trend en een steunlijn ligt op 7,57.
    Niets weerhoudt de markt te gaan knallen richting een bluesky koers.

    Slechts 10% onder maandhigh. Moet geen probleem zijn. Daar heeft de markt geen 'grote inkoper' voor nodig.
    25-11-2021 7,72
    19-11-2021 8,47
    verschil 0,75
    in% 9,72%

2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 87 88 89 90 91 ... 114 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links