Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel INPOST AEX:INPST.NL, LU2290522684

  • 15,510 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 15,270 - 15,570
  • 352.537 Gem. (3M) 435,8K

Forum InPost geopend

4.994 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 250 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 groene appel 23 november 2021 12:46
    Het aandeel InPost kreeg afgelopen week stevige klappen, maar wist op de laatste handelsdag van de week nog wat te herstellen.

    Met een koerswinst van 7,4 procent op vrijdag, leverde het aandeel afgelopen week een vijfde aan beurswaarde in.

    InPost zag in het derde kwartaal de resultaten opnieuw fors aantrekken, maar niet zo sterk als verwacht, waardoor de outlook voor heel 2021 neerwaarts werd bijgesteld.

    CEO Rafal Brzoska waarschuwde dat de onzekerheden rond de aanvoerketen en de koopdrang van consumenten een impact hebben op de groei van de e-commercemarkt op korte termijn.

    Door een minder dan verwachte groei in Polen, maar ook in andere markten, in de tweede helft van dit jaar, ziet Inpost zich genoodzaakt om de outlook voor heel het jaar te verlagen. De pakketvolumes worden nu ingeschat op 435 tot 440 miljoen, waar eerder nog werd gerekend op 455 tot 485 miljoen stuks.

    Daarmee denkt InPost op een groepsomzet uit te komen van 3,46 tot 3,56 miljard zloty, een plus van 37 tot 41 procent ten opzichte van 2020. Eerder werd nog gemikt op een omzet van 3,7 tot 3,85 miljard Poolse zloty, ofwel een stijging van 46 tot zelfs 52 procent. De aangepaste EBITDA-marge van InPost zal 42 tot 43 procent bedragen.

    Derde kwartaal

    In het afgelopen kwartaal steeg de omzet met liefst 111 procent ten opzichte van een jaar eerder tot 1,3 miljard Poolse zloty, wat overeenkomt met circa 279 miljoen euro. Op pro-forma basis steeg de omzet met 18 procent.

    De omzet in Polen kwam uit op 802 miljoen zloty en internationaal was dit 473 miljoen. Daarmee steeg de omzet uit de internationale activiteiten dankzij overnames fors. Een jaar eerder droeg de internationale tak nog geen 4 miljoen zloty bij.

    InPost profiteerde van een stijging van de pakketvolumes in Polen in het derde kwartaal met 35 procent tot 98,6 miljoen stuks.

    Het netwerk van pakketkluisjes groeide met 76 procent tot ruim 2,3 miljoen stuks.

    De aangepaste EBITDA trok in het derde kwartaal met 73 procent aan tot 408,7 miljoen zloty, terwijl de bijbehorende marge met 6,9 procentpunt daalde tot 32,1 procent.

    Jefferies besloot na de kwartaalcijfers en de outlookverlaging om het koersdoel voor Inpost met 4 euro te verlagen naar 20,00 euro. Wel herhaalde de zakenbank het koopadvies op InPost.

    De winstgevendheid van Inpost wordt geremd door toegenomen kosten voor de uitbreiding van het netwerk, zo concludeerde analist David Kerstens. De analist verlaagde zijn ramingen voor de winst per aandeel met circa 15 procent op basis van een vertraging in e-commerce, hetgeen wordt verergerd door toegenomen producttekorten en dus hogere investeringen in de uitbreiding van het netwerk.

    Wel blijft Jefferies positief over het aandeel. Inpost blijft marktaandeel winnen in Polen en is het bedrijf in rap tempo aan het opschalen. Ook de operationele leverage is volgens Kerstens sterk. Buiten Polen is Inpost goed gepositioneerd om in te springen op de groeiende acceptatie van pakketkluisjes.

    Recent was er een oproep van een denktank in Londen om 10.000 geautomatiseerde pakketkluizen, zogeheten APM’s, te plaatsen om de luchtkwaliteit en de verkeersdrukte in de stad te verlichten, nu de ‘boom’ aan e-commerce onbeheersbaar dreigt te worden. Die ontwikkeling ondersteunt de strategie van InPost om te groeien door uitbreiding van het netwerk van pakketmachine
  2. forum rang 6 groene appel 23 november 2021 12:49
    quote:

    Dhr. B. Legger schreef op 23 november 2021 12:46:

    Mijn GAK is 12.2. Zit erover te twijfelen om gak te verlagen, maar wacht dit vallende mes nog even af. Ik had hier nooit in moeten stappen denk ik :)
    die 12.20 zie je zeker wel weer terug dit jaar, dus zou niet uitstappen is mijn mening, er zijn hier duidelijk wat bashers bezig om twijfelaars uit te laten stappen puur uit eigen belang, geloof dat jezelf ook wel personen er uit kan filteren. Je ziet hoe snel het omhoog en omlaag kan....
  3. [verwijderd] 23 november 2021 14:32
    quote:

    Dhr. B. Legger schreef op 23 november 2021 12:46:

    Mijn GAK is 12.2. Zit erover te twijfelen om gak te verlagen, maar wacht dit vallende mes nog even af. Ik had hier nooit in moeten stappen denk ik :)
    zo denk ik er ook over, het is geen goed idee overal grafitti walls te plaatsen (om over vandalisme -a la bushokje) maar te zwijgen), beter gewoon bij een supermarkt service balie gewoon bij de medewerker, die staat er toch en is een stuk gezelliger in plaats van een maatschappij vol met koud en kill plaatstaal en een computerstem 'scan uw pasje alstublieft, het deurtje gaat nu open (+ dreutelmuziekje van INPOST)'
  4. forum rang 6 Boeren verstand 23 november 2021 14:35
    quote:

    groene appel schreef op 23 november 2021 12:49:

    [...] die 12.20 zie je zeker wel weer terug dit jaar, dus zou niet uitstappen is mijn mening, er zijn hier duidelijk wat bashers bezig om twijfelaars uit te laten stappen puur uit eigen belang, geloof dat jezelf ook wel personen er uit kan filteren. Je ziet hoe snel het omhoog en omlaag kan....
    Lastig... het kan toch zo zijn dat dit bedrijfsmodel niet blijvend is?
    De feiten zijn
    Ze gingen voor 600.000 euro per kluisje naar de beurs
    Nu nog is elk kluisje 400.000 euro waard. Dat is waanzinnig.

    Maar het kan als de groei jaar op jaar 50, 60% wordt...

    Ik denk dat beleggers daar aan twijfelen....

    Waarom laten mensen in landen als Polen en Frankrijk in kluisjes bezorgen? Omdat het goedkoper en veilger is als je op het platteland woont.
    Waarom willen leveranciers dit? Omdat het goedkoper is om spullen in een kluisje te stoppen, dan naar dat dorpje op het platteland te rijden...

    Maar als idd de Amazons en Bol.com en misschien ook Allegros gratis bezorging thuis aanbieden in de race naar de bodem, dan is de motivatie om voor een kluisje te kiezen steeds kleiner.

    Bovendien is het rete kapitaal intensief. PostNL trekt 450 miljoen uit om kluisjes in NL te installeren.
    In Nederland geloof ik er in igg niet in, wij zijn dichtbevolkt, vaak thuis (deeltijdwerken) en verwend. Dus ook PostNL kan die investering beter niet doen.

    Op basis van te veel onzekere factoren kan ik me best voorstellen dat de koers nog een keer door de helft gaat. En daar helpt een gedachta als "het aandeel is al zoveel gedaald" niks bij.
  5. [verwijderd] 23 november 2021 18:41
    quote:

    Sam B schreef op 23 november 2021 18:22:

    InPost lanceert een ongebruikelijke dienst. Het zal een tweede leven geven aan gebruikte elektronica
    dat ziet er toch niet uit op dat plaatje zo'n muur maar ja in voormalig oostblok zijn ze dat natuurlijk gewend, het straatbeeld straalt ook weinig vrolijks uit verder is mijn pools wat roestig, kun je het vertalen svp. ... een tweede leven aan gebruikte electronica ? wat een non-sense daaruit blijkt dat ze eigenlijk geen idee hebben waarmee ze zo'n poolse muur moeten vullen dunkt mij
  6. [verwijderd] 24 november 2021 10:32
    Nov 24 (Reuters) - InPost SA :

    PARTNERS WITH GREENWAY POLSKA TO BUILD EV CHARGING STATIONS NEAR ITS DISTRIBUTION CENTERS AND PARCEL LOCKERS

    BRIEF-InPost Starts Building EV Charging Stations In Partnership With Greenway Polska
    09:47 24/11/2021

    PROJECT RELATES TO ITS FLEET ELECTRIFICATION PLANS
    Further company coverage: [INPST.AS]

    (Gdansk Newsroom)

    ((gdansk.newsroom@thomsonreuters.com; +48 58 769 66 00;))
  7. Studentenrekening 24 november 2021 12:33
    De eigenaren hebben deze tent naar de beurs gebracht en al het geld in eigen zak gestoken. Ik begrijp nu waarom. Dit bedrijf wordt gewaardeerd alsof het een innovatief techbedrijf is, maar als je de recente ideeen ziet die uit de koker van Inpost komen (electronika recyclen, laadstations, etc.) dan zie je echt een gebrek aan visie en creativiteit bij de leiding.

    Rond 6 euro wel een aantrekkelijke investering voor de lange termijn vanwege first-mover voordeel. Hoewel de postkluisjes bedrijven inmiddels ook als paddenstoelen uit de grond schieten. Hier in het centrum van Amsterdam al van 3 aanbieders via post reklame ontvangen om bij ons in het appartementencomplex postkluisjes te komen plaatsen. Of wij de VVE er even van willen overtuigen om met ze in zee te gaan....
4.994 Posts
Pagina: «« 1 ... 50 51 52 53 54 ... 250 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Pools InPost groeit stevig door

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links