Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Wat een koersen, feestdagen vallen vroeg bij elektrische-autobouwers

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

8 Posts
| Omlaag ↓
  1. Arjan451 18 november 2021 12:52
    Persoonlijk vind ik deze wat erg generaliserend en negatief ingestoken. Waar de e automarkt toch in rap tempo groeit, en het voor velen toch wel duidelijk is dat we in de toekomst een dergelijke auto gaan rijden, zal er ook een markt voor ontstaan. In bijvoorbeeld China wordt de e auto in rap tempo de nieuwe norm, en laten de lokale spelers als NIO, XPeng en Li auto iedere maand enorme yoy groeicijfers zien die momenteel alleen beteugeld worden door het chip tekort.

    Een nieuwe speler die nog geen auto heeft geproduceerd hiermee vergelijken, is voor mij wat bijzonder
  2. [verwijderd] 18 november 2021 13:30
    Voor wie denkt dat het huidige park in 10-15 volledig gelektrificeerd is moeten eerst maar een rekensommetjes maken in hoeverre dit qua randvoorwaarden te realiseren is.
    - over hoeveel kwH moet je kunnen beschikken om alle diesel/benzine/LPG te kunnen vervangen?
    - hoe wil je dit continue kunnen distribueren?
    - met hoeveel meer capaciteit dient het elektriciteitsnetwerk te worden uitgebreid?
    - wat ga je doen met het fossiele wagenpark?
    - in hoeverre wil je de maatschappij afhankelijk maken van 1 soort energiedrager?
    Vragen vragen vragen en ondertussen al je pijlen richten op de 'groene revolutie' in autoland.
  3. Warren B... 18 november 2021 16:18
    quote:

    SimpeleZiel schreef op 18 november 2021 13:30:

    Voor wie denkt dat het huidige park in 10-15 volledig gelektrificeerd is moeten eerst maar een rekensommetjes maken in hoeverre dit qua randvoorwaarden te realiseren is.
    - over hoeveel kwH moet je kunnen beschikken om alle diesel/benzine/LPG te kunnen vervangen?
    - hoe wil je dit continue kunnen distribueren?
    - met hoeveel meer capaciteit dient het elektriciteitsnetwerk te worden uitgebreid?
    - wat ga je doen met het fossiele wagenpark?
    - in hoeverre wil je de maatschappij afhankelijk maken van 1 soort energiedrager?
    Vragen vragen vragen en ondertussen al je pijlen richten op de 'groene revolutie' in autoland.
    Goed verhaal. Hoop dat groene waterstof snel een optie wordt. Als tussenstap zijn hybride auto's een prima alternatief voor minder fossiel.
  4. Mick75 18 november 2021 16:50
    Het frappante is, dat de legacy auto fabrikanten totaal geen EV aanbod hebben.
    Volkswagen NUL, Porsche NUL, Audi NUL, BMW NUL, Mercedes NUL, Hyundai NUL, KIA nope.
    Allemaal hebben ze geen idee hoe ze BEV;s moeten maken.
    Deze oude autofabrikanten hebben ook helemaal geen ervaring met concurentie, dealernetwerken en massaproductie.
    Daar komt bij dat deze oude fabrikanten wel tot 1000 keer duurder zijn gewaardeerd dan die bewezen BEV autofabrikanten uit Azie en de VS.
  5. Warren B... 18 november 2021 17:09
    quote:

    Mick75 schreef op 18 november 2021 16:50:

    Het frappante is, dat de legacy auto fabrikanten totaal geen EV aanbod hebben.
    Volkswagen NUL, Porsche NUL, Audi NUL, BMW NUL, Mercedes NUL, Hyundai NUL, KIA nope.
    Allemaal hebben ze geen idee hoe ze BEV;s moeten maken.
    Deze oude autofabrikanten hebben ook helemaal geen ervaring met concurentie, dealernetwerken en massaproductie.
    Daar komt bij dat deze oude fabrikanten wel tot 1000 keer duurder zijn gewaardeerd dan die bewezen BEV autofabrikanten uit Azie en de VS.
    Ik weet niet wanneer je voor het laatst in een auto showroom bent geweest, maar de meeste hebben reeds een aantal modellen en nog veel meer in de pijplijn. Denk eerlijk gezegd dat door hun kennis, kwaliteit, netwerk en vertrouwen van de koper geen slechte positie hebben..Gehypte merkjes die meer waard zijn dan bijvoorbeeld VW is bizar.
  6. forum rang 5 Bulletje Rozenwater 18 november 2021 17:15
    De markt ziet in Tesla een soort Iphone op wielen. Een ongeremde geldmachine die gewoon duurder wordt verkocht dan de concurrentie dan een ander en daarbij nog allerlei neveninkomsten kan genereren. En dan komen er allemaal baby Teslatjes en dat is leuk. Dat er historisch gezien niet zo veel te verdienen valt aan auto's en dat het de grotere autofabriekanten echt wel gaat lukken EV's te verkopen vergeten we dan maar even.
8 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links