Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 7,275 16 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 7,075 - 7,275
  • 227.592 Gem. (3M) 272,7K

TomTom november 2021

2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 114 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 sniklaas 17 november 2021 10:52
    quote:

    boem! schreef op 17 november 2021 10:10:

    [...]
    Wordt eens wakker zou ik bijna willen zeggen.

    JIj bent aangemonstertd als ketelbinkie op een schip dat een verre reis gaat maken.

    De officieren op het schip hebben besloten de onzekere tocht van duizenden zeemijlen af te leggen teneinde het schip voor het tienvoudige te verkopen indien men de eindstreep haalt.

    Dat men nu het twee cq drievoudige kan vangen heeft hen er niet van weerhouden het ruime sop te kiezen.
    Volgens mij ben jij veruit de grootste slaper onder de aandeelhouders, je (ver)wacht al jarenlang vergeefs op rendement bij @TOM2, nagenoeg je enige positie waar het merendeel van de overige posters volop hebben geprofiteerd van de gouden tijden aan de beurs die volledig aan de neus van @TOM2 voorbij zijn gegaan…

    Slaap rustig verder Martin tot het moment daar is dat het TOMTOM schip wordt (weg)gekaapt…
  2. forum rang 7 Dutchy Ron 17 november 2021 11:06
    TomTom werkt al 3 jaar met what3words….. die vriend is goed geïnformeerd:-)

    TomTom adopts what3words addressing system

    GPS World Staff
    3 years ago
    TomTom and what3words will collaborate to bring what3words addressing to TomTom’s customers globally.

    what3words addressing will roll out to TomTom consumer and automotive customers in the second half of 2018. TomTom made the announcement at TU Automotive Detroit.

    what3words is a simple way to talk about location. The world is divided into a grid of 3 x 3-meter squares, and each square is assigned a unique three-word address. As such, what3words will complement TomTom’s existing maps, allowing people to accurately find any location and share it more quickly, easily and with less ambiguity than any other system.

    The three-word address for TomTom’s head office, for example, can be found at ///pancake.climbing.beaker. The easy-to-use addressing system works well in areas where traditional maps and addressing don’t, including off-road locations and countries without standardized addressing systems such as India and the Middle East, the company said.
  3. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2021 11:08
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 10:51:

    [...]

    Er is in 10 jaar dus 0% waarde gecreeerd. Om heel precies te zijn, het aandeel staat zelfs een procent of 5%-10% lager dan 10 jaar geleden. Dat terwijl de beurzen momenteel aan een ATH noteren. Stel dat het sentiment op de beurzen wat afkoelt, kan het aandeel ook zo weer terug zijn op EUR 6,50. Dan misschien nog een tranentrekkende en doodvermoeiende cijferpresentatie er overheen, en het ligt helemaal voor het oprapen.

    Wel waarde gecreeerd, maar geen koerswaarde. Onderschat niet TT’s vermogen om contrair te bewegen op de beurs. De tech bedrijven die nu op ATH staan hebben geprofiteerd van covid situatie en er kan ook een shift komen naar de partijen die herstellen van

    Dat vermogen om contrair te bewegen is mij niet opgevallen bij TomTom. Het zakt even hard mee bij beurscorrecties, dus verklaar je nader.

    Ben je als beursgenoteerd bedrijf dat geen dividend uitkeert niet verplicht naar je aandeelhouders om waarde te creeren? Waarom waarde creeren als je dat er niet uit laten komen in de vorm van beurswaarde? Is dit puur een belastingtechnische reden voor de founders? Of is er een award voor het meest onaantrekkelijke aandeel wat ze graag willen binnenslepen?

    Het aandeel presteert zwaar ondermaats, en zou bij elk ander beursgenoteerd bedrijf met normale aandeelhoudersstructuur volstrekt onacceptabel zijn.

    Alleen al dat je probeert recht te praten dat het prima mogelijk is om de rollen als bestuursvoorzitter en grootaandeelhouder niet te vermengen, is hilarisch. Dit is praktisch onmogelijk. Het is namelijk dezelfde persoon, en heeft informatie die in beide functies een ander belang kan vertegenwoordigen. Vind je dat integer?

    Maargoed, de founders hebben genoeg nevenfuncties, en ik mag toch aannemen dat de rendementen die gemaakt worden met Rinkelberg een stuk beter zijn als die van TomTom. Dus eigenlijk is het besturen van deze notering een soort hobby, moet ik het zo zien?
  4. [verwijderd] 17 november 2021 11:08
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 17 november 2021 10:45:

    [...]

    de onbekwame CEO Hendricus Goddijn […] er zullen toch ook binnen het bedrijf toch wel mensen genoeg van dit heerschap hebben […]

    Het schijnt dat men binnen TomTom wel tevreden is over de CEO (94%). www.glassdoor.nl/Reviews/TomTom-Revie...

    Die mensen zijn natuurlijk knettergek en moeten in therapie bij Riet van Milt. Deze therapie bestaat uit een sapkuur van twee weken (alleen grapefruit en andere zuren) en een presentatie over hoe goed Riet zelf is als CEO.

  5. [verwijderd] 17 november 2021 11:13
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 november 2021 11:08:

    [...]

    Ben je als beursgenoteerd bedrijf dat geen dividend uitkeert niet verplicht naar je aandeelhouders om waarde te creeren? Waarom waarde creeren als je dat er niet uit laten komen in de vorm van beurswaarde? Is dit puur een belastingtechnische reden voor de founders? Of is er een award voor het meest onaantrekkelijke aandeel wat ze graag willen binnenslepen?
    Het creëren van waarde in een bedrijf en koerswaarde hoeven niet parallel in de tijd te lopen maar moeten wel naar elkaar toegroeien.

    Tien jaar geleden vertelde iemand me dat ik in Microsoft moest beleggen vanwege cloud dat voor herhaalinkomsten zou zorgen. Het was toen geen sexy aandeel (Apple wel) en Inmiddels weten we wel beter met de bijdrage van Azure.

  6. forum rang 7 Dutchy Ron 17 november 2021 11:14

    EVNow
    Well-Known Member
    Sep 6, 2009
    11,293
    31,789
    Seattle, WA
    Today at 1:01 AM
    New
    Add bookmark
    #45
    I found an interesting area near me. Its an area that is quite different in Google and OSM and TomTom (and even Bing is slightly different from TomTom).

    There are some new neighborhoods coming up there - and the main road has a number of new roundabouts. OSM & TomTom/Bing show no roundabouts but Google shows a couple. There are multiple roads near by with differences between OSM and TomTom. From the drive today it was clear Tesla was using TomTom map - but will make a few more runs to make sure I can definitely say whether OSM, TomTom or Bing is used.

    Left - OSM Cycle, Center Google, Right TomTom.

    teslamotorsclub.com/tmc/threads/fd-be...
  7. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2021 11:27
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 11:13:

    [...]

    Het creëren van waarde in een bedrijf en koerswaarde hoeven niet parallel in de tijd te lopen maar moeten wel naar elkaar toegroeien.

    Tien jaar geleden vertelde iemand me dat ik in Microsoft moest beleggen vanwege cloud dat voor herhaalinkomsten zou zorgen. Het was toen geen sexy aandeel (Apple wel) en Inmiddels weten we wel beter met de bijdrage van Azure.

    Het is geen detail dat Microsoft hun beloftes en verwachtingen nakomt, dat maakt je een betrouwbare belegging. Bij TomTom zie je dat de verwachtingen vaker niet dan wel worden gehaald. Ook was TomTom 10 jaar geleden nog enthousiast over een taxi app, scooternavigatie, sport gadgets.

    Nu zie je dat ADAS verplicht wordt in elke auto, EV verkopen rijzen de pan uit, echter, zien we TomTom hiervan profiteren; nee.

    Ten opzichte van coronajaar 2020 groeit TomTom nauwelijk, en is te lui om er wat aan te doen. Dus zijn de personen in charge bij TomTom wel in staat om waarde te creeren, is misschien een terechte overpeinzing als ik je wijs op het track-record van dit fonds.

    Als belegger moet je toch ergens vanuit gaan, en dit fonds staat al een paar decennia genoteerd. Dus TT met Microsoft vergelijken, ik hoop dat ze vandaag bij Morgan Stanley een overtuigender verhaal hebben. TomTom is gewoon niet betrouwbaar gebleken in het halen van verwachtingen, of omzetten van beloftes in business.

    Zou overigens helemaal in het plaatje passen als Morgen Stanley morgen na het verhaal te hebben aangehoord een sell-advies de wereld inslingerd. Zie overigens dat Morgan dit fonds helemaal niet meer volgt. corporate.tomtom.com/investors/financ...

    Morgen overigens 2 webinars;
    www.tomtom.com/events/webinar/last-mi...
    Erstes RTI Automotive Forum am 18. November 2021
    pressnetwork.de/erstes-rti-automotive...
    – Taco Olthoff, Product Management, TomTom IndiGO
  8. forum rang 7 Dutchy Ron 17 november 2021 11:44
    Blij om deel te nemen aan de paneldiscussie op RTI's Automotive Forum aanstaande donderdag 18th over de "Het pad naar de #software gedefinieerde #vehicle ". IndiGO is in het leven geroepen om autofabrikanten te helpen bij deze transformatie. Meer daarover tijdens onze lancering op 30 november: lnkd.in/eQmSQnCg
  9. [verwijderd] 17 november 2021 11:47
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 17 november 2021 11:44:

    Blij om deel te nemen aan de paneldiscussie op RTI's Automotive Forum aanstaande donderdag 18th over de "Het pad naar de #software gedefinieerde #vehicle ". IndiGO is in het leven geroepen om autofabrikanten te helpen bij deze transformatie. Meer daarover tijdens onze lancering op 30 november: lnkd.in/eQmSQnCg
    Wie zegt dit? Link gaat naar TT
  10. [verwijderd] 17 november 2021 11:51
    quote:

    pwijsneus schreef op 17 november 2021 11:27:

    [...]

    Ten opzichte van coronajaar 2020 groeit TomTom nauwelijk, en is te lui om er wat aan te doen.
    Deze dingt wel mee naar onzin quote van het jaar. Covid en chips zijn gewoon een gegeven en je kunt niet aan het gras trekken om het te laten groeien. Bovendien kunnen jij en ik helemaal niet exact zien wat TT doet op bijv R&D gebied, laat staan dat we dat ‘lui’ kunnen noemen.
  11. [verwijderd] 17 november 2021 11:57
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 11:51:

    [...]

    Deze dingt wel mee naar onzin quote van het jaar. Covid en chips zijn gewoon een gegeven en je kunt niet aan het gras trekken om het te laten groeien. Bovendien kunnen jij en ik helemaal niet exact zien wat TT doet op bijv R&D gebied, laat staan dat we dat ‘lui’ kunnen noemen.
    Als groei op dit moment nog uit R&D moet komen breekt mijn klomp.

    Wat je kunt beoordelen is hoe men de markt benadert, hoeveel lawaai ze maken om te verkopen of om vraag te creeren. Van dat alles niets.
    Ik stem ook voor lui

    Als je daaraan toevoegt dat een deel van de 94% die HG een goede dir vindt het krijgen van ijsjes bij warm weer benoemd als belangrijk, nou dan heb je het niveau goed te pakken!
  12. forum rang 7 Dutchy Ron 17 november 2021 12:02
    Het rommelt bij VW en Cariad en ze halen de planning niet met hun nieuwe EV platform en architectuur

    Auch der Aufbau der Softwareeinheit Cariad geht nicht voran; nicht einmal eine vor etwa einem Jahr angekündigte Rahmenvereinbarung für die Zusammenarbeit mit den Marken gebe es, berichten Beteiligte.

    Der Porsche Macan und der Audi Q6 e-tron, beide elektrisch, sollten ursprünglich 2022 auf den Markt kommen. Inzwischen ist selbst der Start 2023 gefährdet. Einer der Gründe: Diess forciere stattdessen die Arbeit an der Softwarearchitektur 2.0 für das als autonomiefähig angekündigte Zukunftsmodell Trinity, stöhnen die Softwareleute. Es wird viel gegeneinander gearbeitet, wenig miteinander.

    Diess' Kritiker im Management sehen einen neuen Beleg für einen alten Vorwurf: Der Konzernchef stoße vieles an, aber führe wenig erfolgreich zu Ende.

    Selbst das frisch beschlossene neue Werk für den Trinity hat der Stimmung kaum geholfen. Außerhalb der alten Wolfsburger Backsteinmauern, aber in der Region. Logistisch ohne die Einschränkungen des Werksgeländes; die Chance, die Tesla-Fabrik in Grünheide zu übertrumpfen, die Diess schon vor deren Produktionsbeginn zum Vorbild erkoren hat. Der Konzernchef hätte die Gegenoffensive gemeinsam mit Cavallo ankündigen und zelebrieren können. Das Einzige, was er sich abrang, war eine Linkedin-Botschaft. Hängen blieb vor allem der herablassend wirkende Gruß an den Markenchef: "Sehr überzeugende Pläne, Ralf Brandstätter. Geht doch!"

    Man vertraut sich nicht mehr in der Volkswagen AG des Herbert Diess. Wie also soll der Vermittlungsausschuss bis zum 9. Dezember eine Lösung für den Fall Diess liefern? Eines der üblichen Kompromisspakete werde nicht ausreichen; die Gespräche bis Mitte November hätten keine Annäherung ergeben, heißt es aus den Verhandlungsdelegationen. Klassenkampf in Wolfsburg!

    Die Arbeitnehmerseite steht. Gegen Diess. Die Kapitalseite steht für ihn. Noch.

    Die Porsches und Piëchs, mit 53 Prozent Stimmanteil in der Hauptversammlung weiter der mächtigste Faktor im Konzern, rückten nicht von Diess ab, berichten Beteiligte. Ihr Hauptargument: Die Finanzmärkte setzten auf Diess' Elektrostrategie, sie w

    www.manager-magazin.de/unternehmen/au...
  13. [verwijderd] 17 november 2021 12:03
    quote:

    Knife Catcher schreef op 17 november 2021 11:57:

    [...]
    Als groei op dit moment nog uit R&D moet komen breekt mijn klomp.

    Wat je kunt beoordelen is hoe men de markt benadert, hoeveel lawaai ze maken om te verkopen of om vraag te creeren.
    TT is geen consumenten bedrijf dus de vraag is of je uberhaupt snel zou merken hoeveel lawaai TT maakt in bijvoorbeeld het winnen van automotive en enterprise klanten. Ik zie bijvoorbeeld dat ze veel webinars doen in deze tijd (grote autoshows zijn er niet vanwege covid) en dat daar veel mensen uit industrie aan deelnemen.
  14. [verwijderd] 17 november 2021 12:06
    quote:

    *JustMe* schreef op 17 november 2021 12:03:

    [...]

    TT is geen consumenten bedrijf dus de vraag is of je uberhaupt snel zou merken hoeveel lawaai TT maakt in bijvoorbeeld het winnen van automotive en enterprise klanten. Ik zie bijvoorbeeld dat ze veel webinars doen in deze tijd (grote autoshows zijn er niet vanwege covid) en dat daar veel mensen uit industrie aan deelnemen.
    14 webinars in totaal dit jaar inclusief de dubbelen in een andere taal mwha

    remember intel inside

    ik blijf bij: ze zijn te lui
  15. forum rang 6 pwijsneus 17 november 2021 12:16
    quote:

    Knife Catcher schreef op 17 november 2021 11:57:

    [...]
    Als groei op dit moment nog uit R&D moet komen breekt mijn klomp.

    Wat je kunt beoordelen is hoe men de markt benadert, hoeveel lawaai ze maken om te verkopen of om vraag te creeren. Van dat alles niets.
    Ik stem ook voor lui

    Als je daaraan toevoegt dat een deel van de 94% die HG een goede dir vindt het krijgen van ijsjes bij warm weer benoemd als belangrijk, nou dan heb je het niveau goed te pakken!
    Je bijt niet de hand die je voedt. In een objectief onderzoek blijkt dat de bevolking van Noord-Korea hun grote leidert Kim Jong-Un ook wel een toffe peer vind!

    Maar ff serieus; als je covid en chiptekort als "gegeven" bestempeld, dan ben je gewoon enorm lui. Ook realiseert TomTom zich totaal niet - en Justme dus ook niet - dat als je deze onderwerpen niet addresseert, en er wat aan doet, dit weer gaat leiden tot een enorme afstraffing van het aandeel volgend jaar. Of misschien zijn de founders hier juist op uit, dat blijft ook nog steeds onduidelijk voor ons.

    Volgen jaar, zullen covid en chiptekorten namelijk nog steeds aanwezig zijn. Dus wat is het plan? Achterover leunen, het overkomt TomTom ook allemaal maar. En dan heb je ook nog getraumatiseerde founders aan het roer, het is ook allemaal wat. Zucht.

    Maargoed, gelukkig heeft TomTom consumer nog, en enterprise. Goed leiderschap zorgt ervoor dat de doelstellingen gehaald worden, daar zouden ze hun aandeelhouders ook een groot plezeier mee doen.

    Als justme de arrogante houding van TomTom vertegenwoordigd, dan ben ik bang dat 2022 toch weer een "transitiejaartje" gaat worden. Je kunt het ook positief zien, volgend jaar gaat Goddijn weer tal van "bijkoopmomenten" aan ons gunnen om de GAK naar beneden te krijgen....
2.277 Posts
Pagina: «« 1 ... 35 36 37 38 39 ... 114 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom onderliggend sterk en vooruitzichten zijn goed

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links