Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Wereldhave AEX:WHA.NL, NL0000289213

  • 14,080 18 apr 2024 17:35
  • +0,080 (+0,57%) Dagrange 14,000 - 14,120
  • 57.121 Gem. (3M) 90,4K

Wereldhave - 2021: het beslissende jaar

2.641 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 HCohen 11 november 2021 14:45
    quote:

    NLvalue schreef op 11 november 2021 14:33:

    [...]

    Ik ga daar kort over zijn. TTWs voorstel was om met een vers draadje verder te gaan

    Mijn input was en blijft dat de taxatie normen gebaseerd zijn op een fictie, De lifecentral strategie/executie en veel van het perspectief daarop ook Een onhoudbare fictie

    Een fundamenteel andere insteek op de houdbaarheid van die fictie- die tot fundamenteel andere gezichtspunten leidt.

    Ik ga niet over de keuze voor 2 draadjes neuzelen - iedereen was daarbij.

    *

    Laten we inderdaad niet neuzelen.

    Op het andere draadje is van alles besproken mbt de uitgave van het boek, de exposure en stof die het heeft doen opwaaien.
    Alle andere zaken mbt WH zijn gewoon tussentijds verder op dit draadje besproken en wat mij betreft blijft dat zo.

    Jouw fictie insteek wordt tot heden met bijzonder weinig bijval ontvangen. Aan jou of je dat beeld blijft uitdragen.
  2. forum rang 5 NLvalue 11 november 2021 16:50
    quote:

    HCohen schreef op 11 november 2021 14:45:

    [...]*

    Laten we inderdaad niet neuzelen.

    Op het andere draadje is van alles besproken mbt de uitgave van het boek, de exposure en stof die het heeft doen opwaaien.
    Alle andere zaken mbt WH zijn gewoon tussentijds verder op dit draadje besproken en wat mij betreft blijft dat zo.

    Jouw fictie insteek wordt tot heden met bijzonder weinig bijval ontvangen. Aan jou of je dat beeld blijft uitdragen.
    Dank je, uiteraard zal ik dat beeld blijven uitdragen.

    LTV, Deze sector onderwegen, alle winkelvastgoed is een smeltend ijsblokje, fictie dat elk centrum tot de eeuwigheid cashflow gaat op leveren. UK retail tipping point als opmaat voor Fr . Allemaal geen populariteitsprijswinnaars, wel realiteit.

    Van posters zoals Lamsrust, Junkyard, TTW en van mij krijg je ongezoute/ongesuikerde realiteiten. Niet altijd leuk - maakt je beleggingsbeslissing wel beter

    Vandaag ben je vrij gemakkelijk over een punt re taxatiewaardes van Philip Be, een URW poster die wij beiden hoog achten heengestapt.
    Wij weten beiden ook dat er stevig is afgeboekt op de URW UK centra per juni (-9,1% LfL) , waarvan een zeer groot deel door markt risk premium

    Aan jou om te overwegen of je wat ik schrijf over onhoudbare taxatie fictie en UK market polarisatie wilt negeren.
  3. forum rang 7 HCohen 11 november 2021 17:22
    quote:

    NLvalue schreef op 11 november 2021 16:50:

    [...]

    Dank je, uiteraard zal ik dat beeld blijven uitdragen.

    LTV, Deze sector onderwegen, alle winkelvastgoed is een smeltend ijsblokje, fictie dat elk centrum tot de eeuwigheid cashflow gaat op leveren. UK retail tipping point als opmaat voor Fr . Allemaal geen populariteitsprijswinnaars, wel realiteit.

    Van posters zoals Lamsrust, Junkyard, TTW en van mij krijg je ongezoute/ongesuikerde realiteiten. Niet altijd leuk - maakt je beleggingsbeslissing wel beter

    Vandaag ben je vrij gemakkelijk over een punt re taxatiewaardes van Philip Be, een URW poster die wij beiden hoog achten heengestapt.
    Wij weten beiden ook dat er stevig is afgeboekt op de URW UK centra per juni (-9,1% LfL) , waarvan een zeer groot deel door markt risk premium

    Aan jou om te overwegen of je wat ik schrijf over onhoudbare taxatie fictie en UK market polarisatie wilt negeren.

    Dank voor je reactie.

    Ik negeer niets en heb je eerdere argumenten al in beschouwing genomen, maar herhaling maakt het niet minder waar en brengt die mogelijke ontwikkeling niet dichterbij. Ik heb daar simpelweg een andere visie op.

    Jezelf in één adem noemen met andere posters die gemiddeld gesproken (ook) uitstekende bijdragen leveren draagt mijn inziens niets bij aan jouw kijk op dit punt.

    De uitwisseling met Philip ging over de verkoop van residenteel vastgoed en de vraag was of URW bewust eerder had afgeboekt om vervolgens mooi weer te spelen bij Q3 met een verkoop boven boekwaarde. Mij lijkt dat sterk om meerdere redenen en heb zodoende zo gereageert, mijn twijfel aangegeven met bijpassende argumenten. En ja, ik deel jouw respect voor PhilipBe als iemand die goede bijdragen kan plaatsen. Over het fictie-verhaal; Let's 'agree to disagree' op dit punt, de toekomst zal onze visies bevestigen of ontkrachten.

    Fijne avond NLvalue.

  4. forum rang 7 HCohen 12 november 2021 08:20
    www.retail-week.com/grocery/data-groc...
    GROCERY
    Data: Grocery sales fall in October as Kantar predicts big shop is here to stay
    By Hugh Radojev9 November 2021

    man shopping in supermarket with phone
    Grocery sales slid in the month of October and supermarket visits remained lower than pre-pandemic levels as Kantar predicted that the coronavirus-fuelled big shop is here to stay.

    Take-home grocery sales fell 1.9% in the 12 weeks to October 31, 2021, although the overall figure is still 7.8% higher than pre-pandemic levels, according to the latest market share figures from Kantar.

    The data found that households visited the supermarket 15.7 times in October on average – a slight increase from the 15.3 trips seen during the same period in 2020, but representing 40 million fewer trips per month than in 2019.
  5. forum rang 5 NLvalue 12 november 2021 17:01
    quote:

    HCohen schreef op 11 november 2021 17:22:

    [...]

    Dank voor je reactie.

    Ik negeer niets en heb je eerdere argumenten al in beschouwing genomen, maar herhaling maakt het niet minder waar en brengt die mogelijke ontwikkeling niet dichterbij. Ik heb daar simpelweg een andere visie op.

    Helemaal prima - goed weekend.

    Disclaimer : long.
  6. forum rang 8 Branco P 13 november 2021 11:24
    Kijk NLvalue heeft in zoverre gelijk wanneer hij aangeeft dat de ontwikkeling van e-commerce nog niet ten einde is en dat er als gevolg van nieuwe technologische ontwikkelingen verdere kostenbesparingen mogelijk zijn in het e-commerce verkoopkanaal. Ook klopt het dat daarbij schaalgrootte relevant is en dat bij hogere omzetten de marges ook verder zullen kunnen verbeteren.

    Onjuist is echter de daaraan verbonden conclusie dat verkoop via fysieke winkels per definitie minder winstgevend wordt. Als het fysieke retail-landschap volledig statisch zou zijn, dan zou daar een kern van waarheid in zitten, maar zoals iedereen weet: handel is wandel. Retailketens spelen met hun veranderende locatie-beleid en winkelconcepten in op deze trend. In de multi-channel strategie doen de meeste retailers in de toekomst het met 1) minder winkels, 2) die ieder voor zich wel groter zijn, 3) en meer inspelen op beleving, 4) en te vinden zijn op locaties waar dagelijks, doelgericht, funshopping en andere vrijetijdsbesteding samenkomen, 5) die qua bereikbaarheid voor publiek en bevoorrading optimaal gelegen zijn, en 6) relatief lage huisvestingslasten kennen.

    Kortom, bepaalde winkelgebieden zullen verder achteruitgaan en andere winkelgebieden zullen juist belangrijker worden en bij voortduring omzetgroei en huurgroei laten zien. Dat is eigenlijk niets nieuws voor de detailhandel. Handel is wandel, en dat is altijd al zo geweest, en dat zal ook altijd zo blijven. Sommige winkelcentra zijn smeltende ijsblokjes, andere winkelcentra zijn groeibriljantjes. Sommige winkelcentra zijn overgewaardeerd en andere winkelcentra zijn correct gewaardeerd of zelfs ondergewaardeerd.
  7. forum rang 7 HCohen 13 november 2021 12:50
    www.hbvl.be/cnt/dmf20211109_94642966?...

    www.wereldhave.com/portfolio-strategy...

    Van rolstoelen tot powerbanks: Wereldhave opent servicecenter in Shopping 1 in Genk
    Dinsdag 9 november 2021 om 13:53
    Genk - In Shopping 1 is dinsdag een nieuw servicecenter geopend door vastgoedgigant Wereldhave. In de gang aan de verbinding met Shopping 2 kan je er terecht voor pasfoto’s, pakketjes, droogkuis en het uitlenen van rolstoelen en powerbanks.

    Het nieuwe onthaal met de naam ‘The Point’ komt in de plaats van de infobalie aan de roltrappen in Shopping 1. “Met dit centrum verbinden we het fysiek winkelen met de onlineverkoop”, zegt Heidi Lenaerts van Shopping 1. “Daarom ook dat pakjes die bij onze handelaars besteld zijn, hier afgehaald of geretourneerd kunnen worden. Je kan ze hier cadeau verpakken en meteen ook pasfoto’s laten maken. Verder is er een droogkuisservice, de enige in het centrum van Genk.”

    Voorts kan je er terecht voor cadeaucheques, je kan powerbanks en rolstoelen uitlenen, je documenten laten kopiëren en je krijgt er info over het toeristisch karakter van Genk. cn
  8. forum rang 7 HCohen 13 november 2021 14:10
    Dank aan post van ZR op het URW-forum;

    Fysieke winkel verdwijnt niet


    De toenemende integratie van systemen en informatiestromen — het zogenoemde omnichannel-denken — heeft de toekomst, vindt ook Sandro Castaldo, hoogleraar channel en retail aan de Milanese Bocconi Universiteit. De fysieke winkel verdwijnt ‘absoluut niet’, de ‘functie verandert slechts’, stelt de hoogleraar. Het moeiteloos schakelen tussen virtuele en fysieke kanalen zal een van de succesfactoren zijn voor de luxebedrijven.

    Hij neemt het Italiaanse merk Salvatore Ferragamo als voorbeeld. 'Customer care is daar losgekoppeld van geografie. Ik kan iets kopen in een bepaald deel van de wereld, het ergens anders laten bezorgen en het retourneren in een fysieke winkel op welke willekeurige plek dan ook.’

    Volgens Castaldo moeten veel winkels nog een ‘culturele omslag’ maken, waarbij de online- en offline-omzet worden samengebracht. In de echte winkel komt de nadruk te liggen op ‘service en beleving’. ‘Het zegt genoeg dat zelfs Amazon fysieke winkels opent.’

    Ook Net-a-Porter ging fysiek. In september opende het in samenwerking met veilinghuis Sotheby’s pop-up flagship stores in Londen, Keulen, Parijs en Milaan, waar het luxeaanbod ook echt tastbaar is.

    Een ziel online

    Van tastbare ervaringen weet de 74-jarige Carla Sozzani alles. In 1991 opende zij 10CorsoComo in Milaan, ‘een kruising tussen galerie, winkel en cocktailbar’. Het werd een instituut voor avantgarde mode. Maar Sozzani — die zelf haar basics koopt bij webwinkel Kiabi en graag scrolt op onlinemarkplaats 1stDibs — worstelt met de overgang naar online.

    10CorsoComo werd in 2017 en in 2020 overgekocht. ‘Onze e-commerce moet volgend jaar opnieuw worden gelanceerd’, aldus Sozzani. Maar verzucht de fragiele Italiaanse in haar Milanese kantoor, dat nog het meest aandoet als modebibliotheek: ‘Hoe zorg je in hemelsnaam voor een ziel online?’

    Het Florentijnse LuisaViaRoma denkt daar het antwoord op te hebben gevonden met MOD4. Met deze game-app (een beetje merk heeft tegenwoordig een eigen app, zoals Gucci, Louis Vuitton en Dior) kunnen spelers met gepersonaliseerde avatars oneindig combinaties uitproberen, en afrekenen. Ze kunnen als ware stilisten met hun creatieve outfits op de trendpagina’s van de app komen te staan. Ze kunnen ook LVR-punten verdienen voor onder meer toegang tot exclusieve lounges en gratis verzendingen. ‘Een dialoog tussen virtueel en echt’, prijst magazine L’Officiel Italia de game-app.

    fd.nl/bedrijfsleven/1418405/game-apps...
  9. forum rang 8 Branco P 13 november 2021 16:46
    Dank je HCohen... maar dat bericht gaat over de mening van een universitair hoogleraar channel en retail... hebben we daar wel iets aan? Laten we hopen dat NLvalue, onze échte expert op dit gebied hier nog zijn licht over laat schijnen, anders zijn wij allen louter tot de duisternis veroordeelde onwetenden! ;-)
  10. calvaille 15 november 2021 09:09
    NLValue trekt op diverse fronten zeer vreemde conclusies.

    1. Neemt aan dat wij het business model van Amazon niet begrijpen. Volgens mij is het ons volledig duidelijk dat het Amazon gaat om massa=kassa en de waarde van data. Overigens is het een zeer interessante vraag of alle aandeelhouders van Amazon daar ook steeds van overtuigd zouden zijn, als de kassa niet zou rinkelen vanwege de zeer significante cashflow van AWS. Zonder AWS (en enkele andere activiteiten in mindere mate, waaronder devices) is Amazon een verlieslatend retailbedrijf, en dat heeft wel een beperkte houdbaarheid, zelfs in de Nasdaq. Vgl. andere bedrijven zoals Google/FB die ook om data draaien maar wel geld verdienen.

    2. Impliceert dat alles wat in UK gebeurt, hier gaat gebeuren en dat daar de retailmarkt op instorten staat. Ik zou dan even willen uitzoomen naar de VS, dat qua dominantie van Amazon nog verder op Europa vooruitloopt. Is Walmart gestopt met winst maken? Is elk winkelcentrum daar ten dode opgeschreven? Neen. Er verandert veel, ja. Volgens mij geeft niemand hier aan (nog zo'n fictie) dat ELK winkelcentrum tot in de eeuwigheid cashflow zal genereren. Maar ik zal wel pleiten tegen wat jij impliceert: dat elk winkelcentrum en elke retailketen ten dode is opgeschreven vanwege de komst van het grote A-beest uit Amerika. Een deel zal kopje onder gaan, en de rest past zich gewoon aan. Zo ook het A-beest zelf, die inderdaad fysieke winkels koopt om meer klanten te kunnen bereiken dan waar ze kunnen bezorgen, drones heen kunnen vliegen en met Ring kunnen bespioneren.

    3. De fictie dat wij allen een bewuste keuze zouden hebben gemaakt voor 2 forumdraadjes, terwijl dat inderdaad een keuze is van TTW (begrijpelijk overigens) die te maken heeft met de lancering van zijn boek.

    4. Wij zouden 'overwogen' zijn in deze sector --> kennelijk heeft NL Value heel duidelijk zicht op ons aller beleggingsportefeuilles?

    Bovenstaande vind ik allemaal zeer vermoeiend.

    Ik zie het zo: retail heeft het moeilijk, vanwege lange termijn trend naar online, waardoor het in de basis gaat om omschakelen of sterven. Het is voor mij duidelijk dat een deel zal omschakelen, en een ander deel zal sterven. Dat zal ook weer nieuwe mogelijkheden creëren voor bedrijven die die ruimte gaan opvullen. En dat zal niet alleen maar Amazon zijn. Om die redenen (dat retail het moeilijk heeft) is het denk ik een uitdagende sector om te beleggen. Niet alleen retail zelf, maar ook de retailvastgoedsector.
    Daarbij gaat het binnen die sector om hoe goed men die aanpassingen maakt. Dat kan op een manier die relatief veel waarde behoudt, of je kunt door slechte keuzes enorm veel geld verbranden. Zoals UR met de overname van Westfield en zoals WH met de verkopen van goed lopend vastgoed tegen afbraakprijzen. Dus een belangrijke factor hierin is ook de kwaliteit van het management (zoals Warren Buffet vaak betoogt).
  11. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 11:05
    quote:

    calvaille schreef op 15 november 2021 09:09:

    Ik zie het zo: retail heeft het moeilijk, vanwege lange termijn trend naar online, waardoor het in de basis gaat om omschakelen of sterven. Het is voor mij duidelijk dat een deel zal omschakelen, en een ander deel zal sterven. Dat zal ook weer nieuwe mogelijkheden creëren voor bedrijven die die ruimte gaan opvullen. En dat zal niet alleen maar Amazon zijn. Om die redenen (dat retail het moeilijk heeft) is het denk ik een uitdagende sector om te beleggen.

    Ik ben het niet oneens met bovenstaande maar wil daar wel een stelling tegenover zetten;

    Retail begint aan een (prachtige) gouden periode waarin de business binnen het multichannelconcept, ondersteund door talrijke innovaties en onwikkelingen, zal gaan floreren;
    - nwe retail-mixes waarin service en beleving meer centraal staat en waarin 'Branding en Image' des te waardevoller worden;
    - AI/logaritmes waarmee klantbenadering nog nooit zo effectief was;
    - VR-ontwikkelingen waardoor fysieke retail compleet anders beleeft kan/ zal worden(inmiddels geen 'fictie' meer, het begin is daar);
    - Allerlei andere nog niet eerder beschikbare PR-tools zoals interactieve schermen(zie ook Servy, Afterpay bij URW);
    - logistieke fine-tuning waarvan bedrijven, klanten en maatschappij(sociaal-/ economisch- en eco-perspectief) zullen gaan profiteren.

    Persoonlijk zie ik beide stellingen als 2 zijden van dezelfde munt.
  12. forum rang 8 Branco P 15 november 2021 11:24
    Het is nog eenvoudiger allemaal: mensen zijn sociale wezens en zijn dus graag onder de mensen. Er zijn geen innovaties nodig om dit te verwezenlijken, het is inherent aan het mens zijn. Supermarkten, winkels, horeca, winkelcentra: mensen gaan er graag (samen) heen. Een sociale bezigheid en een uitje.
  13. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 11:29
    quote:

    Branco P schreef op 15 november 2021 11:24:

    Het is nog eenvoudiger allemaal: mensen zijn sociale wezens en zijn dus graag onder de mensen. Er zijn geen innovaties nodig om dit te verwezenlijken, het is inherent aan het mens zijn. Supermarkten, winkels, horeca, winkelcentra: mensen gaan er graag (samen) heen. Een sociale bezigheid en een uitje.

    Eens, maar dat is de constante factor.

    De innovaties zullen m.i. profitability verhogen.
  14. Wintermans 15 november 2021 11:31
    quote:

    Branco P schreef op 15 november 2021 11:24:

    Het is nog eenvoudiger allemaal: mensen zijn sociale wezens en zijn dus graag onder de mensen. Er zijn geen innovaties nodig om dit te verwezenlijken, het is inherent aan het mens zijn. Supermarkten, winkels, horeca, winkelcentra: mensen gaan er graag (samen) heen. Een sociale bezigheid en een uitje.

    Meen je dat nou?

    Ik dacht dat alle bioscopen gesloten werden na de komst van de videocassette..
    En dat het vastgoed naar nul werd afgewaardeerd - er was geen koper gevonden; ik zal toch eens vragen aan NLValue hoe dat nu helemaal in elkaar stak, qua businessmodel..
  15. forum rang 5 NLvalue 15 november 2021 15:52
    quote:

    calvaille schreef op 15 november 2021 09:09:

    NLValue trekt op diverse fronten zeer vreemde conclusies.

    1. Neemt aan dat wij het business model van Amazon niet begrijpen. Volgens mij is het ons volledig duidelijk dat het Amazon gaat om massa=kassa en de waarde van data. Overigens is het een zeer interessante vraag of alle aandeelhouders van Amazon daar ook steeds van overtuigd zouden zijn, als de kassa niet zou rinkelen vanwege de zeer significante cashflow van AWS. Zonder AWS (en enkele andere activiteiten in mindere mate, waaronder devices) is Amazon een verlieslatend retailbedrijf, en dat heeft wel een beperkte houdbaarheid, zelfs in de Nasdaq. Vgl. andere bedrijven zoals Google/FB die ook om data draaien maar wel geld verdienen.

    2. Impliceert dat alles wat in UK gebeurt, hier gaat gebeuren en dat daar de retailmarkt op instorten staat. Ik zou dan even willen uitzoomen naar de VS, dat qua dominantie van Amazon nog verder op Europa vooruitloopt. Is Walmart gestopt met winst maken? Is elk winkelcentrum daar ten dode opgeschreven? Neen. Er verandert veel, ja. Volgens mij geeft niemand hier aan (nog zo'n fictie) dat ELK winkelcentrum tot in de eeuwigheid cashflow zal genereren. Maar ik zal wel pleiten tegen wat jij impliceert: dat elk winkelcentrum en elke retailketen ten dode is opgeschreven vanwege de komst van het grote A-beest uit Amerika. Een deel zal kopje onder gaan, en de rest past zich gewoon aan. Zo ook het A-beest zelf, die inderdaad fysieke winkels koopt om meer klanten te kunnen bereiken dan waar ze kunnen bezorgen, drones heen kunnen vliegen en met Ring kunnen bespioneren.

    3. De fictie dat wij allen een bewuste keuze zouden hebben gemaakt voor 2 forumdraadjes, terwijl dat inderdaad een keuze is van TTW (begrijpelijk overigens) die te maken heeft met de lancering van zijn boek.

    4. Wij zouden 'overwogen' zijn in deze sector --> kennelijk heeft NL Value heel duidelijk zicht op ons aller beleggingsportefeuilles?

    Bovenstaande vind ik allemaal zeer vermoeiend.

    Ik zie het zo: retail heeft het moeilijk, vanwege lange termijn trend naar online, waardoor het in de basis gaat om omschakelen of sterven. Het is voor mij duidelijk dat een deel zal omschakelen, en een ander deel zal sterven. Dat zal ook weer nieuwe mogelijkheden creëren voor bedrijven die die ruimte gaan opvullen. En dat zal niet alleen maar Amazon zijn. Om die redenen (dat retail het moeilijk heeft) is het denk ik een uitdagende sector om te beleggen. Niet alleen retail zelf, maar ook de retailvastgoedsector.
    Daarbij gaat het binnen die sector om hoe goed men die aanpassingen maakt. Dat kan op een manier die relatief veel waarde behoudt, of je kunt door slechte keuzes enorm veel geld verbranden. Zoals UR met de overname van Westfield en zoals WH met de verkopen van goed lopend vastgoed tegen afbraakprijzen. Dus een belangrijke factor hierin is ook de kwaliteit van het management (zoals Warren Buffet vaak betoogt).

    Het is allemaal niet zo moeilijk:

    0,2% van de aandeelhouders heeft tegen decharge van de RvB gestemd,
    Het boek is besproken, de markt (short, long, daghandel) heeft gesproken: ~0.

    Dat lijkt me helder, move on.

    Ik zit in de 99,8% , en heb een duidelijke mening waarom.

    Geen idee waarom jij een weekend besteed om aan mij als 1 van de 99,8% van duizenden aandeelhouders in N.V. "Smeltend Ijsblokje, est 2016" uit komt leggen waarom ik het 'verkeerd " zie: Winkelvastgoed is een goede business - maar deze CEO is het probleem. Yeah right.

    Beetje zelfreflectie is op z'n plaats.

    Er is een forum voor mensen die geloven in een fantastische toekomst voor winkelvastgoed. Er is een forum voor mensen die denken dat Storm het unieke probleem is.

    Als dit het algemene draadje van WHA moet zijn - dan zijn conform de wens van HCohen de volgende 30 posts van mensen zoals Maria G die een ander perspectief van de meerderheid weergeven. En ook hen hoeft niet wederom uitgelegd te worden waarom ze het "anders" moeten zien.

    Wintermans heeft ons forum verrijkt met bloemige taal: afwachten wie de "beperkte zielen" zijn.

    Disclaimer: Long.
  16. forum rang 8 Branco P 15 november 2021 16:19
    99,8% van de 30% aandeelhouders die gestemd heeft. Dat zijn alleen de grootaandeelhouders en NLvalue. De 70% overige aandeelhouders heeft niet gestemd. Denk dat daar heel veel teleurgestelde particulieren tussen zitten. Wat we dus weten is dat circa 30% van de aandeelhouders, om wat voor reden dan ook, decharge verleende. Meer vertelt dit je niet.
  17. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 16:24
    quote:

    NLvalue schreef op 15 november 2021 15:52:

    [...]
    move on
    Goed, mee eens let's move on indeed.

    Mij lijkt dat op het WHA draadje/ dit draadje de visies van ieder die wilt participeren/ ventileren welkom zijn.
    Dit ongeacht de visie; smeltend ijsblokje, groeidiamant, short of long, buy-and-hold, traders

    De reacties van de andere forumleden geven vervolgens een goed idee of dat dat breedgedragen visies zijn en of de bijdragen respect afdwingen(AB'tjes en commentaren). Ca me pareille logique n'est ce pas?

    Succes allen in (hopenlijk) de staart van deze ellendige Pandemie...

    Positie Long

  18. forum rang 7 HCohen 15 november 2021 19:32
    Artikel Seeking Alpha over Wereldhave, van 17-8-2021;
    seekingalpha.com/article/4450224-were...
    The Bottom Line
    I think that valuations for Wereldhave's centers are bottoming out. While it is certainly possible that rents fall further alternative uses which trade at lower NIYs should keep values in check. And with inflation back, small increases in value may be around the corner, at least for the most conservatively valued Dutch centers with a NIY of 6.7%.

    The 1 EUR dividend is below the lower end of the 75% to 85% pay-out ratio policy to which the company plans to return in 2022:

    I reckon that a successful execution of the Full Service Center transformation (current Benelux mixed use is 10.3%), coupled with realization of the residential projects, will compel the shorts to cover in the next couple of years.

    Although the NAV is set to fall to around 20 EUR following the finalization of the French disposal program (management has stated they will aim for a smaller discount to book value on the remaining two French assets) the stock price should converge with the NAV somewhere in the 18-19 EUR area, offering a decent medium-term upside and a dividend while you wait.
  19. forum rang 8 Branco P 15 november 2021 20:51
    Ja ik ben het wel eens met die analyse op Seeking Alpha, maar je zit toch voortdurend met die onzekere management-factor. Gaan zij nog meer kapitaal vernietigen?, dat is uiteraard de vraag. Het track record is wat dat betreft bar slecht. Die NIY van de NL centra is inderdaad veel te hoog, dus daar zit upward potential in. En de Belgische portefeuille is vrij aardig qua kwaliteit. Niet hosanna, maar wel OK. Als het management geen rare fratsen meer uithaalt en de resterende Franse objecten voor een redelijke prijs verkoopt, dan kan het interessant worden wanneer de NL centra in waarde beginnen te stijgen. Lastig hoor.
2.641 Posts
Pagina: «« 1 ... 120 121 122 123 124 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Wereldhave voorziet beperkte winstgroei dit jaar

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links