Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel JUST EAT TAKEAWAY AEX:TKWY.NL, NL0012015705

  • 13,970 23 apr 2024 17:35
  • +0,420 (+3,10%) Dagrange 13,650 - 14,135
  • 2.106.904 Gem. (3M) 2,4M

Just Eat Takeaway.com 2021

24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 759 760 761 762 763 ... 1216 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 8 november 2021 11:07
    quote:

    GvteDe schreef op 8 november 2021 09:41:

    Ik ben er ook weer er uit op 60.4
    Gekocht op 60.8
    Ik vertrouw het niet wacht wel weer tot 59.6
    Ik begrijp je beleggingsstrategie niet. Je stapt in voor een hogere prijs dan dat je uitstapt en je verkoopprijs is lager dan de actuele prijs! Kan je deze strategie uitleggen waarom het volgens jou wel geld oplevert?
  2. PeterPan2020 8 november 2021 11:11
    quote:

    Pedro Ines Kuilen schreef op 8 november 2021 11:08:

    Gewoon groen mensen dus ik weet niet wat iedereen weer aan het doemdenken was!
    ik moet je gelijk geven Pedro, ik liet me weer te zeer meezuigen in de neergaande tendens waar geen einde aan leek te komen.

    en zie daar 20 minuutjes verder en we staan idd weer fier in het groen
  3. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 8 november 2021 11:14
    quote:

    PeterPan2020 schreef op 8 november 2021 11:11:

    [...]

    ik moet je gelijk geven Pedro, ik liet me weer te zeer meezuigen in de neergaande tendens waar geen einde aan leek te komen.

    en zie daar 20 minuutjes verder en we staan idd weer fier in het groen
    Netjes dat je het wederom toegeeft dat ik gelijk had!
  4. forum rang 4 Gaston Lagaffe 8 november 2021 11:16
    quote:

    kassa! schreef op 8 november 2021 10:56:

    [...]
    Jitse is deze maand in de VS. Verwachting is dat ie daar ook zijn oude strijdmakker Alex Captain ontmoet. Met de huidige beurskoers zal dat geen gezellig samenzijn worden.
    Dit zal inderdaad interessant worden. Captain zit klem en nog niet zo'n beetje ook. De fors gedaalde koers van JET vernietigt waarde van zijn fonds. Dit is geen APG maar een keiharde amerikaanse hedgefundmanager die problemen met zijn aandeelhouders heeft. Ben benieuwd of hij Groen onder druk kan zetten. De optie : aankondiging verkoop IFood- Australie/NZ brengt al wat fantasie in de koers. Mijn inschatting is dat niet NIET op korte termijn zal gebeuren. Groen bestuurt JET nog steeds alsof hij de enige grootaandeelhouder is en deze mindset zal een probleem worden. Captain zal hierdoor gedwongen worden medestanders te zoeken en dat zal, gezien de koersontwikkeling, niet moeilijk maar wel tijdrovend blijken te zijn.
  5. forum rang 4 Gaston Lagaffe 8 november 2021 11:22
    quote:

    Marktwaarde schreef op 8 november 2021 10:24:

    [...]
    Ik vraag me werkelijk af wat JET gedreven heeft om GRUB over te nemen. Een echte onderbouwing daarvan heb ik nooit voorbij zien komen. Behalve om te voorkomen dat die Amerikaanse concurrenten de Europese thuismarkten van JET zouden betreden..

    Het is business van vrij lage marges en te hevige concurrentie. Grub heeft in 2020 het grootste verlies ooit gemaak in hun bestaan zonder dat zij zelf overnames hebben gedaan of andere dure projecten hadden lopen. Gewoon een operational loss van circa 150 miljoen. Dan moet je toch achter je oren krabben,
    Het is een grote sprong vooruit geweest die fout uitpakt. Dit is niet uniek (zie URW). Probleem is wel dat JET hierdoor juist in een positie gekomen is (een van de zwakste aandelen in de sector) dat de beurskoers zelf een probleem wordt (en niet zozeer de operationele gang van zaken). Hoewel niet waarschijnlijk zou de aankoop en opdelen van JET economisch gezien logisch zijn. Er zijn diverse partijen die (middels een beperkte aandelen emissie ?) onderdelen van JET goed zouden kunnen inpassen.
  6. forum rang 4 marktwaarde 8 november 2021 11:28
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 8 november 2021 11:22:

    [...]Het is een grote sprong vooruit geweest die fout uitpakt. Dit is niet uniek (zie URW). Probleem is wel dat JET hierdoor juist in een positie gekomen is (een van de zwakste aandelen in de sector) dat de beurskoers zelf een probleem wordt (en niet zozeer de operationele gang van zaken). Hoewel niet waarschijnlijk zou de aankoop en opdelen van JET economisch gezien logisch zijn. Er zijn diverse partijen die (middels een beperkte aandelen emissie ?) onderdelen van JET goed zouden kunnen inpassen.
    Het is een misschien een grote sprong voorwaarts qua omvang, maar groter is toch niet altijd beter? Begrijp nog steeds niet waarom je een markt zou betreden waar je de kleinste bent en geografisch ook helemaal ingesloten. Wat is hier de synergie t.o.v. JET West Europa?

  7. forum rang 4 marktwaarde 8 november 2021 11:31
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 8 november 2021 11:16:

    [...]Dit zal inderdaad interessant worden. Captain zit klem en nog niet zo'n beetje ook. De fors gedaalde koers van JET vernietigt waarde van zijn fonds. Dit is geen APG maar een keiharde amerikaanse hedgefundmanager die problemen met zijn aandeelhouders heeft. Ben benieuwd of hij Groen onder druk kan zetten. De optie : aankondiging verkoop IFood- Australie/NZ brengt al wat fantasie in de koers. Mijn inschatting is dat niet NIET op korte termijn zal gebeuren. Groen bestuurt JET nog steeds alsof hij de enige grootaandeelhouder is en deze mindset zal een probleem worden. Captain zal hierdoor gedwongen worden medestanders te zoeken en dat zal, gezien de koersontwikkeling, niet moeilijk maar wel tijdrovend blijken te zijn.
    Ik vind Captain ook niet echt geloofwaardig. Maar ik denk ook idd dat hij zwaar onder druk zit en vreest het lachertje van Wallstreet te worden. In een recordjaar een verlies maken is uitermate pijnlijk.

  8. forum rang 8 Pedro Ines Kuilen 8 november 2021 11:31
    quote:

    Marktwaarde schreef op 8 november 2021 11:28:

    [...]

    Het is een misschien een grote sprong voorwaarts qua omvang, maar groter is toch niet altijd beter? Begrijp nog steeds niet waarom je een markt zou betreden waar je de kleinste bent en geografisch ook helemaal ingesloten. Wat is hier de synergie t.o.v. JET West Europa?

    Vanuit new york de rest van de vs overnemen! Dat was, is en zal de strategie zijn!
24.314 Posts
Pagina: «« 1 ... 759 760 761 762 763 ... 1216 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Herhaling van zetten bij Just Eat Takeaway

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links