Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Van Binck naar Saxo?

7.889 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 395 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Baksteen 7 november 2021 14:04
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 13:52:

    [...]

    Ff gekeken inderdaad, zie enkel een margin oproep staan en amper 9 uren later staat er 'positie verwijderd, binnengehaald door backoffice'. Geen idee waarom, maandag maar contact hebben. Levert behoorlijke stress op in ieder geval.
    Kan ook zijn dat de optie is geexpireerd , dan noemen ze dat zo, oftewel hij is waardeloos afgelopen
  2. forum rang 9 objectief 7 november 2021 14:32
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 14:22:

    [...]

    Niet alleen opties zijn verkocht, letterlijk alle posities dus ook aandelen.
    De meeste nieuwe Saxo klanten klagen over teveel emails en berichten en jij hebt er geen ontvangen over een evt. margin tekort??
    De eerst vraag is dan: had je margin nodig en waarop?
  3. Rees 7 november 2021 14:53
    quote:

    objectief schreef op 7 november 2021 14:32:

    [...]

    De meeste nieuwe Saxo klanten klagen over teveel emails en berichten en jij hebt er geen ontvangen over een evt. margin tekort??
    De eerst vraag is dan: had je margin nodig en waarop?
    Werd inderdaad ook doodgegooid met e-mails en berichten, heb genoeg geld gestort om margin te creëren, echter heb ik nooit iets ontvangen over een eventuele algehele verkoop dan had ik vanzelfsprekend wel actie ondernomen. Wanneer er echt margin nodig was geweest (volgens hen, waar ik het sowieso niet eens ben met hun regels omtrent margin) dan hadden ze eventueel noodgedwongen een positie kunnen sluiten die dik in de + stond want die had ik er genoeg. Had voor 2 opties margin nodig dus een algehele verkoop was echt totaal onnodig.
  4. forum rang 4 optietrader 7 november 2021 15:22
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 12:29:

    Is er iemand die weet hoe het komt mijn gehele (!!!!!!!) portefeuille ineens verkocht is op de Saxo? Ik kijk een weekje niet, omdat ik op het strand lig ik log in en mijn gehele portefeuille is verkocht. Hierdoor dikke verliezen geleden door opties die ik door zou willen schuiven die in het rood stonden. Dit kan toch niet zomaar? Heb nergens bericht
    van gekregen en schade loopt tot in de 100k. Maandag zijn ze pas open, maar is er iemand die weet hoe ik hier wat aan kan doen? Binck in 40 jaar geen problemen mee gehad en ineens gebeurt mij dit, tot nu toe alleen maar gedonder met de Saxo ..
    Je schrijft dat je opties wilde doorschuiven die in het rood stonden.
    Saxo heeft bij het overstappen aangekondigd (gewaarschuwd) dat je in problemen kunt komen wanneer de margin of vbr niet toereikend meer is. Dan zou er een waarschuwing volgen en zou er dezelfde dag posities gesloten gaan worden.
    Kan het zijn dat dit jou nu overkomen is en dat er door een tekort (een deel van) je porto is gesloten?
    Mocht dat de reden zijn dan heb je denk ik geen poot om op te staan, Saxo heeft andere regels en wetten en heeft hier aan hun zorgplicht voldaan door iedereen er vooraf op te wijzen.
    Uiteraard moet je ze wel gaan bellen, om opheldering vragen en een klacht indienen.

    Laat wel even weten hoe het afgelopen is.
  5. Rees 7 november 2021 15:43
    quote:

    its all in the game schreef op 7 november 2021 15:22:

    [...]

    Je schrijft dat je opties wilde doorschuiven die in het rood stonden.
    Saxo heeft bij het overstappen aangekondigd (gewaarschuwd) dat je in problemen kunt komen wanneer de margin of vbr niet toereikend meer is. Dan zou er een waarschuwing volgen en zou er dezelfde dag posities gesloten gaan worden.
    Kan het zijn dat dit jou nu overkomen is en dat er door een tekort (een deel van) je porto is gesloten?
    Mocht dat de reden zijn dan heb je denk ik geen poot om op te staan, Saxo heeft andere regels en wetten en heeft hier aan hun zorgplicht voldaan door iedereen er vooraf op te wijzen.
    Uiteraard moet je ze wel gaan bellen, om opheldering vragen en een klacht indienen.

    Laat wel even weten hoe het afgelopen is.
    Ik snap het hoor, maar de expiratiedatum van roodstaande opties duurde nog 2 weken, tuurlijk is het mijn eigen fout om niet te kijken naar de margin (omdat ik helemaal klaar ben met de Saxo), maar om vervolgens alles te verkopen slaat echt helemaal nergens op, dat is echt buiten proporties. Ik hou jullie op de hoogte over de klach.
  6. forum rang 9 objectief 7 november 2021 16:54
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 14:53:

    [...]

    Werd inderdaad ook doodgegooid met e-mails en berichten, heb genoeg geld gestort om margin te creëren, echter heb ik nooit iets ontvangen over een eventuele algehele verkoop dan had ik vanzelfsprekend wel actie ondernomen. Wanneer er echt margin nodig was geweest (volgens hen, waar ik het sowieso niet eens ben met hun regels omtrent margin) dan hadden ze eventueel noodgedwongen een positie kunnen sluiten die dik in de + stond want die had ik er genoeg. Had voor 2 opties margin nodig dus een algehele verkoop was echt totaal onnodig.
    Heel jammer dat je hun emails hebt genegeerd en het maakt ook niets uit of je het eens bent met hun regels, zij hebben Binck overgenomen en de Binck klanten zijn daarmee deel geworden van een veel grotere partij met eigen regels.
    (NB. bij tekort aan margin wordt volgens mij altijd de hele portefeuille geliquideerd, dat kun je lezen in het regelement)
  7. forum rang 7 A3aan 7 november 2021 17:00
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 14:01:

    [...]

    Voor een verlies van over 100.000 euro blijf ik wel even hangen aan de lijn hoor :(
    U maakt een denkfout. Bij Saxo hebben ze een enorm betonblok voor hun harses. Er is geen enkele vorm van discussie mogelijk. Ze hebben altijd gelijk en u mag blij zijn dat u bij Saxo mag beleggen, maar mag niet de gewaardeerde klant uithangen.
  8. forum rang 5 Baksteen 7 november 2021 17:13
    quote:

    Rees schreef op 7 november 2021 12:29:

    Is er iemand die weet hoe het komt mijn gehele (!!!!!!!) portefeuille ineens verkocht is op de Saxo? Ik kijk een weekje niet, omdat ik op het strand lig ik log in en mijn gehele portefeuille is verkocht. Hierdoor dikke verliezen geleden door opties die ik door zou willen schuiven die in het rood stonden. Dit kan toch niet zomaar? Heb nergens bericht
    van gekregen en schade loopt tot in de 100k. Maandag zijn ze pas open, maar is er iemand die weet hoe ik hier wat aan kan doen? Binck in 40 jaar geen problemen mee gehad en ineens gebeurt mij dit, tot nu toe alleen maar gedonder met de Saxo ..
    Mag ik zeggen dat na meerdere berichten hier van je, ik het niet meer snap, hier zeg je,"Heb nergens bericht
    van gekregen "en later
    Rees schreef op 7 november 2021 14:53:

    [...]

    Werd inderdaad ook doodgegooid met e-mails en berichten
    ??????
  9. forum rang 5 Baksteen 7 november 2021 17:18
    quote:

    objectief schreef op 7 november 2021 16:54:

    [...]

    Heel jammer dat je hun emails hebt genegeerd en het maakt ook niets uit of je het eens bent met hun regels, zij hebben Binck overgenomen en de Binck klanten zijn daarmee deel geworden van een veel grotere partij met eigen regels.
    (NB. bij tekort aan margin wordt volgens mij altijd de hele portefeuille geliquideerd, dat kun je lezen in het regelement)
    Nee, hangt ervan af wat je bent overeen gekomen, lees dit maar.https://investor.help.saxo/hc/nl/articles/4407350989457
  10. forum rang 5 Saibee 7 november 2021 17:45
    quote:

    Baksteen schreef op 7 november 2021 17:18:

    [...]
    Nee, hangt ervan af wat je bent overeen gekomen, lees dit maar.https://investor.help.saxo/hc/nl/articles/4407350989457
    Het lijkt erop dat wanneer je met effectenkrediet werkt en je margin- en effectenkrediet gebruik is groter dan 100% en je reageert niet binnen de gestelde termijn dat dan je hele portefeuille geliquideerd wordt.
  11. forum rang 7 hirshi 7 november 2021 17:52
    quote:

    Saibee schreef op 7 november 2021 17:45:

    [...]
    Het lijkt erop dat wanneer je met effectenkrediet werkt en je reageert niet binnen de gestelde termijn dat dan je hele portefeuille geliquideerd wordt.
    Met effectenkrediet werken is niet verstandig.
    Er zijn genoeg derivaten in omloop die een beter alternatief bieden door de lage rentestand en ook beter tegen calamiteiten beschermen.
  12. forum rang 10 luchtschip 7 november 2021 17:53
    quote:

    marique schreef op 7 november 2021 13:35:

    [...]

    Ik ben niet ongeduldig maar waakzaam omdat ik inmiddels genoeg heb van de onnavolgbare capriolen van van Saxo.

    Bij Binck werd het dividend op ex-dividend op een afzonderlijke regel in de portefeuille opgenomen. In het transactieoverzicht kwam het pas op de dag van uitbetaling. Ik kreeg ook altijd enkele dagen voorafgaand aan de ex-dividend datum een e-mail met vooraankondiging. In ieder geval was je vroegtijdig op de hoogte en dat gaf vertrouwen dat het dividend correct zou worden afgewikkeld.

    Gelet op uw laatste zin, heeft u al langer een account bij Saxo. Maar uw opmerking stelt mij slechts ten dele gerust. Ik ben sinds 4 weken van Binck naar Saxo overgezet en Saxo heeft mijn account nog steeds niet op orde. En dat terwijl ik een doodsimpele B&H portefeuille heb, zonder toeters en bellen.

    Onderstaande link met de relevante dividend datums voor Q3 van Unilever.

    www.unilever.com/investor-relations/s...

    3Q-21: ex-dividend 4 november, record date 5 november, uitbetaling 1 december

    Ja, ik heb al eerder een dividend van Unilever ontvangen en dat ging correct bij Saxo.

    Ik begrijp je zorgen in verband met je ervaring op andere punten.

    Jij refereert specifiek aan de corporate action mededeling.
    Jij wilt dus een bevestiging, dat Saxo geregistreerd heeft dat jij recht hebt op het dividend.

    Prima, maar ik heb geen kennis hoe het er bij Saxo aan toe gaat.

    Ik kan mij het volgende voorstellen.

    Zou het niet kunnen zijn dat Saxo eerst de bevestiging van Unilever wil krijgen, alvorens jou een bevestiging te geven ?

    Mogelijk dat Saxo een totaal heeft gemaakt van het totaal aan Unilever aandelen van zijn klanten, op expiratie datum, en dit heeft gemeld bij Unilever.
    Unilever verzamelt alle opgaven van de banken wereldwijd en stuurt daarna een confirmatie dat Unilever akkoord gaat met de opgave.
    Pas dan kan Saxo jou de Corporate Action bevestiging geven, betreffende je recht op dividend.

    Daar gaat dan wat tijd overeen.

    Ook op de dag van betaalbaarstelling zul je bij Saxo geduld moeten tonen.
    Mijn vorige dividend kwam echt niet, die dag, 's ochtends om 09:00 uur binnen.
    Het was pas 's middags de volgende dag ( 8 september betaaldatum --9 september bijgeschreven) dat het bijgeschreven was.

    Neemt niet weg, dat het niet verkeerd is waakzaam te blijven.
  13. forum rang 5 Baksteen 7 november 2021 17:55
    quote:

    Saibee schreef op 7 november 2021 17:45:

    [...]
    Het lijkt erop dat wanneer je met effectenkrediet werkt en je margin- en effectenkrediet gebruik is groter dan 100% en je reageert niet binnen de gestelde termijn dat dan je hele portefeuille geliquideerd wordt.
    Klopt, en Binck was daar soepeler in, en Saxo wil die ellende niet
  14. forum rang 7 A3aan 7 november 2021 18:08
    Dat saxo andere regels hanteert is hun goed recht. Maar al een jaar werd steeds bij berichtgeving verkondigd dat er weinig zou veranderen voor de beleggers bij Binck. Ongeveer zelfde tarieven enz. Pas bij overzetten komen ineens de heel verschillende voorwaarden naar voren. Het was netter geweest als de beleggers bij Binck daar eerder voor waren gewaarschuwd en dat wanneer met het niet eens was met die voorwaarden men ruim de tijd zou krijgen om gratis de portefeuille over te zetten naar een andere broker.
    Maar zoveel fatsoen kon Saxo niet opbrengen. Eigenlijk een schande dat men zo maar de klachten daarover weg wuift. Het geeft natuurlijk wel aan wat voor bedrijf Saxo is. Misschien komt men daar bij Denen mee weg, maar hier in Nederland zullen ze zich nog wel eens achter de oren wrijven. Het is natuurlijk niet voor niets dat ineens meer overzettingen minsten een maand zijn opgeschoven. Zouden ze eindelijk wakker worden en de klant weer als klant gaan behandelen en niet als een stuk vuil.
  15. forum rang 7 hirshi 7 november 2021 18:30
    Dat het overzetten zo lang duurt duidt erop dat men zich verkeken heeft op de effecten en gevolgen.
    De voorbereiding en informatie aan cliënten over de gevolgen schoot schromelijk tekort.
    Cliënten moeten er in de praktijk achter komen wat de gevolgen van de overzetting zijn en dat had anders gekund en gemoeten.
  16. forum rang 7 Ron Kerstens 7 november 2021 19:47
    Saskia; "Jullie moeten beter zoeken naar de potten pindakaas, ze zijn er wel maar jullie zien ze niet."

    Financieel Dagblad;

    Klachtenregen over omzetting diensten BinckBank naar Saxo
    Sonny Motké Mathijs Rotteveel 18:58

    Er gaat veel mis bij de omzetting van diensten van BinckBank naar Saxo. Klanten willen klagen, maar bij de helpdesk van Saxo staan ze vooral heel lang in de wacht.

    Volgens Saskia Klep, directeur Nederland van Saxo Bank, brengt elke verandering klachten met zich mee.

    In het kort
    Het regent klachten over de omzetting van diensten van BinckBank naar Saxo.
    Klachten variëren van mislukte betalingsopdrachten tot slechte bereikbaarheid.
    Volgens Saxo Bank-directeur Saskia Klep zijn de klachten niet vreemd.

    Het regent klachten over de omzetting van diensten van BinckBank naar Saxo. Teleurgestelde klanten melden dat de fusie van de twee bedrijven heeft geleid tot ernstig vertraagde transacties, mislukte betalingsopdrachten en onterecht in rekening gebrachte kosten.

    Kristof Emanuel is 'een jaar of drie, vier' klant bij de Belgische tak van BinckBank. Toen hij de nieuwe site van Saxo zag, trok hij snel zijn conclusies. 'Dit is het niet.' Hij ging meteen aan de slag om zijn pakketje aandelen, van vijf bedrijven, over te boeken naar concurrent Bolero.

    ‘Dit is voor mij een principekwestie geworden’
    Belegger Kristof Emanuel wil dat BinckBank gemaakte beloftes nakomt

    Na een tijdje zag hij de aandelen van vier van de vijf bedrijven inderdaad bij Bolero verschijnen. Alleen die van Airbus waren weg: ze stonden niet meer bij Saxo en verschenen ook niet bij Bolero. 'Doordat Saxo een ander soort aandelen Airbus heeft dan Bolero, kon ik ze niet overboeken.'

    De Airbus-aandelen verschenen na een week of zes weer op de Saxo-rekening, maar de transactiekosten van €25 voor de mislukte overboeking werden gewoon in rekening gebracht. 'Ze hebben beloofd die terug te betalen', zegt Emanuel door de telefoon. Daar wacht hij nu al zeven weken op. 'Het gaat niet om veel geld, maar ze moeten hun beloftes nakomen. Dit is voor mij een principekwestie geworden.'
    'De migratie'

    Binck is in 2004 opgericht om met online beleggen tegen lage prijzen de concurrentie met de grote Nederlandse banken aan te gaan. In september 2019 werd het bedrijf overgenomen door Saxo Bank, in handen van het Chinese Geely. Sindsdien lopen de voorbereidingen voor wat ze bij Saxo 'de migratie' noemen: de beleggingen van zo'n 500.000 klanten overboeken naar het platform van de nieuwe eigenaren.

    Directeur Saskia Klep legt uit dat dit geen sinecure is. Een jaar geleden zijn ze begonnen de Franse klanten over te zetten, nu zijn Nederland, België en Italië aan de beurt. 'We doen het in etappes: elke keer nemen we voor een nieuwe groep klanten de beslissing om de overstap te maken. De laatste etappe was 4 oktober. Hierin zaten klanten die veel handelen en die komen ook met veel vragen.'

    Dat is een eufemisme. Bij beoordelingssite Trustpilot is 52% van de meer dan 300 reviews over BinckBank gecategoriseerd als 'zeer slecht'. Ook bij het FD kwamen mails binnen van teleurgestelde klanten.
    'Klunzenclub'

    Ze noemen de Saxo-site minder gebruiksvriendelijk dan ze gewend waren en missen essentiële informatie. Wat vervelender is: overboekingen zijn vertraagd en klanten klagen over onbegrijpelijke risicomaatstaven die ervoor zorgen dat ze plotseling niet meer kunnen handelen. Bijzonder is dat optieposities op expiratiedatum al om 12.00 uur 's middags worden uitgeoefend, terwijl dat voor de rest van de markt bij beurssluiting om 17.30 uur gebeurt.

    Bovendien werkt de chatmodule op de site slecht en is BinckBank allang telefonisch slecht bereikbaar. 'Ben helemaal klaar met Saxo. Wat een ontzettende klunzenclub', stelt een boze klant in een mailwisseling, in bezit van het FD. Van moedeloosheid vraagt die zich hardop af of het nut heeft elders een klacht in te dienen, zoals bij de Autoriteit Financiële Markten.

    ‘Het kan ook zijn dat de potten pindakaas naar een ander schap zijn verplaatst’

    Saxo-directeur Saskia Klep weerspreekt dat diensten zijn verdwenen

    Volgens Klep van Saxo brengt elke verandering klachten met zich mee. Dat mensen een dienst niet kunnen vinden, betekent volgens haar niet dat die is verdwenen. Om het te verduidelijken gebruikt ze een voorbeeld van een supermarkt. 'Stel je kunt de pindakaas niet vinden. Dan denk je misschien dat jouw supermarkt die niet meer verkoopt, maar het kan ook zijn dat de potten pindakaas naar een ander schap zijn verplaatst.'

    Ze zegt te begrijpen dat klanten ontevreden zijn, omdat die met een verandering geconfronteerd worden waar ze niet om gevraagd hebben. Toch zegt ze te weten dat het Saxo-platform het 'mooiste platform gaat worden' voor Nederlandse beleggers. 'We blijven luisteren naar hun feedback.'
    'Valse start'

    Die 'feedback' van Binck-klanten komt ook binnen bij vergelijkingsplatform Finner. Bart Spronk van Finner wijst erop dat de site van Saxo nog niet af is. 'Er ontbreken functionaliteiten en sommige informatie is gemakzuchtig door een vertaalmachine gehaald', schrijft hij.

    Beleggers krijgen nog te weinig terug voor een gedwongen overstap, al heeft Saxo volgens Spronk wel 'beter dan gemiddelde' analyse- en handelsmogelijkheden.

    Maar daar betalen klanten ook voor. SaxoInvestor is volgens Finner een van de duurdere brokers op de markt, net als eerder Binck. Terwijl veel concurrenten de laatste tijd kostenverlagingen doorvoeren, heeft Saxo daar niet voor gekozen. Spronk: 'De meeste klanten zullen door de verhuizing niet méér gaan betalen, maar ook niet heel veel minder.' Hij spreekt dan ook van 'een valse start'.

7.889 Posts
Pagina: «« 1 ... 171 172 173 174 175 ... 395 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Indices

AEX 870,27 -0,43%
EUR/USD 1,0728 +0,29%
FTSE 100 8.078,86 +0,48%
Germany40^ 17.908,10 -1,00%
Gold spot 2.333,44 +0,75%
NY-Nasdaq Composite 15.712,75 +0,10%

Stijgers

UNILEV...
+5,85%
RENEWI
+4,68%
B&S Gr...
+2,85%
Flow T...
+2,26%
Fugro
+2,09%

Dalers

ADYEN NV
-18,43%
VIVORY...
-8,38%
WDP
-4,93%
Alfen ...
-4,39%
CM.COM
-3,66%

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links