Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Een klacht indienen is te moeilijk bij de NVM

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Jos Koets

In 1994 werd Jos Koets meteen in het diepe gegooid bij een assurantiekantoor. In z’n eerste werkweek vond zijn baas het nodig met vakantie te gaan. Daarna heeft hij in de praktijk het assurantievak geleerd. Koets kocht het bedrijf van z’n werkgever. Nu is hij eigenaar van het eenmansbedrijf Assurantiekantoor Groenoord in ...

Meer over Jos Koets

Recente artikelen van Jos Koets

  1. 12 apr De gekte op de woningmarkt is terug 4
  2. 29 mrt Aflossingsvrije hypotheken op de helling 8
  3. 08 mrt Lager energielabel betekent lagere maximale hypotheek, maar er is een addertje 4

Reacties

6 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Stephanus1987 5 november 2021 10:48
    Eerlijkheidshalve mogen ze van mij die hele makelaarswereld strakker reguleren. Snap ook niet dat dit nog niet heeft plaats gevonden. Ik zie ze als medeverantwoordelijk voor de gekte die we nu zien op de huizenmarkt. Recent een aankoopmakelaar in de arm genomen. Nadat deze te laat op de bezichting aanwezig was bleek er niks voorbereid, geen onderzoek, geen vragen aan de verkopende makelaar. En aan het eind op straat wordt er simpelweg gezegd; als u het huis wilt dan moet je gewoon maximaal bieden wat je kunt veroorloven. (hoezo prijsopdrijvend). Een offerte van haar kosten was er nog niet, die volgde dan later wel.
  2. kareldr 5 november 2021 14:14
    Om een woning te verkopen, is een notaris noodzakelijk.
    Een makelaar is maar optioneel.
    Tegenwoordig verkoop je je woning al op Facebook.
    Internetmakelaars bieden tegenwoordig een menukaart van dienst die je kunt afnemen en werken volledig transparant. Handjeklap zoals vroeger ook gebeurde met verzekeraars en tussenpersonen, is er met 'online' niet meer bij.
    In deze markt verkoopt een makelaar weinig. Dus elke klant moet uitgemolken worden, want: overleven.

    Dit voorbeeld is geen 'klacht', maar 'fraude' (bedragen manipuleren op aktes!).
    Lijkt mij een zaak voor de FIOD (cash betalen?) en politie.
  3. Theo32 6 november 2021 11:37
    Mjah, let's face it... in hoeverre heb je dan wat aan Kifid dan? Ook weinig als je mij vraagt. Eigenlijk zijn al die instanties opgericht om de gang naar de rechter te beperken en de branch te beschermen. De drempel om een klacht in te dienen wordt zo hoog mogelijk gelegd. Er worden wel termen gebruikt als "onafhankelijk" enzo... maar je hoeft maar te kijken hoe zo'n instituut wordt gefund.

    Als belegger/aandeelhouder van ondernemingen hebben we wel vaker gezien wat 'aan de top' voor mensen zijn en wat voor praktijken wordt gebezigd.

    Maar als consument ben je gewoon onvoorbereid overgeleverd aan haaien die dit soort dingen dagelijks doen. Zitten er ook goeie haaien bij? Vast... maar ga maar in eerste instantie er skeptisch in.

    Makelaars? Branchverenigingen? Geschillencommissies? Mediators? Het zijn allemaal je vrienden niet.
  4. Gelukkigleven 8 november 2021 16:51
    Ik heb dezelfde ervaring als Stephanus1987. De makkelaar heeft niks zinnigs te melden omdat zij zich niet heeft voorbereidt. Voert notabene tijdens de bezichtiging de telefoongesprekken en adviseert uiteindelijk een prijs te bieden `die wij het waard vinden`. Het opsturen van de verkoopprijzen van soortgelijke huizen in de buurt was al teveel gevraagd. Wagelijk en inderdaad mede verantwoordelijk voor de prijzengekte.
6 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links