Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 15,080 19 apr 2024 11:51
  • -0,180 (-1,18%) Dagrange 15,080 - 15,280
  • 11.915 Gem. (3M) 226,4K

Forum geopend voor Euronav

19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 861 862 863 864 865 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 3 november 2021 11:39
    Fredriksen Koopt voor de lange termijn in.

    Ik denk ongeveer -0.5 tot -0.55 USD adjusted EPS, wat ongeveer in lijn is met analysten verwachtingen, misschien kleine mis. Groter issue is de Q4 guidance, daar zijn analisten VEEL te positief over, zeker aangezien het nu al November is (seasonally beste maand) en er nog weinig tekenen van oke rates zijn.

    Maar bedenk wel, hoe slechter de korte termijn is, hoe beter de lange termijn outlook is. Als Q4 2021 tegen valt, zullen mensen schepen blijven schrappen en blijft interesse om nieuwbuilds te orderen laag.
  2. belegger1981 3 november 2021 12:57
    EUAV.BR zal naar verwachting een daling van de kwartaalomzet laten zien wanneer het de resultaten op 4 november rapporteert. * Het in Antwerpen, Antwerpen gevestigde bedrijf zal naar verwachting een omzetdaling van 62,4% rapporteren van $ 240,95 miljoen naar $ 90,651 miljoen een jaar geleden, volgens de gemiddelde schatting van 7 analisten, op basis van Refinitiv-gegevens. * Refinitiv's gemiddelde schatting van analisten voor Euronav NV is voor een verlies van 49 cent per aandeel. Over hetzelfde kwartaal vorig jaar rapporteerde het bedrijf een winst van 22 cent per aandeel. * De huidige gemiddelde analistenbeoordeling van de aandelen is "kopen" en de uitsplitsing van de aanbevelingen is 9 "sterk kopen" of "kopen", 1 "houden" en geen "verkopen" of "sterk verkopen". * De gemiddelde winstraming van analisten was de afgelopen drie maanden met ongeveer 0,3% gedaald. * * Het mediane prijsdoel van Wall Street voor 12 maanden voor Euronav NV is $ 12,81, ongeveer 29% boven de laatste slotkoers van € 9,09.??? * Eerdere kwartaalresultaten (met behulp van de voorkeursmaatstaf voor inkomsten in Amerikaanse dollars).
  3. Vavli 3 november 2021 13:01
    quote:

    Risky bets schreef op 3 november 2021 11:39:

    Fredriksen Koopt voor de lange termijn in.

    Ik denk ongeveer -0.5 tot -0.55 USD adjusted EPS, wat ongeveer in lijn is met analysten verwachtingen, misschien kleine mis. Groter issue is de Q4 guidance, daar zijn analisten VEEL te positief over, zeker aangezien het nu al November is (seasonally beste maand) en er nog weinig tekenen van oke rates zijn.

    Maar bedenk wel, hoe slechter de korte termijn is, hoe beter de lange termijn outlook is. Als Q4 2021 tegen valt, zullen mensen schepen blijven schrappen en blijft interesse om nieuwbuilds te orderen laag.
    Toch is Hugo blijkbaar ook al voor deze winter optimistisch, en ik heb hem nog niet zien uitpakken met peptalk
    Hugo De Stoop believes the awaited upturn will flood over the tanker market already this winter. In an interview with ShippingWatch, the Euronav CEO explains the main factors for why he sees this happening.
  4. Risky bets 3 november 2021 13:11
    ja, veel analysten zijn ook heel bullish over deze winter. Misschien als la Nina heel koud weer in Azie geeft en er veel gas to oil switching is in electriciteit generatie. Maar normaal gesproken gaan rates vanaf mid december seasonally naar beneden, dus de klok begint wel te tikken.
  5. krach03 3 november 2021 17:04
    Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

    Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
    Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

    Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
  6. forum rang 6 Tordan 3 november 2021 17:51
    [quote alias=krach03 id=13785019 date=202111031704]
    Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

    Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
    Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

    Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
    [/quote

    Cijfers zullen gewoon slecht zijn, dat is ook wel bekend. Het gaat om het praatje dan wel begeleidende tekst van Hugo. En daar schuilt wederom het grote gevaar. Bij elke presentatie is deze man in staat de koers totaal in elkaar te laten donderen. Veel suc6 morgen, maar verbaas je nergens meer over!
  7. Alfonz 3 november 2021 18:10
    quote:

    krach03 schreef op 3 november 2021 17:04:

    Ongeacht de resultaten morgen, KBCS zegt dat er geen reden meer is om onder NAV te noteren en heeft dus koersdoel 11,25 euro.

    Begrijpelijk, want nieuwbouwprijzen staan op hoogste level in een decennium en je moet er ook nog eens drie jaar op wachten.
    Bestaande tankers krijgen dus plots veel meer "waarde" toegedicht.

    Indien morgen alles tegenzit, er is grote steun rond acht euro en dat zou dan ook ideale instapkans zijn. Wait and see.
    -10% is dus morgen zeer realistisch bij opening....?
  8. forum rang 4 boothram 4 november 2021 04:51
    ik verwacht dat er volgend jaar, vanaf januari za gekocht worden door euronav zelf: de enige voorwaarde is dat ze opnieuw winst kunnen maken. in december vallen de dure bareboats weg...die waren dit jaar erg verlieslatend, maar over de ganse barebatperiode niet..
    Volgend jaar dus veel minder financiele lasten;zonder die bareboats en met de vernieuwde obligatielenin wordt gemiddeld aan onder 3% geleend.... De afschrijvingen zijn nog altijd fors rond 10%op de vloot... terwijl dit eigenlijk per aandeel ruim l 1$ teveel is...op een 10 jaar oude vloot die al half is afgeschreven, zou maar de helft van daarvan moeten worden afgeschreven... de rest is schroot die eerder aan waarde wint... Indien er over het ganse jaar dus 1$ per aandeel verlies zou zijn, ddan is dat gewoon wat teveel werd afgeschreven.. en ja, ondanks de lage tarieven en ondanks de vele drydocks en relatief hoge financiele lasten( sterk(dalend in 2022)
  9. forum rang 10 voda 4 november 2021 06:31
    06:26
    Wat te verwachten van Euronav: winter is coming!
    Straks om 8u komt olietankerrederij Euronav
    EURN
    0,55%
    met de resultaten over het derde kwartaal. De recente instap van de Noorse reder en miljardair John Fredriksen wakkerde de speculatieve koorts aan en wrikte het aandeel (eindelijk) los, maar toch is de boodschap voor het rapport: leg uw verwachtingen laag.

    Over de jongste twee jaar is ampel bewezen dat hoge olieprijzen geen garantie zijn voor hoge tankertarieven en vice versa. In het voorjaar van 2020 dook bij de start van de pandemie de Amerikaanse olieprijs onder nul en verkenden de tankertarieven de stratosfeer, door de enorme vraag naar tankers om overtollige olie te stockeren. KBC Securities-analist Olivier Vandewoude merkt op dat in maart en april 2020 gemiddeld 166.000 dollar per dag werd betaald voor een tanker.

    2021 is van een heel ander kaliber. De productieverlaging van OPEC kwam er in combinatie met 'opslagtankers' die weer in de vaart kwamen. Het resultaat: een ineenstorting van de tarieven: gemiddeld nog geen 2.800 dollar per dag voor supertankers, 6.500 dollar voor Suezmax-tankers.

    Met andere woorden: 2021 wordt, om het met een knoert van een eufemisme te zeggen, geen topper. Mogelijk gloort vanaf 2022 beterschap en dus wordt het vooral belangrijk om uit te kijken naar de vooruitzichten.

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
  10. forum rang 10 voda 4 november 2021 08:21
    CEO Euronav: 'We zitten waarschijnlijk op de bodem'
    De olietankerrederij Euronav
    EURN
    0,00%
    komt zojuist met cijfers. Zoals verwacht was het derde kwartaal een moeilijke. Onderaan de streep bleef een nettoverlies over van 105,9 miljoen dollar, tegenover een nettowinst van 46,2 miljoen dollar een jaar eerder. Het verlies per aandeel bedroeg in het derde kwartaal 0,53 dollar tegenover een winst per aandeel van 0,22 dollar een jaar eerder.

    CEO Hugo De Stoop denkt echter wel dat Euronav voorbij het dieptepunt gevaren is. 'We hebben iedere reden om te denken dat we nu op het dieptepunt zitten van de cyclus, nadat het derde kwartaal de meest lastige was in ons recente geheugen. Naast een seizoensgebonden duwtje voor de winter zijn er ook een aantal katalysatoren die zorgden voor een blijvende toename in de vrachttarieven in het huidige kwartaal.'

    'De vraag naar olievervoer is herstellende, dankzij meer vraag naar olie als gevolg van het post-pandemische herstel in de wereldwijde economie', vervolgt De Stoop. 'Daarnaast zien we meer vraag vanuit energieproducenten die naar goedkopere alternatieven zoeken. Voorts zorgt de toenemende productie van het oliekartel OPEC voor meer olie-export. We voorzien dat dit pad zich blijft voortzetten nu de vraag naar olie blijft herstellen richting het pre-coronaniveau.'

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
19.290 Posts
Pagina: «« 1 ... 861 862 863 864 865 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links