Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

'Pilot Tesla geen goed nieuws voor Fastned'

Lees over dit aandeel ook

  1. 07:52 Berenberg verlaagt koersdoel Fastned 1
  2. 16 apr Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

7 Posts
| Omlaag ↓
  1. Bonus aanbieding 2 november 2021 09:24
    Het maakt eigenlijk niet veel uit. Mensen laden in principe thuis en onderweg alleen als het niet anders kan. De bezettingsgraad die een laadstation nodig heeft om kostendekkend te draaien kan nooit worden gehaald, een laadpaal is alleen maar een grote kostenpost. Ionity en en Tesla hebben de palen om autos te verkopen en Shell heeft ze voor het groene imago en de shopverkopen. Een bedrijf met alleen kosten is kansloos. Fastned MOET zichzelf verkopen aan een andere partij anders zijn de ´investeerders´ hun geld kwijt.
  2. Jake90 2 november 2021 09:48
    quote:

    Bonus aanbieding schreef op 2 november 2021 09:24:

    Het maakt eigenlijk niet veel uit. Mensen laden in principe thuis en onderweg alleen als het niet anders kan. De bezettingsgraad die een laadstation nodig heeft om kostendekkend te draaien kan nooit worden gehaald, een laadpaal is alleen maar een grote kostenpost. Ionity en en Tesla hebben de palen om autos te verkopen en Shell heeft ze voor het groene imago en de shopverkopen. Een bedrijf met alleen kosten is kansloos. Fastned MOET zichzelf verkopen aan een andere partij anders zijn de ´investeerders´ hun geld kwijt.
    Eens, ik zie ook nog niet 1,2,3, in hoe dit een winstgevend business model kan gaan worden. De kwh prijs zal altijd hoog blijven en bedrijven zijn tegenwoordig ook selectiever in het geven van reiskostenvergoeding.
  3. ossehaas_ 2 november 2021 10:29
    @Bonus aanbieding: Eens met je reactie. Omzet vs kosten is helemaal scheef.
    Ze kunnen zich beter verkopen aan Shell nu het nog kan.

    Verder begrijp ik niet waarom dit nietszeggende stuk tekst is opgenomen:
    "Daaraan voegt analist Juri Zanieri van zakenbank Kempen toe dat al 30 procent van de klanten van Fastned een Tesla heeft. "Elektrische voertuigen laden waar en wanneer het nodig is", aldus de analist. Dat geldt ook voor koffietentjes; er zijn er veel, maar de meest lucratieve koffietentjes zitten op plekken waar veel mensen komen, zoals op treinstations."
    Waarom zou een koffietentje lucratiever zijn op treinstations dan op andere plekken waar je wel aan de laadpaal kan? Tesla heeft m.n. een deal met het Van Der Valk concern, wat een win-win is voor beide.
  4. Bonus aanbieding 2 november 2021 10:54
    quote:

    ossehaas_ schreef op 2 november 2021 10:29:

    @Bonus aanbieding:
    Verder begrijp ik niet waarom dit nietszeggende stuk tekst is opgenomen:
    "Daaraan voegt analist Juri Zanieri van zakenbank Kempen toe dat al 30 procent van de klanten van Fastned een Tesla heeft. "Elektrische voertuigen laden waar en wanneer het nodig is", aldus de analist. Dat geldt ook voor koffietentjes; er zijn er veel, maar de meest lucratieve koffietentjes zitten op plekken waar veel mensen komen, zoals op treinstations."
    Waarom zou een koffietentje lucratiever zijn op treinstations dan op andere plekken waar je wel aan de laadpaal kan? Tesla heeft m.n. een deal met het Van Der Valk concern, wat een win-win is voor beide.
    Ik denk dat die analyst meent dat Fastned lucratieve plekken heeft, want zelfs Tesla rijders die naar Teslas eigen superchargers kunnen komen gaan toch ook naar Fastned of zoiets. Ik raad die analist aan de jaarrekening van Fastned eens wat beter te bekijken. Geen enkele plek is lucratief.
  5. Dee Electric 2 november 2021 13:23
    quote:

    Bonus aanbieding schreef op 2 november 2021 09:24:

    Het maakt eigenlijk niet veel uit. Mensen laden in principe thuis en onderweg alleen als het niet anders kan. De bezettingsgraad die een laadstation nodig heeft om kostendekkend te draaien kan nooit worden gehaald, een laadpaal is alleen maar een grote kostenpost. Ionity en en Tesla hebben de palen om autos te verkopen en Shell heeft ze voor het groene imago en de shopverkopen. Een bedrijf met alleen kosten is kansloos. Fastned MOET zichzelf verkopen aan een andere partij anders zijn de ´investeerders´ hun geld kwijt.
    Eens.
    Je moet ook lager zitten in de keten: Alfen.
    Ik heb nooit geloofd in Fastned, laden doe ik sowieso òf thuis/werk òf bij Ionity want die hebben 350kW laders die veel goedkoper zijn.
7 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

FASTNED

23,350 17:38
-0,650 -2,71%
Premium

Kwartaal van plussen en minnen voor ambitieus Fastned

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links