Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 161,480 15 apr 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 828.963 Gem. (3M) 101,8M

Tesla blow-off

7.727 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 387 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dutcheon 30 oktober 2021 15:10
    quote:

    Blue Chips schreef op 30 oktober 2021 14:59:

    Nu toch even short gegaan. LT ben ik nog steeds positief maar ik verwacht toch wat beleggers met hoogtevrees nu?
    Hoogtevrees? er zal vast nog wel een koopmomentje komen maar het timen van de verkoop om daar weer kruit voor te hebben zou ik niet gokken...
  2. forum rang 6 gbakl 31 oktober 2021 12:09
    wanneer moet je dan timen ?

    als de koers opeens al onder de 1000 is beland,
    of als Musk weer eens een ongelukkige uitlating rondtweet,
    of als de bestelling van Hertz toch opeens boterzacht blijkt te zijn en meer lijkt op
    aanjagende en misleidende voorkennis en dat wordt igv Tesla nooit bestraft, er gebeuren wel meer opmerkelijke zaken...

    ook dan ben je meestal al wel aan de late kant...
    maw als je een short gokje wil doen dan is alleen een periode van ongebreidelde stijging een mogelijke aanleiding daartoe
    in de hoop dat er even wat meer animo is voor (gedeeltelijke) winstneming dan voor eeuwig over-de-kop enthousiasme.
  3. forum rang 7 Bert12345 31 oktober 2021 20:20
    quote:

    Dutcheon schreef op 30 oktober 2021 11:36:

    Ik heb vorig jaar mijn baan opgezegd en ben voor mezelf begonnen, weg achter de computer en weg met de kantoorbaan. Nu naar buiten. In mijn nieuwe werk mag ik tuinen ontwerpen en bouwen, zwembaden aanleggen en klein grondverzet.

    Mijn Tesla model s heb ik 3 jaar met veel plezier gereden, dat was de goedkoopste kilometervreter ooit (en stiekem ook nog een hele snelle). Niet vanwege subsidie maar omdat ik hem tweedehands privé kocht met bijna 2 ton op de teller. Vrijwel geen kosten aan gehad in 150.000km en ook maar 5000 euro afschrijving in 3 jaar.

    Geld van de verkoop ging rechtstreeks bij mijn Tesla aandelen portefuille... nu 2 jaar later moet ik Tesla nogsmaals bedanken,
    Het duurde weer even... het elastiekje is lang op spanning gebracht maar zoals al meerdere jaren op rij kwam het aandeel tesla in aanloop van kwartaal 3 op gang en ging het in oktober weer los.

    Ik HODL nog fijn even door want elk verkoopmoment is achteraf een aankoopmoment geweest ;)

    Mooi verhaal en wens je veel suc6 toe!!!
  4. forum rang 10 voda 1 november 2021 08:08
    Autobouwer meer dan een biljoen waard
    Geen rem op Tesla: ’Elon Musk wist van begin af waar het heen ging’
    Door GERT VAN HARSKAMP

    Updated Gisteren, 08:13
    Gisteren, 07:00
    in FINANCIEEL

    AMSTERDAM - Tesla is ontketend. De Amerikaanse bouwer van elektrische auto’s is door de grens van een biljoen aan beurswaarde gebroken. Waar autobouwers kampen met enorme productie-uitval door chiptekort, boekt Tesla juist records. Ondertussen verstevigt Musk zijn toppositie op de lijst rijksten ter wereld. Wat doet Tesla anders dan zijn concurrenten?

    ? ANP/HH
    ,,Toen ik in 2013 voor het eerst in een Tesla stapte, toen wist ik direct: dit gaat het worden. Je drukt het pedaal in en je rijdt, geen motorgeluid, niet schakelen en zelfs geen tikje die je hoort bij het optrekken van een traditionele automaat. Als je dat ervaart, dan weet je wat Tesla anders doet en waarom die nu zo gewaardeerd wordt”, antwoordt Maarten Steinbuch, hoogleraar high-tech systemen en automotive aan de Technische Universiteit Eindhoven, als hem wordt gevraagd waarom Tesla zo extreem hoog gewaardeerd wordt wat de autobouwer van de excentrieke zakenman Elon Musk precies anders doet dan overige autobouwers.

    Tesla doorbrak deze week de grens van $1000 miljard aan beurswaarde om door te groeien richting de $1100 miljard. Daarmee is het concern van Musk net zoveel waard als alle negen overige autofabrikanten in de top 10 autobouwers met de hoogste beurswaarde.

    „De Tesla die je vandaag ziet, is het product van pre-Covid, een beurswaarde minder dan $100 miljard Tesla”, verklaart Adam Jonas analist bij Morgan Stanley in een analistenrapport de hoge beurswaarde. „De Tesla die je waarschijnlijk in de komende 12 tot 18 maanden zult zien, demonstreert de slagkracht van een biljoen dollar Tesla.”

    BEKIJK OOK:
    Musk ’s werelds rijkste met $300 miljard: wat moet je met al dat geld?

    Morgan Stanley verhoogde deze week het koersdoel van Tesla met $300 tot $1200. Vrijdag kostte een aandeel Tesla nog $1080.

    „De ratio achter een beurswaarde is altijd lastig, er zit grote verwachtingswaarde in”, zegt Rico Luman, automotive-econoom bij ING. „Het verschil met andere autofabrikanten is dat Tesla minder last lijkt te hebben van chiptekorten. Tesla ontwerpt zelf chips, maar is afhankelijk van productie door derden.”

    ? BLOOMBERG
    Europese autobouwers registreerden in september 728.600 nieuwe auto’s, het laagste aantal sinds 1995 en een daling van 23,1% ten opzichte van vorig jaar. De reden: tekort aan chips. Tesla blijft ver achter, maar produceerde afgelopen kwartaal wel een record van 240.000 auto’s en belooft een productiegroei van 50% per jaar.

    „Tesla profiteert van de onvoorstelbaar scherpe visie die het bedrijf van het begin af heeft gehad over waar de wereld naartoe gaat”, aldus Steinbuch. „En dat is elektrisch en dat blijft het ook. Elektrisch is drie keer zo zuinig als brandstof. Waterstof wordt het ook niet. Daarmee verspil je twee derde van de energie.”

    BEKIJK OOK:
    Analyse: Elon Musk profiteert nog van voordelen start-up

    Volgens professor Steinbuch is de rol van Tesla daardoor veel groter dan alleen de automarkt en ’dat zien beleggers en investeerders ook’. „De batterij gaat een sleutelrol spelen in de energietransitie. Het duurt nog dertig jaar voordat het elektriciteitsnet is aangepast. Om duurzame energie vast te houden, heb je batterijen nodig. Let maar op, als dadelijk de salderingsregeling wegvalt, dan willen huishoudens allemaal een thuisbatterij om energie op te slaan. Tesla is van het begin aan batterijfabrieken gaan bouwen.”

    Die eigenzinnigheid en vasthoudendheid heeft Tesla ook qua marketing geen windeieren gelegd, meent Jan Wouters, automotive expert en oprichter van onderzoeksbureau Wautomotive. „In 2013 nog kostte een batterijpakket van een auto zomaar $50.000. Stel je voor, je brengt een auto op de markt en alleen het batterijpakket is al $50.000; je werd voor gek verklaard. Musk deed het toch, waarmee hij de weg heeft geplaveid voor andere autobouwers. Tesla is daardoor een beweging geworden en dat zie je ook terug in de enorme merkwaarde.”

    Premier Mark Rutte bezoekt eindassemblagefabriek van Tesla in Tilburg.? ANP/HH

    Merkwaarde
    Onderzoeksbureau Kantar meldde deze week dat de merknaam Tesla met €36 miljard de hoogste merkwaarde heeft van alle autobouwers. Musk is daarmee Toyota voorbijgestreefd, die met €25,8 miljard de tweede plek bezit. Wouters: „En dat is knap, want qua technologie op het gebied van acceleratie, snelheid en range is Tesla niet meer zo superieur ten opzichte van andere autofabrikanten.”

    BEKIJK OOK:
    Autobouwers steken miljarden in ’jacht op de batterij’

    Tesla zal waarschijnlijk fors geld verdienen aan zijn software. De elektrische autobouwer onderzoekt de mogelijkheid om die te verkopen aan andere autofabrikanten. TU-professor Steinbuch stelt juist dat Tesla op belangrijke aspecten veel beter presteert dan overige autobouwers. „Tesla had goed door dat een elektrische auto alleen succesvol kan zijn met een goed laadnetwerk en heeft dus een eigen laadnetwerk aangelegd, zodat je onbezorgd met de Tesla naar Frankrijk kan.”

    Daarnaast is de productie bij Tesla uitermate gestroomlijnd. Volkswagen-topman Herbert Diess informeert zelfs bij Tesla hoe het lukt om veel sneller een auto te bouwen dan de Duitsers. Steinbuch: „De doorlooptijd van een Tesla-fabriek is drie keer sneller dan bij Volkswagen.”

    BEKIJK OOK:
    Minder subsidie voor elektrisch rijden

    Tesla profiteert daarbij van zijn simpele organisatie zonder dure dealerorganisaties. Bovendien moeten de traditionele autobouwers nog honderden miljarden steken in de ontwikkeling naar elektrisch rijden. Zo investeert alleen Volkswagen al €86 miljard tot 2025 in die transitie. Luman: „Tesla is van begin af elektrische auto’s gaan bouwen en hoeft daarom veel minder te investeren in het opzetten van een nieuwe reeks modellen dan traditionele autobouwers. Daarnaast opereert Tesla in een premium segment. Daar zijn de marges hoger.”

    www.telegraaf.nl/financieel/144431642...
  5. vobo 1 november 2021 08:20
    quote:

    bitcoinwaarheid schreef op 30 oktober 2021 06:35:

    ...

    Het plan van Hertz om 100000 Tesla EV's te kopen is dan ook een serieuze klap voor de gezamenlijke schuldeisers, want hoe kan Hertz plotseling 100000 Tesla EV's kopen, een bedrijf met meer dan 8 miljard dollar aan schulden?
    ...

    Dit lijkt dus steeds meer en meer op marktmanipulatie door Elon Musk en de CEO van Hertz, oh oh oh, we gaan op maandag de Tesla-aandelen eens een enorme boost geven met een groot plan van Hertz.

    ...

    Niemand moet mij vertellen dat Hertz de afgelopen weken/maanden geen contact heeft gehad met Elon Musk.
    ...
    Zo'n kooporder kan alleen in overleg met Tesla, want zij moeten wel al die Tesla's kunnen leveren. Stel bij een productie van 1 miljoen Tesla's gaat het om 10%, waardoor je wel 10% klanten gaat missen of langer moeten wachten op hun eigen Tesla.

    Het zal mij niet verbazen dat Tesla achter de doorstart van Hertz zit om daarmee meer Tesla's rond te laten rijden. Tesla is tenslotte ruim 100 miljard duurder geworden, waardoor Hertz met gemak uit de schulden gehaald kon worden.
  6. forum rang 10 voda 1 november 2021 12:44
    12:38
    Musk daagt VN uit rond voedselprobleem
    Elon Musk richt zich in een nieuwe tweet tot de Verenigde Naties. De topman van Tesla
    TSLA
    3,43%
    wil bewijs zien dat een klein percentage van zijn rijkdom het wereldvoedselprobleem zou kunnen verhelpen. Dat werd vorige week immers beweerd door David Beasly, de directeur van het wereldvoedselprogramma van de VN.

    'Slechts 6 miljard dollar zou de dood van 42 miljoen mensen kunnen voorkomen', zei Beasly.

    'Als de organisatie toont hoe dat mogelijk is met zes miljard, zal ik nu Tesla-aandelen verkopen', schrijft Musk op Twitter.

    twitter.com/elonmusk/status/145480810...

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/eu...
  7. beetje meer 2 november 2021 00:12
    Dit aandeel blijft mij verbazen. Wat was nu de aanleiding voor de stijging vandaag? Het bericht dat andere EV's ook bij Tesla mogen laden? Als dat zo is dan kan ik me niet voorstellen dat dit juist gewaardeerd wordt. Ik rij zelf EV en zou zo nu en dan op vakantie nuttig gebruik van het aanbod maken, maar veel veel omzet levert dat niet op. Bejalve in Frankrijk is er best wat concurrentie binnen dezelfde prijsrange voor een kWh.. In de VS dan wellicht?
  8. forum rang 10 voda 2 november 2021 06:27
    Tesla stelt eigen laadpunten open voor andere merken

    Door ABM Financial News op maandag 1 november 2021
    Views: 2.265

    (ABM FN-Dow Jones) Tesla is maandag gestart met een proef, waarbij tien eigen laadstations in Nederland worden opengesteld voor elektrische auto's van andere merken. Dit maakte de Amerikaanse fabrikant van elektrische auto's maandag bekend.

    "Toegang tot een uitgebreid, eenvoudig bereikbaar en betrouwbaar netwerk van snelladers is van essentieel belang voor het op grote schaal versnellen van de transitie naar elektrisch rijden. Daarom hebben we sinds 2012, na de ingebruikname van onze eerste superchargers, ingezet op een snelle uitbreiding van het netwerk", aldus het bedrijf in een verklaring.

    Nederlandse autorijders die niet in bezit zijn van een Tesla kunnen op tien locaties in Nederland via de Tesla-app gebruikmaken van de superchargers om hun elektrische auto op te laden. Het gaat om locaties als Duiven, Breukelen, Naarden, Eemnes en Zwolle.

    Bron: ABM Financial News
  9. forum rang 9 Ron-tron system 2 november 2021 07:41
    quote:

    Blue Chips schreef op 30 oktober 2021 14:59:

    Nu toch even short gegaan. LT ben ik nog steeds positief maar ik verwacht toch wat beleggers met hoogtevrees nu?
    Short op tesla ik heb het ook geprobeerd en met wisselend succes van -7k naar +12k en uiteindelijk eruit op -2499eur.
    Ik heb dus verloren geen drama maar wacht toch even af nu.
    Ze gaan nog veel meer orders komen maar tesla kan maar leveren wat ze geproduceerd krijgen.
    Moeilijk om in te schatten.
    Overdreven koers gebaseerd op toekomstige grote vraag en winsten maar als je dan kijkt naar bv goudaandelen ook 200keer meer vraag op fysiek goud dan ze ooit uit de grond krijgen en mooie winstmarge maar de koers nee hoor.
    Ik ben er te conservatief voor en vind dit niet logisch maar een pluim voor wie wel long ging of zit in tesla want de koers heeft gelijk.
  10. forum rang 10 voda 2 november 2021 08:00
    Hertz-deal met Tesla nog niet getekend
    Geen impact op cijfers volgens Musk.

    (ABM FN-Dow Jones) Er is nog geen getekende deal tussen Tesla en Hertz, die 100.000 elektrische auto's zou hebben besteld. Dit schreef Tesla-topman Elon Musk vannacht op Twitter.

    Afgelopen week meldde Bloomberg op basis van bronnen dat het Amerikaanse autoverhuurbedrijf Hertz 100.000 elektrische auto's heeft besteld bij Tesla als eerste stap in een ambitieus plan om zijn vloot van huurauto's te vernieuwen. De order is de grootste ooit voor elektrische auto's en zou goed zijn voor 4,2 miljard aan omzet voor Tesla, zo schreef Bloomberg.

    Het aandeel Tesla liep flink op. Vorige week denderde het aandeel door de grens van 1.000 dollar en een beurswaarde van 1.000 miljard dollar. Het aandeel klom maandag nog eens 8,5 procent naar 1.209 dollar, waardoor de beurswaarde met een slordige 100 miljard dollar steeg.

    Topman Elon Musk reageerde vannacht op Twitter op een tweet met een steil oplopende daggrafiek van het aandeel met de tekst "Your'e welcome!", om daar vervolgens aan toe te voegen. "Als dit is gebaseerd op Hertz, dan wil ik benadrukken dat er nog geen contract is getekend."

    "Tesla wordt geconfronteerd met veel meer vraag dan de productie aan kan, en daarom zullen we auto's alleen aan Hertz verkopen tegen dezelfde marges als aan consumenten."

    "De Hertz-deal heeft geen enkel effect op onze cijfers", aldus Musk.

    Door: ABM Financial News.

    info@abmfn.nl

    Redactie: +31(0)20 26 28 999
  11. forum rang 10 voda 2 november 2021 11:20
    11:15
    Elon Musk: 'Hertz heeft nul impact op Tesla'
    Het wordt interessant om straks uit te kijken naar Tesla
    TSLA
    8,49%
    . De pionier in elektrische auto's zette de jongste dagen tegen een verschroeiend tempo records neer en wordt nu op meer dan 1.200 miljard gewaardeerd.

    De katalysator voor de meest recente klim? Een deal voor 100.000 auto's met autoverhuurder Hertz. Een deal die volgens CEO Elon Musk nog niet rond is en sowieso 'nul impact' op de 'economics' van Tesla zal hebben. Dat liet Musk op Twitter verstaan in een antwoord op iemand die de loftrompet stak over de beurskoers.

    twitter.com/elonmusk/status/145535108...

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/on...
  12. TonnieRober 2 november 2021 11:46
    quote:

    Rai444,44 schreef op 30 september 2013 10:40:

    Mij lijkt de blow-off fase van Tesla in volle gang, hoeveel hoger gaat het nog ? Wellicht $200 ? Op enig moment moet het toch weer gaan zakken ?Wie zit er al in sprinters short/puts ?

    This didn't age well ;)

    Voorbeurs beetje dip vandaag maar de 1200 hebben we bereikt. :P
    Op naar de $2000

    Denk dat het handtekening 'nieuws' wel wordt weggepoetst.
    De voorbeurs is al weer 1% gestegen. Komt goed!
  13. forum rang 6 gbakl 2 november 2021 12:30

    Tesla, Inc. (TSLA)
    NasdaqGS - NasdaqGS Real Time Price. Currency in USD
    1,208.59+94.59 (+8.49%)
    At close: November 1 4:00PM EDT
    1,159.64 -48.95 (-4.05%)
    Pre-Market:
    .....................................

    misschien toch tijd voor een dip(je)

    Musk reageert halfslachtig. ..de aankoopprijs(afspraak) met Hertz zou geen korting inhouden benadrukt hij
    maar er is nog GEEN contract zegt hij nu pas...nadat de koers fors gestegen is en zou ook geen koersimpact moeten
    hebben....ja DUH!
    .
    bovendien is het erg simpel voor Musk om een geslaagde stunt voor te bereiden met een hoge aanschafprijs voor Hertz
    en dan onderhands afspraken over gegarandeerde inruilwaarde of zeer gunstige lenings of afbetalingsvormen.

    Musk manipuleert veel en graag en is daar succesvol mee maar als onverhoopt zijn dominerende rol bij Tesla echt
    onder vuur komt,flink afneemt of verdwijnt dan heeft dat een dramatisch onmiddellijk gevolg voor de koers.

    een miljardeneffect dus en je kunt het negeren of erop hopen (hopelijk niet maar niets menselijks is een shorter vreemd)
    maar je kunt er niet mee plannen.
    .
  14. forum rang 10 voda 2 november 2021 13:42
    Tesla roept auto's terug na problemen met testversie Autopilot
    RTL Nieuws 1 uur geleden

    Tesla Supercharger© Getty Tesla Supercharger

    Tesla heeft in de VS bijna 12.000 auto's teruggeroepen. Het gaat om auto's die onderdeel zijn van een publieke test met de semi-zelfrijdende software Autopilot.

    De Tesla's hadden op 23 oktober een software-update gekregen, waarna gebruikers al snel klaagden over problemen. Tesla kreeg meldingen van valse waarschuwingen voor dreigende botsingen. Daardoor konden auto's plotseling de noodrem inzetten. De fabrikant trok zelf de update al terug en kwam op 25 oktober met een update die het euvel zou verhelpen.

    De Amerikaanse toezichthouder National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) maakte de terugroepactie vandaag bekend. Volgens Tesla is het probleem veroorzaakt door een softwarefout die te maken heeft met de communicatie tussen twee chips. Daardoor zou de software de snelheid van andere voertuigen niet goed registreren.

    De NHTSA zegt dat het zijn "gesprekken met Tesla zal voortzetten om ervoor te zorgen dat elk veiligheidsprobleem onmiddellijk wordt erkend en aangepakt." Tesla zegt niet op de hoogte te zijn van ongelukken die door het softwareprobleem zijn veroorzaakt. Volgens de fabrikant hebben "99,8 procent" van de auto's waar het over gaat inmiddels al de nieuwe update gekregen.

    Zorgen over publieke tests
    De NHTSA is al langer bezorgd over de publieke tests die Tesla uitvoert met de Autopilot-software. Zo stuurde het onlangs twee klachtenbrieven naar Tesla. De toezichthouder ziet graag dat Tesla de updates bij problemen sneller terugtrekt en dat chauffeurs beter worden ingelicht over alle nieuwe functies. Bovendien zijn de publieke tests van de (semi)-zelfrijdende software niet alleen voor de chauffeurs een risico, maar ook voor andere weggebruikers.

    Elon Musk
    Topman Elon Musk zei vorige week dat dit soort problemen zijn te verwachten in een testfase. "Het is onmogelijk om alle hardwareconfiguraties onder alle omstandigheden te testen met een interne kwaliteitscontrole, vandaar de publieke bètatest."

    Niet iedereen kan de bèta-software van Tesla proberen. Chauffeurs moeten een Tesla-veiligheidsscore van 99 of 100 punten hebben. Bij die score tellen zaken als agressief de bocht nemen, hard remmen en bumperkleven. In Nederland is de testsoftware officieel niet beschikbaar.

    Niet volledig zelfrijdend
    De testsoftware wordt 'Full Self-Driving' genoemd door Tesla, maar volledig zelfrijdend is de software nog niet. Musk zei begin vorig jaar dat de software een auto 'waarschijnlijk' zelfstandig van huis naar werk zal kunnen rijden, maar toezicht van de chauffeur blijft noodzakelijk.

    Een volledig zelfrijdende auto zal volgens hem uiteindelijk zelfs zonder stuur geleverd kunnen worden, maar die mate van autonomie is in de praktijk nog lang niet haalbaar.

    Met video (model Y, bijna de hoogste score!), zie link

    youtu.be/h5U3c2ONroU

    www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/tesla-...
  15. tomansky 2 november 2021 16:43
    quote:

    free 1, niets is wat het lijkt. schreef op 2 november 2021 15:24:

    Even een vraagje van een waarde belegger die zich verbaast over de prijs van sommige groeiaandelen, zoals nu Tesla.
    Waar zou je een goed een short kunnen kopen ?
    BNP ? of elders ?
    Heeft een van jullie een advies ?
    Thanks !
    Waarom ga je als waarde belegger nu ineens een aandel shorten?
    Als je niet eens weet waar je een dergelijk product kunt kopen, dan heb je waarschijnlijk vrij weinig onderzoek gedaan naar wat je gaat kopen.
    De geschiedenis leert dat Tesla shorten niet echt winstgevend is.
7.727 Posts
Pagina: «« 1 ... 345 346 347 348 349 ... 387 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Voor wie dacht dat Tesla enkel auto's produceert

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links