Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel BAM Groep Koninklijke AEX:BAMNB.NL, NL0000337319

  • 3,778 16 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-0,42%) Dagrange 3,700 - 3,802
  • 918.061 Gem. (3M) 1,4M

BAM november 2021

1.134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 innicksname 1 november 2021 08:47
    quote:

    Dividenhunter schreef op 31 oktober 2021 12:27:

    [...]

    Volgend jaar vast weer dividend wamt er wordt vast weer genoeg winst gemaakt over 2021

    "mind my words"
    Als BAM dit jaar 'gewoon' winst maakt, dan zie ik het ook wel gebeuren dat er komend jaar weer een beetje dividend komt. Zou BAM niet moeten doen (vind ik), maar het ligt wel voor de hand bij een beursgenoteerd bedrijf dat ooit wel dividend uitkeerde.
  2. forum rang 8 HenkdeV 1 november 2021 14:03
    quote:

    havik of duif schreef op 1 november 2021 10:02:

    Hij zijn de beleggers die van gedachten verandert zijn want het bedrijf Bam en de omstandigheden zijn totaal onveranderd.
    De ratio is wel vaker ver te zoeken bij beleggers.
    Ik heb het idee dat jij de plank (weer eens) mis slaat:

    Vorig jaar 122 miljoen verlies gedraaid, ik hoop toch echt dat de omstandigheden WEL veranderd zijn:-).

    BAM 2,562
    14:05:07
    +0,052
    +2,07%

    Heijmans 12,440
    14:04:18
    +0,400
    +3,32%
  3. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 november 2021 15:20
    Keersluis bij Kornwerderzand
    1 november 2021 - BAM PPP bv / BAM Infra Nederland bv
    Keersluis bij Kornwerderzand

    (Nieuwsbericht De Nieuwe Afsluitdijk:) 28 oktober 2021 - Om het achterland ook de komende honderd jaar te beschermen tegen extreem hoogwater, komen er twee volledig nieuwe keersluizen vóór de schutsluizen op de Afsluitdijk; bij Den Oever en Kornwerderzand. De keersluis bij Kornwerderzand komt aan de Waddenzeezijde van de bruggen. ‘Op deze locatie start bouwconsortium Levvel vanaf 1 november 2021 met de aanleg van de railbalk over de bodem in de vaarweg’, geeft Bram Beijer, civiel ingenieur bij Rijkswaterstaat, aan.
    Railbalk

    ‘Deze keersluis bestaat uit een roldeur die over een drempel in de vaarweg kan worden gereden. De roldeur is 900.000 kilogram zwaar, 56 meter breed en 12 meter hoog. In de railbalk wordt een rail geplaatst waar later de roldeur overheen rijdt. De railbalk geleidt de roldeur uit de deurkas naar de nis en vormt een primair onderdeel van de toekomstige hoogwaterkering’, aldus Bram Beijer. ‘De roldeur zal op de meeste dagen van het jaar open blijven. Als het water op de Waddenzee stijgt tot 1,8 meter boven NAP – een geval van extreem hoogwater – dan sluiten we de roldeur bij Kornwerderzand. Door de nieuwe keersluis aan de Waddenzeezijde te bouwen en de deurkas in het landschap te verwerken tasten we dit cultuurhistorische waardevolle gebied zo min mogelijk aan.’
    Gefaseerde bouw

    ‘De betonnen railbalk wordt in fases gebouwd’, vertelt Pieter Kersten, projectmanager bij bouwconsortium Levvel (BAM, Van Oord en Rebel). ‘Vanaf 1 november 2021 starten we met het aanbrengen van de damwanden die nodig zijn voor de bouwkuip van de betonnen railbalk onder de vaarweg. De railbalk wordt laagsgewijs opgebouwd en bestaat uit meerdere betonstorts. Er moet een bouwkuip worden gemaakt en een deel van de vaarweg wordt dieper gemaakt om de totale constructie van zes meter dikte aan te kunnen. Het is een precisiewerk. Heel zorgvuldig brengen we de railbalk aan, zodat de roldeur soepel over de rail open en dicht kan schuiven. Het westelijke deel is volgend jaar af. Het oostelijke deel staat gepland in het winterseizoen van 2022/2023.’
    Hinder: 1 november 2021 tot en met 6 maart 2022

    Eén van de twee doorvaartopening van de bruggen bij Kornwerderzand is afgesloten van maandag 1 november tot en met 6 maart 2022, namelijk de westelijke doorvaartopening. Alle scheepvaart moet gedurende deze periode door de oostelijke doorvaartopening passeren. Dat kan niet met beide richtingen tegelijk. Vaarweggebruikers moeten daarom rekening houden met een extra wachttijd die kan oplopen tot ongeveer vijftien minuten. Dat geldt ook voor weggebruikers omdat de bruggen langer open kunnen staan. Dit kan voor extra vertraging zorgen van tien tot vijftien minuten. Er is bewust gekozen voor het bouwen van de drempel in de voor recreatievaart relatief rustige periode buiten het recreatieseizoen, om de hinder voor wegverkeer en scheepvaart zo beperkt mogelijk te houden.
    Let op: onderhoudswerkzaamheden Lorentzcomplex

    In november worden er ook werkzaamheden uitgevoerd om de bediening van de bruggen en sluizen aan het Lorentzcomplex in Den Oever te verbeteren.

    In deze periode is de vaarweg volledig gestremd; er wordt niet geschut en de bruggen kunnen niet bewegen:

    13 november 06.00 uur tot en met 17 november 22.00 uur
    20 november 06.00 uur tot en met 24 november 22.00 uur

    De vaarweggebruikers kunnen omvaren via het Stevinsluiscomplex bij Den Oever.

    De A7 over de Afsluitdijk (tussen Den Oever en Zurich) is in verband met deze werkzaamheden op dinsdagnacht 23 november van 19.00 uur tot woensdagochtend 24 november 05.00 uur in beide richtingen afgesloten voor het verkeer. Het wegverkeer wordt omgeleid via de Houtribdijk N307 en via de Flevopolder.
  4. forum rang 4 amice 1 november 2021 17:14
    quote:

    €d_Modus Vivendi schreef op 1 november 2021 15:20:

    Keersluis bij Kornwerderzand
    1 november 2021 - BAM PPP bv / BAM Infra Nederland bv
    Keersluis bij Kornwerderzand

    (Nieuwsbericht De Nieuwe Afsluitdijk:) 28 oktober 2021 - Om het achterland ook de komende honderd jaar te beschermen tegen extreem hoogwater, komen er twee volledig nieuwe keersluizen vóór de schutsluizen op de Afsluitdijk; bij Den Oever en Kornwerderzand. De keersluis bij Kornwerderzand komt aan de Waddenzeezijde van de bruggen. ‘Op deze locatie start bouwconsortium Levvel vanaf 1 november 2021 met de aanleg van de railbalk over de bodem in de vaarweg’, geeft Bram Beijer, civiel ingenieur bij Rijkswaterstaat, aan.
    Railbalk

    ‘Deze keersluis bestaat uit een roldeur die over een drempel in de vaarweg kan worden gereden. De roldeur is 900.000 kilogram zwaar, 56 meter breed en 12 meter hoog. In de railbalk wordt een rail geplaatst waar later de roldeur overheen rijdt. De railbalk geleidt de roldeur uit de deurkas naar de nis en vormt een primair onderdeel van de toekomstige hoogwaterkering’, aldus Bram Beijer. ‘De roldeur zal op de meeste dagen van het jaar open blijven. Als het water op de Waddenzee stijgt tot 1,8 meter boven NAP – een geval van extreem hoogwater – dan sluiten we de roldeur bij Kornwerderzand. Door de nieuwe keersluis aan de Waddenzeezijde te bouwen en de deurkas in het landschap te verwerken tasten we dit cultuurhistorische waardevolle gebied zo min mogelijk aan.’
    Gefaseerde bouw

    ‘De betonnen railbalk wordt in fases gebouwd’, vertelt Pieter Kersten, projectmanager bij bouwconsortium Levvel (BAM, Van Oord en Rebel). ‘Vanaf 1 november 2021 starten we met het aanbrengen van de damwanden die nodig zijn voor de bouwkuip van de betonnen railbalk onder de vaarweg. De railbalk wordt laagsgewijs opgebouwd en bestaat uit meerdere betonstorts. Er moet een bouwkuip worden gemaakt en een deel van de vaarweg wordt dieper gemaakt om de totale constructie van zes meter dikte aan te kunnen. Het is een precisiewerk. Heel zorgvuldig brengen we de railbalk aan, zodat de roldeur soepel over de rail open en dicht kan schuiven. Het westelijke deel is volgend jaar af. Het oostelijke deel staat gepland in het winterseizoen van 2022/2023.’
    Hinder: 1 november 2021 tot en met 6 maart 2022

    Eén van de twee doorvaartopening van de bruggen bij Kornwerderzand is afgesloten van maandag 1 november tot en met 6 maart 2022, namelijk de westelijke doorvaartopening. Alle scheepvaart moet gedurende deze periode door de oostelijke doorvaartopening passeren. Dat kan niet met beide richtingen tegelijk. Vaarweggebruikers moeten daarom rekening houden met een extra wachttijd die kan oplopen tot ongeveer vijftien minuten. Dat geldt ook voor weggebruikers omdat de bruggen langer open kunnen staan. Dit kan voor extra vertraging zorgen van tien tot vijftien minuten. Er is bewust gekozen voor het bouwen van de drempel in de voor recreatievaart relatief rustige periode buiten het recreatieseizoen, om de hinder voor wegverkeer en scheepvaart zo beperkt mogelijk te houden.
    Let op: onderhoudswerkzaamheden Lorentzcomplex

    In november worden er ook werkzaamheden uitgevoerd om de bediening van de bruggen en sluizen aan het Lorentzcomplex in Den Oever te verbeteren.

    In deze periode is de vaarweg volledig gestremd; er wordt niet geschut en de bruggen kunnen niet bewegen:

    13 november 06.00 uur tot en met 17 november 22.00 uur
    20 november 06.00 uur tot en met 24 november 22.00 uur

    De vaarweggebruikers kunnen omvaren via het Stevinsluiscomplex bij Den Oever.

    De A7 over de Afsluitdijk (tussen Den Oever en Zurich) is in verband met deze werkzaamheden op dinsdagnacht 23 november van 19.00 uur tot woensdagochtend 24 november 05.00 uur in beide richtingen afgesloten voor het verkeer. Het wegverkeer wordt omgeleid via de Houtribdijk N307 en via de Flevopolder.
  5. forum rang 6 €d_Modus Vivendi 1 november 2021 18:18
    quote:

    amice schreef op 1 november 2021 17:17:

    Het is mij niet duidelijk of de roldeuren/keersluizen in de aanneemsom van het consortium waren begrepen of dat deze extra waterkering,
    extra werk is voor de aannemerscombinatieq
    https://www.cementonline.nl/renovatie-afsluitdijk-vertraagd-door-ontwerpfout-nieuwe-spuisluizen

    zal mogelijk deel uitmaken van de RWS ontwerpfout
1.134 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 ... 57 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

BAM: sterk slotkwartaal opsteker voor nieuwe strategie

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links