Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,956 19 apr 2024 17:37
  • +0,076 (+0,77%) Dagrange 9,540 - 10,050
  • 1.672.155 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 137 138 139 140 141 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Fred 62 31 oktober 2021 19:39
    quote:

    Knife Catcher schreef op 31 oktober 2021 17:34:

    [...]

    Een betaling van (een deel van) het salaris in aandelen is iets anders als een bonus (mogelijkheid bonus uitkeren is beperkt).
    Dat de piloten er belasting over betalen zal de KLM worst wezen.

    Maar goed, is maar een idee he? Sta open voor betere ideeen!
    \

    Ik zou als piloot toch wel even nadenken of dat verstanding is.
    En voor de prijs van de aandelen maakt het eigenlijk niet uit
    wie ze bezit.
    Tenzij er extra aandelen voor worden uit gegeven.
  2. forum rang 6 gbakl 1 november 2021 09:33
    Ryanair ook nog in het rood:
    .
    Ryanair had eind september ruim 4,2 miljard euro in kas. De nettoschuld daalde naar 2,3 miljard euro.
    In maart 2026 denkt Ryanair jaarlijks 225 miljoen passagiers te vervoeren. Dat is ruim meer dan de 200 miljoen passagiers waar de maatschappij eerder op rekende
    .
    hier is een naam voor....zich rijk rekenen, en dat over een periode van vijf jaar, dan zijn we misschien wel 2
    nieuwe virusaanvallen verder dus heb je wel een hele sterke glazen bol nodig.
  3. forum rang 6 gbakl 1 november 2021 11:33
    KLM stelt de vaccinatie vooralsnog niet verplicht, omdat dit niet mag in Nederland. Zondag pleitte voorzitter van de Veiligheidsberaad Hubert Bruls voor een verplichte QR-pas op de werkvloer, ’eerder vandaag dan morgen’.
    Op dit moment is het voor werkgevers nog verboden om een testbewijs of vaccinatiebewijs van personeel te eisen. KLM, dat één van de grootste particuliere werkgevers is van Nederland, wil daar nog niet op vooruit lopen. Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen hebben de vaccinatie wel verplicht gesteld voor vliegend personeel
    .
    gevolg is dat KLM zich in allerlei hypocriete bochten moet wringen om corona-proof personeel in te roosteren op
    vluchten naar bestemmingen waar dat vereist is, nog afgezien van wat de passagiers verwachten van service
    personeel dat de maaltijden etc verstrekt al of niet aangevuld met verhoogde kans op corona dessert...

    er zit heel veel gebakken lucht in de luchtvaart maar het lijkt steeds meer te gaan om
    een koud buffet.
  4. forum rang 6 gbakl 1 november 2021 14:22
    sure, hier wordt niet al teveel ruchtbaarheid aan gegeven en zeker niet vanuit AF/KLM zelf, veel liever
    roeptoeteren ze over mogelijke verbetering vd markt zoals versoepelen VS beperkingen.
    Dat trekt ook weer enorm veel concurrentie aan maar ook daar hoor je ze niet over en wel over
    tariefverhogingen op schiphol over de komende drie jaar uitgesmeerd.

    eigenlijk is elke uitlating vanuit de bedrijfsleiding gekleurd of zelfs misleidend.
  5. Cacla 1 november 2021 15:22
    Wel een interessante optie overigens; proberen KLM te verkopen om de balans van Air France te verbeteren. Dat zou voor Nederland de beste optie zijn en dat zou wellicht ook een impuls omhoog betekenen voor de koers. Ik denk alleen niet dat die verkoop zo makkelijk is en de NL staat zal KLM van de EU wellicht niet mogen overnemen.
  6. forum rang 6 Fred 62 1 november 2021 16:46
    quote:

    Cacla schreef op 1 november 2021 15:22:

    Wel een interessante optie overigens; proberen KLM te verkopen om de balans van Air France te verbeteren. Dat zou voor Nederland de beste optie zijn en dat zou wellicht ook een impuls omhoog betekenen voor de koers. Ik denk alleen niet dat die verkoop zo makkelijk is en de NL staat zal KLM van de EU wellicht niet mogen overnemen.
    En wat moet die zooi opbrengen?
    Alles is geleasd ,de piloten te duur en de schuld
    is astronomisch en zonder vooruitzicht dat die schuld
    ooit wordt ingelopen.

    Je kan als concurrent ook gewoon wachten tot de
    boel klapt.
  7. [verwijderd] 1 november 2021 16:52
    „Dit om ongewenste situaties voor de betreffende medewerker en KLM te voorkomen. Daarom vragen we collega’s die niet volledig inzetbaar zijn, zich te melden bij onze bedrijfsgezondheidsdienst KLM Health Services, zodat het rooster kan worden aangepast”, aldus de woordvoerder. De medewerker in kwestie wordt vervolgens niet op het land in kwestie ingedeeld"

    "Nee hoor! je hoeft echt niet gevaccineerd te zijn, dat is gewoon een eigen keus"

    De komende weken alleen naar Lagos, Kiev, Dar es Salaam en Djiboeti en andere soortgelijke bestemmingen, ff wat minder glitter and glamour.
  8. [verwijderd] 1 november 2021 17:24
    quote:

    fred 59 schreef op 1 november 2021 16:46:

    [...]
    En wat moet die zooi opbrengen?
    Alles is geleasd ,de piloten te duur en de schuld
    is astronomisch en zonder vooruitzicht dat die schuld
    ooit wordt ingelopen.

    Je kan als concurrent ook gewoon wachten tot de
    boel klapt.
    ER lopen hier elke wek wel een paar figuren die 5-7 euro voor AF-KLM heel normaal vinden. Het lijkt mij voor de hand te liggen dat ze meer waarde in KLM zien dan AF; ik heb die mening ook.
    Punt is dat er dan waarschijnlijk een beursgang moet volgen voor KLM; de Nederlandse overheid zal toch zeker niet toestaan dat bijv. een Chinese partij of een Amerikaanse de toko opkoopt.
    Daarnaast moet er een prospectus komen en daarin moet de waarheid komen over de financiele mogelijkheden. De opbrengst zal een paar miljard moeten zijn om de schulden af te lossen. AF krijgt dan nog maar steeds weinig en ze schieten er dan ook niet zo veel mee op.
    Mocht AF bij een evt verkoop de eigen schulden ermee af willen lossen dan is het Nederlandse geld toch in Franse zakken verdwenen, denk niet dat de politiek daar blij van wordt.
    Denk het niet dus dat op die manier gesplitst wordt.
  9. forum rang 6 gbakl 2 november 2021 13:21
    www.iex.nl/Premium/Adviezen/732470/Ai...
    .
    geweldig, weer een nieuw en hoger koersdoel en niet van zomaar een partij...IEX zelf !

    en een lijstje plussen en minnen, maar zelfs een meevallend resultaat bij KLM draagt maar gedeeltelijk bij
    aan de holding met het trieste AirFrance erbij voor 66% ongeveer.

    wordt altijd vrijwel genegeerd als het hier over de koers gaat van AF/KLM
  10. forum rang 6 gbakl 2 november 2021 16:06
    nee, als je het messcherp bekijkt is inderdaad ook IEX overwegend negatief, na het benoemen van een paar positieve punten.
    2.50 is een mooi streefdoel maar voor deze week zeker niet haalbaar en is bijna niet negatief te krijgen vandaag
    .

    Air France/KLM
    € 4,24 -0,01 (-0,23%) en in de VS alles lichtrood

    tot 8 nov veel positief geneuzel over openbrekende VS markt waar ook alle airlines zich op storten
    en mogelijk nog wel een ADHD dagje tussendoor voor dit aandeel.
  11. forum rang 4 HogerOfLager 2 november 2021 16:09
    De reeele inflatie is al zeer hoog. Dus de rente zal gaan stijgen.
    Met een schuld van totaal ruim 11 miljard en een uitbreidende pandemie lijkt het me logisch dat er donkere wolken boven AF-KLM verschijnen.
    Ik had eigenlijk meer van vracht verwacht. Transportkosten stijgen wereldwijd astronomisch.
    Maar een koersdoel van 2,50 is wel heel erg bout.
  12. forum rang 6 gbakl 2 november 2021 16:44
    2.50 erg bout ?

    op termijn mogelijk heel reeel als alle lijken uit de inloopkast zijn gekropen en de financiele misstanden open en bloot
    liggen zonder voor de hand liggende simpele oplossingen

    British Airways (IAG) was ongeveer een jaar geleden weggezakt naar 1 euro niveau, komend van een 5 euro niveau net
    voor corona toesloeg.
    naar rato is 2.50 dus helemaal niet overdreven en AF/KLM heeft zich al lange tijd vastgeklampt aan staatssteun en
    (vooral Franse) uitgebreide garanties.

    de (on)mogelijkheden raken uitgeput en er moet beslist nog wat worden gepuzzeld met de financiele armslag
    dus er liggen wat onrustige lijken zich klaar te stomen voor een doodnormale heropstanding uit de Franse armoire
    of uit de Nederlandse kast met vrije uitloop.
  13. forum rang 6 gbakl 3 november 2021 10:01
    .Deutsche Lufthansa AG
    € 6,141 +0,24 (+4,10%)
    Lufthansa boekt weer winst en opnieuw positieve kasstroom
    .
    KLM profiteert mee van alles wat deze week een beetje positief oogt en nadert 4.35 de hoogste koers in een maand
    waar Lufthansa wat duidelijker onder blijft...

    denk zelf eens na welk aandeel er het beste voor staat (maar er zijn nog betere airlines natuurlijk)

    dus nogmaals, waarom zou je AF/KLM nu kopen op deze koers ?
    (misschien omdat je er zo lekker veel over kunt lezen hier?...)
  14. forum rang 6 gbakl 3 november 2021 11:29
    www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/catego...
    .
    in Cancun is altijd wat te doen (en het heeft een beter klimaat dan Almelo...)

    alleen jammer dat Martinair, met een heel wat goedkopere bedrijfsvoering, het toch niet redde als
    charter club op deze bestemmingen en daarom werd opgeslokt door KLM die het met een veel duurdere
    organisatie alsnog gaat proberen.
  15. [verwijderd] 3 november 2021 12:01
    Cancun is prachtig, maar ik zou toch adviseren - als je het lef hebt - om verder het land in te gaan en meer te bekijken dan het strand.

    "Mexico is populair onder Nederlanders, ook omdat het land al heel lang geen inreisbeperkingen hanteert."
    Niet omdat het zo mooi is dus.

    Mexico heeft wel wat losgemaakt bij mij in het verleden, dus een aantal zaken heb ik wel paraat:
    - aantal doden covid in Mexico: bijna 300.000
    - vaccinatiegraad 54% twee weken geleden

    happy hollydays

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 137 138 139 140 141 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links