Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,575 25 apr 2024 17:35
  • -0,155 (-2,71%) Dagrange 5,505 - 5,725
  • 419.134 Gem. (3M) 324,5K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 tatje 27 oktober 2021 17:52
    Weet niet of Microsoft cijfermatig aan bod is geweest.

    www.theverge.com/2021/10/26/22747241/...

    Het zal je vriend maar wezen.

    Microsoft posted the first quarter of its 2022 financial results today, reporting revenue of $45.3 billion and a net income of $20.5 billion (GAAP). Revenue is up 22 percent, and net income has increased by 48 percent. Microsoft has seen strong revenue performance in its cloud, server, and Office businesses this quarter.

    22% meer omzet en 48% meer winst.

    Zou je dat extra poleren op jaarbasis 180 miljard omzet en 80 miljard winst .

    Met een half procent nieuwe aandelen is Harold blij :-)

    11 miljard dollar :-)

    Velen zeggen Google versus Here en Tom Tom.

    Ik zeg Google versus Microsoft en vrienden partners kan ook :-)
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 27 oktober 2021 18:03
    quote:

    Benjamin G. schreef op 27 oktober 2021 15:38:

    Tja die analyse die Garmin toen heeft gemaakt kon wel eens tekstboek zijn voor bedrijfsoorlogsvoering. Dat Garmin de juiste zetten heeft gedaan wil nog niet zeggen dat TomTom de verkeerde zetten heeft gedaan. Hadden ze niet bewogen op TeleAtlas dan hadden ze nu niet meer bestaan. (stellingname). Was dat erg geweest? Ach weet niet, dan hadden we vast en zeker wel iets anders gevonden om in te investeren en van een forum te voorzien.

    Met die kennis dat Garmin, TomTom op een spoor heeft gezet van veel investeren en weinig rendement. Vraag je je toch af waarom er toch beleggers zijn die investeren in TomTom. Wellicht is het grootste rendement het geluk om dit forum te onderhouden.
    Ik zou willen toevoegen:
    waarom er toch beleggers zijn die blijven investeren in TomTom door niks te doen of alleen bij te kopen.

    Misschien is grootste rendement niet het geluk om dit forum te onderhouden maar elke dag dromen over toekomstige rendementen en zie-je-wel-ik-heb-gelijk-gekregen gesprekken aan de keukentafel.
  3. forum rang 4 H. Berkhof 27 oktober 2021 18:07
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 27 oktober 2021 17:40:

    Volgens de IEX overzichten wat handel aan beide kanten bij de TT Opties vandaag.
    Minimale turbohandel.
    M.i. verstandige Stoplosses gekozen.

    Long
    27-10-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Trader Long Goldman Sachs 5,87 2,59 1,77 1,79 0,02 1,790 +5,92% 1.000 12:56
    Booster Long BNP 5,12 2,9 2,57 2,59 0,02 2,580 +2,99% 250 16:50

    Wat mij wel steeds opvalt is dat alle "koopjes" kopen long zijn.
    Vraag: waarom?
  4. forum rang 7 Dutchy Ron 27 oktober 2021 20:28
    Nog maar 6 fondsen voor LT in portefeuille , lekker overzichtelijk ;-)
    LVS $37 / $41
    WYNN $83 / $93
    SEDG $68 / $350
    ASML 300 / 695
    ASMI 130 / 375
    TT 6,75 / 7,48

    WYNN en LVS heb ik vaker gehad maar nu inlands weer gekocht voor LT, zijn nog steeds goedkoop dus instappen kan nog. Geldt ook voor TT ;-)

  5. [verwijderd] 27 oktober 2021 22:19
    REUTERS

    Stellantis' four new EV platforms to each support 2 mln vehicles a year-exec

    October 27, 20214:18 PM CEST
    Last Updated 6 hours ago

    TURIN, Italy, Oct 27 (Reuters)

    Stellantis' (STLA.MI) four new electrified platforms are expected to each underpin the production of 2 million vehicles a year, the automaker's head for Italy said on Wednesday.

    [TomTom zit wereldwijd in Stellantis auto’s en de EV’s hebben de EV suite en een 100% take-rate]

    Since the creation of the world's fourth largest carmaker at the beginning of this year through the merger of Fiat Chrysler and France's PSA, Chief Executive Carlos Tavares has pushed for a convergence of the combined group's 14 brands to achieve a goal of over 5 billion euros ($5.8 billion) in annual synergies and accelerate its transition to cleaner mobility.

    Stellantis will invest over 30 billion euros through 2025 on electrifying its vehicle lineup. As part of this plan the group has announced it was setting up four new platforms.

    "The four platforms are designed with a high level of flexibility and parts sharing, to create scale economies," said Santo Ficili, Stellantis country manager for Italy.

    "In this way, each platform will be able to support (the production of) up to 2 million units every year".

    Stellantis is targeting for more than 70% of its sales in Europe to come from low-emission vehicles by 2030, and aims to make the total cost of owning an electric vehicle equal to that of a gasoline-powered model by 2026.

    Ficili said that while costs to produce electric cars were higher than for traditional combustion engine models, there was more urgent need to focus on giving buyers access to electric cars through better financing and more extensive charging infrastructure.
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 27 oktober 2021 23:13
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 27 oktober 2021 18:03:

    [...]

    Ik zou willen toevoegen:
    waarom er toch beleggers zijn die blijven investeren in TomTom door niks te doen of alleen bij te kopen.

    Misschien is grootste rendement niet het geluk om dit forum te onderhouden maar elke dag dromen over toekomstige rendementen en zie-je-wel-ik-heb-gelijk-gekregen gesprekken aan de keukentafel.
    Waarom blijf jij dagelijks negatief en zuur schrijven over TomTom en the believers?
    Heb je echt niets nuttigers te doen, als je toch niet in TomTom geloofd waarom dan dagelijks zoveel negativiteit spuien en de boel opruien?!

    Wat is jouw werkelijke doel?
  7. [verwijderd] 28 oktober 2021 00:33
    Volkswagen:

    "In het verleden hebben we auto's ontworpen alsof chips bijna oneindig waren, dus elke module had een chip nodig, elke raamlift, elke modulator. We zijn op verschillende manieren gaan kijken naar hoe we de auto's ontwikkelen. Kunnen we meer modules maken met minder chips? Het blijkt te kunnen. Dit zijn allemaal dingen waar we naar kijken.”

    In de toekomst kunnen alleen alle vier de ramen tegelijk open :-)

  8. [verwijderd] 28 oktober 2021 00:37
    quote:

    *JustMe* schreef op 27 oktober 2021 23:51:

    Zojuist Ford dat spreekt ook over een verbeterende
    chips situatie en outlook verhoogt
    Mooi cijferseizoen tot nu toe. Vrijwel elk bedrijf verhoogt de outlook. De concurrenten van TomTom (o.a. Garmin) en de klanten van TomTom (o.a. Stellantis)

    Alleen ons krimpende navigatiebedrijfje zelf verlaagt de outlook. Wat zou dat toch zijn? Als we Derk Haank moeten geloven kan het niet aan de CEO liggen, integendeel zelfs.
  9. forum rang 7 sniklaas 28 oktober 2021 00:51
    quote:

    Benjamin G. schreef op 27 oktober 2021 15:38:

    Tja die analyse die Garmin toen heeft gemaakt kon wel eens tekstboek zijn voor bedrijfsoorlogsvoering. Dat Garmin de juiste zetten heeft gedaan wil nog niet zeggen dat TomTom de verkeerde zetten heeft gedaan. Hadden ze niet bewogen op TeleAtlas dan hadden ze nu niet meer bestaan. (stellingname). Was dat erg geweest? Ach weet niet, dan hadden we vast en zeker wel iets anders gevonden om in te investeren en van een forum te voorzien.

    Met die kennis dat Garmin, TomTom op een spoor heeft gezet van veel investeren en weinig rendement. Vraag je je toch af waarom er toch beleggers zijn die investeren in TomTom. Wellicht is het grootste rendement het geluk om dit forum te onderhouden.
    ondernemen is weloverwogen risico nemen waarbij een deel niet leidt tot het beoogde resultaat maar het overgrote deel behoort dat wel te doen…

    Van hetzelfde als met beleggen en of handelen op de beurs van de 20% mislukt, 50% quitte en 30% goudgerand waardoor het rendement onder aan de streep acceptabel is voor het risico dat je neemt.

    TOMTOM is geen filantropische instelling of een sociale werkplaats om fte’s tegen betaling van de straat te houden, zijn beursgenoteerd en als zodanig verantwoordelijk voor goed ondernemerschap en het leveren van acceptabele financiële prestaties die in verhouding staan tot de risico’s…

    Ik vraag me wel eens af wat in 2008 het onderliggende plan van TOMTOM was om TELE ATLAS in te lijven en daarvoor 10 maal de jaaromzet van €300 mio voor te betalen, 14 jaar later is deze omzet slechts met €100 mio toegenomen naar +/- €400 mio in 2021…

    Wat heeft Goddijn en consorten in 2008 ertoe bewogen om initieel €3000 mio te investeren, jaar over jaar honderden miljoenen euro’s te pompen in een tak van sport die al 14 jaar niet wil groeien…

    Aan deze beslissing hangt een verdraaid groot prijskaartje, niet alleen de €11431 mio maar ook de teloorgang van de consumenten tak van sport omdat er (mijn inschatting) onvoldoende financiële middelen beschikbaar waren voor de broodnodige innovatie en nieuwe producten…

    Het is al vaker geschreven maar het blijft ongehoord en onbegrijpelijk dat de bestuurders niet verantwoordelijk zijn gesteld en uit functie gezet door de RvC..

    Wanneer je zo nu en dan eens terugkijkt lijkt het erop dat Harold ongeacht het prijskaartje dat inmiddels eraan hangt en nog eraan komt te hangen zijn zinnen heeft gezet om location technologie enkel voor zijn eigen merites op de kaart te zetten.

    Inmiddels heeft TOMTOM zijn eigen Fyra fiasco project..

    Voor de jongeren onder ons, een project van Frankrijk, België, Duitsland en Nederland voor een hogesnelheidstrein dat na ruim 20 jaar en voor Nederland alleen 11 miljard € lichter en de NS in een deplorabele staat achterlatend is beëindigd…
  10. Benjamin G. 28 oktober 2021 08:02
    Sniklaas grotendeels eens. Vermoedelijk heb je een bias op het behalen van een minimaal financieel rendement. Meer aan de flank van PE gedachtegang.

    HG heeft een bias op continuïteit. Hij gedraagt zich als bestuurder van een familiebedrijf. Dat betekent hogere of andere risico appetijt cq andere inschatting van risico's door lange termijn perspectief, meer investeringen in R&D, bedrijf benutten voor toekomst van de familie en de werknemers (hogere loyaliteit naar werknemers) en betekent ook conservatief als het gaat om geld onttrekken uit de onderneming via de weg van aandeelhouderschap.

    Omdat de lange termijn perspectieven jaar op jaar beter zijn dan de korte termijn perspectieven leent dit aandeel zich prima voor optiestrategien en handel. Ik ben daar zelf niet zo handig in, alhoewel het ook mij lukt daar een bescheiden rendement mee te maken. Speelt ook mee dat al 7 jaar op dit forum wordt geroepen en ogenschijnlijk ook onderbouwd dat TomTom wordt overgenomen met een overnamepremie. Dat is de meest slechte opvatting tot nu geweest. Maar goed ook een kapotte klok staat tweemaal per dag goed.
  11. forum rang 7 sniklaas 28 oktober 2021 08:32
    quote:

    Benjamin G. schreef op 28 oktober 2021 08:02:

    zoals ik al schreef TOMTOM is beursgenoteerd en geen familiebedrijf waar de eigenaar, eigenaren ermee kunnen doen wat hun goeddunkt…

    Daar zie je wel vaker dat een groeiend en welvarend bedrijf na verloop van tijd of na opvolging langzaamaan vegeteert en verdwijnt, prima het is namelijk hun eigen geld…

    Tussen 2016 tot aan de verplichte inname van aandelen in 2019 was handelen rondom de cijfers en bepaalde berichtgeving ook zeer lucratief waardoor ik mijn positie voor het grootste deel in feite ‘gratis’ in portefeuille heb, maar de intentie in 2015 was buy & hold…

    Gezien de koersontwikkelingen van de laatste maanden komt de periode 2015…2019 terug met een mooie volatiele koers met volume waardoor handelen weer interessant wordt, maakt mij niet uit vanuit welke zijde het rendement komt, als het maar komt…

    Wonderen zijn de wereld nog niet uit en wie weet in 2022 bij de herrijking van de beurs weer terug in de AMX…
  12. Benjamin G. 28 oktober 2021 08:44
    quote:

    sniklaas schreef op 28 oktober 2021 08:32:

    [...]zoals ik al schreef TOMTOM is beursgenoteerd en geen familiebedrijf waar de eigenaar, eigenaren ermee kunnen doen wat hun goeddunkt…

    Daar zit de crux. TomTom is wel degelijk een familiebedrijf dat beursgenoteerd staat. Het heeft meer karakteristieken van een familiebedrijf dan van een beursgenoteerd bedrijf.

    In handelen ben ik niet zo goed. Volg je posts en handelwijze op dit vlak graag. Mocht je je af en toe genegen voelen informatie te delen of visie op tradingsranges af te geven dan graag.
  13. forum rang 7 ketchup 28 oktober 2021 09:02
    precies, dit bedrijf straalt nog immer private company uit , en heeft toevallig een beursnotering - daar heb ik me ook grof in vergist
    vooral omdat ik het zelf heb meegemaakt , waar ik aandeelhouder was in een private company, dat eind jaren 80 van de vorige eeuw naar de beurs ging, de FTSE in London en de begeleidende banken oa Goldman zorgden voor volume bij introductie en wij de ex private aandeelhouders moesten een groot gedeelte beschikbaar maken en dat was omdat men juist geen private enterprise mentaliteit wenste met een beursnotering

    ook moesten er op de board commissarissen komen die echt de belangen van alle aandeelhouders dienden te behartigen en die niet hand picked selected waren door de ex-partners

    wat ik hier bij TT zie laat echt wat dat betreft te wensen over , daarbij zijn er rules and regulations - zeker als een handvol aandeelhouders zoveel van de aandelen nog in bezit hebben, dat geeft namelijk geen level playing filed voor informatie
    zowat 50% van de aandelen weten exact wat er staat te gebeuren en 50% vaart blind
    ook het renumeratie beleid laat te wensen over , zeker voorwat betreft de top kader leden ( managers ) die uiteindelijk het meeste uit de bonuspool opschrijven, die moeten hun beloning ook krijgen basis winsten die het bedrijf maakt en niet enkel op tasks achieved
    het is doodnormaal dat als de aandeelhouders geen rendement in de vorm van dividend zien, of spectaculaire koersappreciatie - de top ook passeert voor gratificaties.

    dat is hier bij TT allemaal ver te zoeken
    ... maar dat is nu geweten, nu gaat het maar om één ding .. weet HG dit allemaal juist te timen en laat hij zich geen 2x naaien door Google ( Alphabet )
    hij moet opzoek naar onderdak bij wellicht een MSFT of toch nog Apple , maar eerst die verrotte koers van het aandeel naar 12 euro, hier aan 7 euro moet hij absoluut niet opzoek gaan, dat moet pas als er echt wat op te schrijven valt van een hoger plateau niet van 7 euro.

  14. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 28 oktober 2021 09:20
    quote:

    ketchup schreef op 28 oktober 2021 09:02:

    precies, dit bedrijf straalt nog immer private company uit , en heeft toevallig een beursnotering - daar heb ik me ook grof in vergist
    vooral omdat ik het zelf heb meegemaakt , waar ik aandeelhouder was in een private company, dat eind jaren 80 van de vorige eeuw naar de beurs ging, de FTSE in London en de begeleidende banken oa Goldman zorgden voor volume bij introductie en wij de ex private aandeelhouders moesten een groot gedeelte beschikbaar maken en dat was omdat men juist geen private enterprise mentaliteit wenste met een beursnotering

    ook moesten er op de board commissarissen komen die echt de belangen van alle aandeelhouders dienden te behartigen en die niet hand picked selected waren door de ex-partners

    wat ik hier bij TT zie laat echt wat dat betreft te wensen over , daarbij zijn er rules and regulations - zeker als een handvol aandeelhouders zoveel van de aandelen nog in bezit hebben, dat geeft namelijk geen level playing filed voor informatie
    zowat 50% van de aandelen weten exact wat er staat te gebeuren en 50% vaart blind
    ook het renumeratie beleid laat te wensen over , zeker voorwat betreft de top kader leden ( managers ) die uiteindelijk het meeste uit de bonuspool opschrijven, die moeten hun beloning ook krijgen basis winsten die het bedrijf maakt en niet enkel op tasks achieved
    het is doodnormaal dat als de aandeelhouders geen rendement in de vorm van dividend zien, of spectaculaire koersappreciatie - de top ook passeert voor gratificaties.

    dat is hier bij TT allemaal ver te zoeken
    ... maar dat is nu geweten, nu gaat het maar om één ding .. weet HG dit allemaal juist te timen en laat hij zich geen 2x naaien door Google ( Alphabet )
    hij moet opzoek naar onderdak bij wellicht een MSFT of toch nog Apple , maar eerst die verrotte koers van het aandeel naar 12 euro, hier aan 7 euro moet hij absoluut niet opzoek gaan, dat moet pas als er echt wat op te schrijven valt van een hoger plateau niet van 7 euro.

    AB!! Goed om jouw high level ervaring met ons te delen, thanks.
  15. forum rang 7 Dutchy Ron 28 oktober 2021 09:27
    BEIJING, Oct. 27, 2021 /PRNewswire/ -- Luokung Technology Corp. (NASDAQ: LKCO) ("Luokung" or the "Company"), a leading spatial-temporal intelligent big data services company and provider of interactive location-based services ("LBS") and high-definition maps ("HD Maps") in China, today announced that it will release its financial results for the six months ended June 30, 2021, after the close of the stock market on Monday, November 1, 2021. The Company will discuss its financial results in a conference call at 8:00 a.m. ET on Tuesday, November 2, 2021.
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 104 105 106 107 108 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links