Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
In dat artikel staat ook nog net te lezen: New York-listed International Seaways is selling off the six VLCCs it picked up from Belgian owner Euronav in a landmark 2018 .... dus volgens mij gaat het over tankers die van EURN zijn geweest, maar met deze nieuwe deal heeft EURN niks te maken, maar kan mij vergissen.
euronav had een reeks bareboat die in 2021 vervallen en ook enkele die nog een ijdje lopen.. Moglelijks hebben ze opties na afloop,... het zou gaan om 380 milj om 6 schepen: het zijn dan recentere boten van 63miljoen gemiddeld... Dit zouden kunnen de recentere vlccn zijn van int sineaways: die door tankers internatioanl... (de euronav pool ) worden uitgebaat.. 'leaseback' dat betekent dat ze een bedrag per dag zullen betalen om ze te blijven gebruiken. .. in de 'euronav' pool...de prijs is eerder verlieslatend, tvoor 5(6) jaar oude 'scrubbers', maar het kan dat die zeer goedkoop teruggehuurd zijn... In dit geval heeft het voor euronav geen gevolgend... tenzij ze azen op elkaars cash...In feite izou het kunnen erop wijzen dat int seaways op zoek is naar cash...
Mannen, Toen EURN GRNT overnam, toen hadden ze die 6 VLCC's doorverkocht aan INSW om de aankoop een beetje schappelijker te maken qua grootte. Het gaat om die 6 VLCC's. INSW doet nu een sale leaseback met Ocean yield om meer cash te krijgen. Denk dat EURN alleen maar genoemd wordt om meer readers te verleiden het te lezen, want ze hebben er verder weinig mee te maken.
Risky bets schreef op 26 oktober 2021 09:05 :
Mannen,
Toen EURN GRNT overnam, toen hadden ze die 6 VLCC's doorverkocht aan INSW om de aankoop een beetje schappelijker te maken qua grootte. Het gaat om die 6 VLCC's. INSW doet nu een sale leaseback met Ocean yield om meer cash te krijgen. Denk dat EURN alleen maar genoemd wordt om meer readers te verleiden het te lezen, want ze hebben er verder weinig mee te maken.
Voor de zoveelste keer bedankt Risky, je bent nog steeds diegene die echt weet waar de klepel hangt.
Bedankt voor het compliment Jan Frans. Ik denk zelf dat de midden lange termijn (Q4 2022+ ) outlook voor tankers fantastisch is, maar ben nu niet enthousiast om veel tanker exposure te hebben op huidige prijzen. Dit zegt Pareto vandaag over tankers : INSW/OCY: INSW’s six 2015-16-built VLCCs linked to OCY’s USD 380m sale-leaseback ? According to brokers, Ocean Yield’s press release dated 13 Oct regarding an investment in ‘vessels with a total purchasing price of USD 380m’ concerns six modern VLCCs from International Seaways. OCY further stated that the vessels have an average age of ‘about five years’, matching up nicely with INSW’s five vessels from 2016 and one from 2015. The vessels will be on 10Y charters with purchase obligations at the end and are rumoured to be ‘Hendricks’, ‘Liberty’, ‘Diamond Head’, ‘Triton’, ‘Cape Henry’ and ‘Tybee’ ? While not confirmed, this is then a refinancing of its Sinosure facility (at L+200bps), where ~USD 235m was outstanding as of Q2. Clearly, INSW is gearing up substantially, with an LTV of around 85% here according to our assumptions ? Seaways has sold twelve vessels for USD ~125m after the merger with Diamond S, so has a comfortable LTV below 50%. The 3x VLCC dual fuel newbuilds with long-term TCs attached are also going to achieve fantastic financing in our view ? Consequently, this begs the question of what INSW till do with all its cash. We expect further asset sales (older MRs predominantly), so with a NAV of ~USD 26 and a comfortable balance sheet there could obviously be room for further substantial share buybacks. Further growth (or more like fleet replacement then) could also be on the cards, we would not be surprised to see some acquisitions of modern, larger tankers Tankers: Iran to start talks with the EU over lifting sanctions ? Iran’s sanctions negotiator Bagheri Kani tweeted yesterday that he will meet with EU officials tomorrow to discuss lifting sanctions imposed by former US President Trump after he in 2018 walked away from the 2015 nuclear deal and blacklisted a large part of Iran’s economy ? This has for some time been a wildcard in the Tanker market and several major players like Frontline and Euronav have emphasized how ageing tonnage is finding illicit (and profitable) work keeping them artificially alive past their economic life ? Bringing back Iranian crude would of course also bring back the Iranian fleet. This consists of 38x VLCCs and 17x suezmaxes with average ages of 15Y and 20Y, respectively, far above the global average of 10Y for both. Most of these would not be fit for normal trade in our view, having done storage work outside of Iran for years ? Iran has been steadily increasing exports y/y in 2021 and are now closing in on ~1mbpd (up ~50% y/y). This is still far off the ~2mpbd it averaged in 2016-18 when sanctions were lifted. Each 1mpbd would require somewhere around ~60 VLCCs per year – so the Iranian fleet can be almost fully utilized in a few months’ time if exports keep growing at this pace. Adding to the mix the new EEXI/CII regulations in 2023 and steel prices at 10Y highs, we believe a lifting of sanctions would be positive for the tanker market
Jefferies vandaag, EURN van 11 USD target naar 13 USD. Crude Tankers: Reducing EPS Estimates For Remainder Of The Year, RecoveryExpectations Extended Into Late 3Q21/4Q21We are reducing our EPS estimates for 2H21 as rates remained under considerable pressure during 3Q21 due to the spread of COVID-19variants. Average modern VLCC rates were ~$8,000/day during 3Q21 and are trending higher during 4Q21, but below our previousexpectations. While there is a demand recovery for crude currently underway, it is taking longer and rising at a much slower pace dueto lingering COVID concerns than we expected. That said, although we are also reducing our 2022 estimates, we still believe sequentialimprovement will persist throughout 2H21 and 2022. According to the IEA, global crude oil demand bottomed in 2Q20 at 83.1 MMbd but has since recovered by 17.0% to 97.2 MMbd during3Q21. Rising oil demand has been sufficient to clear the OECD inventory overhang and inventories are now below the minimum five-year trailing range. Additionally, OPEC and its allies came to an agreement in July to begin phasing out remaining production cuts of 5.8MMbd by 400 Kbd per month beginning in August 2021. The phase-down is subject to monthly review by OPEC+ and will be based onoil price stability and underlying demand growth. In late September, the group met and decided to keep production increases steady at400 Kbd in October, though there were discussions about the possibility of increasing production beyond the base amount as oil pricescontinue to rise. As such, we believe OPEC+ will continue to phase out production cuts of 2.0 MMbd during 2021 and 3.8 MMbd during2022 and that the trend of inventory destocking will reverse. The supply picture for tankers remains extremely positive, with the orderbook-to-fleet ratio at ~8.4%. Meanwhile, the average age ofthe tanker fleet continues to increase with ~30% of tankers now over 15 years of age. There continues to be downward pressure onnewbuilding orders as there is too much regulatory and technological uncertainty as well as skepticism by traditional shipping lendersto finance newbuilding orders at this stage. We believe reduced access to capital coupled with regulatory uncertainty will continue to bea major theme for the sector for years to come. Further, with scrapped steel prices at elevated levels, we believe scrapping will increasematerially in the coming quarters, especially leading up to IMO 2023. With supply growth set to remain subdued in the coming quartersand years, any incrementally positive demand catalysts could boost tanker rates above our current assumptions. EURN Buy $10.85 $13.00 $11.00 (0.55) (0.51) (0.35)(0.01) 10.85 current price, 13 new target, 11 old target. -0.55 usd eps verwachting voor Q3 (was -0.51). -0.35$ Q4 verwachting, was -0.01.
2 nieuwe artikels over Euronav en Frederiksen op TradeWinds. Niemand weet wat hij van plan is met Euronav, maar zijn vorige pogingen voor publieke overnames mislukten. Maar ja, miserie uit het verleden is geen garantie voor de toekomst, soms kan het wel goed gaan. We gaan het binnenkort wel horen, denk ik. Voorlopig weet niemand anders de plannen van Frederiksen, ook niet bij Euronav
Wat is de reden dat EURONAV aan het zakken is ?
Hey Fox1964, de reden is dat dit aandeel op een maand van 6,70 euro naar 9,58 euro was gestegen door constante aankoop door scheepsmagnaat Frederiksen via zijn vennootschap. Dr afgelopen week is er een pauze ingelast en zijn de volumes verhandelde aandelen veel lager. Winstnemingen en shorters versterken al een paar dagen de terugval naar 9 euro, in afwachting of er positief nieuws komt en de resultaten van Q3-21.
Geen interesse in EURN blijkbaar. Alle koersdoelen gaan omhoog maar de beleggers volgen niet.
Poly’dor schreef op 27 oktober 2021 14:02 :
Hey Fox1964, de reden is dat dit aandeel op een maand van 6,70 euro naar 9,58 euro was gestegen door constante aankoop door scheepsmagnaat Frederiksen via zijn vennootschap. Dr afgelopen week is er een pauze ingelast en zijn de volumes verhandelde aandelen veel lager. Winstnemingen en shorters versterken al een paar dagen de terugval naar 9 euro, in afwachting of er positief nieuws komt en de resultaten van Q3-21.
Mijn winst genomen rond de 9 EUR. Vanaf 8 EUR stap ik terug in...
Poly’dor schreef op 27 oktober 2021 12:02 :
2 nieuwe artikels over Euronav en Frederiksen op TradeWinds. Niemand weet wat hij van plan is met Euronav, maar zijn vorige pogingen voor publieke overnames mislukten. Maar ja, miserie uit het verleden is geen garantie voor de toekomst, soms kan het wel goed gaan. We gaan het binnenkort wel horen, denk ik. Voorlopig weet niemand anders de plannen van Frederiksen, ook niet bij Euronav
Op het moment is hij nog maar gewoon stock aan het bijkopen op de beurs, misschien om te testen hoe koud het water is. Er is pas sprake van een publieke overname als hij een officiëel bod doet op alle uitstaande EURN aandelen. En ik denk dat hij wel weet dat hij dan met minstens 11 € zal moeten bovenkomen. Persoonlijk is dat voor mij prima, dan neem ik mijn winst en mag hij de mijne hebben. Maar zoals je zegt: niemand weet op het moment of dat wel zijn ambitie is. Met FRO is hij ook begonnen met 10% op de beurs op te kopen, maar nu heeft hij 40% minimaal. Laat ons hopen dat hij dezelfde plannen met EURN heeft. Risky zal wel weten hoe hij aan die andere 30% geraakt is. Maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het via gewone beurs aankopen is gebeurd. 'T zijn op korte termijn plots spannende tijden geworden bij EURN. Ik hou daar wel van :-)
Bwa interesse kan heel snel terugkomen en dan stomen we door de 10 euro.
Sterke stijging momenteel, van -2 naar +2%
Zie nu toch. Frederiksen is terug, hoera.
Al terug op 9,50 euro op 10 minuten tijd
Die koersveranderingen zijn toch zo raar hoor. Schiet nu weer recht omhoog 9,11 --> 9,41
15:39 Euronav schiet hoger: 'CEO open voor fusiegesprekken' Omstreeks 15u15 valt een plotse opvering van Euronav op. De olierederij ging van een verlies naar een plus van 1 procent na een bericht van Dow Jones. CEO Hugo De Stoop zou volgens het nieuwsagentschap open staan voor een fusie met Frontline. www.tijd.be/markten-live/live-blog/be...
En als Euronav open staat voor een fusie, zal Frederiksen dan waarschijnlijk zijn aandeel van 20 naar 40% opkopen? Lijkt me logische volgende zet van dit schaakspel
"Should the merger happen it will be “friendly,” DJ citesEuronav CEO Hugo De Stoop as saying in an interview with Wall Street Journal. " Bloomberg
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)