Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 313,7K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 Dutchy Ron 24 oktober 2021 20:20
    Volkswagen Group is ready to team up with peers and technology companies to boost the scale, speed and savings on software development as companies including Tesla and Intel have left the biggest automakers behind.

    VW is "always open" to working with third parties on software and is exploring options regularly, CEO Herbert Diess said in a statement to Bloomberg News.

    europe.autonews.com/automakers/vw-ceo...

    Diess's comments follow remarks by BMW CEO Oliver Zipse last week, who said automakers should share expenses on basic software frameworks as they do not differ much from brand to brand.

    But automakers have a checkered history when it comes to collaborating, having to overcome rivalries and different development cycles.

    Daimler and BMW, only a few months into a partnership on automated driving technology, last year went their separate ways after failing to find a common path.

    Earlier discussions among the three major German automakers on a joint operating system broke down over timelines, said Cariad chief Dirk Hilgenberg in a report published in WirtschaftsWoche this month.

  2. forum rang 7 Dutchy Ron 24 oktober 2021 20:27
    Die Autobauer Volkswagen, BMW und Daimler haben über ein gemeinsames Betriebssystem für E-Autos verhandelt, sind nun aber nach vier Monaten gescheitert. Für eine gemeinsame Lösung scheint es zu spät.

    www.google.nl/amp/s/amp2.wiwo.de/unte...

    Ik geloof wel dat HERE niet het maximale eruit haalt in de huidige situatie, dat zou inderdaad het belangrijkste argument zijn, het gebrek aan onafhankelijkheid. Maar dat is geen garantie voor hoge waarderingen ;-)
  3. [verwijderd] 24 oktober 2021 20:30
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 24 oktober 2021 20:14:

    Wel vreemd dat de SPAC via het magazine Manager naar buiten komt.
    Er zijn meerdere berichten over HERE via MM (titel van der Spiegel) naar buiten gekomen. Ze hebben vooral bronnen in Duitse auto industrie.

    Wat ik ook opvallend vind: Daimler werkt met Bosch aan autonoom rijden en Bosch wil uit HERE. Geldt dat dan ook voor Daimler?
  4. forum rang 6 win some... 24 oktober 2021 22:01
    quote:

    *JustMe* schreef op 24 oktober 2021 20:30:

    [...]

    Er zijn meerdere berichten over HERE via MM (titel van der Spiegel) naar buiten gekomen. Ze hebben vooral bronnen in Duitse auto industrie.

    Wat ik ook opvallend vind: Daimler werkt met Bosch aan autonoom rijden en Bosch wil uit HERE. Geldt dat dan ook voor Daimler?
    Daimler splitst binnenkort Daimler Truck af. Daimler Truck heeft al een samenwerking met Bosch en TomTom en heeft HERE niet nodig.
    www.tomtom.com/press-room/general/260...

    Voor personenauto's gaat Daimler verder onder de naam Mercedes-Benz. De vraag is wat hier gaat gebeuren. Even speculatiemodus aan: In 2022 overname van Mercedes-Benz door Tesla.
  5. forum rang 4 dachthetniet 25 oktober 2021 09:26
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 25 oktober 2021 09:23:

    Ik verwacht deze week weer een flinke koopdruk en een koers boven de €8,00. Steeds meer mensen en institutionele beleggers gaan de toekomstige waarde van TomTom inzien!!
    Op basis van wat? Dit wordt al jaren elke keer weer aangehaald. De koers is een speelbal. En al jaren wordt er niets uitgevoerd vanuit tomtom om dit te veranderen. Waarom zou dit nu wel het geval zijn.
  6. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 25 oktober 2021 09:38
    Lees de ontwikkelingen in de branche zoals bij Here en de andere actuele zaken weergegeven op dit draadje, tel daarbij op de koersontwikkeling van de laatste weken ( stijgingen met hoge volumes) .

    Het klopt dat TomTom helaas koning in het zwijgen is, maar als je alles analyseert dan kun je niet anders concluderen dat een zeer gezond bedrijf als TomTom met een flink eigen vermogen ( dus schuldenvrij), 5000 hoog opgeleide medewerkers en een voorsprong op een zeer gewenste technologische ontwikkeling momenteel veel te laag genoteerd staat en een geweldig koerspotentieel heeft!!
  7. forum rang 7 sniklaas 25 oktober 2021 09:44
    Autofabrikant Tesla heeft de recentste testversie van zijn Full Self-Driving-modus teruggehaald na klachten van gebruikers over valse waarschuwingen voor botsingen en andere problemen. Dat bevestigt Tesla-directeur Elon Musk op Twitter.

    "We zien enkele problemen met versie 10.3, daarom gaan we tijdelijk terug naar 10.2", schrijft Musk.

    De software is in de Verenigde Staten beschikbaar voor Tesla-eigenaren die 199 dollar (170 euro) per maand betalen. De functie kan ook in één keer worden afbetaald voor 10.000 dollar.
  8. forum rang 6 pwijsneus 25 oktober 2021 09:51
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 25 oktober 2021 09:38:

    Lees de ontwikkelingen in de branche zoals bij Here en de andere actuele zaken weergegeven op dit draadje, tel daarbij op de koersontwikkeling van de laatste weken ( stijgingen met hoge volumes) .

    Het klopt dat TomTom helaas koning in het zwijgen is, maar als je alles analyseert dan kun je niet anders concluderen dat een zeer gezond bedrijf als TomTom met een flink eigen vermogen ( dus schuldenvrij), 5000 hoog opgeleide medewerkers en een voorsprong op een zeer gewenste technologische ontwikkeling momenteel veel te laag genoteerd staat en een geweldig koerspotentieel heeft!!
    Behoorlijke flipperkast die koers, waren niet alleen stijgingen- maar ook dalingen met hoge volumes..

  9. forum rang 7 Dutchy Ron 25 oktober 2021 10:00
    Tesla rolt Beta versie uit en laat Tesla rijders testen….. slimme aanpak ….. QA kan niet alle praktijksituaties testen …… zou ten koste gaan van time to market …… deze release 10.3 gaf teveel issues dus vond er een roll back plaats…… knappe prestatie dat ze dit zo makkelijk kunnen rol backen… onderschat niet wat hier allemaal bij komt kijken……
  10. forum rang 8 Wereldbelegger 25 oktober 2021 10:12
    Halfgeleiderexpert Jan-Peter Kleinhans

    Op twee maandagmiddagen sprak Follow the Money over de huidige Europese chipstrategie via een videoverbinding met Kleinhans, nu directeur van de afdeling Technologie en Geopolitiek van de Duitse denktank Stiftung Neue Verantwortung.

    Hoe lang gaat het nog duren voor de chiptekorten zijn weggewerkt?
    Zeker tot 2023. Het duurt jaren voor je extra productie hebt. En er is weinig kans dat de vraag naar halfgeleiders inzakt. Tegelijk zijn er zorgen dat bedrijven meer chips bestellen dan ze werkelijk nodig hebben. Het is zoals bij het hamsteren van toiletpapier. Producenten van chips weten niet goed welk deel van de bestelling hamsteren is en welk deel direct gebruikt wordt.

    De ceo van het Taiwanese TSMC, de grootste producent van microchips, heeft het over het gevaar van overproductie. Het gevaar bestaat dat er over een paar jaar veel te veel productiecapaciteit is en dat producenten in de problemen komen omdat de prijzen dan dalen.’

    Is het tekort aan microchips opgelost als het hamsteren stopt?
    ‘Nee, want het is niet één tekort. Het zijn allemaal verschillende tekorten. In een auto zitten honderd microchips die allemaal anders zijn. Zelfs als 98 daarvan op tijd worden geleverd, ontbreken nog twee cruciale bouwstenen.’

    bron: (achter betaalmuur)
    www.ftm.nl/artikelen/halfgeleiderexpe...
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 92 93 94 95 96 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links