Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,234 16 apr 2024 12:21
  • -0,026 (-2,06%) Dagrange 1,233 - 1,250
  • 637.901 Gem. (3M) 2,2M

Postnl 4de kwartaal - Oktober

2.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 105 106 107 108 109 ... 138 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. rsantego 23 oktober 2021 08:31
    quote:

    prinszicht schreef op 22 oktober 2021 20:55:

    Ik wil voorstellen dat we het november draadje alvast openen. PostNL - November - Black Monday in aankomst. Denk er even over na. Zeker met het verkoopadvies van K. Ik heb me uitgesproken maar dat is geen zekerheid, dan wel betaald. Maar anders wordt het naar mijn mening zeer toepasselijk.
    Ik ga voor black friday op het andere draadje. Dat wordt een stuk gezelliger als jullie daar wegblijven
  2. forum rang 4 Niro91 23 oktober 2021 11:54
    quote:

    I-trader schreef op 23 oktober 2021 11:33:

    Net mijn pakje gekregen van postnl busje , maar er zat een label van DHL op met een opdruk van postnl .
    iemand een verklaring hiervoor?
    Heb het ook wel eens meegemaakt. Was een pakketje uit het buitenland. Het vervoer tot Nederland werd door DHL gedaan en vervolgens in Nederland door postnl.
  3. forum rang 4 Boir 23 oktober 2021 15:42
    quote:

    Niro91 schreef op 23 oktober 2021 11:54:

    [...]

    Heb het ook wel eens meegemaakt. Was een pakketje uit het buitenland. Het vervoer tot Nederland werd door DHL gedaan en vervolgens in Nederland door postnl.
    DHL doet voor die Universele Post pakketjes het internationaal vervoer, de lokale postbedrijven leveren die af. Geen winst objecten, vaak zelfs verlies(subsidie aan zwakkere landen met lagere levensstandaarden, anders zou pakjes versturen voor mensen daar bijvoorbeeld een maandinkomen kunnen kosten)
  4. forum rang 4 Boir 23 oktober 2021 15:59
    quote:

    SEVA_ schreef op 23 oktober 2021 15:07:

    [...]

    Short squeeze in de maak.
    Tja eerst maar hopen dat de magazijnen wel vol komen of vol staan tegen sinterklaas of kerst, want als de squeeze aanbodzijde goederen door wereldwijde herstart economie niet snel genoeg is opgelost dan valt er gewoon minder te bestellen online met een leveringsdatum in 2021.

    Ik bedoel de online autoverkoper kan hopen dat de fysieke autoverkopers dicht moeten, maar de autofabrieken zijn ook al dicht, levering wordt vaak volgend jaar.
    Ik bedoel de online fietsverkoper kan hopen dat de fysieke fietswinkels dicht moeten, maar de fietsfabrieken hebben al tijden niet genoeg onderdelen om fietsen te maken zodat ze alle bestelde reeds verkochte fietsen eindelijk eens kunnen uitleveren.

    Ik bedoel de situatie is wel anders als verleden jaar.
  5. forum rang 4 Rakker 23 oktober 2021 18:10

    In het kort
    PostNL wordt in België beschuldigd van het niet optreden tegen sociale fraude bij onderaannemers.
    Er loopt in Antwerpen een rechtszaak tegen het Nederlandse pakjesbedrijf.
    De vakbonden willen dat koeriers een normaal salaris ontvangen en meer zekerheid hebben.
    PostNL heeft zijn zinnen gezet op de Belgische pakjesmarkt en wil de kloof met marktleider BPost verkleinen. Dan helpt het niet dat het Nederlandse bedrijf in België voor de rechter staat vanwege vermeende sociale fraude.

    In Antwerpen is afgelopen week een proces begonnen tegen PostNL, pakketbezorger GLS en een aantal onderaannemers. Het ging om een regiezitting, ter voorbereiding van een later proces. De eigenlijke rechtszaak staat gepland voor volgend najaar.

    52 dossiers
    De pakketbezorgers worden beschuldigd van het toestaan van zwartwerk en schijnzelfstandigheid. Er zijn 52 dossiers van vermeende georganiseerde sociale fraude bij hun onderaannemers. PostNL en GLS zouden er niet tegen hebben opgetreden en zijn daarmee medeverantwoordelijk voor de overtredingen. Kernvraag in de rechtszaak is: zijn pakjesbezorgers als PostNL verantwoordelijk voor wantoestanden bij zelfstandige koeriers?

    Begin oktober vielen medewerkers van de sociale inspectie binnen in een depot van PostNL in Mechelen. Ze stelden er diverse misstanden vast, waaronder zwartwerk. Dat was al vaker vastgesteld bij een Belgische vestiging van het Nederlandse bedrijf. In mei bleek bij dezelfde vestiging de helft van de chauffeurs niet rechtmatig te werken.

    ‘Wurgcontracten'
    PostNL werkt in België met 220 onderaannemers die 1500 pakjesbezorgers in dienst hebben. Concurrent BPost heeft uitsluitend bezorgers die in dienst zijn van het bedrijf. Die krijgen een vaste beloning, waardoor de arbeidskosten die het bedrijf betaalt gemiddeld hoger liggen dan die van de Nederlandse concurrent. De rechtszaak, die is aangespannen door enkele vakbonden, wordt dan ook gesteund door BPost.

    Volgens enkele vakbonden zouden PostNL en GLS op de hoogte zijn van de sociale wantoestanden bij de koeriers, maar zetten ze de bezorgers onder druk met ‘wurgcontracten’ en steeds lagere tarieven. De bonden hopen dat het proces ervoor zal zorgen dat pakjesbezorgers vaker als werknemer in dienst worden genomen en een normaal salaris krijgen. Volgens de vakbonden verdienen zelfstandige koeriers €200 bruto per dag. Van dat bedrag moeten ze al hun onkosten betalen.

    De beschuldiging dat PostNL medeverantwoordelijk zou zijn voor wantoestanden en fraude bij ingehuurde onderaannemers, bezorgt de Nederlandse onderneming een slecht imago. Zakenkrant De Tijd wijdt er deze week een groot artikel aan onder de titel ‘De schimmige business achter de pakjeskoerier.'

    ‘Bezorgers gezicht van PostNL'
    PostNL is zich van geen kwaad bewust. In een reactie aan de krant De Standaard zegt een woordvoerder: ‘De bezorgers zijn het gezicht van PostNL bij de eindklant. We hebben er alle baat bij om hen goed te behandelen. Met de helft van de onderaan­nemers werken we al minstens vijf jaar samen.’

    Pakjesbezorgers als PostNL en BPost profiteerden sterk van de lockdowns vanwege corona en van het vele thuiswerken. In België werden vorig jaar 127 miljoen aankopen online gedaan bij webwinkels en andere verkoopplatforms. PostNL is momenteel nummer twee in België, op flinke afstand van BPost. Het Belgische bedrijf heeft ruim 40% van de markt in handen, PostNL naar schatting 10 tot 15%.

    De Nederlandse post- en pakketbezorger is een offensief begonnen en investeert volop in België. Het bouwt twee nieuwe depots, in Oevel en Desteldonk, waarmee het netwerk groeit naar negen depots. Daarnaast ontwikkelt het in Vlaanderen twee geautomatiseerde sorteercentra. Als de uitbreiding in de tweede helft van 2022 voltooid is, kan PostNL dagelijks 500.000 pakjes verwerken, het dubbele van het huidige aanta

    Lees het volledige artikel: fd.nl/bedrijfsleven/1416843/postnl-wi...
  6. forum rang 4 Cedar 24 oktober 2021 05:39
    quote:

    Katrinka schreef op 23 oktober 2021 19:02:

    Wiat emand hier dat dit er zat aan te komen? Dit gaan ze ongetwijfeld verliezen, logisch dat BP Post het niet pikt dat zij de postbezorgers in vaste dienst moesten nemen en dat Postnl via onderaannemers toelaat dat er wordt zwartgewerkt.
    En het is wel normaal dat de Belgische overheid ca 150mln “subsidie” geeft aan Bpost voor het verzenden van wat bladen??
  7. Kretínský 24 oktober 2021 10:03
    quote:

    Katrinka schreef op 23 oktober 2021 19:02:

    Wiat emand hier dat dit er zat aan te komen? Dit gaan ze ongetwijfeld verliezen, logisch dat BP Post het niet pikt dat zij de postbezorgers in vaste dienst moesten nemen en dat Postnl via onderaannemers toelaat dat er wordt zwartgewerkt.
    Ja dit was reeds bekend.
    Kijk maar even terug, dit verhaal borrelt heel toevallig iedere keer op zo vlak voor de kwartaalcijfers
    T lijken gekozen momenten
  8. junior192 24 oktober 2021 10:15
    quote:

    Kretínský schreef op 24 oktober 2021 10:11:

    Even wat data:
    26 okt UPS Q3
    4 nov DHL Q3
    8 nov PNL Q3
    9 nov Bpost Q3
    18 nov Royal mail
    26 nov Black Friday
    29 nov Cyber Monday ( hier op het forum halen ze Black Friday en Cyber Monday door elkaar, en denken dat het op 8 nov is)
    11 nov : Sint Maarten
    Hopen dat het nu eens positief uitvalt voor de aandeelhouders...
  9. forum rang 4 Boir 24 oktober 2021 13:50
    Op dit moment heeft PostNL al te maken met een tekort aan bezorgers, laten we hopen dat wervingscampagnes resultaat hebben en dat er niet nog meer personeel wegloopt. Ik denk dat PostNL op dit moment al niet meer aan de postwet kan voldoen qua het op tijd bezorgen van post. Die Bartjens column pennywise/poundfoolish over de pauze/koffie rechtzaak blijft bij me hangen, 5 miljoen, wat zou de wervingscampagne kosten en levert die wat op in deze tijd ?
  10. forum rang 7 DeWalt 24 oktober 2021 16:05
    quote:

    Boir schreef op 24 oktober 2021 13:50:

    Op dit moment heeft PostNL al te maken met een tekort aan bezorgers, laten we hopen dat wervingscampagnes resultaat hebben en dat er niet nog meer personeel wegloopt. Ik denk dat PostNL op dit moment al niet meer aan de postwet kan voldoen qua het op tijd bezorgen van post. Die Bartjens column pennywise/poundfoolish over de pauze/koffie rechtzaak blijft bij me hangen, 5 miljoen, wat zou de wervingscampagne kosten en levert die wat op in deze tijd ?
    Het oude postnl personeel wil alles bij het oude laten. Dit soort privileges zijn in de hele maatschappij verdwenen, dus ik snap MT wel. Het gaat een eigen leven leiden als je dit toelaat. Dan kan er allemaal niet veranderd worden omdat Tante Truus recht heeft op 15 minuten betaalde theepauze in haar ronde in de middag. Zand in de efficiëntie motor….
2.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 105 106 107 108 109 ... 138 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links