Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,225 19 apr 2024 17:35
  • -0,016 (-1,29%) Dagrange 1,212 - 1,238
  • 1.717.700 Gem. (3M) 2,2M

Postnl 4de kwartaal - Oktober

2.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 138 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kretínský 22 oktober 2021 14:34
    quote:

    prinszicht schreef op 22 oktober 2021 14:10:

    [...]

    Voor de eer van HV biedt een partij nu 3 miljard. Voor de cijfers. Zeg 12 keer de voorgestelde winst. Kretinsky is in principe op zijn wenken bediend maar het spel is nu heeeeeel erg opzichtig. We blijven ook hangen op 2 miljard beurswaarde. Dat biedt voldoende ruimte voor speculatie.

    Als we niets horen tot aan de cijfers, waar je in principe vanuit moet gaan, maar ook ik heb geen glazen bol, dan kun je alleen maar verwachten dat short er een slaatje uit gaat slaan. Alles wat minder wordt tov vorig jaar, wordt uitvergroot. Marge, marktaandeel, investeringen, er cetera.

    Ik blijf zitten tot aan publicatie met de huidige positie in de ijdele hoop dat ik verrast wordt.
    Goed zo, je luistert al. HOUDEN en UITBREIDEN
    duimpje hoor
  2. [verwijderd] 22 oktober 2021 14:35
    quote:

    Jos61 schreef op 22 oktober 2021 14:02:

    Prinszicht ik denk dat velen gewoon niet kunnen geloven dat het zo laag nog zou kunnen gaan, met dit dividendrendemen wat ondanks keuzedividend op deze koers toch hoog is, een kopende kretinsky, en steeds stijgende online verkopen, etc.
    Ik kon, toen we op 4.57 stonden, ook niet geloven dat de 3,82 nog zou komen.

    Na q4 cijfers zijn deze koersen toch onmogelijk nog vol te houden?
    Een bod zouden ze graag neerleggen als de koers laag staat, vlak na q3 cijfers, vlak voor q4 cijfers?
    Niemand heeft een glazen bol, maar wat is jouw inschatting?

    De daling zal nog wel even doorgaan, ze stoppen pas met drukken als ze een bod uit gaan brengen. Shorts coveren zal het punt dan niet zijn dat is van ondergeschikt belang.

    Mijn voorspelling voor het dieptepunt is €3,26. Kan ook niemand zich voorstellen. (Behalve prins) Alleen voorstellingsvermogen is geen relevant punt. De koers heeft schijt aan voorstellingsvermogen, als dat niet zo was hoe is dan de koers van de €4,99 naar €3,8X gedaald? Kon iedereen zich dat opeens wel voorstellen? Ik niet in ieder geval.
  3. Jos61 22 oktober 2021 15:53
    Als ze hier nu even blijven dobberen, of zelfs de koers lichtjes laten oplopen naar de cijfers, dan gaan er natuurlijk weer een hoop gelukszoekers turbo's kopen omdat ze denken dat het dieptepunt geweest is.. das natuurlijk dan weer brandstof voor een verdere dump.

    We gaan het zien.
    Ik heb steeds gestaffeld wat bij gekocht bij dalingen maar stop daar mee tot na de cijfers ik houd mijn kruit nog effe droog. Ik ben heel benieuwd naar hoe zich dit gaat ontvouwen.

    Ik waardeer trouwens de posts en antwoorden van iedereen die wat bijdraagt om meer inzicht te krijgen in wat er hier speelt.
  4. Moneyball 22 oktober 2021 16:30
    quote:

    Herna Nooitgewild schreef op 22 oktober 2021 10:32:

    [...]

    Sowieso is de bezorgmarkt voorlopig een grote stijgende lijn, al jaren. Maar is het niet beter om naar iDeal cijfers te kijken? Voor PostNL is relevant hoeveel pakketjes zijn verstuurd. Niet dat de waarde van de inhoud van het pakketje bijvoorbeeld 10% hoger is.
    En wie ze verstuurd, Bol.com of de lokale speciaalzaak.
  5. forum rang 6 prinszicht 22 oktober 2021 16:34
    quote:

    Kretínský schreef op 22 oktober 2021 14:32:

    [...]

    Hihi
    Je weet het met zoveel moois allemaal leuk in te wikkelen en het gaat maar door, je moet, anders heb je je centje niet, raak je niet verstrikt beste P. ....
    Van mij een HOUDEN en UITBREIDEN advies.
    Daar waar jij aan probeert te zetten tot verkopen, verkopen, verkopen...
    Maar het lukt je niet meer hè, had je dat al doorgegeven aan je opdrachtgevers?, zoals ik gevraagd had in mijn inmiddels om onverklaarbare wijze verwijderde post. Iets met woef woef.....
    Ogen dicht, doen alsof je ze verkoopt tegen de vrouw, niet naar omkijken vanwege de dip…. Tis gewoon een verkoopadvies.
  6. Jos61 22 oktober 2021 17:07
    quote:

    SEVA_ schreef op 22 oktober 2021 16:49:

    Lijkt weer zo een 4,57 periode te worden. Alleen dan 20% lager.
    Dat gevoel heb ik ook. Krijgt iedereen vertrouwen dat de bodem geweest is, zeggen ze tegen de vrouw dat t goed komt, paar turbotjes kopen om t verlies snel weg te werken, en dan straks weer lager lager lager, vrouw kwaad, en dan gaat de boel er weer uit.
  7. Shlomo 22 oktober 2021 17:07
    Leveringsproblemen zijn in de VS zo groot, dat het Witte Huis overwoog het leger in te zetten om schepen te lossen in havens. Black Friday is uit angst voor lege schappen rond kerst alvast vervroegd.

    Karlijn van Houwelingen en Geert Langendorff 22-10-21, 13:29
    Het duurt nog een maand, voordat het in Amerika traditioneel Black Friday is, maar de eerste aanbiedingen staan al online. Normaal gesproken gaan de tv’s en stofzuigers bij grote retailers als Walmart en Amazon in de uitverkoop op de dag na Thanksgiving, eind november. Maar bedrijven vrezen leveringsproblemen rond de kerstdagen, nu internationaal zeecontainervervoer en binnenlandse logistiek flink zijn ontregeld.

    Lees ook
    Grote drukte op Black Friday verwacht: zo bereid je je nu al voor op de koopjes
    Grote drukte op Black Friday verwacht: zo bereid je je nu al voor op de koopjes
    Opsteker voor winkeliers in centrum van Rotterdam: ook geen Black Friday in de Bijenkorf
    Opsteker voor winkeliers in centrum van Rotterdam: ook geen Black Friday in de Bijenkorf
    Dus beginnen winkels eerder dan ooit met hun aanbiedingenseizoen, in de hoop aankopen zo zeker vóór kerstochtend te kunnen leveren. Amazon promoot al ‘Black Friday-waardige’ aanbiedingen sinds de eerste week van oktober, twee weken eerder dan vorig jaar. Ook Walmart heeft de eerste stuntprijzen al online staan.

    De havens van Los Angeles en Long Beach, waar 40 procent van de containers Amerika binnenkomt, kampen met grote achterstanden.
    De havens van Los Angeles en Long Beach, waar 40 procent van de containers Amerika binnenkomt, kampen met grote achterstanden. © Getty Images
    Achterstanden
    De wereldwijde vraag naar producten is na het pandemiejaar zo snel opgelopen, dat producenten, transporteurs en retailers het niet kunnen bijbenen. De havens van Los Angeles en Long Beach, waar 40 procent van de containers Amerika binnenkomt, kampen met grote achterstanden. In Los Angeles ligt deze week een recordaantal van honderd schepen voor de kust te wachten om gelost te worden. En meer schepen, vooral uit Azië, zijn onderweg.

    Personeelstekort lijkt een rol te spelen: de beide havens in Californië hebben zo’n 30 procent minder personeel dan voor de corona-uitbraak, schat nieuwssite Axios op basis van het locatiegegevens van telefoons in de havens. Vervolgens moeten producten nog per truck het land in – en ook aan truckonderdelen en vrachtwagenchauffeurs bestaat in de VS een tekort.

    Luister ook naar onze podcast Geld Dichtbij:

    De Truckload Carriers Association schat dat vóór de pandemie al zo’n 60.000 extra vrachtwagenschauffers nodig waren – dat zijn er nu alleen maar meer. Chauffeurs gaan met pensioen, het vak heeft aan populariteit verloren en rijlessen hebben in de pandemie stilgelegen. De Amerikaanse posterij, USPS, moet bezuinigen en zet minder vliegtuigen in. Dat vertraagt de bezorging van pakketten nog verder.

    National Guard
    Het Witte Huis maakt zich zorgen en overwoog zelfs al om militairen van de National Guard op te roepen om te helpen alle containers te lossen en vervoeren, bericht The Washington Post. Een branchevereniging van kleding- en schoenenverkopers heeft daar om gevraagd.

    Amazon-pakketjes.
    Amazon-pakketjes. © Getty Images
    Ook de rest van de wereld heeft te maken met verstoorde leveringsketens, maar in Amerika vreest de regering van Joe Biden de schuld te krijgen van lege schappen, vertraagde bestellingen en hogere prijzen rond de feestdagen. ,,Kerstcadeaus waren nooit te laat toen president Trump de leiding had’’, sneerde Congreslid Jim Jordan uit Ohio al op Twitter. Een collega uit Florida, Byron Donalds, beeldde Joe Biden af als the Grinch, het groene monster dat in een klassiek kinderboek kerst ‘steelt’.

    Eigen vrachtschepen
    Biden nodigde vorige week havendirecteuren, grote retailers en de vakbond van havenwerkers uit in het Witte Huis in de hoop de invoer van producten te versnellen. Hij kondigde aan dat havens in Californië voortaan 24 uur per dag doordraaien, en dat logistieke firma’s als UPS en FedEx op zijn verzoek ook meer uren gaan doorwerken. De vakbond ging akkoord met extra diensten.

    Om de kerstvoorraden op tijd aan te vullen, zetten grote winkelketens als Walmart en Target hun eigen vrachtschepen in. Ze vliegen soms zelfs producten in, wat erg prijzig is. Kleine ondernemers kunnen dat niet. Retailkenners raden Amerikaanse consumenten aan om niet langer te wachten met het kopen van kerstcadeaus, of om voor cadeaukaarten te kiezen. Die kunnen ze dan besteden als hebbedingen weer voorradig zijn.

    De problemen zullen tot in het nieuwe jaar voortduren, verwachten kenners. Voor Biden is het reden nog meer nadruk te leggen op het terughalen van fabriekscapaciteit naar Amerika, na decennia waarin veel productie is uitbesteed aan lagelonenlanden als China. ,,Nooit meer mogen we te zeer afhankelijk zijn van één bedrijf of één land of één persoon in de wereld, vooral wanneer landen onze waarden niet delen als het gaat om arbeids- en milieunormen”, zei Biden in een toespraak na zijn overleg met havens en vervoerders. ,,Nooit meer mogen ons land en onze economie niet in staat blijken om cruciale producten te maken omdat we geen toegang hebben tot materialen.”

    Europese chauffeurs moeten Britse kerst redden

    De Britse overheid wil de brexitregels voor wegvervoer tijdelijk versoepelen om de gevolgen van het chauffeurstekort in het Verenigd Koninkrijk het hoofd te bieden. De regering van premier Boris Johnson werkt aan een plan om buitenlandse chauffeurs een halfjaar het recht te geven onbeperkt te laden en lossen als ze zich op Brits grondgebied bevinden. Nu mogen ze per bezoek slechts twee stops maken.

    Deze maatregel volgt op onvruchtbare pogingen om de crisis een halt toe te roepen. Zonder drastisch ingrijpen valt de kerst voor het land in het water. Het versneld opleiden van nieuwe chauffeurs biedt op de korte termijn geen soelaas. Evenmin voelen Europeanen er veel voor om gebruik te maken van het aanbod om voor drie maanden een werkvisum aan te vragen. Vorige week stond de teller op 27 goedgekeurde aanmeldingen.

    Met een geschat tekort van ongeveer 100.000 chauffeurs kijkt de regering daarom naar andere oplossingen. Europese truckers, in het VK om leveringen vanuit de EU naar klanten te brengen, moeten helpen om het overschot aan containers, gestrand in havens als Felixstowe, weg te werken. Britse vervoersorganisaties zijn hier fel tegen gekant, uit vrees dat buitenlandse transportbedrijven hun leden met lagere tarieven uit de markt prijzen.
  8. HJ deTuinman 22 oktober 2021 18:05
    quote:

    Jos61 schreef op 22 oktober 2021 17:07:

    [...]
    Dat gevoel heb ik ook. Krijgt iedereen vertrouwen dat de bodem geweest is, zeggen ze tegen de vrouw dat t goed komt, paar turbotjes kopen om t verlies snel weg te werken, en dan straks weer lager lager lager, vrouw kwaad, en dan gaat de boel er weer uit.
    Volgens mij is dat precies waar de korte broeken op uit zijn.. Particuliere beleggertjes bang maken en aanzetten tot verkoop tegen een veel te lage prijs. Vervolgens krijgt dhr. K. weer de gelegenheid om de stofzuiger aan te zetten en al die aandeeltjes op te kopen.
    Ik ben niet bang voor de Q3 cijfers en op iets langere termijn zelfs heel positief over PostNL. Ik zou een stuk zenuwachtiger worden wanneer ik aandelen ASML, of vergelijkbaar, tegen topkoersen zou hebben gekocht. PostNL is één van de weinige aandelen met heel erg weinig risico en voor de wat langere termijn extreem goedkoop.
    Ik ga ook niet bij elk dubbeltje koersdaling bijkopen, maar nadat ik het een aantal weken heb aangekeken, dan koop ik toch echt steeds lager plukjes bij.
  9. HJ deTuinman 22 oktober 2021 18:16
    quote:

    pielsje schreef op 22 oktober 2021 18:11:

    Alweer een goede dag voor Postnl zie ik.
    Begint een droevig verhaal te worden, AEX op de hoogste stand en Postnl bijna ook (niet

    Alweer een "goede dag" voor Pielsje bedoel je? Als het stijgt, dan zien we jou hier niet.. Maar als het een tijdje daalt, dan komt Pielsje als een vlieg op de stronthoop afgevlogen en beleeft Pielsje weer de tijd van zijn leven. ;-)
    Ik zou bijna gaan denken dat je ooit door PostNL bent ontslagen en nu met jouw bijstandsuitkering de tijd doorbrengt met het afzeiken van jouw voormalige werkgever.
  10. forum rang 4 Boir 22 oktober 2021 18:28
    quote:

    HJ deTuinman schreef op 22 oktober 2021 18:16:

    [...]
    Alweer een "goede dag" voor Pielsje bedoel je? Als het stijgt, dan zien we jou hier niet.. Maar als het een tijdje daalt, dan komt Pielsje als een vlieg op de stronthoop afgevlogen en beleeft Pielsje weer de tijd van zijn leven. ;-)
    Ik zou bijna gaan denken dat je ooit door PostNL bent ontslagen en nu met jouw bijstandsuitkering de tijd doorbrengt met het afzeiken van jouw voormalige werkgever.
    Financieel is dat vooruitgang, dus gefeliciteerd Pielsje
  11. forum rang 6 prinszicht 22 oktober 2021 19:13
    quote:

    pielsje schreef op 22 oktober 2021 18:11:

    Alweer een goede dag voor Postnl zie ik.
    Begint een droevig verhaal te worden, AEX op de hoogste stand en Postnl bijna ook (niet)

    De feiten liegen niet. K wel. Met zijn verkoopadvies. Waarbij wij degene zijn die op de 4de ipv de 3de vrijdag extra binnenharken. Zal nog het examen moeten afleggen op beleggersschool.

    Maar alle gekheid op een stokje. Maandag was nog de hoop van een enkel individu maar de meeste zetten in op black monday op 8 november. Het kan theoretisch nog steeds. Maar het lijkt onlogisch om te zeggen dat maandag de bandbreedte wordt verhoogd naar de volgende tranche: 310 -340. Heeft ook met geloofwaardigheid te maken. Ofwel, het gebrek er aan verklaard de koers.

    Dus iedereen is het er over eens: q3 wordt slecht en dan q4 weer redelijk. Dat betekent op zijn minst nog 3 weken de dolle dwaze weken of anders maanden. Met een aex all Time High.

  12. josje52 22 oktober 2021 19:23
    Had tijdje geleden via stoploss verkocht op 4 euro. Teruggekocht op 3,91. Nog te vroeg. Blijft steeds verder afglijden. 2014 was de koers hoger als huidige. Toen was de financiële situatie en de pakketmarkt stukken minder.
    De koers van 1 euro in 2020 ging echt helemaal nergens over. Gemanipuleerd?
    Hoe ver kan het deze keer dan nog zakken?
2.747 Posts
Pagina: «« 1 ... 102 103 104 105 106 ... 138 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Het is water naar de zee dragen: prognose PostNL valt vies tegen

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links