Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel AMG Critical Materials N.V. AEX:AMG.NL, NL0000888691

  • 23,200 23 apr 2024 11:44
  • -0,320 (-1,36%) Dagrange 23,140 - 23,520
  • 25.187 Gem. (3M) 244,2K

Draadje met INHOUD! geen toogpraat a.u.b.

2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 133 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 5 Gaasp 18 oktober 2021 20:20
    Het lezen van de laatste jaarverslagen (2020-FY en 2021-H1) heeft mij wat meer inzicht in de status van de verschillende projecten gegeven. Het gaat allemaal niet zo snel als elders in dit draadje werd gesuggereerd en gaat dus ook niet plotseling waanzinnig veel geld kosten.
    Bij de samenwerking met Shell in China en Saudi Arabia gaat het vooralsnog om haalbaarheidsstudies. In Frankfurt gaat het om een pilotproject voor een "battery-grade hydroxide refinery". Die laatste fabriek begint klein en wordt pas opgeschaald als de afnemers blij zijn met de producten. Een extra fabriek in Brazilië is daarna pas aan de orde.
    Verder valt te zien dat de omzet, afzetprijzen en resultaten elk kwartaal flink verbeteren en dat er over 2021-H1 alweer een kleine nettowinst per aandeel is geboekt.
    Helemaal niet slecht !
  2. forum rang 7 ff_relativeren 18 oktober 2021 20:46

    @ Gaasp vergeet enkele dingen te melden :
    - De Braziliaanse uitbreiding van Spodumene 1 met 1+ zit in de afrondingsfase ;
    - Ohio 2 als 100% uitbreiding op Ohio 1 gaat dit kwartaal opstarten en zal vanaf 2022 volledig bijdragen in de omzetgroei ;
    - Voor de nieuwe Lithium opwerkingsfabriek in Brazilie die nog gebouwd moet gaan worden, staat een half miljard dollar klaar ;
    - De bouw van de Vanadium fabriek in Duitsland is bezig ;
    - De ontwikkeling van de Solid State Battery -ook in Duitsland- is bezig. Voorlopig alleen voor eigen industrieel gebruik ;
    - De grond voor de bouw van de 99,5% pure Lithium Hydroxide fabriek in Duitsland is aangekocht ;
    - De capaciteits uitbreiding ALD is voltooid.

  3. forum rang 5 Gaasp 19 oktober 2021 09:31
    Ik heb alleen de status van de projecten genoemd waarover in dit draadje zoveel discussie was.

    Dat half miljard dat klaar staat; dat ben ik trouwens niet tegengekomen in de jaarverslagen. Waar kan ik dat lezen ?

    En nu het TA-gedeelte. AMG kwakkelt een beetje qua koersverloop, lijkt zelfs opnieuw een lagere top te gaan zetten, en dat terwijl er zoveel vraag is naar de producten die AMG maakt. Is er een reden voor het achterblijven van AMG ?
  4. forum rang 4 Aandachtige lezer 19 oktober 2021 10:48
    @ Gaasp: Ik denk dat doordat het een relatief klein fonds is met veel particuliere beleggers, dat de koers meer dan gemiddeld emotiegedreven is. De door jou geconstateerde traagheid en af en toe een tegenvaller haalt wel wat energie uit de koersstijgingen.
    Op dit moment hebben we er bovendien mee te maken dat de stijgende olieprijzen op lange termijn goed zouden moeten zijn voor AMG, maar op korte termijn een kostenfactor zijn.
    Ook na de komende kwartaalcijfers zal het aandeel nog wel een tijdje underperformen. Grotere beleggers met meer kennis van zaken weten dat ook, en wachten totdat de winsten van AMG wat meer in zicht is en de TA het signaal geeft dat het tijd wordt om in te stappen.
  5. forum rang 4 Aandachtige lezer 19 oktober 2021 13:27
    quote:

    rene66 schreef op 19 oktober 2021 10:55:

    Ter info, algemeen verhaal van ING wat hoge inflatie betekent voor beleggers.
    Goed en helder verhaal! AMG valt in verschillende categorieën. Dat verklaart ook de tegengestelde krachten op d koers van het aandeel zoals we die nu zien.
    Mijn inschatting is dat we op den duur voornamelijk zullen profiteren van de inflatie en van de schaarste van grondstoffen. Het laatste heeft een prijsopdrijvend effect, maar de inflatie zelf zorg ook bij gelijkblijvende vraag en aanbod dat in euro's gemeten het aandeel AMG steeds hoger zal komen te staan.
  6. forum rang 7 ff_relativeren 19 oktober 2021 15:38
    quote:

    Gaasp schreef op 19 oktober 2021 09:31:

    Ik heb alleen de status van de projecten genoemd waarover in dit draadje zoveel discussie was.

    Dat half miljard dat klaar staat; dat ben ik trouwens niet tegengekomen in de jaarverslagen. Waar kan ik dat lezen ?

    En nu het TA-gedeelte. AMG kwakkelt een beetje qua koersverloop, lijkt zelfs opnieuw een lagere top te gaan zetten, en dat terwijl er zoveel vraag is naar de producten die AMG maakt. Is er een reden voor het achterblijven van AMG ?
    Dag @ Gaasp,

    het half miljard staat genoemd in de meest recente cijferpublicatie van AMG , namelijk de halfjaarcijfers van 2021 : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

    Het staat vermeld bij de laatste bullet onder het kopje Financial Highlights.
  7. forum rang 5 Gaasp 19 oktober 2021 17:57
    quote:

    ff_relativeren schreef op 19 oktober 2021 15:38:

    [...]

    Dag @ Gaasp,

    het half miljard staat genoemd in de meest recente cijferpublicatie van AMG , namelijk de halfjaarcijfers van 2021 : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... .

    Het staat vermeld bij de laatste bullet onder het kopje Financial Highlights.
    Ahh dat had ik wel gelezen; de aandelenemissie die de liquiditeit met $113M heeft vergroot tot $510M.
    Niet begrepen dat dit allemaal is bedoeld voor de lithium opwerkfabriek in Brazilië. Zou ik ook voorzichtig mee zijn, met een schuld van $219.9M aan het eind van 2021-H1.
  8. forum rang 7 ff_relativeren 19 oktober 2021 19:20
    Daar ben ik ook voorzichtig mee @ Gaasp. Zie de laatste zin onder dezelfde bullet : "AMG can fully fund its current strategic projects while maintaining strong liquidity."

    Eenzelfde statement gaf AMG ook al bij de cijfers over Q1 (2021) :
    "Although nog reflected in the first quarter financial results, in April 2021 AMG issued 3.1 million new shares, generating $119 million of net proceeds and increasing current liquidity to approximately $500 million. With this equity raise , in combination with cash on hand and strong projected cash flow from operations, AMG believes it can fully fund its current strategic Clean Energy Materials projects while maintaining strong balance sheet and liquidity positions."

    bron : amg-nv.com/feed-posts/amg-advanced-me... , laatste alinea net boven "Key Figures". In die alinea wordt het halve miljard heel letterlijk toegewezen aan de Clean Energy Materials projecten.
  9. forum rang 7 ff_relativeren 20 oktober 2021 19:28
    AMG Advanced Metallurgical Group komt op woensdagavond 27 oktober nabeurs, rond de klok van 18:00 uur met de cijfers over het derde kwartaal. De Conference Call wordt gehouden op donderdagmiddag 28 oktober en start om 15:00 uur. Bron: www.globenewswire.com/news-release/20... .
  10. forum rang 7 ff_relativeren 21 oktober 2021 01:35
    Interessant nieuws van Tesla ; De maker van elektrisch aangedreven wagens verandert de batterij voor haar wagens. Niet meer de Nikkel-Kobalt-Aluminium batterijen, maar een overstap naar Lithium (ja zeker) ijzer-fosfaat batterijen. Voor Tesla zou het de kosten drukken, en het klinkt ook als prima nieuws voor de Battery Grade Lithium bedrijven.

    Bron: www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-switchi... .
  11. Margin Call 22 oktober 2021 07:22
    A rise in China's vanadium demand from the vanadium redox flow battery (VRFB) industry is expected to rise to at least 9,100t of vanadium pentoxide (V2O5) equivalent in 2022 from this year's 3,640t, on the back of increasing energy storage projects.

    Vanadium demand from the steel-producing industry will hold stable next year when China's steel production is expected to be unchanged from the 2021 and 2020 levels, in line with the government's commitment to curb steel production growth for its carbon reduction targets.

  12. Margin Call 22 oktober 2021 07:40
    quote:

    ff_relativeren schreef op 21 oktober 2021 01:35:

    Interessant nieuws van Tesla ; De maker van elektrisch aangedreven wagens verandert de batterij voor haar wagens. Niet meer de Nikkel-Kobalt-Aluminium batterijen, maar een overstap naar Lithium (ja zeker) ijzer-fosfaat batterijen. Voor Tesla zou het de kosten drukken, en het klinkt ook als prima nieuws voor de Battery Grade Lithium bedrijven.

    Bron: www.cnbc.com/2021/10/20/tesla-switchi... .
    Beide soorten, waarvan de aanduiding verwijst naar de chemische samenstelling van de kathode, gebruiken Lithium. LFP gebruikt gewoon in tegenstelling tot NCA geen nikkel en cobalt. Het enige minuscule voordeeltje voor AMG kan hoogstens zijn dat in LFP meer grafiet verwerkt zit.
  13. forum rang 7 ff_relativeren 26 oktober 2021 18:01
    De grote transportschepen die de continenten bevoorraden, moeten ook worden uitgerust met superbatterijen. Bron: www.cnbc.com/2021/10/26/why-the-next-... .

    AMG is een industriele batterij aan het ontwikkelen. Vooraleerst voor haar eigen industrie. Maar bovenstaand biedt een heel nieuw perspectief.
2.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 114 115 116 117 118 ... 133 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

AMG ziet enorme kansen in recyclen van plutonium

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links