Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 6,185 17 apr 2024 17:37
  • -1,090 (-14,98%) Dagrange 6,040 - 6,755
  • 2.045.397 Gem. (3M) 301,7K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 21 oktober 2021 18:44
    Volgens de IEX overzichten is er bij de Optiehandelaren behoorlijk wat reuring geweest. waarbij opgemerkt moet worden ook aan de Putkant.

    De Turbohandelaren waren vandaag ook actief.
    De shorthandelaar van gisteren heeft OF vanmorgen zijn verlies genomen OF bijgekocht.
    Dat kan natuurlijk ook. ((-;

    Long
    21-10-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Booster Long BNP 5,64 3,58 2,14 2,31 0,17 2,120 +5,21% 1.831 14:54
    Turbo Long BNP 5,9 3,34 2,28 2,45 0,17 2,100 -2,55% 800 10:03
    Trader Long Goldman Sachs 5,87 3,55 1,97 0 0 1,850 +2,78% 500 9:58
    Booster Long BNP 5,12 2,8 2,76 2,93 0,17 2,750 +4,36% 470 16:37
    Sprinter BEST Long ING 5,78 3,93 0 0 0 1,980 +10,61% 400 17:30
    Turbo Long BNP 5 2,27 3,3 3,5 0,2 3,160 -0,94% 300 10:00

    Short
    21-10-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Turbo Short BNP 7,9 6,42 1,08 0 0 1,180 -8,53% 1.000 9:44

  2. [verwijderd] 21 oktober 2021 18:50
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 21 oktober 2021 18:34:

    [...]

    Rutex
    daar heeft mijn schoonzus nog gewerkt voordat ze er vandoor ging met xxxxxx

    Dat u Amsterdammer bent lees ik meteen
    Rembrandt s plein i.p.v. Rembrandtplein
    ((-;
    Bolle Jan en Broodje van Kootje om de hoek
    En niet vergeten de eerste shoarmatent in Halvemaansteeg.
    stond je 's nachts voor in de rij.
    Toch was ik meer te vinden in één van de 7 P-cafés van Rob Klap. Laat eten bij Nam Kee, drankje bij Bloem van café Groningen op de Zeedijk en om 06.00 uur eindigen bij Hotel Kees op de Nieuwmarkt. Dat waren nog eens tijden. Geen internet en geen TomTom. Wel veel plezier.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 21 oktober 2021 19:16
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 21 oktober 2021 18:50:

    [...]

    Toch was ik meer te vinden in één van de 7 P-cafés van Rob Klap. Laat eten bij Nam Kee, drankje bij Bloem van café Groningen op de Zeedijk en om 06.00 uur eindigen bij Hotel Kees op de Nieuwmarkt. Dat waren nog eens tijden. Geen internet en geen TomTom. Wel veel plezier.
    Zou zo maar kunnen dat we elkaar (regelmatig) tegen zijn gekomen.
    Cafe Dijk, Casablanca, Bep van Beeren, Het Elfde gebod,
    De Ooievaar; meeblerren met het Zwanenkoor.

    P-cafe's?
    Daar heb ik een klein studenten vermogen weggebracht.
    Ouwehoeren met Conny Palmen en Van Mierlo die nooit geld bij zich hadden.
    ((-;
  4. forum rang 6 pwijsneus 21 oktober 2021 20:04
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 21 oktober 2021 09:36:

    www.finanzen.net/nachricht/aktien/hoh...

    Autokonzerne wollen Kartendienst Here offenbar per SPAC an die Börse bringen

    Dies solle über die Verschmelzung mit einer Zweckgesellschaft, einem sogenannten SPAC (Special Purpose Acquisition Company) zu einer hohen Bewertung geschehen, berichtete das "Manager-Magazin" am Donnerstag unter Berufung auf Beteiligte. Die Eigentümer, zu denen vor allem BMW, Daimler und die VW-Tochter Audi zählen, hätten dazu über den Aufsichtsrat ihr Okay gegeben, fast alle Details seien geklärt. Ein BMW-Sprecher wollte sich nicht zu den Informationen äußern

    Die Eigentümer erwarteten in etwa eine Verdoppelung der Einstiegsbewertung, hieß es im Bericht. Audi, BMW und Daimler hatten Here 2015 vom finnischen Technologiekonzern Nokia für rund 2,6 Milliarden Euro übernommen, um nicht abhängig von den Kartendiensten aus dem Silicon Valley wie etwa Google Maps zu werden. Ziel war es unter anderem, mit hochauflösenden und immer wieder durch Fahrzeugdaten aktualisierte Karten das automatisierte Fahren möglich zu machen. Die Autoindustrie hatte sich immer offen für neue Investoren gezeigt, nach der Übernahme sind auch mehrere bei Here eingestiegen, unter anderem die Zulieferer Bosch und Continental und der US-Chipriese Intel.

    /men/eas/mis

    HAMBURG (dpa-AFX)
    Dit gerucht wordt nog niet echt opgepikt. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de betrokken partijen concreet dit nieuws bevestigen. Het zou ook welkom zijn als de bekende partijen als Bloomberg, WSJ, Reuters, FAZ dit oppikken, en de link zouden leggen met peer TomTom.

    We'll see what happens.
  5. forum rang 4 GLMF 21 oktober 2021 21:11
    quote:

    sniklaas schreef op 21 oktober 2021 13:53:

    [...]conclusie DiCoFlow gaat jouw voorkeur gaat uit naar boterzachte luchtkastelen ipv keiharde beleggings constructies.

    Waarom heb jij een account op een forum voor beleggers vraag ik mij dan af…
    Volgens zeggen zit je in tientallen (honderden?) aandelen incl. 'bleeders' als Galapagos en dan maak je je alleen op TT (waar je 0.xx% in hebt belegd) forum druk over 'fitties'???

    Vind je veel sterker op het TomTom 'off-topic' draadje !
  6. forum rang 7 Dutchy Ron 21 oktober 2021 21:35
    HERE Technologies, the leading location data and technology platform, today announced that Autoliv, the worldwide leader in automotive safety systems, is using HERE Speed Limits, Fleet Telematics and Weather APIs (application programming interfaces) for its Connected Safety Services.
    Autoliv has pioneered automotive safety since 1953. The company is now developing Connected Safety Services, which aim to tackle another crucial factor for road fatalities: driving behavior.
    Adding location context to road safety
    With Autoliv Driver Safety Score software, real-time data from the driver’s smart phone is used to analyze driving styles and recommend improvements in four key areas: speed, focus, smoothness and turns. Autoliv Driver Safety Score software can be used by fleet managers and insurance companies to offer lower premiums through reductions in risky driving behavior.
    HERE map data and location services help add context – weather, road regulations, traffic congestion – to the information collected from phone and vehicle sensors, making Autoliv’s recommendations comprehensive and truly personal. Autoliv is integrating HERE map data and services, with the ability to include further attributes in its analysis such as road curve radius, slope, height, traffic signage, lane count, physical dividers and road roughness.
    Making mobility safer
    “The Safety Score monitors drivers’ real-time behavior, compares them against algorithms based on known causes of accidents, and provides the user with a personalized safe driver score. You can then review your data and learn ways to raise your score, change your habits and become a safer driver. HERE Speed Limits, Fleet Telematics and Weather APIs provide us with the context we need to assess the behavior of a driver,” said Christoffer Malm, Director of Digital and Mobility at Autoliv.
    “We are proud to contribute to Autoliv’s vision of saving more lives. Our data and services have been an integral part of the automotive industry for the past decades, and we are happy to see that they can also be of use to insurance companies and fleet managers and help make mobility safer,” said Gino Ferru, General Manager and Senior Vice President at HERE Technologies.

    www.here.com/company/press-releases/e...
  7. [verwijderd] 21 oktober 2021 22:08
    quote:

    pwijsneus schreef op 21 oktober 2021 20:04:

    [...]

    Dit gerucht wordt nog niet echt opgepikt. Het mooiste zou natuurlijk zijn dat de betrokken partijen concreet dit nieuws bevestigen. Het zou ook welkom zijn als de bekende partijen als Bloomberg, WSJ, Reuters, FAZ dit oppikken, en de link zouden leggen met peer TomTom.

    We'll see what happens.
    Het is gewoon een gegeven en ik hoorde het in juli dit jaar (en deelde het toen hier) van een industrie kenner en dan kun je ervan uitgaan dat het breder in de markt bekend is. Bij voorbereiding van een spac worden allerlei partijen benaderd om gevoel te krijgen bij interesse en prijs. Op basis van die inventarisatie wordt dan een bedrag bepaald waarvoor het als spac gewaardeerd wordt. In elk geval fijn dat nu bekend is dat ik niet uit mijn nek lulde.

    Andere uitspraken

    Google does one thing REAL well – Search. They do another thing PRETTY well – navigation routing based on predictive analytics derived from live and historical crowd sourced data

    HERE can’t even do SD map real well – routing and traffic are uncompetitive – which rules out routing – and has no credibility in crowd-sourcing. Hiring an exec from Cisco with ZERO understanding of industry/market fundamentals is becoming a glaring blunder. BOTH VW/Audi and BMW are fed up. – with no where to turn – and they bought the cow.

    Regarding accommodation for ISA (ISA zijn de autonoom rijden levels) TomTom has taken a turnkey/vertical stack approach – while HERE is leaving the back-end and data integration to partners.

    Could be a critical turning point – as TomTom is offering a solution and HERE is offering a component. Risky. Offering full solution is superior position today as car makers are scrambling to fulfill the requirement and don’t have the skills necessary – i.e. AI or ML – for fusing data (edit: artificial intelligence or machine learning)

    ===

    Interessante uitspraak hier is vooral dat autofabrikanten sterke behoefte hebben aan data fusie (data van verschillende bronnen) via machine learning en artificial intelligence. En dat die behoefte zorgt dat tomtom een meer concurrerende oplossing heeft dan HERE.

  8. [verwijderd] 21 oktober 2021 22:20
    quote:

    *JustMe* schreef op 21 oktober 2021 22:08:

    [...]

    Het is gewoon een gegeven en ik hoorde het in juli dit jaar (en deelde het toen hier) van een industrie kenner en dan kun je ervan uitgaan dat het breder in de markt bekend is. Bij voorbereiding van een spac worden allerlei partijen benaderd om gevoel te krijgen bij interesse en prijs. Op basis van die inventarisatie wordt dan een bedrag bepaald waarvoor het als spac gewaardeerd wordt. In elk geval fijn dat nu bekend is dat ik niet uit mijn nek lulde.

    Andere uitspraken

    Google does one thing REAL well – Search. They do another thing PRETTY well – navigation routing based on predictive analytics derived from live and historical crowd sourced data

    HERE can’t even do SD map real well – routing and traffic are uncompetitive – which rules out routing – and has no credibility in crowd-sourcing. Hiring an exec from Cisco with ZERO understanding of industry/market fundamentals is becoming a glaring blunder. BOTH VW/Audi and BMW are fed up. – with no where to turn – and they bought the cow.

    Regarding accommodation for ISA (ISA zijn de autonoom rijden levels) TomTom has taken a turnkey/vertical stack approach – while HERE is leaving the back-end and data integration to partners.

    Could be a critical turning point – as TomTom is offering a solution and HERE is offering a component. Risky. Offering full solution is superior position today as car makers are scrambling to fulfill the requirement and don’t have the skills necessary – i.e. AI or ML – for fusing data (edit: artificial intelligence or machine learning)

    ===

    Interessante uitspraak hier is vooral dat autofabrikanten sterke behoefte hebben aan data fusie (data van verschillende bronnen) via machine learning en artificial intelligence. En dat die behoefte zorgt dat tomtom een meer concurrerende oplossing heeft dan HERE.

    Met een industrie kenner, een TA-vriend en een gedegen kennis van alles wat zich bij en rond tt afspeelt wordt beleggen een stuk eenvoudiger, dank dat u dit hier met ons wilt delen.
  9. forum rang 6 NewKidInTown 21 oktober 2021 22:29
    quote:

    NewKidInTown schreef op 21 oktober 2021 21:36:

    TT blijft goed liggen in de avondhandel, zou morgen wel verder kunnen stijgen, ik ga uit van door de 8,00 eind van de maand.
    Met als laatste vandaag 7,73 om 7,75 zou die 8,00 einde maand een makkie moeten zijn. We gaan het zien morgen en volgende week.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 21 oktober 2021 22:45
    Nog even een dramatisch bericht tussendoor, het zou bijna komisch zijn als het niet zo erg was.
    Kreeg vanmorgen nog een bericht van mijn bank:

    Beste klant,
    Op 20/10/2021 is uw portefeuille eindigend op nummer ****xyz sinds het begin van het kwartaal met 92.4% in waarde gedaald.
    **********

    Val ik even door de mand en bericht het hier ook nog.
    Bank maakte echter een kolossale fout, in bovenstaande tekst moest "gedaald" echter "gestegen" zijn. In mijn pf staat het gelukkig wel goed, alleen de rendementsberekening is verrot en de daardoor gegenereerde email dus ook.
    Naar aanleiding daarvan contact gehad met de beleggings helpdesk, het enige wat ze me vertelden was dat de bank sinds kort was overgegaan naar een nieuwe en algemeen gebruikte methodiek van rendementsberekening. De helpdesk wist me nog te vertellen dat ik nogal wat calls short had staan en dat die de oorzaak zouden zijn. Is natuurlijk larie want elke short call wordt gedekt door een long call met lagere uitoefenprijs, dus zou altijd een positieve waarde moeten opleveren.

    Ik vraag me wel af of er op meerdere plaatsen in hun rekenmodules zulke blunders worden gemaakt. Ga me toch maar eens orienteren en bij andere banken kijken.

    Iemand suggesties ?
  11. DiCoFlow 21 oktober 2021 22:51
    quote:

    sniklaas schreef op 21 oktober 2021 13:53:

    [...]conclusie DiCoFlow gaat jouw voorkeur gaat uit naar boterzachte luchtkastelen ipv keiharde beleggings constructies.

    Waarom heb jij een account op een forum voor beleggers vraag ik mij dan af…
    Vreemde conclusie.
    Volgens mij ben je niet zo goed in begrijpend lezen. Dat viel me al eerder op.

    Hoe dan ook, bedankt voor het ongevraagd ventileren van jouw mening, ook al slaat die nergens op.

  12. DiCoFlow 21 oktober 2021 22:59
    quote:

    NewKidInTown schreef op 21 oktober 2021 15:40:

    [...]
    Ja joh, doe jij er dan ook niet aan mee door mijn bericht voor de zoveelste keer te quoten.

    En NEE, ik zit niet op 1000% of 500% winst. Werkelijke percentage zal inderdaad rond de 150% bruto liggen in ruim TWEE DAGEN.

    Of jij dat briljant of geniaal wilt noemen, its up to you. Maakt me ook niet uit, ik ben er redelijk tevreden mee sofar, maar wacht op hoger.

    Vrolijkerd.

    Tja, een beetje laat gereageerd, er waren al meerdere forumleden, en niet de minste, die jou van repliek dienden en hun afkeuring toonden. Dat zou je wellicht aan het denken kunnen zetten.
    IK was even met belangrijkere zaken bezig dan dit aandeel.
    Geeft niet .. een beetje laat.

    Misschien is het je niet opgevallen, maar ik stelde een vraag.

    Ik heb slechts één reactie gezien van iemand die het niet helemaal begreep.
    De afkeurende opmerkingen waren volgens mij gericht op de verwarde persoon, die allerlei vreemde conclusies trok.

    Wat spookt er dan toch veel in zo iemands hoofd, als je er zelf van alles bij invult en bij verzint.
    Dat viel me ook al eerder bij hem op.

    Nog succes met je 150% winst. (en Riet met de 1000%).
  13. [verwijderd] 21 oktober 2021 23:03
    quote:

    DiCoFlow schreef op 21 oktober 2021 22:51:

    [...]

    Vreemde conclusie.
    Volgens mij ben je niet zo goed in begrijpend lezen. Dat viel me al eerder op.

    Hoe dan ook, bedankt voor het ongevraagd ventileren van jouw mening, ook al slaat die nergens op.

    Iedereen ventileert hier toch net als u ongevraagd zijn mening. Dat is inherent aan een publiek toegankelijk forum……..
  14. [verwijderd] 21 oktober 2021 23:03
    Daimler, Audi, BMW en Bosch brengen HERE naar de beurs

    De Duitse auto-industrie betaalde ooit miljarden aan Nokia om onafhankelijk te worden van Silicon Valley met de digitale kaartenservice. Nu zou het bedrijf naar de beurs moeten. Met een SPAC. En met een hoge waardering.

    Edzard Overbeek (54) heeft twee zware jaren achter de rug als hoofd van de digitale kaartendienst Here. De techmanager, die in 2016 overkwam van het Amerikaanse bedrijf Cisco, kreeg te maken met ontevreden grote eigenaren. De aandeelhouders waren teleurgesteld over de verliezen bij Here, eerst en vooral Audi, BMW en Daimler, drongen aan op lagere kosten, Overbeek nam nog maar net afscheid opnieuw van een paar honderd medewerkers. (edit: er waren ook ontslagrondes in 2020)

    Eind 2020 hadden de aandeelhouders Overbeek gefinancierd met een lening van 150 miljoen euro. Maar hij moest beloven tegen 2021 geen verliezen meer te maken. Het bedrijf heeft op die manier geen grote toekomst, vermoedt een van de betrokken managers. “Als Here een concurrent wil zijn voor de grote kaartaanbieders, moeten we investeren. Het zou te vroeg zijn om nu EBIT te verwachten."

    ‘Eindelijk vrijheid’
    Overbeek zal waarschijnlijk in de toekomst zijn bewegingsvrijheid zien toenemen. De eigenaren wilden Here op de beurs zetten, melden betrokkenen. Hier wordt gefuseerd met een lege vennootschap, een Spac. Bijna alle details zijn verduidelijkt; de raad van commissarissen gaf zijn goedkeuring.

    Audi, BMW en Daimler kochten in 2015 Nokia, dochteronderneming Here, gespecialiseerd in digitale kaarten, om niet afhankelijk te worden van de techbedrijven van Silicon Valley. Google was de duidelijke marktleider, de toen uiterst agressieve taxidienst Uber en Facebook hadden ook in Finland biedingen gedaan op HERE. Dus de Duitsers betaalden zo'n 2,8 miljard euro en haalden vervolgens mede-investeerders binnen, zoals het halfgeleiderbedrijf Intel en de leveranciers Bosch en Conti.

    Tot nu toe zijn de partners niet echt tevreden. Autonoom rijden als geplande salesdriver komt later; Cariad probeert zelf kaarten te maken en Bosch wil er weer uit, zo klinkt het.

    (edit: we zien slechts handjevol mensen op LinkedIn bij CARIAD die iets aan HD maps doen en ik zie juist links van richting tomtom zoals overgenomen hella aglaia. Verder interessant dat Bosch er uit wil).

    Als de beursgang slaagt, zou baas Overbeek eindelijk vrij zijn. En voor Bosch zou er een mogelijkheid zijn om te vertrekken. Beleggers, zo wordt in het milieu gezegd, verwachtten dat de instapwaarde ruwweg zou verdubbelen. Dat zou zo'n vijf miljard euro zijn; geen slecht bedrag voor een belofte.
  15. forum rang 7 DeWalt 21 oktober 2021 23:10
    quote:

    *JustMe* schreef op 21 oktober 2021 23:03:

    De Duitse auto-industrie betaalde ooit miljarden aan Nokia om onafhankelijk te worden van Silicon Valley met de digitale kaartenservice. Nu zou het bedrijf naar de beurs moeten. Met een SPAC. En met een hoge waardering.

    Edzard Overbeek (54) heeft twee zware jaren achter de rug als hoofd van de digitale kaartendienst Here. De techmanager, die in 2016 overkwam van het Amerikaanse bedrijf Cisco, kreeg te maken met ontevreden grote eigenaren. De aandeelhouders waren teleurgesteld over de verliezen bij Here, eerst en vooral Audi, BMW en Daimler, drongen aan op lagere kosten, Overbeek nam nog maar net afscheid opnieuw van een paar honderd medewerkers. (edit: er waren ook ontslagrondes in 2020)

    Eind 2020 hadden de aandeelhouders Overbeek gefinancierd met een lening van 150 miljoen euro. Maar hij moest beloven tegen 2021 geen verliezen meer te maken. Het bedrijf heeft op die manier geen grote toekomst, vermoedt een van de betrokken managers. “Als Here een concurrent wil zijn voor de grote kaartaanbieders, moeten we investeren. Het zou te vroeg zijn om nu EBIT te verwachten."

    ‘Eindelijk vrijheid’
    Overbeek zal waarschijnlijk in de toekomst zijn bewegingsvrijheid zien toenemen. De eigenaren wilden Here op de beurs zetten, melden betrokkenen. Hier wordt gefuseerd met een lege vennootschap, een Spac. Bijna alle details zijn verduidelijkt; de raad van commissarissen gaf zijn goedkeuring.

    Audi, BMW en Daimler kochten in 2015 Nokia, dochteronderneming Here, gespecialiseerd in digitale kaarten, om niet afhankelijk te worden van de techbedrijven van Silicon Valley. Google was de duidelijke marktleider, de toen uiterst agressieve taxidienst Uber en Facebook hadden ook in Finland biedingen gedaan op HERE. Dus de Duitsers betaalden zo'n 2,8 miljard euro en haalden vervolgens mede-investeerders binnen, zoals het halfgeleiderbedrijf Intel en de leveranciers Bosch en Conti.

    Tot nu toe zijn de partners niet echt tevreden. Autonoom rijden als geplande salesdriver komt later; Cariad probeert zelf kaarten te maken en Bosch wil er weer uit, zo klinkt het.

    (edit: we zien slechts handjevol mensen op LinkedIn bij CARIAD die iets aan HD maps doen en ik zie juist links van richting tomtom zoals overgenomen hella aglaia. Verder interessant dat Bosch er uit wil).

    Als de beursgang slaagt, zou baas Overbeek eindelijk vrij zijn. En voor Bosch zou er een mogelijkheid zijn om te vertrekken. Beleggers, zo wordt in het milieu gezegd, verwachtten dat de instapwaarde ruwweg zou verdubbelen. Dat zou zo'n vijf miljard euro zijn; geen slecht bedrag voor een belofte.
    Zou het lukken met deze SPAC waardering?

    Aankoop 2,6mrd door 3 Duitse autobouwers. Dan een paar jaar elk jaar bijstorten door de gelukkige eigenaren, dan een paar jaar nieuwe eigenaren verwelkomen om deze jaarlijkse bijstorting van het verlies te voldoen, nu niemand meer zo gek is maar naar de beurs via een SPAC. Dat kan weer eenmalig EUR250-500mln cash opleveren voor het verlies de komende 1-2 jaar. En dat samen met de blaatverhalen/leugens van edzo in verschillende kranten…

    Als het lukt willen de 3 Duitse autobouwers er langzaam uit.
  16. [verwijderd] 21 oktober 2021 23:24
    quote:

    *JustMe* schreef op 21 oktober 2021 23:03:

    Daimler, Audi, BMW en Bosch brengen HERE naar de beurs

    Beleggers, zo wordt in het milieu gezegd, verwachtten dat de instapwaarde ruwweg zou verdubbelen. Dat zou zo'n vijf miljard euro zijn; geen slecht bedrag voor een belofte.
    Verwachtten met twee t’s is verleden tijd. Wat is de huidige verwachting?

    Niettemin dank voor het delen van dit anonieme artikel, stapje voor stapje krijgen we hierdoor meer inzicht in de suprematie van tt.
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 83 84 85 86 87 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links