Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Wat gebeurt er met HERE?
Volgen
boem! schreef op 4 oktober 2021 08:46 :
Misschien dat de Enterprise markt de redding van HERE kan bezorgen.
HDmaps zijn ook in dit segment van de Location Based Technology van groot belang.
De versheid van die kaarten kent echter niet de dominantie die het bij hogere levels van Automotive wel heeft.
Daar komt bij dat HERE in dit segment ook zegt te willen groeien en deze markt is vele malen groter dan de HDmaps- markt voor Automotive.
Indien men daar succesvol in is zou het zomaar kunnen voorkomen dat HERE winstgevend kan zijn en dat biedt dan weer meer mogelijkheden voor TT op Automotive-gebied.
In theorie kan dit maar gaat een aantal jaren overheen. Ze hebben 80% omzet uit Automotive en maar 20% uit LBS. Voor elke procent krimp in automotive moet dus 4% groei in LBS komen. In 2020 hadden ze 1% groei orderboek, waarvan 16% groei in LBS, dus 4% krimp Automotive. Dat brengt de verhouding dus van 80/20 naar 76/24. Dit doet denken aan de transitie van tomtom waarbij er meerdere jaren nodig zijn voor bijvoorbeeld een 50/50 verhouding. Met 1% order groei schiet HERE niks op als er ook 150 mio verlies gemaakt wordt ondanks loonkosten subsidies, deeltijdwerk, salarisinlevering en stoppen met pensioen dotaties. 4% minder orders in groeiend automotive (EV, adas, take rates) voor HERE komt inderdaad door marktaandeel winst tomtom, met name in de VS. Er ligt bij HERE minder focus op Automotive. Ook een teken dat de Duitse drie niet meer hun hoogste prioriteit hebben. Toch?
Hoop dat ik het goed zeg ! HERE heeft vertrouwen in de toekomst: Despite the challenging market conditions, we won more new business in 2020 than in 2019. 0ur Bookings, or the estimated lifetime revenue of deals closed within the calendar year, were close to EUR 1.7 billion, a slight increase year year. Maar de aandeelhouders lijken de tekorten niet zomaar meer te willen aanvullen: HERE International B.V entered into a subordinated shareholder loan agreement in May 2020 with There Holding B.V. and Intel Holdings B.V. to provide liquidity support In 2020, the HERE Group borrowed EUR 125 million, received in three tranches: EUR 60 million in May 2020, EUR 40 million in June 2020, and EUR 25 million in August 2020. The interest rate on th1s loan is 6.25%, with principal and interest both payable at the earlier of July 31, 2023 or the date falling six months after all outstanding balances on its main debt agreement are repaid in full. In January 2021, HERE borrowed a fourth tranche in the amount of EUR 25 million. HERE kijkt naar mogelijkheden om meer geld op te halen: For 2021, we target a return to strong sales growth. However, to fully exploit the opportunities in front of us over the long-term, we are presently exploring a wide range of options for raising additional capital to accelerate the company's growth and value creation. The assessment includes the possibility of accessing funding through public and private equity markets. Dus geen renteloze lening, alleen pas rente en aflossing in 2023. Niet Intel, maar Intel en There holding BV. Wat blijft er aan automotive over als alles vers snel en online gaat. Automotive 2018 814 2019 796 2020 610 daling tov 2019 is 24% Automotive Tom Tom 2018 235 2019 265.7 2020 227,2 daling tov 2019 14%. Verder ben ik er van overtuigd, dat Intel op voorspraak van Microsoft, Mobileye kocht in mrt 2017, een belang nam in Here in jan 2017 en Moovit kocht in 2020. Begin 2017 zag de toekomst van Here er anders uit dan in 2019 en daarna :-) Tja.
Klopt tatje dus intel en there. Interessant is deze passage: “HERE Technologies was originally a global map supplier, but, after being acquired by a consortium of three automakers in Germany (AUDI AG, BMW AG and Daimler AG) in 2015, it became an IT company providing open location platforms regarding location information enabling distribution of various types of data, as well as maps.”
Ook interessant is deze passage: "0ur Bookings, or the estimated lifetime revenue of deals closed within the calendar year , were close to EUR 1.7 billion"" Het automotive backlog van TT is in 2020 naar zij zelf zeggen geijk gebleven, 1,8 miljard. Maar dat is dus het totaal aantal automotive boekingen van alle jaren . Bij beide is de Enterprise omzet kleiner dan automotive en ook de contractduur is bij Enterprise vaak korter. Dit verklaart dus niet het grote verschil. Wat is dan de verklaring?
*JustMe* schreef op 4 oktober 2021 10:43 :
Klopt tatje dus intel en there.
Interessant is deze passage:
“HERE Technologies was originally a global map supplier, but, after being acquired by a consortium of three automakers in Germany (AUDI AG, BMW AG and Daimler AG) in 2015, it became an IT company providing open location platforms regarding location information enabling distribution of various types of data, as well as maps.”
Groot verschil tussen de keuze om HERE te steunen met een bijstorting of HERE te steunen met een krediet. Als de Duitsers en INTEL uit HERE stappen en hun aandeel verkopen dan blijven ze eigenaar van het gegeven krediet. De overnemende partij krijgt een schuld. Stort je gewoon geld in HERE en je verkoopt het daarna, dan is het geld ook gewoon weg. Dat het eerst niet rentedragend is en later wel is een manier om te zorgen dat toekomstige eigenaar de lening wel gaat terugbetalen. Anders laat ie de renteloze lening gewoon staan. ERGO: de Duitsers én INTEL willen HERE verkopen. Als je HERE verkoopt dan kun je proberen dat in 1 brok te doen of in delen. De dame van Daimler die CFO van HERE is geworden heeft Daimler gesplitst in Daimler cars en Daimler trucks.
*JustMe* schreef op 4 oktober 2021 11:43 :
[...]
Groot verschil tussen de keuze om HERE te steunen met een bijstorting of HERE te steunen met een krediet.
Als de Duitsers en INTEL uit HERE stappen en hun aandeel verkopen dan blijven ze eigenaar van het gegeven krediet. De overnemende partij krijgt een schuld. Stort je gewoon geld in HERE en je verkoopt het daarna, dan is het geld ook gewoon weg. Dat het eerst niet rentedragend is en later wel is een manier om te zorgen dat toekomstige eigenaar de lening wel gaat terugbetalen. Anders laat ie de renteloze lening gewoon staan. ERGO: de Duitsers én INTEL willen HERE verkopen.
Als je HERE verkoopt dan kun je proberen dat in 1 brok te doen of in delen. De dame van Daimler die CFO van HERE is geworden heeft Daimler gesplitst in Daimler cars en Daimler trucks.
INTEL of CARIAD zie ik voor me als koper van de HD maps (HERE live map) in combinatie met Mobileye. TomTom moet gewoon zijn eigen HD maps product en partnerships blijven volgen en dat onderdeel laten gaan. Ik zie TomTom geen interesse hebben in HERE als geheel. Teveel kosten, teveel medewerkers en teveel overlappende technologie.Vooral de klanten portefeuille van HERE is interessant. Ook die van SD maps. Je kunt dat een legacy business noemen, maar TomTom heeft nu 80% marktaandeel verkeersinformatie en iets van 30% marktaandeel kaarten in automotive. Indien je HERE's kaarten leveringen kunt overnemen, dan heb je een vrijwel 100% marktaandeel en een perfecte dekking voor je kaarten ontwikkel en onderhoud kosten. Plus dat het groei perspectief dat TT steeds voorhoudt NIET gebaseerd is op marktaandeel groei, maar op het stacken van diensten. Dus geen losse traffic abonnementen, maar navigatiesoftware + maps + traffic + EV services, etc. Een overname van HERE contracten zou echt ideaal zijn om van daaruit te groeien met totaaloplossingen. Mededingen autoriteiten zullen daar OK mee zijn. De EU zal wel gek zijn om tegen een concurrent van Google te zeggen dat ze een monopolist is.
win some... schreef op 4 oktober 2021 11:32 :
Ook interessant is deze passage:
"0ur Bookings, or the estimated lifetime revenue of deals closed
within the calendar year , were close to EUR 1.7 billion""
Ik denk dat Audi, Daimler en BMW (niet VW) hun contracten hebben verlengd om banken gerust te stellen. Zij zijn samen goed voor het grootste deel van HERE's automotive omzet.HERE’s owners and banking partners showed the confidence to support HERE during the challenges created by the COVID-19 pandemic by providing additional funding and contractual adjustments . De voorspellingen nu zijn dat de automarkt na de chipcrisis 3 jaren op rij met 10% groeit. (in plaats van 30% in 1 keer). HERE's omzet kromp van 1,11 miljard naar 857 miljoen. Met 3x 10% groei zou HERE weer in 2024 op het oude niveau van 1,11 miljard kunnen uitkomen. Daar gaat wel 3 jaar overheen en heeft als voorwaarde dat HERE geen marktaandeel verliest in automotive (wat wel het geval is). In een best case scenario is HERE denk ik break even in 2024. Maar daarmee is de R&D nog niet terug op oude niveau. In 2019 had HERE een omzet van 1,11 miljard en maakte 361 miljoen verlies. In 2020 had HERE een omzet van 857 miljoen en 216 miljoen verlies Dit is gerealiseerd door: 250 miljoen verlaging van R&D uitgaven, stopzetten bepaalde projecten, ontslagen, salaris inlevering vrijwillig, pensioenkortingen, loonkostensubsidie NL (NOW regeling), arbeidstijdverkorting Duitsland, stopzetten bepaalde uitgaven zoals reiskosten. Een deel van die kostenverlaging is permanent en een deel eenmalig, zoals de loonkostensubsidie. Dus break even is al best een uitdaging denk ik.
*JustMe* schreef op 4 oktober 2021 01:14 :
In 2020 maakte HERE 163 miljoen verlies, ondanks forse R&D kostenreducties, gebruik van NOW regeling, deeltijdwerk en vrijwillige salarisinlevering.
Excuus, dit bedrag klopt niet, moet 216 miljoen zijn. Rentelasten 54 miljoen (hoog percentage dus) komen er nog bij. Zie afbeelding in bijlage.
R en D Here 2019 752 2020 508 daling tov 2019 32,4% R en D Tom Tom 2019 322 2020 310 daling tov 2019 3,7% Over opgeven gesproken.
tatje schreef op 4 oktober 2021 13:24 :
R en D Here
2019 752
2020 508 daling tov 2019 32,4%
R en D Tom Tom
2019 322
2020 310 daling tov 2019 3,7%
Over opgeven gesproken.
En kaartenmaken valt onder R&D en TT doet dit veel goedkoper. Daarnaast hebben ze meer maatwerk voor klanten (customer specific R&D) Ik denk niet dat HERE meer R&D capaciteiten heeft dan TT.
Even wat speculatieve beschouwingen. De samenwerking tussen de eigenaren van HERE wordt er niet beter op. Afgelopen zomer kregen de drie autobouwers een boete voor kartelvorming van de EU: 875 mio. Althans VW en BMW kregen die, Daimler hoefde niet te betalen, omdat ze de zaak zelf aanhangig hadden gemaakt bij de EU. Niet echt een sfeerverhogende actie lijkt me zo.autobahn.eu/artikel/454666/bmw-en-vag... Daimler heeft ook de samenwerking met Bosch voor het ontwikkelen van Robottaxi's stopgezet. Eerder was al een project met BMW voor autonoom rijden gecanceld.www.sueddeutsche.de/wirtschaft/bosch-... Daimler is sowieso bezig 'grote schoonmaak'te houden. Daimler trucks wordt afgesplitst.europe.autonews.com/automakers/daimle... En als laatste geruchten over belangstelling van Tesla voor Daimler:www.bw24.de/stuttgart/daimler-ag-auto... In het geval van overname zou dit ook gevolgen hebben voor de deelname in HERE. Maar zoals gezegd, wel erg speculatief. Offtopic: met aanstaande splitsing bij Daimler wordt dat dan misschien ook interessant om wat rendement te halen. Komende weken zullen mogelijk volatiel zijn op de beurs, misschien is Daimler dan nog met wat korting op te pakken.
5 miljard voor een spac van HERE maakt het onmogelijk om zonder protest TomTom te delisten tegen huidige koers met premie. HERE zal gezien worden als referentieprijs. Er werd hier gezegd dat HAL dit wellicht wilde maar de beursgang van Coolblue gaat niet door dus die zijn sowieso te laat (als het al ergens op gebaseerd is). Deze trein is vertrokken. Na paar jaar krijg je dus ook een echte beursgang van HERE, een SPAC is een pre-IPO en er zit gemiddeld zo’n twee jaar tussen een SPAC en IPO (heb ik ergens gelezen)
Over 3 4 a 5 jaar wil Volkswagen via Cariad 40% van de software zelf maken. Stel 60% de rest komt dan van MCVP. Volkswagen heeft een cloud waar die 40 en 60% samen komen. Zo heeft RNM ook een eigen platform gemaakt en ik denk Toyota ook. Er komt steeds meer handel in data. Otonomo is dan het platform zeg maar marktplaats waar software wordt verhandeld. Misschien zie ik het verkeerd :-)
Harold BAVA 2019. Microsoft werkt aan een cloud met en voor Volkswagen. Microsoft heeft niet de in car technologie, dus daar liggen kansen voor ons. Eventueel zelfs een gezamenlijk bod. Voor ons is die wereld net een ijsberg. 9/10 zien en weten we niet, tot aan de knal. Als bijna alle vooral duitse media het hebben over een Spac van Here a 5 miljard, kun je TT niet van de beurs jatten voor een tientje. Ik geef * JustMe * dus gelijk.
TT en Otonomo werken samen in MVCP van Microsoft. Anders Truelsen hoofd Enterprise bij TT gaat naar Otonomo. Is dit met goedvinden van Tom Tom ! Voor mij wel.
De misstanden met het internationaal veelgebruikte rentetarief Libor kwamen jaren terug aan het licht. Handelaren van grote internationale banken bleken ongeoorloofde afspraken te hebben gemaakt om het tarief in hun voordeel te manipuleren. Ook de Rabobank was betrokken bij het gesjoemel met de Liborrente. De bank kreeg hiervoor in 2013 een boete van 774 miljoen euro van Amerikaanse en Europese toezichthouders. En wij geloven, dat beurshandel altijd eerlijk is :-) Voor eind mei 2022 hebben we op 7,83 gestaan. Zou me verbazen als ik ongelijk krijg. Libor en dan strafvervolging afkopen voor 50 miljoen. Voorbeeld. Winst RABO door Libor 1,5 miljard - kosten 774 en 50 = winst 676. als Voorbeeld. Op naar het volgende project :-)
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)