Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 9,398 16 apr 2024 17:35
  • +0,184 (+2,00%) Dagrange 9,008 - 9,398
  • 1.988.971 Gem. (3M) 1,8M

Air France-KLM 2021

3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 159 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 gbakl 18 oktober 2021 13:21
    www.zakenreisnieuws.nl/nieuws/categor...
    .
    zal tijd worden ook, kappen met die onzin

    18maanden geleden werd al gesteld dat het virus langzaam zou uitdoven bij een vaccinatiegraad (of een keer
    besmet zijn geweest) van 80% en die stofkap ophouden aan boord is een symbool van schijnveiligheid.

    met zijn allen hutjemutje naar de check-in en in de rij voor de QR-checks....
    en dan gaan we opeens schijnheilig veilig doen in de cabine ?
  2. forum rang 6 gbakl 19 oktober 2021 11:40
    Budget carriers enjoy unfair subsidies in Italy, ITA head tells paper (huilie, huilie)
    10:11 19/10/2021
    MILAN, Oct 19 (Reuters) - Low cost carriers in Italy are given an advantage by the unfair subsidies they receive from small airports, the chairman of Alitalia successor ITA Airways told the Corriere della sera on Tuesday, asking for equal treatment for the new airline.

    The new company, owned by Italy's finance ministry, started flying on Friday with a fleet of 52 jets, less than half of that of Alitalia.
    In the domestic market, ITA faces tough competition from budget airlines including Ryanair and Wizz Air , which have expanded their routes in Italy after clinching deals with local airports, including Venice.
    "If there are local administrations or airports that want to give incentives, let them give them to everyone, including us," ITA Airways Chairman Alfredo Altavilla told the newspaper.

    "I do not find this unequal treatment acceptable," Altavilla said, adding that during the pandemic the budget carriers deserted the Italian market to leave Alitalia alone in guaranteeing international connections for Italians.
    "During the COVID period the low cost airlines fled, while Alitalia brought the Italians back home. When it's winter, the low cost airlines cut their frequencies and Alitalia stayed to fly. It's not fair," ITA chairman told Corriere.

    The former top executive of carmaker Fiat said that ITA Airways would be willing to fly to small airports in exchange for subsidies.
    Talking about the future strategy, Altavilla said ITA Airways wanted to join an alliance of other full-service carriers and could bring some good assets to its partners.
    "A cost base... that Air France, KLM and Lufthansa do not have. That's why I bring additional value to them despite being smaller. I would also bring Milan Linate's precious (airport) slots and a hub like Rome Fiumicino," Altavilla said.
    ......................
    ''.The new company, owned by Italy's finance ministry'' !!!

    realisme en de Italiaanse markt...het is geen goede match...
  3. forum rang 6 gbakl 19 oktober 2021 11:53
    Hoog 4,121 / Laag 4,002
    .
    lekker aandeel is AF/KLM toch wel, het schiet alle kanten op met weinig volume en veel volatiliteit van
    vaak meer dan 3% op dagbasis en dus met wat hefboom uiterst lucratief als de timing maar een beetje
    klopt en kijk eens naar de grafiek....die klopt bijna altijd.

    het giert van dayhigh naar low en weer terug....;O)
  4. forum rang 6 gbakl 19 oktober 2021 15:54
    quote:

    Caspcla schreef op 19 oktober 2021 15:19:

    Wanneer zien we dit aandeel op €1 staan?
    .
    ligt helemaal niet voor de hand dat we binnen afzienbare tijd op dat niveau komen.
    2,78 is ooit gehaald toen alles negatief was en dat is zo ongeveer het max haalbaar als je de huidige
    plussen (een klein aantal koopjesjagers en de massale overheidssteun vooral uit Frankrijk)
    en minnen (de slechte status qua schulden en gebrek aan reorganisatievermogen) bij elkaar telt
    plus de enorm uiteenlopende inschattingen aan koersdoelen.
  5. forum rang 6 gbakl 20 oktober 2021 16:13
    TOPMAN UNITED AIRLINES VERWACHT MEEWIND ONDANKS KLEIN VERLIES
    CHICAGO - “De heropening van de grenzen met Europa en het aantrekken van de zakelijke markt zorgen ervoor dat de tegenwind die we ervaren verandert in meewind”, zegt United Airlines-topman Scott Kirby. De luchtvaartmaatschappij verwacht in 2022 meer te vliegen dan voor de coronacrisis
    .
    slimme vogel is die Kirby.
    van de US naar Europa heb je altijd meewind en naar de US tegen, daar is sinds corona niets
    aan veranderd...
  6. forum rang 6 gbakl 20 oktober 2021 17:04
    nog maar een paar jaar geleden dachten we dat negatieve rente onmogelijk was
    de oude economische wetten kunnen op de composthoop samen met de rest van de energie transitie

    en als we even niet opletten moet je per aandeel AF/KLM gaan bijbetalen als je ze vast had gehouden in
    te barre tijden als alle hoop op ooit winst is vervlogen en de schulden alleen maar oplopen...
  7. [verwijderd] 20 oktober 2021 17:44
    quote:

    fred 59 schreef op 20 oktober 2021 16:53:

    [...]

    min 12 euro??
    12 euro negatief per aandeel dacht ik.
    Goede poging; dat waren de cijfers per 31-12-2020 dacht ik.
    Daarna
    - meeste maanden nog grote verliezen
    - Met de emissie april is er geld binnen gekomen
    - is het aantal aandelen opgelopen tot boven de 640 miljoen

    6.5 miljard negatief ronden we voor de nieuwe piloten hier even af op 10 Euro+ negatief per aandeel
  8. [verwijderd] 21 oktober 2021 00:25
    Zoals we gewend zijn: niet bepaald een realistisch verhaal. Huilie huilie als het over belasting gaat. Verder kun je zien dat het zijn vak is om met het hoofd in de wolken te lopen.

    Wat mag je verwachten van
    - 70% capaciteit (kosten)
    - 50% passagiers (opbrengsten)

    Dat het in de zomer beter was als in de winter/ voorjaar? Ja
    Q3 Ebidta neutraal? misschien
    Kunnen ze dan na het beste kwartaal in anderhalf jaar de rente betalen over de schulden? Zeker niet
    Loopt de schuld dus verder op? Jazeker

    Ik ben daarom benieuwd waar jouw gevoel vandaan komt dat KLM met positieve cijfers komt. (ik spreek liever over AF-KLM omdat die Fransen evt geld van KLM ook wel op durven stoken om warm te blijven)
  9. forum rang 6 gbakl 21 oktober 2021 08:23
    Het eigen vermogen daarentegen „is onderwerp van gesprek”, zegt Elbers. Hij wil niets kwijt over gesprekken tussen Den Haag en Brussel over steun aan KLM.
    Elbers wil KLM’s schuld verlagen en leningen aflossen, zodat hij kan investeren in onder meer nieuwe vliegtuigen en duurzaamheid. „We blijven sterk letten op kosten en tegelijkertijd zoveel mogelijk vliegen.”
    ..............................
    zoek het realisme:

    meer steun van de overheid EN de schuld verlagen EN leningen aflossen en volop investeren....!?
3.174 Posts
Pagina: «« 1 ... 131 132 133 134 135 ... 159 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM behoort tot de laagst gewaardeerde aandelen in Nederland

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links