Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,980 18 apr 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,980 - 6,230
  • 668.949 Gem. (3M) 304,1K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 13:09
    pas op: onderstaand bericht kan als negatief worden ervaren
    minder auto's en duurder

    Temporary shutdowns and slowed production rates are hitting auto plants around the globe, cutting into the supply of available cars. AlixPartners now forecasts that supply chain problems will cause automakers to build 7.7 million fewer vehicles globally than they would have if they could get all the parts and raw materials they need. That's up from the 3.9 million vehicle shortfall that had been forecast in May.

    hat tight supply of vehicles, coupled with strong consumer demand, is a major factor driving both new and used car prices to record highs.

    Plus, the lost sales from not building those vehicles will cost the automakers about $210 billion this year, according to AlixPartner's latest estimates. That's nearly twice the firm's $110 billion estimate from May.

    Those lost sales will be only partly offset by higher prices, which will bring in an additional $90 billion in revenue on the vehicles that are sold. But the automakers will also have to pay $150 billion in increased parts and raw material costs, or roughly $2,000 per vehicle.
    All told the industry will take a net $270 billion hit from the various shortages, according to AlixPartners' estimates, while car buyers will pay $90 billion in higher prices.

    bron:
    edition.cnn.com/2021/09/28/business/a...
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 13:20
    De voorlaatste bodemtest was op cijferdag 15 juli
    met een volume 3,8 milj en een low van 5,97
    Op 16 juli met een volume van 1,6 milj een slotkoers van 6,44
    Ongeveer gelijk aan de koers van vandaag.

    quote:

    *JustMe* schreef op 12 oktober 2021 13:09:

    Wat een rust in het aandeel ineens. De bodemtest afgerond.

    Wat te verwachten van donderdag?

    Onderaan de streep verwacht ik hetzelfde als analisten, maar ik denk dat hun omzet verwachting van 60 miljoen uit Automotive te hoog is. Ik zou daarvoor tekenen en denk eerder 50 of zelfs iets daar onder.

    De Enterprise omzet wordt daarentegen denk ik iets onderschat en Consumer ook. Daarnaast zal brutomarge iets hoger zijn. Al met al denk ik dat cijfers zelf niet enorm verrassen. Verder denk ik dat de markt rekent op een lichte outlook verlaging. Ik denk zelf dat de hem handhaven of zeggen “at the lower end of previously communicated range. Al met al is Q3 zelf niet zo belangrijk.

    De markt zal wel - zoals Koos zei - positief reageren als tomtom haar 2023 outlook van 550 miljoen A&E omzet met 10% vrije kasstroom (FCF). Ik denk dat dat gewoon moet kunnen met inhaalvraag maar de ING analist had ook zijn ramingen voor 2023 “substantieel verlaagd”. Waarbij we niet weten wat die raming eerst was en wat die nu is. Als TT die 550 herhaalt is in elk geval ING positief verrast.
  3. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 13:29
    De koers van vandaag is ongeveer gelijk aan de slotkoers van 'the day after' Q2 cijferdag 6,44 na dat op Q2 cijferdag zelf de 5,97 werd aangetikt.

    De koers is min of meer gelijk en vooraf aan de cijferdag niet hoopvol-gestemd gestegen.
    Maar de omstandigheden in de autoindustrie zijn anders. Dat is genoegzaam bekend.

    Deze keer is 'the day after' ook expiratiedag en komt op deze dag een extra IHS rapport uit over de wereldwijde autoproductie.

    Q3 is misschien niet zo belangrijk, maar Q4/FY des te meer.
    Alsmede de outlook voor 2022 en 2023

  4. [verwijderd] 12 oktober 2021 13:56

    Veegt FastNed TomTom van de kaart?
    Geplaatst door Eddy Schekman | 12 oktober 2021 Nog geen reactiesTips van Eddy Schekman

    TomTom en FastNed publiceren beide overmorgen hun kwartaalbericht. Welke van de twee?

    TomTom noteert op 6,43 euro maar liefst 47 keer de winst. Het is nog maar de vraag of de onderneming sterk genoeg is om een vooraanstaande leverancier van data voor kaarten zal worden. Het bedrijf komt ingedut over. Het had als een Elon Musk Europese navigatiesatalieten moeten lanceren. Het lijkt de onderneming te ontbreken aan een winnaarsmentaliteit.

    PRECIES: een ingekakt management dat gaat voor eigengewin
  5. forum rang 7 ketchup 12 oktober 2021 14:47
    niet alle analisten maken hun rapporten openbaar, sommige zijn exclusief voor investment banking klanten

    één van die Banken ( geen ING of ABN) geeft hun verwachting aan - kan die cijfers/rapporten niet publiceren
    maar kan wel aangeven wat hun verwachtingen zijn voor 3 jaar wat total revenue betreft en FCF - total cash y/e ( bij geen aandelen inkoop of dividend)

    year - total revenue - FCF - total cash
    2021 - 525 - 25 - 370
    2022 - 550 - 35 - 425
    2023 - 585 - 50 - 475

    vandaag TT @ 6.50 euro geeft in 2023 volgens hen een 10 euro aandeel , dat is dus mogelijk 50% koersappreciatie 2,5 jaar ( ongeveer)

  6. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 14:57
    Als aanvulling - niet als commentaar bedoeld.

    boem! FCF-staatje ziet er als volgt uit:
    2021 25 mio
    2022 55 mio
    2023 90 mio
    De daarbij behorende faire prijs bedraagt resp 5 euro, 10 euro en 17 euro.

    Conclusie: de onbekende analisten zijn voor 2022 en zeker voor 2023 een stuk terughoudender.

    quote:

    ketchup schreef op 12 oktober 2021 14:47:

    niet alle analisten maken hun rapporten openbaar, sommige zijn exclusief voor investment banking klanten

    één van die Banken ( geen ING of ABN) geeft hun verwachting aan - kan die cijfers/rapporten niet publiceren
    maar kan wel aangeven wat hun verwachtingen zijn voor 3 jaar wat total revenue betreft en FCF - total cash y/e ( bij geen aandelen inkoop of dividend)

    year - total revenue - FCF - total cash
    2021 - 525 - 25 - 370
    2022 - 550 - 35 - 425
    2023 - 585 - 50 - 475

    vandaag TT @ 6.50 euro geeft in 2023 volgens hen een 10 euro aandeel , dat is dus mogelijk 50% koersappreciatie 2,5 jaar ( ongeveer)

  7. [verwijderd] 12 oktober 2021 14:58
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 12 oktober 2021 13:56:

    et is nog maar de vraag of de onderneming sterk genoeg is om een vooraanstaande leverancier van data voor kaarten zal worden. Het bedrijf komt ingedut over. Het had als een Elon Musk Europese navigatiesatalieten moeten lanceren. Het lijkt de onderneming te ontbreken aan een winnaarsmentaliteit.

    PRECIES: een ingekakt management dat gaat voor eigengewin

    Ik kom er steeds meer achter dat er een hoop gekletst wordt zonder al teveel kennis van zaken. Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik vast ook beelden heb over andere bedrijven die waarschijnlijk totaal niet blijken te kloppen als ik me er daarin zou verdiepen. Alleen zou ik er dan ook niet over schrijven :)

    Het is nog maar de vraag of... Het komt over als... Het lijkt te ontbreken aan... Eigenlijk staat er gewoon helemaal niets. En het is niet de vraag of TT een vooraanstaande kaartenleverancier "zal worden" Dat is het namelijk al :-) Hoezo moet TT net zoals Musk de ruimte vol schieten met eigen satellieten? Daar begrijp ik niet zoveel van.

  8. forum rang 6 win some... 12 oktober 2021 15:14
    quote:

    ketchup schreef op 12 oktober 2021 14:47:

    niet alle analisten maken hun rapporten openbaar, sommige zijn exclusief voor investment banking klanten

    één van die Banken ( geen ING of ABN) geeft hun verwachting aan - kan die cijfers/rapporten niet publiceren
    maar kan wel aangeven wat hun verwachtingen zijn voor 3 jaar wat total revenue betreft en FCF - total cash y/e ( bij geen aandelen inkoop of dividend)

    year - total revenue - FCF - total cash
    2021 - 525 - 25 - 370
    2022 - 550 - 35 - 425
    2023 - 585 - 50 - 475

    vandaag TT @ 6.50 euro geeft in 2023 volgens hen een 10 euro aandeel , dat is dus mogelijk 50% koersappreciatie 2,5 jaar ( ongeveer)

    Bedankt voor het delen. Dit scenario gaat dus uit van gestaag doorgroeien. Lijkt me ook een goed basisscenario.

    Alleen schat ik de kans op afwijkingen vrij groot in vanwege Automotive. Met marges van ongeveer 90% kan dit voor behoorlijke verschillen zorgen. Het chiptekort dat korter of langer duurt, hogere of lagere take rates dan verwacht, nieuwe contracten etc. Dit kan zomaar 30 mio omzet meer of minder betekenen in een bepaald jaar. En daarmee een FCF van 27 mio meer of minder. Mijn strategie is dan ook om de vinger aan de pols te houden voor wat dit betreft en om deels te profiteren van de volatiliteit in de koers waarmee dit ongetwijfeld in de komende jaren gepaard zal gaan.
  9. forum rang 6 pwijsneus 12 oktober 2021 15:16
    quote:

    *JustMe* schreef op 12 oktober 2021 13:09:

    Wat een rust in het aandeel ineens. De bodemtest afgerond.

    Wat te verwachten van donderdag?

    Onderaan de streep verwacht ik hetzelfde als analisten, maar ik denk dat hun omzet verwachting van 60 miljoen uit Automotive te hoog is. Ik zou daarvoor tekenen en denk eerder 50 of zelfs iets daar onder.

    De Enterprise omzet wordt daarentegen denk ik iets onderschat en Consumer ook. Daarnaast zal brutomarge iets hoger zijn. Al met al denk ik dat cijfers zelf niet enorm verrassen. Verder denk ik dat de markt rekent op een lichte outlook verlaging. Ik denk zelf dat de hem handhaven of zeggen “at the lower end of previously communicated range. Al met al is Q3 zelf niet zo belangrijk.

    De markt zal wel - zoals Koos zei - positief reageren als tomtom haar 2023 outlook van 550 miljoen A&E omzet met 10% vrije kasstroom (FCF). Ik denk dat dat gewoon moet kunnen met inhaalvraag maar de ING analist had ook zijn ramingen voor 2023 “substantieel verlaagd”. Waarbij we niet weten wat die raming eerst was en wat die nu is. Als TT die 550 herhaalt is in elk geval ING positief verrast.
    Op de beurs gaat het om overtreffen van verwachtingen, of op zijn minst het halen van de eigen afgegeven outlook. Daaronder presteren betekend dat het aandeel wordt afgestraft. Dat is nu eenmaal hoe het werkt, en na 66 kwartaalupdates zou dit bij TomTom ook geland moeten zijn.

    • Dus als analisten verwachten dat er 60 miljoen uit Automotive, en er daadwerkelijk maar 50 miljoen gehaald wordt...
    • Enterprise en consumer vlak blijven..
    • Wederom een lichte outlookverlaging (FCF?)
    • Geen operational Highlights...

    Dan zal de markt ook wel zijn vraagtekens zetten bij de in 2019 afgegeven vergezichten voor 2023. Dit is namelijk niet in beton gegoten. Ze zullen denken: Als Tomtom niet eens kan inschatten hoe de vlag er over 3 maanden bij hangt, waarom zouden ze dan over 2023 wel een betrouwbaar beeld kunnen afgeven?!?

    Indien bovenstaande opsomming daadwerkelijk het geval gaat zijn donderdag hebben we de bodemtest zeker niet afgerond, en krijgen we alweer een paar bijkoopmomenten...

    Ik reken er niet op dat ze de minderheidsaandeelhouder op welke manier dan ook tegemoet gaan komen, of er moet morgen nog wat opgespaart nieuws naar buiten komen. Komt alleen maar gunstig uit voor het grote plan; exit op bodemprijs (die we dus nog niet gezien hebben).

    Laat me graag verrassen. Vorige CC gaf TT aan dat de chiptekorten over een kwartaal of 2 wel opgelost zouden zijn. Moeten ze denk ik toch ook op terugkomen. Welliswaar buiten hun invloedsfeer, maargoed, raakt wel de cijfers. Net zoals de opkomst van Android Automotive OS, en de services van Google die daar langzaam aan ook omarmt worden door de autobouwers.

  10. forum rang 7 ketchup 12 oktober 2021 15:37
    quote:

    win some... schreef op 12 oktober 2021 15:14:

    [...]

    Bedankt voor het delen. Dit scenario gaat dus uit van gestaag doorgroeien. Lijkt me ook een goed basisscenario.

    Alleen schat ik de kans op afwijkingen vrij groot in vanwege Automotive. Met marges van ongeveer 90% kan dit voor behoorlijke verschillen zorgen. Het chiptekort dat korter of langer duurt, hogere of lagere take rates dan verwacht, nieuwe contracten etc. Dit kan zomaar 30 mio omzet meer of minder betekenen in een bepaald jaar. En daarmee een FCF van 27 mio meer of minder. Mijn strategie is dan ook om de vinger aan de pols te houden voor wat dit betreft en om deels te profiteren van de volatiliteit in de koers waarmee dit ongetwijfeld in de komende jaren gepaard zal gaan.
    klopt, wat dat betreft zijn het allemaal bewegende doelen ook voor analisten

    ... maar deze mensen zij NIET negatief, noch behoudend

    want ze schrijven specifiek :
    ( ga niet schrijven wat zij denken dat HG het beste kan doen , want ook de assetwaarde is voor hen duidelijk )

    - Longterm case intact
    - Inbuilt mapping attachment rates will continue to go up
    - strong commercial traction in both Automotive and Enterprise

    - consumer stabilizing at low levels ( not relevant to the investment case) but might surprise us if not sold.

    en zij adviseren het als koopwaardig en denk dat we daarom ook wat opwaartse druk zien vandaag ( werd tijd) be it in small volume
    gisteren was de beste dag om te kopen, maar wellicht komt op cijferdag een nog betere kans.
  11. [verwijderd] 12 oktober 2021 16:35
    Goddijn zei in kw 2 dat er een paar grote opdrachten binnengeharkt zouden worden in de rest van het jaar(inhaalorders)
    Ik heb nog niks voorbij zien komen in kw 3
    Dus dat zou dan nu allemaal moeten gebeuren
    Zelf denk ik eindelijk overname nieuws te horen en gesprekken die gaande zijn met Amerikaanse partij
  12. Koos99 12 oktober 2021 16:57
    quote:

    ketchup schreef op 12 oktober 2021 14:47:

    niet alle analisten maken hun rapporten openbaar, sommige zijn exclusief voor investment banking klanten

    één van die Banken ( geen ING of ABN) geeft hun verwachting aan - kan die cijfers/rapporten niet publiceren
    maar kan wel aangeven wat hun verwachtingen zijn voor 3 jaar wat total revenue betreft en FCF - total cash y/e ( bij geen aandelen inkoop of dividend)

    year - total revenue - FCF - total cash
    2021 - 525 - 25 - 370
    2022 - 550 - 35 - 425
    2023 - 585 - 50 - 475

    vandaag TT @ 6.50 euro geeft in 2023 volgens hen een 10 euro aandeel , dat is dus mogelijk 50% koersappreciatie 2,5 jaar ( ongeveer)

    Ook voor deze bank geldt duidelijk dat ze denken dat HG zijn stelling van 550 omzet voor Location in 2023 bij lange na niet gaat halen.

    En ook de around 10% FCF wordt bij lange na niet geschat.

    Tomtom heeft een geloofwaardigheids probleem
  13. [verwijderd] 12 oktober 2021 17:42
    @Koos

    Verwachtingen voor 2023 lopen sowieso erg ver uit elkaar. Of er zit iemand te dollen, met een ebitda van minus 27 miljoen, een FCF van 3% en een netto kaspositie van 266, terwijl die dit jaar op 350-360 uitkomt.

    Laagste verwachting analist | Hoogste verwachting analist | Delta
    Ebitda: -27 mln | +57 mln | 84 mln
    Free cashflow: 3% | 14% | 11%
    Netto kaspositie: 266 mln | 461 mln | 195 mln

  14. forum rang 4 dachthetniet 12 oktober 2021 18:16
    quote:

    *JustMe* schreef op 12 oktober 2021 17:42:

    @Koos

    Verwachtingen voor 2023 lopen sowieso erg ver uit elkaar. Of er zit iemand te dollen, met een ebitda van minus 27 miljoen, een FCF van 3% en een netto kaspositie van 266, terwijl die dit jaar op 350-360 uitkomt.

    Laagste verwachting analist | Hoogste verwachting analist | Delta
    Ebitda: -27 mln | +57 mln | 84 mln
    Free cashflow: 3% | 14% | 11%
    Netto kaspositie: 266 mln | 461 mln | 195 mln

    Weinig serieus te nemen als de koers zo wordt vastgezet/bepaald door externe factoren als short partijen. Dit omdat er geen enkele fantasie wordt aangesproken door onze grijze huismus HG.
  15. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 18:27
    Volgens de IEX overzichten nauwelijks Optiehandel.
    Bij de Turbo's pas aan het eind van de handelsdag enige handel.
    Met zeer voorzichtige Stoplosses.

    Long
    12-10-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Trader Long Goldman Sachs 5,32 3,16 1,91 1,96 0,05 1,920 +23,08% 5.000 16:44
    Turbo Long BNP 3,6 1,88 3,37 3,57 0,2 3,460 +0,29% 3.040 16:49
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 5,11 4,43 1,42 1,48 0,06 1,470 +8,09% 1.250 17:34
    Booster Long BNP 5,11 4,1 1,61 1,78 0,17 1,680 +0,90% 872 17:04

  16. forum rang 8 Wereldbelegger 12 oktober 2021 18:31
    bodemtest

    mooi woord!

    plafondtest

    ooit gehoord?

    Tja.....

    quote:

    pwijsneus schreef op 12 oktober 2021 15:16:

    [...]

    Op de beurs gaat het om overtreffen van verwachtingen, of op zijn minst het halen van de eigen afgegeven outlook. Daaronder presteren betekend dat het aandeel wordt afgestraft. Dat is nu eenmaal hoe het werkt, en na 66 kwartaalupdates zou dit bij TomTom ook geland moeten zijn.

    • Dus als analisten verwachten dat er 60 miljoen uit Automotive, en er daadwerkelijk maar 50 miljoen gehaald wordt...
    • Enterprise en consumer vlak blijven..
    • Wederom een lichte outlookverlaging (FCF?)
    • Geen operational Highlights...

    Dan zal de markt ook wel zijn vraagtekens zetten bij de in 2019 afgegeven vergezichten voor 2023. Dit is namelijk niet in beton gegoten. Ze zullen denken: Als Tomtom niet eens kan inschatten hoe de vlag er over 3 maanden bij hangt, waarom zouden ze dan over 2023 wel een betrouwbaar beeld kunnen afgeven?!?

    Indien bovenstaande opsomming daadwerkelijk het geval gaat zijn donderdag hebben we de bodemtest zeker niet afgerond, en krijgen we alweer een paar bijkoopmomenten...

    Ik reken er niet op dat ze de minderheidsaandeelhouder op welke manier dan ook tegemoet gaan komen, of er moet morgen nog wat opgespaart nieuws naar buiten komen. Komt alleen maar gunstig uit voor het grote plan; exit op bodemprijs (die we dus nog niet gezien hebben).

    Laat me graag verrassen. Vorige CC gaf TT aan dat de chiptekorten over een kwartaal of 2 wel opgelost zouden zijn. Moeten ze denk ik toch ook op terugkomen. Welliswaar buiten hun invloedsfeer, maargoed, raakt wel de cijfers. Net zoals de opkomst van Android Automotive OS, en de services van Google die daar langzaam aan ook omarmt worden door de autobouwers.

  17. Beursboertje 12 oktober 2021 18:45
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 12 oktober 2021 18:27:

    Volgens de IEX overzichten nauwelijks Optiehandel.
    Bij de Turbo's pas aan het eind van de handelsdag enige handel.
    Met zeer voorzichtige Stoplosses.

    Long
    12-10-2021
    Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd
    Trader Long Goldman Sachs 5,32 3,16 1,91 1,96 0,05 1,920 +23,08% 5.000 16:44
    Turbo Long BNP 3,6 1,88 3,37 3,57 0,2 3,460 +0,29% 3.040 16:49
    UnlimitedBestTurbo Long Societe Generale 5,11 4,43 1,42 1,48 0,06 1,470 +8,09% 1.250 17:34
    Booster Long BNP 5,11 4,1 1,61 1,78 0,17 1,680 +0,90% 872 17:00
    De verkoop 5000 TL 5,32 is van mij. Mijn eerste verlies met TT.
    Ervoor in de plaats 3040 stuks TL 3,60 waarvan er al een aantal in portefeuille zaten.
    Daarnaast nog de sprinter long 2,90.
    Al met al te weinig spreiding, ik weet het.

  18. forum rang 5 nr36 12 oktober 2021 20:02
    quote:

    JanAlmelo schreef op 12 oktober 2021 19:39:

    Cathie Wood
    Autonoom rijden komt sneller dan je denkt

    www.Tijd.be

    Ik heb helaas geen account/toegang.
    Volgens de beleggingsgoeroe staan ons grote veranderingen te wachten, zoals lagere zorgkosten en een golf aan bitcoininvesteringen door vermogensbeheerders en burgers uit opkomende landen.

    De hyperpopulaire uitgeefster van de ARK Innovation ETF, Cathie Wood, sprak dinsdag op een event van de broker Saxo. De Tijd was aanwezig bij het event dat voor ons om 13 uur plaatsvond, maar voor Wood - in lokale tijd - al in de vroege uurtjes. De beheerder kondigde onlangs aan van New York naar Florida te verhuizen.

    In het gesprek met Saxo sprak de fondsengoeroe zich positief uit over de toekomst. Wood staat bekend om haar verre blik. 'Ik kijk elke dag naar mijn rendement, maar ik hou er geen rekening mee. Mijn visie is er één op vijf jaar.' Volgens haar staan grote veranderingen te wachten, onder andere op het gebied van de gezondheidszorg. 'Vroeger was het heel duur om een genoom (het totale aantal genen in het DNA van een organisme als de mens red.) te analyseren, terwijl dat nu voor 500 dollar kan in drie uur.'

    'Het herprogrammeren van DNA zal een revolutie teweegbrengen in de farmawereld', vervolgde Wood. Volgens haar zijn veel mensen onterecht bang dat de kosten voor gezondheidszorg de komende jaren sterk stijgen. 'Nu vindt nog veel giswerk plaats in de medische wereld, waardoor chirurgen onnodig veel operaties uitvoeren. Dat zal verminderen. Dat is goed voor onze zorgkosten, want de VS spenderen een dubbel zo groot percentage van het bruto binnenlands product aan gezondheidszorg als de rest van de wereld.'

    Hoewel Wood de afgelopen weken wat aandelen van de elektrischeautofabrikant Tesla TSLA2,10%
    verkocht, gelooft ze nog heilig in de grootste positie in de Ark Innovation ETF. 'Tesla maakt zijn eigen chips, net zoals Apple. Dat bedrijf werd groot door het idee van Steve Jobs dat smartphones computers zouden worden en hij had uiteindelijk gelijk.'

    In de Tesla-CEO Elon Musk ziet ze ook zo'n visionair. 'Tesla heeft belangrijke voordelen op de concurrentie', zegt Wood. 'Het bedrijf heeft voor enorme hoeveelheden echt gereden kilometers aan data.' Dat heeft volgens haar een enorme waarde. Voor de komende vijf jaar gaat de fondsbeheerder uit van een koersdoel van 3.000 dollar, terwijl het aandeel nu volgens andere analisten al 'duur' noteert aan bijna 800 dollar.

    Daarnaast heeft ze nog meer goed nieuws over autonoom rijden, want volgens Wood zullen toezichthouders dat sneller goedkeuren dan we nu denken. 'Ze snappen dat dit levens gaat redden, zeker met een groeiende groep jongeren die met hun telefoon bezig zijn en daardoor ongelukken veroorzaken.'

    Ook over de bitcoin blijft Wood ongekend positief. 'Ik verwacht dat er een golf aan beleggingen in bitcoins door institutionele beleggers komt. De grootste digitale munt ter wereld is de eerste nieuwe activaklasse sinds aandelen in de jaren 1600.' Daarbij verwacht ze dat veel burgers uit opkomende landen met een onbetrouwbare overheid de munt zullen kopen om zich te beschermen tegen geldontwaarding.

    Volgens Wood is de scherpe mening van critici over het schadelijke milieu-effect van de bitcoin niet terecht. 'In de jaren 90 was er ook veel vijandigheid tegenover het internet om dezelfde reden, namelijk dat het te veel energie zou verbruiken. Maar als ik zie hoe heftig het internet onze samenleving heeft veranderd, denk ik niet dat iemand de uitvinding van het internet achteraf een slecht idee vindt.'

    De goeroe denkt dat ze zelf een hand heeft gehad in het herstel van de bitcoin, nadat de munt eerder dit jaar stevig was gezakt na forse kritiek op de milieu-effecten van de munt. Dat deed ze naar eigen zeggen door op een bitcoinconferentie wat misverstanden over de bitcoin uit de weg te ruimen.
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 38 39 40 41 42 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links