Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,520 23 apr 2024 17:35
  • +0,060 (+1,10%) Dagrange 5,450 - 5,585
  • 546.527 Gem. (3M) 317,5K

TomTom Oktober 2021

2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 115 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 win some... 6 oktober 2021 09:19
    quote:

    Koos99 schreef op 6 oktober 2021 09:04:

    Mijn rekening is van de week verhuisd van Binck banck naar Saxo bank, en nu kan ik geen aandelen TomTom meer kopen. Wat blijkt Saxobank hanteert een limiet van het aantal aandelen TomTom dat je in positie mag hebben, en je mag er maar 50,000 max in positie hebben.
    Dus ook al werk ik niet met geleend geld, staan ze niet toe dat ik mijn positie uitbreid. Hoe verzinnen ze het
    Dat is wel een heel bizar bericht. Is dat echt zo gecommniceerd door Saxo? Hebben zo ook aangegeven waar dit in hun voorwaarden staat? Of wat de achterliggende reden is?
  2. I Love Melbourne 6 oktober 2021 09:24
    quote:

    harrysnel schreef op 6 oktober 2021 09:08:

    [...]

    Dat is niet de manier om te Googlen. Zo vind je alleen plaatjes waar er voor gekozen is om shareholders externe stakeholders te noemen.

    Doe als zoekopdracht: “are shareholders external or internal stakeholders” en lees bij een linkje wat de algemene consensus is. Dit is mijn eerste treffer:

    “Examples of internal stakeholders include employees, shareholders, and managers. On the other hand, external stakeholders are parties that do not have a direct relationship with the company but may be affected by the actions of that company..

    ....

    What is a Stakeholder?

    A stakeholder is a party that has an interest in the company’s success or failure. A stakeholder can affect or be affected by the company’s policies and objectives. Stakeholders can either be internal or external. Internal stakeholders have a direct relationship with the company either through employment, ownership, or investment. Examples of internal stakeholders include employees, shareholders, and managers. On the other hand, external stakeholders are parties that do not have a direct relationship with the company but may be affected by the actions of that company. Examples of external stakeholders include suppliers, creditors, and community and public groups...”

    corporatefinanceinstitute.com/resourc...

    Ik snap dit forum soms echt niet. Deel net een post dat BMW en Porsche een klant van TT zou kunnen zijn en jullie discussiëren maar of een aandeelhouder een internal of een external stakeholder is. Lekker belangrijk, zucht!
  3. [verwijderd] 6 oktober 2021 09:25
    Het ligt aan het perspectief van de persoon die iets wil doen wie zijn stakeholders zijn. Als jij van plan bent om binnen het bedrijf alle koffieautomaten te vervangen dan is de facilitaire dienst je interne stakeholder en de koffie leverancier je externe stakeholder en zijn aandeelhouders niet relevant. Voor een financieel woordvoerder is investor relations en de board een interne belanghebbenden waarmee je echt moet afstemmen en zijn beleggers externe belanghebbenden. Je hoeft niet rechtstreeks met hen af te stemmen wat jouw verhaal is, maar je moet wel rekening houden met hun belangen en kan niet verkeerd zijn om soms eens wat te toetsen.

    Ik vind zelf dit modelletje handiger als je gaat nadenken met wie je iets moet afstemmen www.communicatierijk.nl/vakkennis/fac...
  4. harrysnel 6 oktober 2021 09:31
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 6 oktober 2021 09:24:

    [...]

    Ik snap dit forum soms echt niet. Deel net een post dat BMW en Porsche een klant van TT zou kunnen zijn en jullie discussiëren maar of een aandeelhouder een internal of een external stakeholder is. Lekker belangrijk, zucht!
    Ik had jouw posting nog niet gelezen.

    Ik reageer op justme omdat hij reageerde op eerdere posting van mij. Zo had ik bv ook niet gezien dat er al een prima reactie was gegeven over de internal/external kwestie door ander forumlid. Ben het met je eens dat dit niet zo belangrijk is als de mogelijke klanten die TT heeft gewonnen. Vanuit fatsoen reageer ik zoveel mogelijk als iemand mij aanspreekt, vandaar.
  5. [verwijderd] 6 oktober 2021 09:34
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 6 oktober 2021 09:24:

    [...]

    Ik snap dit forum soms echt niet. Deel net een post dat BMW en Porsche een klant van TT zou kunnen zijn en jullie discussiëren maar of een aandeelhouder een internal of een external stakeholder is. Lekker belangrijk, zucht!
    Ik reageerde wel :) met link naar Goddiijns uitleg over de kracht van TomTom in dit Microsoft platform. Het is niet gezegd dat TT daarmee de leverancier wordt van autofabrikanten die het Microsoft platform gebruiken, maar het maakt de kans wel iets groter.

    So, I want to spend a little bit of time with some proof points to show you that that strategy is really delivering business result. So, in our connected navigation space in electric vehicle solutions, we have announced earlier this year deals with Volkswagen, with Nissan, with FCA and with MG as a clear sign that there is traction in the marketplace.

    We are integrating our in-vehicle technology with Microsoft’s connected vehicle platform and in combination, we can offer the full stack of the end car-user experience and what’s happening in the cloud for authentication, for data analytics. And I think it's a very promising partnership that will develop over the years to come where we, in combination, cover the whole range of technologies to make that connected car a reality.

    As I said earlier in automated driving, we’ve won two deals and for the first time we will get real user feedback from commercial available products and that helps us to understand how our products are used, and harden the technology. It’s also a very important proof point to other carmakers that need to make a decision about deployment of HD maps in their vehicles. There is a tendency to go with what's proven in the marketplace. And the third reason why this is really important is that it will give us sensor data, that will come back into our system at scale and that will help us to keep those HD maps fresh, of a high quality and eventually that will lead to self-healing HD maps where the whole process of change detection and fixing maps can be automated to a large degree.

    So, I'm very proud of what we have achieved as a team and as a business. We have gone through multiple changes. You have seen that. But I feel that we are in a very good position. We have a strong product road map. We have a fantastic team and a strong balance sheet. We’re generating cash. I think we are an excellent position to capture the opportunities that will open up over the next years, both mid-term, but certainly in the longer term. The independent nature of our company allows us to put our customers and end users first and again the data we are collecting is solely used to improve our own products and not to feed alternative business models and that is why we are a trusted partner with so many triple A companies in the world. Throughout the rest of today, we will elaborate on this topic.


  6. forum rang 6 win some... 6 oktober 2021 09:50
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 6 oktober 2021 09:24:

    [...]

    Ik snap dit forum soms echt niet. Deel net een post dat BMW en Porsche een klant van TT zou kunnen zijn en jullie discussiëren maar of een aandeelhouder een internal of een external stakeholder is. Lekker belangrijk, zucht!
    In relatie tot het MCVP worden al langer heel veel namen genoemd. In hoeverre ze ook daadwerkelijk TT gaan gebruiken is niet duidelijk. Zie bijvoorbeeld ook dit artikel uit 2018 waar VW, BMW én Daimler worden genoemd in relatie tot het MCVP.
    www.linkedin.com/pulse/microsoft-auto...
  7. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 6 oktober 2021 10:05
    quote:

    I Love Melbourne schreef op 6 oktober 2021 08:07:

    Is onderstaande informatie al bekend bij jullie? Ik check regelmatig Linkedin profielen omdat TT maar mondjesmaat informatie deelt, maar ik ben dit account volgens mij niet eerder tegen gekomen.

    Principal Program Manager
    Full-time
    Dates EmployedMar 2020 – Present
    Employment Duration1 yr 8 mos
    LocationRedmond, Washington, United States
    The Microsoft Connected Vehicle Platform team is part of Azure IoT and focuses on delivering a platform that OEMs can use to created cloud-connected vehicles. Our customers include VW, Audi, BMW, Porsche, Renault, Nissan, and Toyota. MCVP features include telematics, autonomous driving, virtual assistant, advanced navigation, and providing other customer insights.
    In my role, I focus on designing the in-vehicle software systems including OTA, OEM-curated application store, digital twin, telemetry, command and control, automotive OS, and security.
    Top gevonden!!!
    Het word nu toch echt tijd dat de koers gaat herstellen en flink omhoog gaat! Waar is de grote koper gebleven? Waren dr grote aankopen met hoog volume dan toch om aandelen te verkrijgen om te sturen ( lees: drukken) van het aandeel?
    Alle seinen staan op groen, TomTom is positief high explosive, het enige wat moet gebeuren is het laten horen van positieve berichten vanuit TomTom!

    Harold, laat je positief horen!
    Te gek voor woorden dat we zelf naar nieuws moeten zoeken en ook via derden vinden!!

  8. forum rang 6 pwijsneus 6 oktober 2021 10:12
    quote:

    *JustMe* schreef op 6 oktober 2021 09:07:

    [...]

    Terug naar het punt zonder over woordjes te vallen.

    Wat TT zoekt is een financieel woordvoerder om het verhaal van TT beter te vertellen in financiële media, niet alleen in NL maar ook internationaal. Sommige mensen zijn hier nog steeds bang (of doen alsof) voor een beurs-exit. Maar als TT niet beursgenoteerd is, dan hoeft ze ook helemaal niet in media en elders te vertellen over hun strategie en situatie, dan houden ze dat achter gesloten deuren. Ook het feit dat ze een capital markets day (invitation only) doen wijst er op dat TT gewoon op de beurs blijft.
    Waarom zou het aanstellen van een financiele Spindoktor een beursexit uitsluiten? Snap die link niet helemaal. Begrijp overigens ook niet welk nut een financieel spindokter nodig heeft, dat lijkt me nogal een brevet van onvermogen, zeker omdat eigenlijk de cijfers voor zich moeten spreken, of het verhaal moet voor zich spreken.

    Je geeft bijvoorbeeld zelf aan dat mensen Waze gebruiken ipv TomTom. Dat komt omdat Waze wel in staat was om zichzelf voor 1 miljard, en met Google als eigenaar een ongelimiteerde bron van data heeft. Goed verhaal.

    Ook Cruise is een goed verhaal, Microsoft investeerd niet voor de grap een veelvoud van de beurswaarde van TomTom in dit bedrijf, samen met GM. Goed verhaal.

    TomTom moet wel heel erg ver in het verleden teruggrijpen om het te hebben over hun momenten van glorie. Dat is vooral een oud verhaal. De cijfers zijn vooral erg saai, en het blijft een krimpverhaal. Nu is die krimp tot stilstand gekomen, maar daar is ook alles mee gezegd.

    TomTom heeft een groeiprobleem. Daar kun je 14 spindokters op zetten, maar zoals HarrySnel zeer terecht aangeeft lijkt het me beter dat de mensen die er nu al werken eens wat gaan doen, en deals binnenhalen die ook in de cijfers lopen, ipv woke-verhaaltjes te verkopen.

    Overgens heeft TT helemaal geen spindokter nodig, we hebben jou toch al :)

    Wel blij dat dit eindelijk in de vacaturetekst staat:

    TomTom is an equal opportunity employer. We celebrate diversity, thrive on each other’s differences and are committed to creating an inclusive environment at our offices around the world. Naturally, we do not discriminate against any employee or job applicant because of race, religion, color, sexual orientation, gender, gender identity or expression, marital status, disability, national origin, genetics, or age.

    Het moest ook maar eens afgelopen zijn met dat gediscrimineer binnen dat bedrijf....
  9. forum rang 6 pwijsneus 6 oktober 2021 10:14
    quote:

    Vive tu vida positivamente schreef op 6 oktober 2021 10:05:

    [...]

    Top gevonden!!!
    Het word nu toch echt tijd dat de koers gaat herstellen en flink omhoog gaat! Waar is de grote koper gebleven? Waren dr grote aankopen met hoog volume dan toch om aandelen te verkrijgen om te sturen ( lees: drukken) van het aandeel?
    Alle seinen staan op groen, TomTom is positief high explosive, het enige wat moet gebeuren is het laten horen van positieve berichten vanuit TomTom!

    Harold, laat je positief horen!
    Te gek voor woorden dat we zelf naar nieuws moeten zoeken en ook via derden vinden!!

    Goed lezen, dit gaat over MCVP, niet over TomTom.
  10. [verwijderd] 6 oktober 2021 10:30
    quote:

    pwijsneus schreef op 6 oktober 2021 10:12:

    [...]

    Waarom zou het aanstellen van een financiele Spindoktor een beursexit uitsluiten? Snap die link niet helemaal. Begrijp overigens ook niet welk nut een financieel spindokter nodig heeft, dat lijkt me nogal een brevet van onvermogen, zeker omdat eigenlijk de cijfers voor zich moeten spreken, of het verhaal moet voor zich spreken.

    Als je van de beurs gaat hoef je geen kwartaalcijfers meer te presenteren. En hoef je financiele media niet te woord te staan. Terwijl deze functie juist gaat over het opstellen van dat soort informatie en het aanhalen van relaties met financiële pers in binnen en buitenland. Ook een capital markets day organiseren ga je niet doen als je niet beursgenoteerd bent. Ik denk dat TomTom juist belang heeft bij hogere koers en zichzelf profileren. Mocht er een keer een strategische move zijn waarvoor je wat aandelen wilt uitgeven of je wilt bijvoorbeeld een bepaald deel verzelfstandigen via een SPAC dan werkt een hogere koers in je voordeel.

    Ik vind het wat kruidenierig om te zeggen: cijfers moeten zichzelf uitleggen.Dan gaat het echt niet alleen over cijfers van het kwartaal maar ook hoe het bedrijf er als geheel voor staat. En die vragen worden niet alleen in Nederland gesteld. TomTom mag dan wel aan de beurs staan zij aan zij met de Sligro, maar inmiddels is bijna 100% van de omzet in Enterprise een dollar-omzet en er gebeurt ook e.e.a. bij TT in Japan. Het lijkt me juist goed als je een financieel woordvoerder hebt die nauwe contacten heeft en bepaalde dingen goed kan duiden, ook als er bijvoorbeeld een strategische ontwikkeling is. Bijvoorbeeld als TT stopt met Consumer om maar een voorbeeld te noemen of als TT een investeerder toelaat of als TT zegt: laten wij ook een pre-IPO (SPAC) doen voor autonoom rijden.

    NB
    een woordvoeringsteam heeft gewoon bepaalde disciplines, dat zijn geen spindoctors.
    NG heeft er 6 op verschillende domeinen, waarvan eentje 'stakeholders' nieuws.ing.nl/nl-NL/contact/
  11. forum rang 6 pwijsneus 6 oktober 2021 10:43
    quote:

    *JustMe* schreef op 6 oktober 2021 10:30:

    [...]

    Als je van de beurs gaat hoef je geen kwartaalcijfers meer te presenteren. En hoef je financiele media niet te woord te staan. Terwijl deze functie juist gaat over het opstellen van dat soort informatie en het aanhalen van relaties met financiële pers in binnen en buitenland. Ook een capital markets day organiseren ga je niet doen als je niet beursgenoteerd bent. Ik denk dat TomTom juist belang heeft bij hogere koers en zichzelf profileren. Mocht er een keer een strategische move zijn waarvoor je wat aandelen wilt uitgeven of je wilt bijvoorbeeld een bepaald deel verzelfstandigen via een SPAC dan werkt een hogere koers in je voordeel.

    NB
    een woordvoeringsteam heeft gewoon bepaalde disciplines, dat zijn geen spindoctors.
    NG heeft er 6 op verschillende domeinen, waarvan eentje 'stakeholders' nieuws.ing.nl/nl-NL/contact/

    Weet ik niet; geen kwartaalcijfers meer, geen minderheidsaandeelhouders, geen vervelende vragen van analisten en financiele pers. Lijkt me prima vooruitzicht voor TT.

    Als je een exit aan het voorbereiden bent heb je misschien wel een financiele spindoktor nodig die dat aan externe en interne stakeholder kan uitleggen waarom een exit voor iedere belanghebbende de beste oplossing is.

    Ik ben voor!
  12. [verwijderd] 6 oktober 2021 10:46
    quote:

    pwijsneus schreef op 6 oktober 2021 10:43:

    [...]

    Weet ik niet; geen kwartaalcijfers meer, geen minderheidsaandeelhouders, geen vervelende vragen van analisten en financiele pers. Lijkt me prima vooruitzicht voor TT.

    Als je een exit aan het voorbereiden bent heb je misschien wel een financiele spindoktor nodig die dat aan externe en interne stakeholder kan uitleggen waarom een exit voor iedere belanghebbende de beste oplossing is.

    Ik ben voor!
    Die vragen zijn alleen "vervelend" als je geen goed verhaal hebt. Als je wel een goed verhaal hebt kunnen vragen ook leuk zijn. Dat is ook een omslag voor TT, dat ze sinds 2019 (naar hun eigen zeggen: succesvolle afronding van onze transitie) niet meer vanuit de defense hoeven te reageren.

    Ik ben tegen een exit, tenzij het voor een prijs gelijk of hoger dan HERE is. TT is technologisch verder en financieel gezonder.
  13. forum rang 6 benbelegger 6 oktober 2021 10:54
    quote:

    Koos99 schreef op 6 oktober 2021 09:04:

    Mijn rekening is van de week verhuisd van Binck banck naar Saxo bank, en nu kan ik geen aandelen TomTom meer kopen. Wat blijkt Saxobank hanteert een limiet van het aantal aandelen TomTom dat je in positie mag hebben, en je mag er maar 50,000 max in positie hebben.
    Dus ook al werk ik niet met geleend geld, staan ze niet toe dat ik mijn positie uitbreid. Hoe verzinnen ze het
    Je bent niet de enige:

    nl.trustpilot.com/review/home.saxo?b=...

    Ik heb vorige week al afscheid genomen ( van Binck/Saxo ) en kreeg vanmorgen pas de bevestiging dat ik uitgeschreven was. De support-tickets zijn waarschijnlijk overbelast. Het is allemaal al even gaande, zie bovenstaande link.

  14. forum rang 6 pwijsneus 6 oktober 2021 10:54
    quote:

    *JustMe* schreef op 6 oktober 2021 10:46:

    [...]

    Die vragen zijn alleen "vervelend" als je geen goed verhaal hebt. Als je wel een goed verhaal hebt kunnen vragen ook leuk zijn. Dat is ook een omslag voor TT, dat ze sinds 2019 (naar hun eigen zeggen: succesvolle afronding van onze transitie) niet meer vanuit de defense hoeven te reageren.

    Ik ben tegen een exit, tenzij het voor een prijs gelijk of hoger dan HERE is. TT is technologisch verder en financieel gezonder.
    Of TomTom straks een goed verhaal heeft, of dat de markt dat verhaal gewoon niet goed begrijpt laat ik in het midden. De koers is de koers zeggen we hier, en die staat op een near- all time low.

    Als de cijfers of verwachtingen straks weer tegenvallen is de notering op de beurs voor TT gewoon geen pretje. Als heb je de beste financiele spindokter van de wereld.

    Het is een realistisch scenario dat de founders - al dan niet samen met PE - het op dat moment van de beurs halen. Van mij mogen ze. Het is alleen verrekte lastig te timen. Waar ligt de bodem??
  15. forum rang 6 tatje 6 oktober 2021 11:11
    quote:

    harrysnel schreef op 5 oktober 2021 20:39:

    [...]

    Laat ik een poging doen:). Wat ik als mogelijke verklaring zie is het belang van Skandia Time Global in TomTom van 2,08% (nr 2 in het overzicht van Morningstar).

    In 2013 is er een overeenkomst geweest tussen Skandia en DNB over het beheer van fondsen. Skandia wilde meer fondsen zelf beheren maar voor aansturing werd wel nog steeds gebruik gemaakt van externe partijen waaronder DNB. In persbericht uit 2013:

    Skandia Fonder shifts fixed income funds in-house from DNB.

    ....

    While Skandia has internalised management of its Swedish fixed income funds, DNB remains in the picture as one of a number of external managers appointed to run portfolios by Skandia Fonder, according to information available from the Swedish asset manager’s website.

    This shows that DNB is still managing a number of equity, balanced, fund of fund and leveraged portfolios including: Skandia Balanserad, Skandia Cancerfonden, Skandia Europa Exponering, Skandia Försiktig, Skandia Global Exponering, Skandia Global Hedge, Skandia Japan, Skandia Nordamerika Exponering, Skandia Norden, Skandia Offensiv, Skandia Skala 1:5, Skandia Skala 2:5, Skandia Skala 3:5, Skandia Skala 4:5, Skandia Skala 5:5, Skandia Småbolag Sverige, Skandia Sverige, Skandia Sverige Exponering, Skandia Time Global and Skandia Världsnaturfonden.

    ....

    www.internationalinvestment.net/inter...

    Als ik kijk naar de huidige beheerder van het Skandia Time Global fonds dan zie ik dat deze man voor DNB werkt en ... ook beheerder is van oa het DNB Teknologi A fonds (grootste houder op positie nr1 in Morningstar overzicht). Zie:

    citywireselector.com/manager/erling-t...

    Wat ik denk is dat Morningstar het Skandia Time Global fonds meeneemt onder het kopje "DNB" omdat het fonds wordt geleid door DNB manager. Het gaat bij Morningstar immers om het beoordelen van de kwaliteit van beheer van de fondsen. De AFM zal Skandia als eigenaar van het TomTom belang zien. Trek je het Skandia Time Global belang af van de 11,8% die Morningstar aan DNB toerekent dan kom je onder de 10% en dat verklaart dan dat DNB alleen de overschrijding van 5% heeft hoeven te melden bij de AFM.

    Bedankt voor de moeite.

    Zou zomaar de waarheid kunnen zijn.

    DNB bij de AFM

    Procentuele verdeling (longpositie)

    Kapitaalbelang 5,10 % totale deelneming rechtstreeks reëel
    Stemrecht 5,10 % totale deelneming rechtstreeks reëel

    Ik vind het zo vreemd dat DNB naast stemrecht ook kapitaalbelang heeft.

    Die TT aandelen zitten toch in fondsen en zijn toch van beleggers in die fondsen.

    Of belegt DNB alleen zelf in die fondsen.

    Hier DNB Teknologi A

    markets.ft.com/data/funds/tearsheet/s...
  16. [verwijderd] 6 oktober 2021 11:14
    Google is updating Maps, Search and other products to help consumers save energy and reduce emissions.

    “Climate change is the most profound risk we face, one that affects our health, our economies and our future together on this planet,” said Sundar Pichai, CEO of Google and Alphabet.
    Google Maps will default to the most eco-friendly route when the time it takes to make the trip is roughly the same as it would be without taking carbon emissions into account.
    Google will display the carbon emissions associated with a flight in the search results.

    kijk ff verder...krijg steeds meer een hekel aan Google en al die andere platforms die de mens infeite GEEN vrije keus meer laten het word steeds gekker

    www.cnbc.com/2021/10/06/google-update...
2.287 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 115 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links